Strona 1 z 1

Różnice w budowie 1,8 DOHC a SOHC

PostNapisane: 21 kwi 2005, 22:18
przez Orin
Takiego wątku to na forum (chyba) jeszcze nie było: mianowicie interesuje mnie iloma i jakimi szczegółami konstrukcyjnymi (albo jak kto woli: jakimi elementami silnika, ew. osprzętu) różnią się wymienione jednostki napędowe...
To że głowicą i dwoma wałkami rozrządu zamiast jednego to proszę nawet nie pisać :D
Interesuje mnie czy jeśli trafiła by mi się sprawna, kompletna głowica z wałkami i rozdzielaczem to czy mogę ją bez żadnych problemów zastosować w silniku BP 1,8 SOHC?
Co jeszcze trzeba było by wymienić?? (podejrzewam komputer i listwe wtryskiwaczy, lecz nie jestem pewien).

Kto ma jakieś pomysły, rady? Może komuś udała się taka przekładka? :)

PostNapisane: 22 kwi 2005, 00:09
przez GofNet
Moge Ci pomóc (w pewnym sensie). Oto fotografie obu silników. Chociaż wizualnie będziesz wiedział, jakie różnice wynikają z obu typów silników.

Obrazek

Obrazek

Powodzenia.

PostNapisane: 22 kwi 2005, 00:51
przez Orin
Dzięki GofNet :) fotografie silników z zewnątrz znam dość dobrze (SOHC mogę podziwiać do woli jak tylko zachce mi się podnieść maskę :] ) Czy ktoś z forumowiczów dysponuje fachową wiedzą czy np. otwory mocujące głowicę do korpusu silnika (jest ich osiem) mają ten sam rozstaw w obu silnikach? Bądź też czy oba korpusy mają ten sam rozstaw cylindrów, czy są identyczne korbowody, tłoki? (Wydaje się to logiczne, gdyż oba silniki są oznaczane jako BP). W książce WKŁ "Mazda 323" niestety nic o tym nie pisze... :( Być może ktoś jest w posiadaniu materiałów o takiej przekładce głowicy...
Interesuje mnie ten temat, gdyż 30 koników to dużo :) A silnik z GT-Ra odpada bo to byłoby świętokradztwo i totalne nieporozumienie zagazować taką machinę... :]
Być może doktor Jaksa będzie w stanie wystawić diagnozę :) Jakoś do okolicznych "mechaników" nie mam zaufania... :]
Jeśli wypowiedzi forumowiczów mnie zadowolą to całkiem możliwe że pokuszę się o taką kombinację :)
A jak nie to może jakiś swap całego silnika w przyszłości :D

PostNapisane: 22 kwi 2005, 01:46
przez misiek06
Orin ja ci za wiele nie pomoge tylko powiem ci że śrub jest 10 a nie 8 :D ;)

PostNapisane: 22 kwi 2005, 01:53
przez Orin
<glupek2> hahaha dopiero teraz zobaczyłem ładne cyferki "9" i "10" na zdjęciach głowic obu silników :]

PostNapisane: 22 kwi 2005, 09:31
przez kitek
mi sie wydaje że różnią sie przedewszystkim głowicami i można byłoby je dowolnie zamieniać.oba bloki są identyczne,te same skrzynie pasują do obu,elektryka ta sama,kolektory też,alternator i wspomka też ta sama i identycznie zamontowane.
na mój rozum to tylko kwestia głowicy.
moge sie mylić. <glupek2>

PostNapisane: 26 kwi 2005, 22:30
przez kitek
chciałem siejeszcze poprawić i dodać że pompa wody jest inna w tych modelach o czym sie przekonałem dziś bo musiałem kupić nową pompe za 200 zł.

PostNapisane: 26 kwi 2005, 23:46
przez Orin
bloki niestety także są inne (w jednym jest jeden napinacz paska rozrządu, a w drugim dwa)

PostNapisane: 27 kwi 2005, 15:25
przez SimoneuS
..

PostNapisane: 27 kwi 2005, 16:02
przez Orin
SimoneuS Właśnie o czymś takim myślałem, ale odszedłem od tego pomysłu. Wolę zrobić kompletnego swapa jak już, bo silniczka który mam teraz jest mi szkoda na jakieś przeróbki...
Możesz poprzeć jakimiś dowodami w jak dużym byłem błędzie? Pytam przez ciekawość :)

PostNapisane: 27 kwi 2005, 22:02
przez kitek
jeśli chodzi o napinacze to są one montowane właśnie na deklu pompy wodnej i blok nie ma tu nic do rzeczy. więc żeby zamontować rolke i napinacz dostosowany do dwóch wałków trzeba najpierw wymienić pompe wodną. <czytaj>