Strona 1 z 1

Jakie świece NGK do 323BG B6 8V injection 1990

PostNapisane: 28 kwi 2005, 20:11
przez GofNet
Jakie wybrać świece firmy NGK do Mazdy 323BG B6 8V injection 1990??. Silniki takie, jaki ja posiadam wychodziło od roku 1989, więc w tym roczniku należy świec poszukiwać.
Wstępnie biorę pod uwagę świece:
--> V-Power:
<czytaj> BCPR6E-11 –> L4 – 1.6 – -T *,
<czytaj> BPR5EY-11 –> L4 – 1.6.
--> GP:
<czytaj> BCPR6EGP –> L4 – 1.6 – -T
<czytaj> BPR5EGP –> L4 – 1.6
--> Standard:
<czytaj> BCPR6ES-11 –> L4 – 1.6 – -T,
<czytaj> BPR5ES11 –> L4 – 1.6.
Lista pozostałych świec, które mogą być Waszym zdaniem lepsze (NGK) do mojego silnika znajduje się poniżej:
<czytaj> L4 – 1.6 – -T
<czytaj> L4 – 1.6

* Original Equipment Manufacture and/or Original Equipment Service part.

Niestety mam trzy dylematy w sprewie doboru najodpowiedniejszych świec. Oto one:
1. Czym różnią się świece z grupy L4 – 1.6 – -T od tych z L4 – 1.6 ??
2. Na jaką serię się zdecydować (V-Power, GP, Standard) ??
3. Świece PR5E wyróżniają się od PR6E temperaturą lub jak niektórzy mówią – wielkością iskry. Jednak faktycznie świece z którym oznaczeniem są lepsze dla silnika, lepszego rozruchu, stabilniejszej pracy, lepszych osiągów, mniejszego spalania ?? Świece PR6E czy PR5E mają wyższą temperaturę zapłonu (większą iskrę) ??

Na FORUM są oczywiście tematy poświęcone świecą NGK, lecz w większości do silników 1.5 oraz 1.8. Poza tym nie były poruszane w nich zagadnienia aż tak szczegółowo, jak bieżącym temacie.

Proszę o poradę i wypowiedzi w szczególności osoby, które mają znaczącą wiedzę w tej kwestii oraz są autorytetami w zadanej materii oraz wszystkich, którzy mogą wnieść coś nowego do sprawy. Może mechaników (np. Jaksa) albo handlowców lub przedstawicieli ASO (np. Smirnoff, xXx), starych wyjadaczy (np. XsiX) ??

Wszystkie opinie w tej sprawie są cenne.

Dziękuję i pozdrawiam.

PostNapisane: 28 kwi 2005, 22:27
przez Yard

PostNapisane: 29 kwi 2005, 03:12
przez Heppy
Też mam taki silniczek i będę śledził zapiski w tej sprawie!
Znajomy fachura polecił mi kiedyś świeczki Boscha i na nich jeżdżę
(nie narzekam:autko jest zrywne i mało pali).
Polecił mi również, by nie pchać świec wieloelektrodowych, wystarczą pojedyncze (do tego silnika).
Narka...

PostNapisane: 29 kwi 2005, 17:15
przez GofNet
Inne forum ale w temacie
I wszystko jasne. Czytelnie i jasno opisane szczegóły oznaczeń świec NGK rozwiewają wątpliwości.

Ja ze swojej strony podam jedynie jeszcze adres strony z formularzem doboru świec NGK do odpowiedniego silnika:

http://www.ngk.com/default.asp


P O D S U M O W A N I E:

Czyli warto wybrać świece:

<czytaj> BPR6EY-11 V-Power Line (najrozsądniejsza)
Obrazek
Cena: 12,81 zł za sztukę

<czytaj> BPR6ES-11 – standardowa
Obrazek
Cena: 13,12 zł za sztukę

<czytaj> BPR6EIX-11 – Iridium (świeca irydowa)
Obrazek
Cena: 68,44 zł za sztukę

Ceny pochodzą z katalogu hurtowni Inter Cars, prowadzącej również sprzedaż detaliczną. Jest to największy w Polsce dystrybutor części samochodowych w korzystnych cenach oraz między innymi dystrybutor produktów firmy NGK
<czytaj> Katalog produktów Inter Cars

Nurtuje mnie jeszcze jedna kwestia:
Lepsze są świece z większą czy mniejszą ciepłotą ??

PostNapisane: 29 kwi 2005, 18:14
przez Yard
Ceny pochodzą z katalogu hurtowni Inter Cars, prowadzącej również sprzedaż detaliczną. Jest to największy w Polsce dystrybutor części samochodowych w korzystnych cenach oraz między innymi dystrybutor produktów firmy NGK


A fe, jaka krypto reklama

PostNapisane: 29 kwi 2005, 20:34
przez GofNet
Tak już mam. Jeśli znajdę coś dobrego, to przedstawiam to całkiem obiektywnie.

Podobnie było z żarówkami Philipsa, gdzie zrobiłem krypto-reklamę Lipo1.

Oooczywiście nie miałem na celu napędzenie komuś klientów, lecz danie innym dodatkowej alternatywy a niekiedy jedynej opcji zakupu/porównania określonego asortymentu.

A wracając do tematu, to jak to tak naprawdę jest z tą ciepłotą świec w silnikach, jaki posiadam w swojej Mazdzie ?? Książka serwisowa zaleca obie wersje, czyli 5 ("cieplejsze") oraz 6 ("chłodniejsze"). Drążąć jednak problem głębiej: Które są lepsze ??

PostNapisane: 29 kwi 2005, 20:49
przez Xionc
Szczerze mowiac nie wiem ktore sa lepsze, ja kupilem "BPR6ES-11 – standardowa" czyli VLine13 bo w katalogu stoi jak wół że są do B6E. Jest przygięta z 1,1 do 0,9 z uwagi na gaz i następne tez takie kupie na pewno. Aha, kupilem na allegro za 9 /szt.

PostNapisane: 29 kwi 2005, 21:11
przez GofNet
Zakupiłeś BPR6ES-11, czyli standardową.
Natomiast do naszych silników świeczka z serii V-Line (V-Power Line) ma oznaczenie BPR6EY-11 czyli V-Line NR13.

Oba modele są do silników B6E, z tą tylko różnicą, iż BPR6EY-11 ma elektrodę w kształcie litery "Y".

PostNapisane: 29 kwi 2005, 22:51
przez Xionc
Coś nie tak mówisz. Ja mam BPR6ES-11 V-Line 13, na dowód przestawiam skan opakowania.
Obrazek

PostNapisane: 1 maja 2005, 01:47
przez GofNet
To ciekawe. Na stronie producenta o BPR6ES-11:
<czytaj> http://www.ngk.com/results_cross.asp?pi ... 11&x=0&y=0
jest opis jej taki:
NGK traditional plugs are constructed for longer life and optimum performance. Corrugated ribs prevent flashover. NGK uses only the purest alumina silicate in its ceramic insulator which give all NGK plugs greater strength and better heat transfer. Copper cored and triple sealed to further aid in heat removal and prevent interior leakage.
Nic nie pisze, że jest z serii V-Power Line.
Natomiast przy świecy BPR6EY-11 na stronie:
<czytaj> http://www.ngk.com/results_cross.asp?pi ... 11&x=0&y=0
jest opis taki:
NGK's unique V-Power design directs the spark to the edge of the electrode where it develops more rapidly, this increases ignitability even in lean burn conditions. In addition the NGK V-Power plug has all the features of their traditional plugs including corrugated ribs, pure alumina silicate ceramic insulator for greater strength and better heat transfer, copper core and triple interior seal.

Sam już nie wiem. Masz opakowanie, więc zdjęcie jest prawdą. Może ten fragment troszkę to wyjaśni:
In addition the NGK V-Power plug has all the features of their traditional plugs including corrugated ribs.

Któż to wie...

Wracając jednak do pytania:
Większa czy mniejsza ciepłota świecy jest lepsza dla takiego silnika, jak mój ??

PostNapisane: 5 sie 2006, 11:10
przez carlo80
wieksza cieplota jest przeznaczona do mieszanek z "ciezszym" zaplonem, np. LPG które potrzebują tez mocnej iskry, takze tutaj bym nie skracal ze standardowej 11mm do 0.9 mm

PostNapisane: 5 sie 2006, 12:44
przez tomekrvf
Standardowe wyposażenie to
BPR5ES-11
Opcja na zimny klimat
BPR6ES-11