Różnice w budowie 1,8 DOHC a SOHC

Postprzez Orin » 21 kwi 2005, 22:18

Takiego wątku to na forum (chyba) jeszcze nie było: mianowicie interesuje mnie iloma i jakimi szczegółami konstrukcyjnymi (albo jak kto woli: jakimi elementami silnika, ew. osprzętu) różnią się wymienione jednostki napędowe...
To że głowicą i dwoma wałkami rozrządu zamiast jednego to proszę nawet nie pisać :D
Interesuje mnie czy jeśli trafiła by mi się sprawna, kompletna głowica z wałkami i rozdzielaczem to czy mogę ją bez żadnych problemów zastosować w silniku BP 1,8 SOHC?
Co jeszcze trzeba było by wymienić?? (podejrzewam komputer i listwe wtryskiwaczy, lecz nie jestem pewien).

Kto ma jakieś pomysły, rady? Może komuś udała się taka przekładka? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Postprzez GofNet » 22 kwi 2005, 00:09

Moge Ci pomóc (w pewnym sensie). Oto fotografie obu silników. Chociaż wizualnie będziesz wiedział, jakie różnice wynikają z obu typów silników.

Obrazek

Obrazek

Powodzenia.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Orin » 22 kwi 2005, 00:51

Dzięki GofNet :) fotografie silników z zewnątrz znam dość dobrze (SOHC mogę podziwiać do woli jak tylko zachce mi się podnieść maskę :] ) Czy ktoś z forumowiczów dysponuje fachową wiedzą czy np. otwory mocujące głowicę do korpusu silnika (jest ich osiem) mają ten sam rozstaw w obu silnikach? Bądź też czy oba korpusy mają ten sam rozstaw cylindrów, czy są identyczne korbowody, tłoki? (Wydaje się to logiczne, gdyż oba silniki są oznaczane jako BP). W książce WKŁ "Mazda 323" niestety nic o tym nie pisze... :( Być może ktoś jest w posiadaniu materiałów o takiej przekładce głowicy...
Interesuje mnie ten temat, gdyż 30 koników to dużo :) A silnik z GT-Ra odpada bo to byłoby świętokradztwo i totalne nieporozumienie zagazować taką machinę... :]
Być może doktor Jaksa będzie w stanie wystawić diagnozę :) Jakoś do okolicznych "mechaników" nie mam zaufania... :]
Jeśli wypowiedzi forumowiczów mnie zadowolą to całkiem możliwe że pokuszę się o taką kombinację :)
A jak nie to może jakiś swap całego silnika w przyszłości :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Postprzez misiek06 » 22 kwi 2005, 01:46

Orin ja ci za wiele nie pomoge tylko powiem ci że śrub jest 10 a nie 8 :D ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2005, 15:39
Posty: 295
Skąd: Głogów
Auto: była 626GE 323BG Eclipse 323F BA a teraz Scion Tc

Postprzez Orin » 22 kwi 2005, 01:53

<glupek2> hahaha dopiero teraz zobaczyłem ładne cyferki "9" i "10" na zdjęciach głowic obu silników :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Postprzez kitek » 22 kwi 2005, 09:31

mi sie wydaje że różnią sie przedewszystkim głowicami i można byłoby je dowolnie zamieniać.oba bloki są identyczne,te same skrzynie pasują do obu,elektryka ta sama,kolektory też,alternator i wspomka też ta sama i identycznie zamontowane.
na mój rozum to tylko kwestia głowicy.
moge sie mylić. <glupek2>
Albo Mazda , albo nic ... Zapraszam na forum : 323-klub.pl
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2004, 23:52
Posty: 62
Skąd: Sulejówek
Auto: MAZDA 323 F BA 1,5 16v 98r.

Postprzez kitek » 26 kwi 2005, 22:30

chciałem siejeszcze poprawić i dodać że pompa wody jest inna w tych modelach o czym sie przekonałem dziś bo musiałem kupić nową pompe za 200 zł.
Albo Mazda , albo nic ... Zapraszam na forum : 323-klub.pl
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2004, 23:52
Posty: 62
Skąd: Sulejówek
Auto: MAZDA 323 F BA 1,5 16v 98r.

Postprzez Orin » 26 kwi 2005, 23:46

bloki niestety także są inne (w jednym jest jeden napinacz paska rozrządu, a w drugim dwa)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Postprzez SimoneuS » 27 kwi 2005, 15:25

..
Ostatnio edytowano 25 maja 2007, 11:13 przez SimoneuS, łącznie edytowano 1 raz
Edit by mod: Rozmiar samej fotografii/grafiki w podpisie (i całego podpisu) jest jasno określony w temacie FAQ przyklejonym w każdym z działów. Proszę o przestrzeganie zaleceń.
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2003, 20:57
Posty: 353

Postprzez Orin » 27 kwi 2005, 16:02

SimoneuS Właśnie o czymś takim myślałem, ale odszedłem od tego pomysłu. Wolę zrobić kompletnego swapa jak już, bo silniczka który mam teraz jest mi szkoda na jakieś przeróbki...
Możesz poprzeć jakimiś dowodami w jak dużym byłem błędzie? Pytam przez ciekawość :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Postprzez kitek » 27 kwi 2005, 22:02

jeśli chodzi o napinacze to są one montowane właśnie na deklu pompy wodnej i blok nie ma tu nic do rzeczy. więc żeby zamontować rolke i napinacz dostosowany do dwóch wałków trzeba najpierw wymienić pompe wodną. <czytaj>
Albo Mazda , albo nic ... Zapraszam na forum : 323-klub.pl
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2004, 23:52
Posty: 62
Skąd: Sulejówek
Auto: MAZDA 323 F BA 1,5 16v 98r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323