Strona 1 z 1

Smarowanie TURBO w B6 1.6 16v GB

PostNapisane: 2 paź 2010, 15:12
przez przemasd
Czy sa przewidziane jakies zaslepione przyloncza do smarowanie np. turbiny, chlodnicy oleju, dodatkowego czujnika. zastanawiam sie skad wziasc smarowaie do turbo, niby mozna podstawe pod filtr wkrecic czy zrobic trujnik na miejscu czujnika cisnienia, ale boje sie turbo zmniejszy cisnienie smarowania.

Re: Smarowanie TURBO w B6 1.6 16v GB

PostNapisane: 2 paź 2010, 17:03
przez piwo
o.kolejny turbo projekt?cos wiecej powiedz powchwal sie.czym sterowana dawka paliwa jaka turbinka jaki kolektrek jakie wtryski itd?ogolnie wszystkie silniki bp m aja te same bloki wiec skoro gtr i gtx maja skad brac olej do turbin to ty tez musisz miec.zrestza zaraz ci pwoeiem pojde zerkne skad u mnie brany olej.no wiec u mnie ida weze z silnika kolo lapy przedniej.nie widac dkladnie ale kolo lapy przedniej silnik z lewej strony jak sie patrzy od przodu samochodu musi byc jakeis wyprowadzenie na wode i olej.

Re: Smarowanie TURBO w B6 1.6 16v GB

PostNapisane: 2 paź 2010, 19:41
przez przemasd
a wiec projekt jescze w glowie ale zbieram wiedze i materialy, ale najwazniejszy jest czas, planowalem zaczac prace na wiosne i przez zime zebrac wszystko co potrzebne, ale podejzewam jesli bede mial czas to moze szybciej. mam juz pare najwazniejszych rzeczy, mianowicie turbine kkk k26, dlatego pytalem o kanaly olejowe, bo chcialbym juz przygotowac przewody do smarowania i kwestia zakuc jaka bede potrzebowal, ECUmaster DET 3 takie uzadzonko kolega na gwiazdke przywiezie z angielskiego rozbitka. wydech napewno przelotowy, mam troche kwasówki, tiga, gientarke pozyczy sie, nad koncowym i wtryskami sie nie zastanawialem jeszcze, mam od 1.8 DOHC ale niepatrzylem czy beda pasowac, i czy cos dadza. pompe mam od DOHC, ale najwazniejsze ze sa motywacje i miejsce, godzej z czasem, (pewnie jak sie wezme za prace zona mnie z domu wygoni:)) co do kolektora rozwazam przerobienie starego bo wstepnie spelnia wymogi to turbo(wszystkie wyloty schodza sie w jeden i sa praiwe rownej dlugosci), LPG siedzi sekwencja wiec z tym to nie bedzie problemu, rozwierci sie dysz i sie postroi mape, reduktor ze sporym zapasem mocy. wkoncu tez rozwiaze problem z przeplywko bo mapsensor wsadze i przez swinke go zemuluje. mam w zanadze pare jeszcze projektow aale jak zawsze zobaczymy jak z funduszem.

Re: Smarowanie TURBO w B6 1.6 16v GB

PostNapisane: 2 paź 2010, 19:57
przez piwo
z tym gazem to tak ostroznie.najprawdopodobniej bedziesz musial przez ecumastera lac ejdnoczesnie gaz i palwio zeby afr byl w normie.zreszta pogadaj z jackkpl on jezdzi na booscie 0,6 bara z gazem.wtryski z bp sa strasznie male.gtx ledwo co starczaja na 200 koni a bp moze do 160 koni starcza nie wiecej wiec marnie.odnosnie kolektora to chcesz spawac zeliwo?
pompa palwia z gt do 200 koni starczy ejsli podniesiesz cisnienie na lsitwei palwia regulatoreem paliwa.
odnosnie turbiny kkk26 z jakeigo to auta?nie moge zaladowac strony do sprawdzania turbin.potem jak zacznie dzialac to wysle ci.

Re: Smarowanie TURBO w B6 1.6 16v GB

PostNapisane: 2 paź 2010, 20:18
przez przemasd
ja niemam zeliwnego kolektora, mam stalowy taki jak ten http://allegro.pl/kolektor-wydechowy-ma ... 39762.html co do wtryskow temat do rozwazenia, wrazie co mam pompke paliwowa od audi nominalnie ma 10bar ale teraz do 7 dociaga. ta sprezarka jest od audi 100/200 audi s2, porshe, ale wszystkie troszeczke sie roznily ta jes od audi 100 2.2 turbo. co do gazu uwazam ze na sterowniku od gazu dostroje mape gazu do benzyny, najwazniejsze zgrac wszystko na ecumaster, bo gaz sie stroi przeciez na podstawie mapy bezyny jak stterwnik utwozy, a pobiera dane z wtryskiwaczy bezynowych i czasy otwarcia itd. wyjdzie w praniu jak to bedzie siie zzachowywalo
jak sadzis ile tak +/– wyjdzie km dajac mu 0.5bar boost

Re: Smarowanie TURBO w B6 1.6 16v GB

PostNapisane: 2 paź 2010, 20:34
przez piwo
w silniku 1,6 sohc?szczerze u siebie mam na silniku 1,8t przy 0,5 bara okolo 150 koni moze mniej nawet.na 1,6 przy 0,5 bara jak wyjdzie 140 koni bedzie dobrze.zeby auto jechalo trza myslec o booscie conajmniej 1 bar.zreszta jest porownanie z bfowskim silnikiem turbo 1,6turbo w bfie gtx mial maks 140 koni.a tam siedzi dohc.fakt ze ty chyba masz wiekszy stopien sprezania niz w bfie turbo co jest na plus przy malym doladowaniu.ja bym nienastawial sie wogole na 0,5 bara bo to bez sensu.co do podlaczania ecumastera i calej elektorniki w aucie z tym nie ma problemu schmaty ci wysle lub wytlumacze.odnosnie tych 10 barow to troche nei weirze.u mnie walbo 255 gss340 sprawdzalem i pompuje maks 5 barow. wiec nie wiem jak ty mierzysz ta pompe ale 10 barow nie sadze ze wyrobi.w sumie i tak liczy sie rpzeplyw przy cisnieniu a nie samo cisnienie.jesli to jest z 2,2 turbo to zapas bedzie spory by pojsc w 1 bar.nie moge odpalic jednej fajnej strony gdzie porownywalo sie mapy turbin.niestety.pozniej sprawdze ta turbine.myslales jak chcesz ja zamontowac?zmiesci ci sie przed chlodncia intercooler czy zderzak ebdziesz przerabiac?wogole gg 2894322
dla kkk k26 dla boosta 0,5 bara masz moc kolo 135 koni czyli tyle co wolnossacym bp bez sondy (137km)
http://www.squirrelpf.com/turbocalc/ind ... p_sel0=117

no a tu masz mapy przykladowe dla 170 koni i boost maks od 2500 do 7000 obrotow

kkk k26
http://www.squirrelpf.com/turbocalc/ind ... p_sel0=117
bedzie turbina wolno wstawac.

duzo lepsza byla by turbina td04-13 z vovlo:
http://www.squirrelpf.com/turbocalc/ind ... p_sel0=177

a najlepiej wstaje k04 0025 z audi 2,7turbo
http://www.squirrelpf.com/turbocalc/ind ... p_sel0=121

aha rob refresh map zawsze wtedy pojawi sie wykresik
no i co zeby meic te 170 koni potrzebowal bedziesz boosta kolo 0,9 bara.

jak bedziesz chcial 200 koni bedziesz potrzebowal dac boosta juz ponad 1,15 bara
kkk k26
Obrazek

td04-13t
Obrazek

k04 0025 najfajniej wyglada:
Obrazek

Re: Smarowanie TURBO w B6 1.6 16v GB

PostNapisane: 8 paź 2010, 21:21
przez YaRQ
piwo napisał(a):no wiec u mnie ida weze z silnika kolo lapy przedniej.nie widac dkladnie ale kolo lapy przedniej silnik z lewej strony jak sie patrzy od przodu samochodu musi byc jakeis wyprowadzenie na wode i olej.

Siemasz piwo, to mówisz że jest tam niezłe miejsce na czujniki temperatury / ciśnienia oleju? :D (bardziej pewnie ciśnienia, bo olej 'na wylocie' będzie zimniejszy)