Za niskie obroty 323F BG
1, 2
Mam od niedawna ten samochod i poza Honda Civic (w ktorej nigdy nic sie nie dzialo) nie mialem innego ktajca. Mam za niskie obroty. Czasami maja kolo 1000 ale z regoly wahaja sie w granicach 500 do 600. Cale auto wtedy drzy. Nieprzyjemny objaw. Jak to podwyzszyc
Aha oczywiscie mowa o benzynie. Gazu nie mam i nie zamierzam.
Sorki jesli temat juz byl ale jakos nie udalo mi sie go odszukac.
Aha oczywiscie mowa o benzynie. Gazu nie mam i nie zamierzam.
Sorki jesli temat juz byl ale jakos nie udalo mi sie go odszukac.
Mazda 323F 1.6 16V '93
Ford Scorpio 2.4 V6 '89 GL
Ford Scorpio 2.4 V6 '89 GL
- Od: 30 mar 2005, 22:31
- Posty: 27
- Skąd: Lubin
- Auto: 323 F '93 1.6 16V
Dziekuje za sugestie. Ale czy w zwiazku z ty juz nikt mi nic nie podpowie Zmienilem dzisiaj filt powietrza i o 250 podskoszyly. Treaz jest 750 i nadal troche za malo. Jak to podniesc
Mazda 323F 1.6 16V '93
Ford Scorpio 2.4 V6 '89 GL
Ford Scorpio 2.4 V6 '89 GL
- Od: 30 mar 2005, 22:31
- Posty: 27
- Skąd: Lubin
- Auto: 323 F '93 1.6 16V
nie umie Ci pomoc za bardzo.... mam ten sam problem. Czesty problem.... ja bede sie bral za usowanie tych drobnych usterek jak bede mial troszke wiecej czasu. Jak zrobie to w swojej i bede cos wiecej wiedzial to Ci napisze.
Z tego co wiem to moze byc pare przyczyn. Niektorym pomaga wymiana termostatu, drugim regulacja tps innym znow wymiana sondy....
Z tego co wiem to moze byc pare przyczyn. Niektorym pomaga wymiana termostatu, drugim regulacja tps innym znow wymiana sondy....
Jest jedna rzecz dla której warto żyć .... MAZDA .... i nie liczy sie nic
- Od: 24 lis 2004, 14:57
- Posty: 192
- Skąd: kraków
- Auto: mazda mx3
Wydaje mi sie ze to powazna usterka raczej nie jest. Tak bywa z autami. Ciagle cos jest. Ja od jakiegos czasu jestem posiadaczem mxa i jak kupowalem to wydawalo sie ze wszystko jest ok.Teraz mam do wymiany przeguby, lataja obroty, i lozysko w kole ....
Jest jedna rzecz dla której warto żyć .... MAZDA .... i nie liczy sie nic
- Od: 24 lis 2004, 14:57
- Posty: 192
- Skąd: kraków
- Auto: mazda mx3
Ja bym zaczal od TPS-a. Prosta sprawa w miare a ile korzysci. A jesli faktycznie nie pomoze to sonda do sprawdzenia (tez prosta sprawa – mienrik w reke i mierzymy na sondzie – niestety w tej chwili nie pamietam prawidlowych przedzialow ale moze ktos ma lepsza pamiec).
- Od: 9 lis 2004, 22:14
- Posty: 234
- Skąd: Warszawa
- Auto: Ford Escort USA 1.8 16V DOHC
monter napisał(a):No wlasnie sa plywajace. Po przejazdzce dzisiaj okazuje sie ze jadnak jest jak wczesniej czyli wahadelko pomiedzy 500 a 900 i drzenie samochodu.
TPS, Sonda lambda, któryś z czujników temperatury oraz nieszczelność rury od przepływomierza do przepustnicy (kolektora) – to moi faworyci. 3 pierwsze znajdziesz dzięki opcji "szukaj" a ostatnie wizualnie po zdjęciu w/w rury i ew. starannym dokręceniu.
- Od: 14 lis 2004, 19:40
- Posty: 760
- Skąd: Częstochowa
- Auto: Żuczek i Jaszczurka...
zacznijcie od sprawdzenia czujnikow oraz sondy lambdy .Prosto wystarczy dobry miernik.
Poza tym na te tematy to juz bylo na forum.
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=6359
Pozdrowienia
NewArk
PS. Pavlikos jak bedziesz jechal na minispota to wez miernik to sprawdzimy ,to zajmuje 5 min
Poza tym na te tematy to juz bylo na forum.
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=6359
Pozdrowienia
NewArk
PS. Pavlikos jak bedziesz jechal na minispota to wez miernik to sprawdzimy ,to zajmuje 5 min
- Od: 24 sie 2004, 22:04
- Posty: 194
- Skąd: Kraków
- Auto: 323F 1.8 '92 BG 16v SOHC LPG 103 KM
626 1.8 '96 GE 16V LPG 105 KM
No wielkie dzieki za sugestie. Jak sobie przypominam na przegladzie diagnosta cos mi wspominal ze lambda ma niewlasciwe wartosci (jakos bylo okoli 80 -90) po wkreceniu na 3500 obr nabierala wartosci okolo 110 (mam nadzieje ze nie pomylilem tych liczb).
Mazda 323F 1.6 16V '93
Ford Scorpio 2.4 V6 '89 GL
Ford Scorpio 2.4 V6 '89 GL
- Od: 30 mar 2005, 22:31
- Posty: 27
- Skąd: Lubin
- Auto: 323 F '93 1.6 16V
monter napisał(a):diagnosta cos mi wspominal ze lambda ma niewlasciwe wartosci (jakos bylo okoli 80 -90) po wkreceniu na 3500 obr nabierala wartosci okolo 110
Diagnosta widoczniie ma urządznie wyskalowane w innych jednostkach... Normalnie sonda lambda daje różne napięcie dla różnego składu mieszanki (w naszych silnikach od 0 do 1 V ). Jeśli faktycznie mechanik stwierdził że z lambdą jest coś nie tak, to gnaj na allegro – wczoraj widziałem właśnie taką za 50 złotych w kategorii "silniki i osprzęt" – oczywiście sprawną
- Od: 14 lis 2004, 19:40
- Posty: 760
- Skąd: Częstochowa
- Auto: Żuczek i Jaszczurka...
Diagnosta mowil i lambdzie podczas analizy spalin. Nie wiem jakie maja byc wartosci wlasciwe.
Jesli bedzie to sonda to kupie nowa a nie uzywana. Kiedys wymienialem ja w Hondzie Civic i kosztowala 120 PLN. Nie jest szok.
Mav wspominal o TPS – ze niby wiele korzysci. Mozecie mnie oswiecic co to jest? Szczerze sie przyznam ze do czynienia z Mazda mam dopiero od miesiaca a od dluzszego czasu jestem Scorpiomaniakiem. Nie przypominam sobie abym mial cos pod tytulem TPS w Scorpio. Nie wiem jak wyglada, gdzie tego szukac i za co jest odpowiedzialne. Pomozcie.
Jesli bedzie to sonda to kupie nowa a nie uzywana. Kiedys wymienialem ja w Hondzie Civic i kosztowala 120 PLN. Nie jest szok.
Mav wspominal o TPS – ze niby wiele korzysci. Mozecie mnie oswiecic co to jest? Szczerze sie przyznam ze do czynienia z Mazda mam dopiero od miesiaca a od dluzszego czasu jestem Scorpiomaniakiem. Nie przypominam sobie abym mial cos pod tytulem TPS w Scorpio. Nie wiem jak wyglada, gdzie tego szukac i za co jest odpowiedzialne. Pomozcie.
Mazda 323F 1.6 16V '93
Ford Scorpio 2.4 V6 '89 GL
Ford Scorpio 2.4 V6 '89 GL
- Od: 30 mar 2005, 22:31
- Posty: 27
- Skąd: Lubin
- Auto: 323 F '93 1.6 16V
Tak na polski to sie chyba nazywa czujnik polozenia przepustnicy . I jak sama nazwa mowi wiadomo za co odpowiada. Jego zle ustawienie wlasnie sie objawia takimi kosmicznymi rzeczami jak strasznie wysokie oborty na ssaniu albo wlasnie za niskie/ wysokie na jalowym. Polozone to ustrojstow jest tam gdzie masz przymocowana linke do gazu w silniku (na takim kolku/slimaku czy jak to sie zwie) tylko ze po drugiej stronie przepustnicy. Takie male pudeleczko na dwie srubki ktore maja troszke luzu na boki zeby mozna bylo regulowac jego polozenie. Nie mozna tego przegapic. A co do instrukcji ustawienia to byla na forum mylse ze nie raz. Pamietam ze chyba GofNet napisal bardzo dobra (zreszta jak zawsze). Poszukaj na pewno znajdziesz.
- Od: 9 lis 2004, 22:14
- Posty: 234
- Skąd: Warszawa
- Auto: Ford Escort USA 1.8 16V DOHC
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości