Uszczelki pod pokrywe zaworow
1, 2
Jakos ze wiosna idzie postanowilem zakonczyc remont mojego samochodu. W zime puscila mi uszczelka pod pokrywa zaworow i leje mi sie z niej jak glupie. W zwiazku z tym postanowilem ja w koncu wymienic. Naczytalem sie ze potrzebna jest koniecznie oryginalna uszczelka. I teraz moj problem : gdzie ja mozna dostac? Domyslam sie ze w ASO ale czy gdzies poza tym w Warszawie? Po czym rozpoznac ze to jest oryginal? Jakas konkretna firma to produkuje? CZy te uszczelki w moto.sklep.pl bez dopisku JC to sa wlasnie oryginaly? choc pewnie nie bo cena za niska.
- Od: 9 lis 2004, 22:14
- Posty: 234
- Skąd: Warszawa
- Auto: Ford Escort USA 1.8 16V DOHC
Oryginał do BG Dohc kupisz w Warszawie na ul. Marsa 1 022 612-22-66 lub AZ Auto ul. Puławska 516 022 648-40-62 koszt ok 120-140 zł.
P.S. Jak bys wczesniej dał znać to bym zarezerwował jedną sztukę,te ktore mam obecnie są sprowadzone dla klientow.
P.S. Jak bys wczesniej dał znać to bym zarezerwował jedną sztukę,te ktore mam obecnie są sprowadzone dla klientow.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY



- Od: 9 lis 2004, 22:14
- Posty: 234
- Skąd: Warszawa
- Auto: Ford Escort USA 1.8 16V DOHC
Zadzwon do Hipola " Oni" twierdzą ze nie mają reklamacji ( ciekawe kto by jechał z drugiego konca miasta aby reklamowac produkt za 20-30 zł.
...... Nie no nie wiem .... moze faktycznie są ok ale Ja nie będę ryzykował własnego czasu i czasu klienta na reklamacje )

Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Cóż oczywiście oryginał jest najlepszy, ale...
No właśnie, ale... Otóż o uszczelkach z JC możesz zapomnieć. Po kilku tysiącach km potrafią stwardnieć i wtedy leje się spod pokrywy zaworów, jak z dzikiej świni, a sam wiesz, że wtedy wygląda to, jak "stado pędzących imadeł przez pustynną oazę".
Ja mam zamontowaną uszczelkę Ajus'a. Dałem za nią coś około 35zł (4/OHC 8v). Nie pamiętam dokładnie, bo było to kilka miesięcy temu. One również nie należą do czołówki, ale spisują się zauważalnie lepiej od tych z JC.
Przede wszystkim należy bardzo, bardzo dokładnie oczyścić obie powierzchnie. Czyli zarówno tę na deklu, jak i tę na głowicy. I nie chodzi tu o przetarcie szmatką, tylko o bardzo, bardzo dokładne oczyszczenie z resztek oleju, nagaru, starego silikonu (jeśli takowy był), a następnie precyzyjne odtłuszczenie obu powierzchni. Może być denaturat. Koniecznie trzeba dokładnie oczyścić miejsca przy śrubach, choć oczywiście na każdy fragment obu powierzchni powinieneś zwrócić uwagę i oczyścić jest równie precyzyjnie. Jeśli jest stary silikon, to może to potrwać nawet i ze dwie godziny
!!!! Ale pamiętaj, że robisz to dla siebie i jak dokładnie to uczynisz, tak długo będziesz się tym cieszył.
Po oczyszczeniu należy założyć dokładnie czystą uszczelkę oraz założyć pokrywę na głowicę. następnie dokręcić każdą ze śrub do natrafienie na lekki opór. Wtedy trzeba cofnąć o pół obrotu. Tak trzeba z każdą śrubą. Następnie należy śruby dokręcać najpierw po pół a później po ćwierć itd. obrotu wszystkie śruby w kolejności określonej w książce serwisowej. Jest to istotne, gdyż element dokręcany jest aluminiowy i działanie siły wyłącznie na jeden z obków może go uszkodzić. Jeśli nawet nie, to dosyć szybko może zacząć ponownie cieknąć olej.
Tak więc pokrywa zaworów powinna być tak dokręcona, aby działające siły rozłożone były równo.
I pamiętaj: NIE SPIESZ SIĘ.
Takie podejście do problemu i takie wykonanie zadania powinno zapewnić szczelność tych elementów na niemal tak długo, jakby była to uszczelka oryginalna.
Powodzenia.
No właśnie, ale... Otóż o uszczelkach z JC możesz zapomnieć. Po kilku tysiącach km potrafią stwardnieć i wtedy leje się spod pokrywy zaworów, jak z dzikiej świni, a sam wiesz, że wtedy wygląda to, jak "stado pędzących imadeł przez pustynną oazę".
Ja mam zamontowaną uszczelkę Ajus'a. Dałem za nią coś około 35zł (4/OHC 8v). Nie pamiętam dokładnie, bo było to kilka miesięcy temu. One również nie należą do czołówki, ale spisują się zauważalnie lepiej od tych z JC.
Przede wszystkim należy bardzo, bardzo dokładnie oczyścić obie powierzchnie. Czyli zarówno tę na deklu, jak i tę na głowicy. I nie chodzi tu o przetarcie szmatką, tylko o bardzo, bardzo dokładne oczyszczenie z resztek oleju, nagaru, starego silikonu (jeśli takowy był), a następnie precyzyjne odtłuszczenie obu powierzchni. Może być denaturat. Koniecznie trzeba dokładnie oczyścić miejsca przy śrubach, choć oczywiście na każdy fragment obu powierzchni powinieneś zwrócić uwagę i oczyścić jest równie precyzyjnie. Jeśli jest stary silikon, to może to potrwać nawet i ze dwie godziny

Po oczyszczeniu należy założyć dokładnie czystą uszczelkę oraz założyć pokrywę na głowicę. następnie dokręcić każdą ze śrub do natrafienie na lekki opór. Wtedy trzeba cofnąć o pół obrotu. Tak trzeba z każdą śrubą. Następnie należy śruby dokręcać najpierw po pół a później po ćwierć itd. obrotu wszystkie śruby w kolejności określonej w książce serwisowej. Jest to istotne, gdyż element dokręcany jest aluminiowy i działanie siły wyłącznie na jeden z obków może go uszkodzić. Jeśli nawet nie, to dosyć szybko może zacząć ponownie cieknąć olej.
Tak więc pokrywa zaworów powinna być tak dokręcona, aby działające siły rozłożone były równo.
I pamiętaj: NIE SPIESZ SIĘ.
Takie podejście do problemu i takie wykonanie zadania powinno zapewnić szczelność tych elementów na niemal tak długo, jakby była to uszczelka oryginalna.
Powodzenia.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
A Ja sie z tym nie zgadzamGofNet napisał(a):jakby była to uszczelka oryginalna.

Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Niestety Jaksa ma prawo stawiać sprzeciw. Zwłaszcza, że zapewne ma rację. Dobrze założony, nietwardniejący zamiennik powinien kilkadziesiąt kilometrów przetrzymać, ale na pewno nie przeżyje tak długo, jak oryginał. Wybór należy do Ciebie, ale pamiętaj, że jak Pan Kazio z "warsztatu mechanicznego" Ci coś takiego założy, to raczej szybciej, niż później będziesz musiał ją wymienić.
Powodzenia.
Powodzenia.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Jaksa dzieki za info o Hipolu. Poszukam tam. powinno na jakis czas starczyc ich uszczelki. GofNet dzieki za dokladny opis procedury. Kwestie zdjecia, oczyszczenia i zalozenia nowej uszczelki juz udalo mi sie rozpracowac sporo wczesniej. Wstyd sie przyznac ale to co lezy pod moja pokrywa nie wyglada ani troche jak uszczelka ale bardziej jak... silikon. Sam silikon choc cholera go wie jakto tam wyglada w srodku. Strach podniesc bo mi to zajmie ze 3 godziny doczyszczenie tego do odpowiedniego stanu ale z drugiej strony nie moze mi samochod zxostawiac plamy na parkingu z oleju. NAjbardzije zmartwiles mnie sprawa dokrecania srub wg. ksiazki. Do tej pory slyszalem ze trzeba dokrecac od srodka do koncow. Orientujesz sie moze jak wyglada kolejnosc w 1.8 DOHC 16v ? A moze ktos sie orientuje badz ma taka ksiazke i zeskanowalby mi strone o tym?
Uszczelke (zreszta jak wszystkie rzeczy ktore nie wymagaly uzycia specjalistycznego sprzetu) bede wymienial sam ! I zaden "Pan Kazio" nie bedzie mi w nim (naszczescie) grzebal. Moj samochod oddalbym tylko w rece Jaksy badz mojego znajomego mechanika.
GofNet napisał(a):ale pamiętaj, że jak Pan Kazio z "warsztatu mechanicznego" Ci coś takiego założy, to raczej szybciej, niż później będziesz musiał ją wymienić.
Uszczelke (zreszta jak wszystkie rzeczy ktore nie wymagaly uzycia specjalistycznego sprzetu) bede wymienial sam ! I zaden "Pan Kazio" nie bedzie mi w nim (naszczescie) grzebal. Moj samochod oddalbym tylko w rece Jaksy badz mojego znajomego mechanika.
- Od: 9 lis 2004, 22:14
- Posty: 234
- Skąd: Warszawa
- Auto: Ford Escort USA 1.8 16V DOHC
Mówisz i masz
Trochę czasu mi zajęło posklejanie tego i zmiana opisów na bardziej rozbudowane, ale robota raz wykonana później jest tylko wykorzystywana. Zawsze takie materiały komuś mogą się przydać.
Powodzenia.






Trochę czasu mi zajęło posklejanie tego i zmiana opisów na bardziej rozbudowane, ale robota raz wykonana później jest tylko wykorzystywana. Zawsze takie materiały komuś mogą się przydać.
Powodzenia.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Wielkie dzieki GofNet tego mi wlasnie trzeba bylo. Doceniam Twoj wklad pracy. Co prawda jestem raczej poczatkujacym mechanikiem ale widze ze mojej sytuacji dotyczy tylko rysunek drugi bo reszta to jest o glowicy. Na szczescie wszystko zgadza sie z moimi wyobrazeniami czyli dokrecamy od srodka do bokow. Co prawda nie mam klucza dynamometrycznego ale co to dla mnie. Trzeba go miec w rekach! No to teraz kupic uszczelke i zakladamy. Pytanie : Czy na stronie klubowej jest gdzies dzial dotyczacy porad pisanych przez uzytkownikow forum? Bo w sumie napisalem juz jedna o hamulcach (gdzies na forum powinna byc), mam tez do niej jakies zdjecia, a takze jeden niesprawny zacisk ktory moge obfotografowac. Teraz jak bede robil ta uszczelke to tez moge zrobic pare zdjatek do kolekcji. Tylko czy jest po co?
- Od: 9 lis 2004, 22:14
- Posty: 234
- Skąd: Warszawa
- Auto: Ford Escort USA 1.8 16V DOHC
Napisz do moderatorów. W tym dziale są nimi Jaksa, marek, xXx.
Jest dział poświęcony temu Klub MazdaSpeed – Obsługa, ale nie wiem, kto nim "zarządza".
Jest dział poświęcony temu Klub MazdaSpeed – Obsługa, ale nie wiem, kto nim "zarządza".
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Uprzedzam, iż w ASO od jakiegoś czasu nie sprzedają wyłącznie oryginalnych części, ale również i asortyment alternatywny. Ma to na celu zdegradowanie opini, wedle której ASO należą do najdroższych placówek naprawy pojazdów.
Dokonując więc zakupu w takowej "instytucji" należy spodziewać się, iż nabyty produkt niekoniecznie zaliczany jest do grupy towarów oryginalnych. Dlatego też warto zwrócić uwagę na producenta danej części wiedzą przy tym, jakiej marki powinien być oryginalny produkt.
Oto przykład:
świeca zapłonowa:
– oryginał: DENSO, NGK
– zamiennik: BOSCH
Dokonując więc zakupu w takowej "instytucji" należy spodziewać się, iż nabyty produkt niekoniecznie zaliczany jest do grupy towarów oryginalnych. Dlatego też warto zwrócić uwagę na producenta danej części wiedzą przy tym, jakiej marki powinien być oryginalny produkt.
Oto przykład:

– oryginał: DENSO, NGK
– zamiennik: BOSCH
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Jaksa napisał(a):Zadzwon do Hipola " Oni" twierdzą ze nie mają reklamacji ( ciekawe kto by jechał z drugiego konca miasta aby reklamowac produkt za 20-30 zł....... Nie no nie wiem .... moze faktycznie są ok ale Ja nie będę ryzykował własnego czasu i czasu klienta na reklamacje )
Bedąc w sytuacji podbramkowej musiałem zmienić szybko uszczelkę pod pokrywą zaworów. Z dostępnych od ręki był właśnie Hipol (za 35 zł). Padła po 2 tyś. km Lało z niej gorzej niż z tej którą wyrzuciłem... Po zamontowaniu oryginalnej jest spokój od 7 tyś km. Oczywiście tej Hipolowej nie chciało mi się jechać reklamować

Pozdrawiam,
Adam
- Od: 30 sty 2004, 13:00
- Posty: 56
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Była: 626 GE FS 2.0 '93 LPG
Mazda 6 GY MZR-CD 121KM '02
Mazda 6 GY MZR-CD 143KM DPF '07
Mazda CX-5 2.0 SKYACTIVE-G 165KM '14
Jest: Mazda CX-5 2.0 SkyDream 165KM '19
No coz.. nie mozna powiedziec zebys mnie pocieszyl. Wlasnie mialem wychodzic z domu i jechac do Hipola po uszczelke. PLus mojej sytuacji jest taki ze do Hipola mam dosyc prosty dojazd wiec w sprawie reklamacji na pewno sie pofatyguje. Ale wlasnie nie wiem co ze sprawa zrobic
. Moze faktycznie dozbierac troche grosza i kupic oryginal bo 2 tys. km to zdecydowanie za malo jak na taka robote.
- Od: 9 lis 2004, 22:14
- Posty: 234
- Skąd: Warszawa
- Auto: Ford Escort USA 1.8 16V DOHC
Dobra mam najnowsze wiesci: mianowicie w rozpaczy zadzwonilem do ASO Az auto na Pulawskiej (mieszkam z kilometr od niego dlatego wybralem to) i psytalem sie o p\koszt uszczekli do 1.8 DOHC. OKazalo sie ze co prawda nie maja ale sprowadza i w cenie (UWAGA) 73 zl
!!!!!!
W zwiazku z tym nie bedzie dalszych problemowi kupuje oryginal !



- Od: 9 lis 2004, 22:14
- Posty: 234
- Skąd: Warszawa
- Auto: Ford Escort USA 1.8 16V DOHC
Tak trzymać.
Powodzenia.
Powodzenia.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
GofNet napisał(a):Tak trzymać.
Też jestem takiego zdania
Pozdrowienia,
Adam
- Od: 30 sty 2004, 13:00
- Posty: 56
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Była: 626 GE FS 2.0 '93 LPG
Mazda 6 GY MZR-CD 121KM '02
Mazda 6 GY MZR-CD 143KM DPF '07
Mazda CX-5 2.0 SKYACTIVE-G 165KM '14
Jest: Mazda CX-5 2.0 SkyDream 165KM '19
to ja bardzo prosze o opis jak samemu wyregulowac zawory w 323 bg 1990 SOHC.
przy okazji wymiany uszczelki z pod pokrywy zaworow i jak zmienic uszczelke z pod pokrywy paska rozrzadu ! moge zrobic foty swojego silnika z miejsc w ktorych mi cieknie ale to w krotce .
jakie sa metody regulacji zaworow ? jakie narzedzia sa potrzebne
i jak pojawi si jakas ryska to jak i czym planowac głowice
(czy da sie to zrobic samemu w garazu ?)
acha i jak wygladaja uszczelniacze(i co to jest takiego ? cos co uszczelnia spaliny od mieszanki?) i czy mozna to wymienic przy tej okazji ?
cos jak to ale to bmw a nie mazda
http://slave.e-edukacja.pl/~darcoe28/beemka/zawory.php
przy okazji wymiany uszczelki z pod pokrywy zaworow i jak zmienic uszczelke z pod pokrywy paska rozrzadu ! moge zrobic foty swojego silnika z miejsc w ktorych mi cieknie ale to w krotce .
jakie sa metody regulacji zaworow ? jakie narzedzia sa potrzebne
i jak pojawi si jakas ryska to jak i czym planowac głowice
(czy da sie to zrobic samemu w garazu ?)
acha i jak wygladaja uszczelniacze(i co to jest takiego ? cos co uszczelnia spaliny od mieszanki?) i czy mozna to wymienic przy tej okazji ?
cos jak to ale to bmw a nie mazda
http://slave.e-edukacja.pl/~darcoe28/beemka/zawory.php
MÓJ WARSZTACIK DOBRYCH CEN :) www.mstechnik.dbv.pl
WWW.MSTECHNIK.DBV.PL
WWW.MSTECHNIK.DBV.PL
- Od: 10 gru 2003, 17:02
- Posty: 641
- Skąd: Warszawa - Włochy
- Auto: M323BG, Rover 200si 1.4l 103HP
AKurat specem od SOHC nei jestem ale czy tam czasem nei ma hydraulicznycvh popychaczy zaworow i nie trzeba zadnego luzu regulowac? Bo w DOHC z tego okresu mam hydraulike.
Co do planowania to najlepiej je wykonac w odpowiednim zakladzie bo w garazu to nie dasz rady. A to kosztowne nie jest jakos porazajaco wysoka a nie wolno tego spieprzyc.
Pewnie ci chodzi uszczelniacze zaworowe. Podobno mozna to wymienic przez pokrywe zaworow ale potrzeba na to sporych umiejetnosci bo ciezko sie tam do nich dostac i wymienic. Zazwyczaj zrzuca sie w tym celu glowice. Wiec skoro dobrze trzymaja to po co sobie zycie utrudniac.
Co do planowania to najlepiej je wykonac w odpowiednim zakladzie bo w garazu to nie dasz rady. A to kosztowne nie jest jakos porazajaco wysoka a nie wolno tego spieprzyc.
Pewnie ci chodzi uszczelniacze zaworowe. Podobno mozna to wymienic przez pokrywe zaworow ale potrzeba na to sporych umiejetnosci bo ciezko sie tam do nich dostac i wymienic. Zazwyczaj zrzuca sie w tym celu glowice. Wiec skoro dobrze trzymaja to po co sobie zycie utrudniac.
- Od: 9 lis 2004, 22:14
- Posty: 234
- Skąd: Warszawa
- Auto: Ford Escort USA 1.8 16V DOHC
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości