Strona 1 z 1

Podłączenie osobnego obrotomierza

PostNapisane: 17 kwi 2005, 18:17
przez alex82
Posiadam mazde 323 BG 3 drzwiową z 93roku silnik 1.3 16v <lol> .Zakupiłem niedawno obrotomierz lecz nie wiem gdzie go podłączyć :( jeżeli ma ktoś jakiś schemat to bardzo bym prosił (xxx821@o2.pl) :] Znajomy mi mówił że trzeba podłączyć niby do cewki ale ja wole najpierw się upewnić bo tam pełno kabli jest pod maską. W moim obrotku wychodzą 4 kable(czerwony, czarny ,niebieski, biały). :|[/img]

PostNapisane: 17 kwi 2005, 18:21
przez Orin
czerwony to plus (+) , czarny to minus (–) , pozostałe dwa to najpewniej podświetlenie obrotomierza (ale nie wiem czy plus czy minus) a drugi to przewód z cewki... polecam zanieść to do jakiegoś znajomego elektronika jeśli nie masz schematu.

PostNapisane: 17 kwi 2005, 20:19
przez alex82
Orin napisał(a):czerwony to plus (+) , czarny to minus (–) , pozostałe dwa to najpewniej podświetlenie obrotomierza (ale nie wiem czy plus czy minus) a drugi to przewód z cewki... polecam zanieść to do jakiegoś znajomego elektronika jeśli nie masz schematu.


Chodzi o to że nie wiem gdzie do cewki do jakich kabli mam podpiąć obrotek.jak podłanczam niebieski i biały do napięcia to świeci lampka z obrotka!!!!

PostNapisane: 18 kwi 2005, 10:35
przez Orin
Ciężka dyskusja. Mógłbym Ci coś bardziej powiedzieć gdybym miał go w ręce a tak to lipa. Czy podświetlenie działa tylko jeśli obydwa (niebieski i biały) podłączysz do plusa, czy wystarczy jeden z nich?

PostNapisane: 18 kwi 2005, 20:29
przez alex82
Orin napisał(a):Ciężka dyskusja. Mógłbym Ci coś bardziej powiedzieć gdybym miał go w ręce a tak to lipa. Czy podświetlenie działa tylko jeśli obydwa (niebieski i biały) podłączysz do plusa, czy wystarczy jeden z nich?


Podświetlenie działa tylko wtedy gdzy podłącze niebieski do + a biały do – lub na odwrót....a więc zostają jeszcze 2 kable czerwony i czarny i z tymi nie wiem co zrobić postaram sie lada dzień dać jakieś fotki albo po prostu se daruje :] ale dzięki bardzo za pomoc <lol>

PostNapisane: 19 kwi 2005, 11:57
przez martinez
Witam!
Kup sobie zegary z obrotomierzem i masz po problemie. Swoja droga zasilanie do obrotka powinno byc w ktorejs kostce od zegarow. Ja u siebie zamontowalem zegary z obrotkiem i wszystko chodzi, wiec zasilanie musi tam byc!
Pozdrawiam

PostNapisane: 19 kwi 2005, 20:42
przez alex82
martinez napisał(a):Witam!
Kup sobie zegary z obrotomierzem i masz po problemie. Swoja droga zasilanie do obrotka powinno byc w ktorejs kostce od zegarow. Ja u siebie zamontowalem zegary z obrotkiem i wszystko chodzi, wiec zasilanie musi tam byc!
Pozdrawiam

Pewnie kiedyś takie kupie ale narazie odszukałem obrotek osobny i trzeba by go troche poeksploatować <lol> A czy ty zmieniając zegary masz może REZERWE :]

PostNapisane: 20 kwi 2005, 09:03
przez martinez
Witam!
Kontrolka jest ale nie widzialem aby sie swiecila czekam teraz z tankowaniem az sie zapali nie wiem tylko czy wogole zajasniejei :D.
Pozdrawiam
p.s. co do osobnego obrotka to poszperaj w schematach instalacji elektrycznej, a pozniej Adam Słodowy :D

PostNapisane: 19 sty 2009, 20:27
przez Nullatur
Szukam i szukam i znaleźć nie mogę – może za słabo szukam ale powiadają szukajcie a znajdziecie a jak nie to pytajcie więc pytam :D

Możecie mi opisać po cześć jak podłączyć zegar z obrotkiem z 323BG 1.3 16V do 232BG 1.3 8V – ogólnie wiem pod cewkę ale prosił bym jeśli to nie kłopot o rysunek schemat gdzie co jak się wpiąć bo nie chce zjarać lub czegoś uszkodzić a elektryk ze mnie nikły.

Tak więc prosił bym o mały opis w co podpiąć w liczniku i w cewkę z góry zaj... dzięki :)

PostNapisane: 19 sty 2009, 21:13
przez Sokool
Nullatur napisał(a):Możecie mi opisać po cześć jak podłączyć zegar z obrotkiem z 323BG 1.3 16V do 232BG 1.3 8V

Ale masz zegary z obrotomierzem czy osobny obrotomierz?
EDIT
Nullatur napisał(a):zegar z obrotkiem z 323BG 1.3 16V do 232BG 1.3 8V

To wskazuje że masz całe zegary. Wymiana jest banalna – przepinasz po prostu wtyczki i linkę od prędkościomierza.

PostNapisane: 19 sty 2009, 21:56
przez Nullatur
i obrotomierz będzie działał ? Sądziłem że nie jest wpięty sygnał z cewki do kostki pod licznik – wole zapytać bo dwa razy zakładać i zdejmować to trochę meczące :/

PostNapisane: 19 sty 2009, 22:02
przez Sokool
i obrotomierz będzie działał ?

Tak.

PostNapisane: 19 sty 2009, 22:34
przez Nullatur
Podpiąłem – wszystko śmiga dzięki :)
Teraz przydał by się nowy silnik 1,6 16V :D
Pozdro.