nie pali na cieplym na zimnym czasem odpali

Postprzez Adeczek » 15 gru 2010, 23:53

Mam nastepujacy problem z Magda: ladowalem wczoraj w nocy aku bo wydawalo mi sie ze z jego winy jest problem rano mi ladnie odpalila pojechalem do szkoly potem tez bylo wszystko dobrze do puki nie dojechalem do domu pod domem zgasilem ja i po chwili chcialem ponownie odpalić lecz niestety slychac tylko cykanie po przekreceniu kluczyka, podczas jazdy powrotnej do domu zdziwil mnei fakt ze magda sie nei wkrecala do konca tylko zatrzymywalo na ok 5tysiacach i zapala sie kontrolka od aku i czerwona kontrolka jakby od swiatel dlugich, samochod troche postoi i zaczyna krecic.
z góry dzieki za pomoc;)
Początkujący
 
Od: 12 gru 2010, 00:47
Posty: 12
Skąd: Olsztyn

Postprzez markmas » 16 gru 2010, 00:20

Adeczek napisał(a): zapala sie kontrolka od aku i czerwona kontrolka jakby od swiatel dlugich


Po raz 4397503475845,34 :P

po raz – Czerwona kontrolka jak by od świateł to nic innego jak kontrolka przepalonej żarówki "stop"
po dwa – sprawdź naciąg paska klinowego i ewentualnie go dociągnij. Ślizga Ci się na wysokich obrotach i dlatego nie masz ładowania akumulatora. Dociągnięcie pomoże na ok dwa miesiące. Przy następnym takim wybryku należy go wymienić.
po trzy – jak już dociągniesz pasek i przekonasz się, że to on odpowiada za dolegliwości w Twojej madzi to wróć podziękuj :P i zajmiemy się "niewchodzeniem" na obroty.

Pozdrawiam
Obrazek
Która następna? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez psychol » 16 gru 2010, 00:29

ja bym odrazu wymienił pasek koszt...jakies 18zł to chyba nie majatek??
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2010, 00:52
Posty: 69
Skąd: ok CB
Auto: mazda 323BG 91 1.3

Postprzez Adeczek » 19 gru 2010, 12:06

nic z tych rzeczy... zarowki mam dobre ( w ogole jaki sposob mogla by mi sie zapalac lampa od przepalonej zarowki stopu kiedy dodaje gazu lub wlaczam kierunek?? zamiast kiedy hamuje?)sczoty w alternatorze sa dobre sam alternator na zepsuty tez nie wyglada a jednak aku niedostaje ladowania, macie jeszcze jakies pomysly co to moze byc? stalo sie to po wymianie wydechu...
Początkujący
 
Od: 12 gru 2010, 00:47
Posty: 12
Skąd: Olsztyn

Postprzez markmas » 19 gru 2010, 13:02

Adeczek napisał(a):w ogole jaki sposob mogla by mi sie zapalac lampa od przepalonej zarowki stopu kiedy dodaje gazu lub wlaczam kierunek


W taki, że czujnik przepalonej żarówki działa na zasadzie przeciążenia. Jeśli wymienisz tył z żarówek na diody, też będzie Ci sygnalizować przepaloną żarówkę, bo masz mniejsze przeciążenie.
Sprawdź ten pasek i będziesz wiedział. To jest bardzo często występująca przypadłość w tych modelach szczególnie przy obecnej (dużej) wilgotności powietrza. Wydech nie ma tu nic do rzeczy...
Obrazek
Która następna? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez damian » 19 gru 2010, 13:07

po czym stwierdzasz, że alternator nie wygląda na zepsuty? weź w rękę miernik i na odpalonym silniku sprawdź napięcie na akumulatorze, powinno być w okolicach 14,4v
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2006, 17:02
Posty: 1223
Skąd: Lublin k. Wilczopola
Auto: 323F BG

Postprzez Adeczek » 19 gru 2010, 14:41

sprawdzilem co prawda gdy aku byl naladowany pokazywalo 14 ale gdy juz wyladwalo aku miernik pokazywal 12...
Początkujący
 
Od: 12 gru 2010, 00:47
Posty: 12
Skąd: Olsztyn

Postprzez markmas » 19 gru 2010, 16:03

Adeczek napisał(a):sprawdzilem co prawda gdy aku byl naladowany pokazywalo 14 ale gdy juz wyladwalo aku miernik pokazywal 12...


Podaj jakieś parametry akumulatora. Może już wiek go po woli zabija?
Obrazek
Która następna? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez Adeczek » 19 gru 2010, 16:41

kurde teraz niepamietam zabardzo...a auto zostalo na miescie.... wiem tyle ze 52 ampery ma
Początkujący
 
Od: 12 gru 2010, 00:47
Posty: 12
Skąd: Olsztyn

Postprzez markmas » 19 gru 2010, 17:54

Adeczek napisał(a):kurde teraz niepamietam zabardzo...a auto zostalo na miescie.... wiem tyle ze 52 ampery ma


Jeśli nie masz żadnego wynalazku w postaci akumulatora bezobsługowego, żelowego, itp. to sprawdź poziom elektrolitu w celach. Coś mi się wydaję, że Twój aku z racji wieku mówi papa :/

Pozdrawiam
Obrazek
Która następna? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez Adeczek » 23 gru 2010, 22:22

najprawdopodobniej byl to rozwalony alternator dzis zostal wymieniony na dniach sie okaze czy to byla wina rozwalonego starego alternatora. Wiec temat jest Zamkniecia;) chyba ze problem wroci to sie znowu pojawie w tym temacie
Początkujący
 
Od: 12 gru 2010, 00:47
Posty: 12
Skąd: Olsztyn

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323