Przepływomierz "U" zamiast "S"

Postprzez przemasd » 24 wrz 2010, 22:43

Po odbiciu gazu zamontowalem przeplywomierz od 1.8 DOHC do silnika 1.6 16v. czy to nic nie zaszkodzi i jaka jest roznica.
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 wrz 2010, 10:57
Posty: 12
Skąd: Suwałki
Auto: Mazda 323f 1.6 16v '91
Hundai Accent 1.3 '95

Postprzez YaRQ » 24 wrz 2010, 23:06

Witam
w zasadzie nie wiem ;), badałem sprawe ale nic konkretnego nie wyszło... jedni twierdzą tak a inni inaczej
Jakie są Twoje obserwacje?
Ja mam przepływomierz S i (prawdopodobnie niesprawny?) U – zamieniałem i nie zauważyłem różnicy, ale szukam aktualnie przepływki od 1.8DOHC
/ Jaro, pozdr.
Kupię osłone silnika (skrzyni) od lewej strony (l. koła)! i prawy przedni chlapacz do Xed6!
323 BestGeneration[*]

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2008, 14:40
Posty: 366
Skąd: PL -> SBI
Auto: JMZ 323 BGT
JMZ X6 V6

Postprzez przemasd » 25 wrz 2010, 08:18

niezaopserwowalem roznicy w pracy silnika, oczywiscie zeby niebylo po wymianie resetowalem ECU. ECU nie podaje zadnych bledow, slilniczek smiga az milo.
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 wrz 2010, 10:57
Posty: 12
Skąd: Suwałki
Auto: Mazda 323f 1.6 16v '91
Hundai Accent 1.3 '95

Postprzez piwo » 26 wrz 2010, 20:35

jasne ze bedzie roznica.ale da rade to obejsc naciagajac odpowiednio sporezyne w srodku.ale zeby to zrobic trzeba miec sonde szerokopasmowa i ssprawdzic afr.niestety.inaczej nie ma szans by to sprawdzic chyba ze ktos ma za..biscie wyostrzone zmysly.heheheh
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4881 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez przemasd » 26 wrz 2010, 22:54

piwo powiedz co trace majac przeplywke od dohc "u", moc silnika, mam wieksze spalanie. bo niewiem. i do puki niewiem mam slabo motywacje zeby kupic taki co powinien byc.
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 wrz 2010, 10:57
Posty: 12
Skąd: Suwałki
Auto: Mazda 323f 1.6 16v '91
Hundai Accent 1.3 '95

Postprzez piwo » 26 wrz 2010, 23:18

tak na prawde ciezko mi wyczuc.moze byc troche przelany na wolnych obrotach albo troche neidolany.sluchaj od charakteryski przeplywki a dokladniej napiecia z potencjometra zalezy jak komputer ustali dawke paliwa i zaplon.to dosc czule urzadzenie i zmiana napiecia o 0,1v przy 6 tys moze spowodwac zmiane afr o 3.a wiec mzoe byc tak ze moc moze spasc znacznie a auto palic duzo wiecej,moga byc slabe wolne obroty bo afr jest za niski lub za wysoki.niby komputer na wolnych reguluje obroty za pomoca sondy lambda.ale ja wiem ze zmiana sygnalu z przeplywki ma tez wplyw na afr mimo sondy lambda.na wysokich obrotach zmiana o 2 afra moze spowodwac albo mocne przelewanie bnzyny przez silnik bedzie slaby albo zabranie palwia co ogolnie moze nawet byc dobre.na prawde ciezko wyczuc.proponuje tak.zmeirzyc napiecie na 20 na odpalonym silniku i porownac z innym ktory ma wlasciwa przeplywke.jesli jest sygnal podobny to znaczy ze na wolnych obrotach juz jest ok.dalej juz tylko trzeba sprawdzic jakie jest napeicie przy pelnym wychyleniu przepustnicy czyli przy maksymalnym wychyleniu tez klapki przeplywomierza.a tak na prawde bez chociazby podlaczenia sondy szerokopasmowej to wrozenie z fusow.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4881 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez przemasd » 26 wrz 2010, 23:27

dzieki Piwo, jutro postaram sie zmiezyc wartos napiecia na wolnych obrotach, a moze nawet sprubuje odciac ta klapke w starej przeplywce, ale to pewnie bedzie lipa, bo sprezyne juz stracila napewna swaja wartosc po roku czasu zaklokowanej klapki. tak pozatematem zastanawilem sie co bybylo jakbym podlonczyc ECU od DOHC bo akurat mam i zauwazylem ze wtyczki sa takie same.
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 wrz 2010, 10:57
Posty: 12
Skąd: Suwałki
Auto: Mazda 323f 1.6 16v '91
Hundai Accent 1.3 '95

Postprzez piwo » 27 wrz 2010, 10:24

wtyczki sa te same we wszystkich kompach w bg.masz opis pinow w wkl na przyklad.subtelne roznice sa w sygnal;ach jak np to ze w gtx masz przepustnice z potencjomewetrem zamiast przelacznika 0-1.nie wolno na pewno podpinac glwonie komputera z gtra do ionnych i na odwrot bo roznia sie silniki wtryskami (wysoko niskoomowe).reszta raczej mozna podmieniac chodz silnik bedzie zle pracowal.pytanie tylko po co?co chcesz osiagnac podnmieniajac komputer?zeby bledy zaczal wywalac?bo np komp nie wykryl elektorzaworow przelaczajacych dolot vics albo bo komp nie obsluguje sondy lambda (wersja 137km).moim zdaniem troche to niemadre.
sprezyne w przeplywce idzie regulowac.znaczy naciagac luzowac.wystarczy zdjac dekielek a potem poluzowac trzy male srubeczki i mozna regulwoac.mocniejsze naciagniecie sprezyny powoduje mniejsze wychylenia klapki a wiec zmniejszenie podawania paliwa w calym zakresie(wiekszy afr). luzniejsze naciagniecie sprezyny powoduje wieksze wychylenia klapki a wiec zwiekszenie podawania paliwa w calym zakresie obrotow(mniejszy afr).
naciag sprezyny wplywa tez na wyprzedzenie zaplonu oraz stabilonosc wolnych obrotow.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4881 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez YaRQ » 27 wrz 2010, 22:38

Witam,
rozejrzyj się za manualem/instrukcjami/sam_naprawiam na necie, po angielsku albo polsku
Po prostu mierzysz rezystencje między 1 a 2 pinem, jest tam nieskończenie wielka przy zamkniętej przepływce, a 0 przy full otwartej
do tego między pinami 5-7 rezystencja wzrasta wraz ze spadkiem temperatury – to piny od termistora
a pin 6 jest od wychylenia klapki, mierzysz opór 5-6 i ruszasz klapką, patrzysz czy zmienia się oporność odpowiednio do ruchów...
nie pamiętam już wartości, musiałbym poszukać..
pozdr.
/ Jaro, pozdr.
Kupię osłone silnika (skrzyni) od lewej strony (l. koła)! i prawy przedni chlapacz do Xed6!
323 BestGeneration[*]

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2008, 14:40
Posty: 366
Skąd: PL -> SBI
Auto: JMZ 323 BGT
JMZ X6 V6

Postprzez przemasd » 28 wrz 2010, 21:34

moze jestem w bledzie, ale uwazam ze nie chodzi tu o mierzenie rezystancji, itd... skoro jest sprawny, to do niczego nie prowadzi. Piwo ma racje bez AFR nic sie nie sprawdzi ani nie wyreguluje, jedynie orientacyjnie napiecie na pinie 20 w ECU moze powiedziec, ale to tylko orientacyjnie, tu chodzi o twrdosc sprezyny, ile wychyli sie klapka pod wplywem przytwarcia przepustnicy, uwazam skoro wlozywel przeplywomiez od 1.8 DOHC do silnika 1.6 16v wiec sprezyna na klapce jest twardziejsza, i mniej wychyla sie klapka wiec pomiar jest niewlasciwy, ECU dostaje bledne dane o majej ilosci powietrza i podaje ubozsza dawke paliwa, a co za tym idzie jest niewlasciwa mieszanka, co calkiem nie oznacza ze bedzie mniejsze spalanie, ale to jest moje przemyslenie, niech mondrzejsi sie wypowiedza, jak narazie niemialem czasu sprawdzic napiecie na 20 przy wolnych obrotach, szefostwo wygnalo mnie w trase a mialem miec wolne, jutro moze sprawdze. a co to ECU od DOHC to tylko zapytalem sie informacyjnie. bo akurat mam i zastanawialem sie co by bylo gdybym je podlonczyl.
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 wrz 2010, 10:57
Posty: 12
Skąd: Suwałki
Auto: Mazda 323f 1.6 16v '91
Hundai Accent 1.3 '95

Postprzez YaRQ » 1 paź 2010, 23:18

skoro wiesz lepiej, to jałowa dyskusja...
powodzenia
/ Jaro, pozdr.
Kupię osłone silnika (skrzyni) od lewej strony (l. koła)! i prawy przedni chlapacz do Xed6!
323 BestGeneration[*]

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2008, 14:40
Posty: 366
Skąd: PL -> SBI
Auto: JMZ 323 BGT
JMZ X6 V6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323