Strona 1 z 4

Odczyt kodów błędów.

PostNapisane: 12 maja 2005, 19:51
przez Mumin
Chcę poprosić mechanika o ustawienie TPS'u (mam skaczące obroty na luzie). Jak wiadomo trzeba przy tym wykorzystać złącze diagnostyczne. Czy schemat złącza, który znalazłem na dole tej strony
<czytaj> http://www.mazdaspeed.pl/obsluga/kody.php
odpowiada złączu w moim samochodzie?
Aha, i jeszcze jedno (jeśli to ten schemat) – żeby wprowadzić silnik w tryb testu, trzeba zmostkować gniazda TEN i GND, problem w tym, że na tym schemacie są dwa gniazda GND w dwóch "sekcjach". Które trzeba zmostkować z TEN? To w tej samej sekcji, czy to z tej drugiej sekcji?

Obrazek

Odczytanie kodów błędów

PostNapisane: 18 maja 2005, 17:07
przez monter
Mam pytanie. Odczytywałem dzisiaj kody błędów w Scorpio i zainspirowałem się tym pomysłem, aby sprawdzić też Mazdę. Postapiłem zgodnie z opisem ze strony
<czytaj> http://www.mazdaspeed.pl/obsluga/kody.php
Nie wiem, czy popełniłem błąd przy teście, czy może nie mam błędów, ale:
<czytaj> KOEO – po włączeniu zapłonu dioda zapaliła się i po kilku sekundach zgasła. Później nic już się nie działo.
<czytaj> KOER – dioda wogóle żadnej reakcji, nie zaświeciła się nawet na moment.
Mój błąd, czy brak odczytów ?? Jedno jeszcze mnie zastanawia. Powinienem zmostkować TEN oraz GND, przy czym GND są dwa – w górnej i w dolnej części złączki diagnostycznej. Którą powinno się mostkować ?? Choć wydaje mi się, że to bez różnicy, bo przecież to tylko masa – chyba, że jestem w błędzie.

PostNapisane: 21 maja 2005, 11:21
przez BartekB
Wtaj monter.
Ja w swojej Madzi też robiłem test diagnostyczny i też mam kłopoty, lecz u mnie coś się pokazało, pytałeś, który GND – ja podłączyłem w ten dolny i dioda zaczeła migać, tyle tylko, że z kodów które przekazywała wynikało, że mam błąd nr 134 (jedno długie, trzy krótsze i cztery jeszcze krótsze mignięcia) pisałem w związku z tym na FORUM, ale nikt mi nie pomógł w interpretacji tego błędu, natomiast po uruchomieniu silnika – czyli po przejściu w 2 test, żadnej zmiany – w kółko 134 – nie wiem, co to znaczy. W każdym bądź razie mam nadzieję, że choć trochę Ci pomogłem.
Życzę powodzenia.

PostNapisane: 21 maja 2005, 12:03
przez radziu
A może nie 134 tylko 34, bo błędy są wyświetlane tak, że najpierw dziesiątki, a później jedności.

PostNapisane: 21 maja 2005, 15:31
przez BartekB
Radziu dzięki za zainteresowanie, ale to jest troszkę dziwne z tymi kodami w mojej Madzi – tak wiem, że najpierw dioda podaje wielkości dziesiętne, a później jedności – tyle tylko, że ta dioda mignęła raz długo, później 3 razy krócej a na koniec 4 razy jeszcze krócej – i nie wiem, co to ma znaczyć, jeśli by pominąć to pierwsze mignięcie, to OK – błąd nr 34 – ale czy jest tak w rzeczywistości ???? Tego nie wiem...

Pozdrawiam.

PostNapisane: 21 maja 2005, 20:43
przez monter
No wiec teraz pytanie, czy u Bartka jest 34 czy 134 ??

No właśnie z tym GND. Może ktoś pomoże, bo ja wpinałem się w to GND w górnej części kostki a Bartek w dolnej. Która jest właściwa ??

PostNapisane: 21 maja 2005, 21:28
przez Jano
A własnie – czy ktoś ma może jakieś informacie z numerami błędów?

PostNapisane: 22 maja 2005, 07:10
przez jerkow
Czy ma ktoś opis gniazda?

PostNapisane: 22 maja 2005, 08:53
przez monter
Czytaj pierwszy post – jest wklejony link i tam też są kody.

PostNapisane: 22 maja 2005, 10:50
przez Jano
Dzięki – nie zauważyłem.

PostNapisane: 22 maja 2005, 11:21
przez radziu
Według mojej wiedzy płaszczyzna masy jest jedna, a kilka pinów może być do niej podpięte, czyli nieważne, do którego GND się wepniesz, powinieneś uzyskać to samo.

Pozdrowionka.

PostNapisane: 23 maja 2005, 07:55
przez Anade
Porównaj ten schemat z gniazdem w silniku. Nie wszystkie pola są zajęte. Niektóre puste i te drugie GND (na dole) – chyba też jest puste.

PostNapisane: 23 maja 2005, 09:41
przez monter
Dokłandnie tak samo mi się wydaje, ale być może – jako złącze diagnostyczne – mieć różnice, choć na logikę nie powinno. Dzisiaj idę ponownie zrobić test, to się przekonam i później opiszę.

PostNapisane: 23 maja 2005, 13:36
przez radziu
OK, to zapodaj później, co Ci wyszło z tego testu.

PostNapisane: 24 maja 2005, 21:01
przez Piotr Wozniak
Hej.
Miałem to samo w mojej MX-3 1.6 16v SOHC. Jedno zapalenie w KOEO i totalnie nic w KOER. W teście ABS też totalna cisza. Też byłem zaniepokojony, że nie pokazał nawet kodu silnika, którym wedlug instrukcji powinien był zakończyć każdy odczyt. Nikt mi też w końcu nie napisał, czy to dobre wskazania, czy złe. Proponuję tym razem nie odpuścić, aż uściślimy, o co chodzi. Może Jaksa by pomógł ?? ;)

Pozdrowienia.

PostNapisane: 29 maja 2005, 21:36
przez monter
Sorry za kilka dni bez odpowiedzi, ale niestety mordowałem się z usprawnieniem Scorpio, no i trochę wyjazdów. Jutro idę myć i pastować Madzię, bo stoi już ponad tydzień nie ruszana i strasznie brudna i niestety matowa... Trochę się pomęczę jutrzejszym wieczorkiem nad "wyciągnięciem kolorku" i przy okazji odczytam ponownie kody błędów – mam nadzieję, że tym razem skutecznie.

Delikatna sugestia po odczycie w Scorpio. Każdemu, kto się tego podejmuje, proponuję wziąć ze sobą kamerę lub aparat cyfrowy, który nagrywa też film. Po pierwszym odczytaniu nie nadążyłem notować, więc późniejsza stopklatka jest pomocna.

PostNapisane: 1 wrz 2005, 20:25
przez ptrklm
Anade napisał(a):Porównaj ten schemat z gniazdem w silniku. Nie wszystkie pola są zajęte – niektóre puste
No właśnie – i tu mam problem, bo chciałem sprawdzić ABS i w tym celu powinienem zmostkować – jak to jest opisane na FORUM – styki GND oraz TBS.
A co, jak TBS nie ma? Jest inny sposob na sprawdzenie błędów ABS'u?

Uwaga do moderatora – może przenieść ten temat do elektroniki?

EDIT by GofNet: Temat ten tyczy się Mazdy 323, więc jest to raczej odpowieni dział. Poza tym jeśli przeniosę ten temat do działu "Elektronika", to on tam "umrze". Dział "3 / 323 / MX-3" jest ~ 33 razy częściej odwiedzany, niż dział "Elektronika". A chyba chcecie, aby problem został rozwiązany... :)

PostNapisane: 8 wrz 2005, 14:39
przez Gość
Mam nadzieje ze to dobre miejsce na moje zapytanie!

Mianowicie w mojej kostce diagnostycznej sa jedynie wyprowadzone piny IG. / GND / TFA

Do czego sluza te 3 piny.

Tak jak pisalem wszystkie pozostale sa niestety nie zagospodarowane :(

Moj silniczek to BG 1.6 16V gaznik

Z gory dziekuje za pomoc!

PostNapisane: 4 lip 2007, 19:50
przez Raszid
A gdzie znalesc teraz kody bo link z 1 posta nie dziala

PostNapisane: 4 lip 2007, 23:57
przez Gość
dokladnie dopisuje sie do posta kolegi