Strona 1 z 2

Dziwny klekot po odpaleniu

PostNapisane: 10 sty 2011, 20:56
przez szmudi323bg
Czy może mi ktoś coś poradzić,bo mam maly problem. Mianowicie ostatnio odpalilem madzie i usłyszalem niepokojący dzwięk. Wysuchalem metaliczny klekot na glowicy na trzecim tłoku. Co to może być??

Re: Dziwny klekot po odpaleniu

PostNapisane: 10 sty 2011, 21:05
przez Wanio123
Może panewka marsza zagrała :P

Re: Dziwny klekot po odpaleniu

PostNapisane: 10 sty 2011, 21:10
przez szmudi323bg
hmm raczej nie bo stara metoda (kij i sluchamy :P ) wysluchalem ze to u góry na glowicy

Re: Dziwny klekot po odpaleniu

PostNapisane: 10 sty 2011, 22:06
przez Michel
Może hydrauliczna popychacze zaworów, po 20 latach pracy mogły stracić na szczelności.

Re: Dziwny klekot po odpaleniu

PostNapisane: 10 sty 2011, 22:30
przez szmudi323bg
A jak są nie szczelne to po zdjeciu górnej pokrywy sika olej?

Re: Dziwny klekot po odpaleniu

PostNapisane: 10 sty 2011, 22:43
przez Majki88
to że sika to normalne taki typ smarowania
ale może HLA jest padnięte i puszcza olej co sprawia że jest miękki i klepie
czasami pomaga zmiana oleju, jaki olej i kiedy zmieniany

Re: Dziwny klekot po odpaleniu

PostNapisane: 10 sty 2011, 22:47
przez szmudi323bg
Lotos GAZ nie cały rok temu mam przejechane na nim okolo 20000km A i co to jest HLA? :)

Re: Dziwny klekot po odpaleniu

PostNapisane: 10 sty 2011, 22:53
przez Wanio123
O boże , moja mazda była tym zalana gdy ją kupiłem <glupek2> choć nigdy gazu ślicznotka nie widziała i. Ogólnie zero jakichkolwiek właściwości miał ten olej bo przy jeździe powyżej 5 tyś+ obr przecholernie silnik przepalał tą oliwę i cuchnęło nią na potęgę <oczy> . Weź go zalej jakimś pół syntetykiem bo u mnie po zmianie na motula 10w40 wszystkie oznaki ustały i normalnie słychać po odpaleniu ,że silnik ma lżej gdy pracuje na dobrym oleju <spoko>

Re: Dziwny klekot po odpaleniu

PostNapisane: 10 sty 2011, 22:57
przez Mazdaxxx
wymień kolego olej bo lotos to najwieksza padlina na rynku nie posiadajaca żadnych właściwości poza wyglądem :/ :/ hydraulika sie nie może tym cholerstwem nabić i tucze się któryś z zaworów zazwyczaj ssący

Re: Dziwny klekot po odpaleniu

PostNapisane: 10 sty 2011, 22:59
przez Majki88
kolega dobrze mówi jakiś porządny 10W40 zmian pilnuj co 10tyś
HLA – Hydraulic Lash Adjuster tzn hydrauliczna kasacja luzów zaworowych

a jaki polecamy zapraszam do lektury :
viewtopic.php?f=97&t=11168&view=unread#unread

Re: Dziwny klekot po odpaleniu

PostNapisane: 10 sty 2011, 23:11
przez szmudi323bg
A istnieje możliwość że przestawił sie pasek rozrządu o jeden zabek?? I dlatego tak tłucze?

Re: Dziwny klekot po odpaleniu

PostNapisane: 10 sty 2011, 23:17
przez Krzysiek Mazda
Kolego masz chyba wlany najgorszy olej czyli Lotos,Castrola tez nie polecam bo przyciera pierscienie i sie wypala tak jak Lotos.Ty zrobiles 20000 kilometrow bez wymiany na Lotosie???,chlopie chcesz zajechac ten silnik albo juz to zrobiles??? Max. to wymiana co 15 tys.kilometrow a ty jeszcze masz to zagazowane szkoda mi tego silnika-masakra.

Re: Dziwny klekot po odpaleniu

PostNapisane: 10 sty 2011, 23:21
przez szmudi323bg
No właśnie i tego sie obawiam ze już go zajechałem <płacze>

Re: Dziwny klekot po odpaleniu

PostNapisane: 10 sty 2011, 23:57
przez psychol
nie ma co plakac, wymiana silnika ok 4.5 h a koszt smieszny.mam silnik za 400 go opchne jakby co.nigdy nie widzial gazu

Re: Dziwny klekot po odpaleniu

PostNapisane: 11 sty 2011, 00:04
przez YaRQ
Wymień olej jak najszybciej na jakiś nie_najdroższy półsyntetyk i nie zapomnij o filtrze. Jak nie kopci to jeździj, sprawdzaj stan oleju i nie panikuj ;)
Pozdr.

Re: Dziwny klekot po odpaleniu

PostNapisane: 11 sty 2011, 00:13
przez Krzysiek Mazda
Wlasnie nie panikuj ja tez w Efce na Lotosie mialem takie dziwne dzwieki,kupiem dobry olej polecam ELF bo jest bardzo dobry i przewyzsza wymagania kilkunastu najlepszych producentow samochodow miedzy innymi Mazdy,Hondy,Mitsu,Merca,BMW,Lexusa itd.Ale ja zalalem juz mineralnym ELF SRI 15W-40 i po chwili dziwny dzwiek znikl tak jak szybko sie kiedys pojawil.

Re: Dziwny klekot po odpaleniu

PostNapisane: 11 sty 2011, 01:42
przez Mazdaxxx
szmudi323bg napisał(a):A istnieje możliwość że przestawił sie pasek rozrządu o jeden zabek?? I dlatego tak tłucze?
jak przestawi sie o ząbek czy dwa nic sie nei dziej nic sie nie tłucze sam osobiście zawsze w mazdach swoich przyspieszam rozrząd o dwa zęby po co ? to juz tajemnica ;p
YaRQ napisał(a):Wymień olej jak najszybciej na jakiś nie_najdroższy półsyntetyk
chyba sam nie wiesz co mu radzisz.... pisał że jezdzi na lotos Gas a to olej mineralny i chyba nie musze tu tłumaczyć co się stanie p[o zmiany z mineralnego na pół syntetyczny olej... ktoś smigał na mineralnym to taki mu wlej jak nie chcesz jej zabić do końca zmień tylko marke na lepsza i wlej mu 15w40 bo jak pół syntetyk wypłuka nagar po mineralnym odmoczy pierścionki miedzy czasie przemieli syf przez panewy i podniesie uszczelniacze to amen kaplica i wymiana silnika

Re: Dziwny klekot po odpaleniu

PostNapisane: 11 sty 2011, 02:26
przez YaRQ
ciężko odszyfrować co piszesz, ale ja wiem co napisałem... i nie chce mi się powtarzać..
z resztą jest cały temat o olejach, wystarczy poczytać;]

Re: Dziwny klekot po odpaleniu

PostNapisane: 11 sty 2011, 03:08
przez Mazdaxxx
tak tak zmieniajcie z mineralnych na półsyntetyczne przynajmniej mechanicy mają co robić :] a co do tematu o olejach i każdych innych na tym czy innym forum jest tak że w 90% wypowiadają sie ludzie którzy naczytali się książek opowiadań od kolegów kolegów szwagra albo wogóle nie maja pojęcia co i jak w temacie... jeśli nie zrozumiałeś to napisze jeszcze raz
po 1 kolega zakładający temat zaznaczył że jeździ na oleju LOTOS GAS który jest mineralny czyli 15w40 dlatego tez hydraulika nie może się nabić bo raz że to lotos dwa że po 20 tyś przebiegu nie dlatego żę to olej mineralny...
po 2 jeśli auto jeździ na oleju półsyntetycznym 10w40 to zmienia sie dalej na pół synetyczny i jest ok niektóre marki po jakimś tam przebiegu zalecaja zmiane z półsyntetyka 10w40 na mineralny 15w40 i wtedy nadal jest ok
ale po 3 jeśli zmieni się z mineralnego 15w40 na półsyntetyk 10w40 to już nie jest tak kolorowo ponieważ -olej mineralny zostawia nagar w silniku we wszelakich szczelinach
-olej półsynetyczny go wypłukuje w momencie kiedy zmienimy z 15w na 10w40
-wypłukuje,odmacza zanagarzone pierścienie głównie Olejowe które są w maździe 3 częściowe (zalecenie lania oleju półsyntetycznego w maździe jest głównie ze wzgledu na ten rodzaj pierścienia olejowego nie hydraulike bo ona akurat znosi dobrze mineralny 15w40 co innego jakieś 30w50np Lubro)
-po tym jak wypłuka to całe dziadostwo to ono kraży w obiegu po panewkach robiąc im dobrze po klawiaturze rysując ślizgi,przytykając smarowanie wałka który potem sie przyciera...
-jakby było tego mało to jeżdzac na mineralnym ciśnienie oleju jest mniejsze niz na półsyntetyku i potem po ponownym zalaniu 10w40 wali on wiekszym ciśnieniem na zimnym silniku czego efektem są popodnoszone uszleniacze zaworowe i piekny niebieski dym po odpaleniu z rana
tyle odemnie na ten temat mam nadzieje że teraz jest to jasniejsze i wiem że odesłałeś mnie do tematu związanego z olejami itd ale tak jak mówie szkoda mi czasu na to chrzanienie wiary która wie że pod maska jest silnik ale olej zmienia mechanik... jakbym chciał czytać wszystko i wszędzie sie udzielać to bym musiał nie spać wogóle żeby to wszystko ogarnać ale wierze że był tam nie jeden kumaty który napisał jasno że oleju 15w40 na 10w40 sie nie zmienia bo szalg trafia silnik w bardzo szybkim czasie no chyba ze olej mineralny był uzytkowany chwilowo nie dłuższy czas

Re: Dziwny klekot po odpaleniu

PostNapisane: 11 sty 2011, 11:18
przez Michel
Gdy kupowałem swoją Madzię, jeździła na Elfie 15W 40, zmieniłem na Mobil 10W40 i nie zauważyłem, aby było coś nie tak. Z drugiej strony kolega Mazdaxxx ma rację i rozpuszczone nagary mogą wyrządzić sporo szkód, nie bez powodu niektórzy producenci olei zalecają płukanie silnika.