Strona 1 z 4

Problemy Z Odpalaniem cz.2

PostNapisane: 24 lip 2010, 14:23
przez julek140
Witam, mam kolejny problem. Przyjechałem wczoraj z pracy i zostawiłem samochód przed domem, zaczął padać deszcze ( waliło jak cholera ;), gdy przestało wsiadłem do samochodu i ... nic. przekręcam kluczyk mazda odpali wejdzie na 300-500oborotów i od razu zgaśnie po kolejnych próbach to samo... Co może być tego przyczyną mazda ma uszkodzony przepływomierz ale jeździłem już nią, czy może mieć on coś do tego?


Pozdrawiam.

Re: Problem z Odpaleniem...

PostNapisane: 24 lip 2010, 17:18
przez radek.zab
a jak zachowuje się po odpaleniu i przytrzymaniu gazu?

Re: Problem z Odpaleniem...

PostNapisane: 24 lip 2010, 21:19
przez julek140
Gdy odpalę i nie dodam gazu, chwile się utrzymają obroty 200-400 ( auto się trzęsie ) i schodzi szybko do 0 obrotów i gaśnie... Gdy odpalę i dodam gazu obroty podniosą się do 200-400 i od razu opadną do zera gdyby dodawanie gazu go dusiło... ( auto nie chodzi na benzynie, żeby przełączyć na GAZ trzeba 2800-3000obrotów... czego nie mogę uzyskać )

Re: Problem z Odpaleniem...

PostNapisane: 24 lip 2010, 22:15
przez Kioto
odkrec korek wlewu paliwa i jesli uslyszysz syczenie takie sssssssyyyyysssss to zakrec spowrotem korek tylko nie do konca z lekkim luzem i sprobuj odpalic identyczna sytacje mialem jak twoj przypadek wina bylo wytworzenie podcisnienia i zassanie baku :D

Re: Problem z Odpaleniem...

PostNapisane: 25 lip 2010, 11:04
przez gogo
Spróbuj podmienić przepływkę, może to być jej wina. Kiedyś rozumiesz odłączyłem wtyczkę od przepływki i dokładnie tak samo madzia się zachowywała jak piszesz.
Kito- takie syczenie to ja mam prawie przy każdym tanku i co Ty na to? <lol> Mówisz że bak mi zasysa do środka? Hmmm ciekawe <rotfl>

Re: Problem z Odpaleniem...

PostNapisane: 25 lip 2010, 12:50
przez Kioto
gogo napisał(a):Spróbuj podmienić przepływkę, może to być jej wina. Kiedyś rozumiesz odłączyłem wtyczkę od przepływki i dokładnie tak samo madzia się zachowywała jak piszesz.
Kito- takie syczenie to ja mam prawie przy każdym tanku i co Ty na to? <lol> Mówisz że bak mi zasysa do środka? Hmmm ciekawe <rotfl>

malo wiesz kolego gogo malo bardzo malo <rotfl>na to cierpia fordy mondeo reno i mazdy nawet w chryslerach ....zajmij sie samochodami zamiest wiedza wyczytana na forum ..... jestem pewien ze to glowna przyczyna tego ze auto nie chodzi,,,pozatym odepnij przeplywke w jakims francuje albo w golfie 4 to masz blad odrazu i system awaryjny ,,,niewiem kto wam tak nagadal ze przeplywke mozna odpinac i se od tak jezdic w mazdzie to ujdzie nie zlapie bledu za prostacki ma ecu ale nowsze auta ,,,, tyle ze ty wiesz lepiej bo ty masz wiedze z forum wyczytana i wykuta na pamiec

Re: Problem z Odpaleniem...

PostNapisane: 25 lip 2010, 13:43
przez gogo
Nie wiem czy wiesz ale znajdujemy się na forum Mazdy a nie Forda, Renault czy Chryslera, a Ty mi jakieś wykłady prawiasz o Golfach 4. Mylisz się kolego zarzucajac mi że mam małą wiedzę praktyczną na temat motoryzacji, mogę się tylko domyślać że kiedy Ty o tym jeszcze nie miałeś pojęcia ja już grzebałem przy dużych fiatach, poldkach, maluchach, potem przy bardziej zaawansowanej japońskiej czy niemieckiej motoryzacji.

Re: Problem z Odpaleniem...

PostNapisane: 25 lip 2010, 18:31
przez Kioto
mozliwe ze grzebiesz dluzej odemnie ,,, jednak nie szukal bym przyczyn w tak prostej elektronice jak ma mazda bg ,,najpierw sparwdzic czy dochodzi paliwo i iskra jak grzebales przy fiatolotach to napewno otym wiesz ...natomiast przestrzegam przed odpinaniem przeplywek silniczkow krokowych i innych pierdolach w nowszych autach bo zle sie to konczy

Re: Problem z Odpaleniem...

PostNapisane: 25 lip 2010, 18:37
przez radek.zab
julek140, wracając do tematu. Jeżeli chodzi o błędy w ECU to możesz sobie sprawdzić czy komputer nie "pokazuje" błędów. Możesz to zrobić w jakimś serwisie, ale nie polecam. Na forum był temat o zrobieniu sobie taniego "czytnika" błędów, trzeba tylko poszukać. A syczenie z korka wlewu paliwa to u mnie norma, a odpalam i jeżdżę bez problemów. Według mnie powinno tam być jakieś odpowietrzenie ale Mazdę mam zbyt krótko żeby się na ten temat wypowiadać.

Re: Problem z Odpaleniem...

PostNapisane: 25 lip 2010, 20:07
przez Kioto
jak zakrecisz na chama to niema wytworzy sie podcisnienie takie ze nie pusci paliwa do silnika ,,

Re: Problem z Odpaleniem...

PostNapisane: 25 lip 2010, 20:32
przez radek.zab
jak zakrecisz na chama


u mnie nie da się zakręcić na chama. Zakręcam korek, opór, przeskok.

Re: Problem z Odpaleniem...

PostNapisane: 26 lip 2010, 19:11
przez Kioto
moze dlatego ze masz jeszcze nie zapchane opdowietrzenie ,,,umnie jak bys tak zakrecil to mogila 200 km i objaw taki jak u autora postu ,,,,,a dzis kolega w pracy mowil ze ma to samo w 323f BA ze jak zakreci na tzn do przeskoku to dupa nie pojedzie za dlugo :)

Re: Problem z Odpaleniem...

PostNapisane: 29 lip 2010, 07:20
przez julek140
wprowadziłem auto do garażu aby nie mokło i chciałem odpalić, po przekręceniu – nic silnik zero reakcji co najdziwniejsze mały szmerd i dźwięk jak by od alarmu czy immobilajzera? czy to może być jego sprawka? przy zakupie mówił mi sprzedawca że jest pod kierownicą a ja jakoś nie mogę go znaleźć ;o a w każdym aucie montowany jest chyba gdzie indziej ?

Re: Problem z Odpaleniem...

PostNapisane: 29 lip 2010, 20:26
przez radek.zab
o ile dobrze kojarzę to Twoja Mazda nie ma immobilajzera, ale mogę się mylić.

Re: Problem z Odpaleniem...

PostNapisane: 30 lip 2010, 01:09
przez novis
W takim układzie stawiałbym na jakieś zwarcie w instalacji, które posadziło Ci akumulator, jeśli masz u siebie jakiś alarm, ze słabą baterią od sygnalizatora, to możesz mieć taki cichy dźwięk alarmu (który przecież reaguje na odcięcie czy brak zasilania, a jeśli ma swoje zasilanie padnięte, to ledwo dyszy zamiast wyć.) mały "szmerd" to może być po prostu próba rozrusznika do przekręcenia silnika – a że mały prąd, to nie dał rady :)
PO odpaleniu przez zwarcie gubił iskrę (dygotanie silnika) i gasł.
Podładuj akumulator, wysusz samochód i spróbuj zapalić. No i oczywiście, jeśli sie uda, zacznij szukać przyczyn ubytku prądu.
jak nie pomoże to będziemy dalej myśleć :)

Re: Problem z Odpaleniem...

PostNapisane: 30 lip 2010, 14:36
przez julek140
novis zrobię jak mówisz;) auto się suszy potem podładuję akumulator ;)) i sprawdzę reakcje auta

Re: Problem z Odpaleniem...

PostNapisane: 30 lip 2010, 20:50
przez novis
Nie czekaj aż się wysuszy :) Odłącz aku i podładuj, żeby nie stał za dlugo z małym prądem, a Madzia niech się pomaleńku oczyszcza z wilgoci :)

Re: Problem z Odpaleniem...

PostNapisane: 31 lip 2010, 18:11
przez julek140
Wysuszyłem go i zacząłem ładować... po podpięciu kabli rozruchowych ALARM!! Zaczął wyć, to immobilajzer rozłączyłem go podładował się troszkę i odpaliłem i benc. Odpalam dochodzi do 1000obrotów i zdycha...
Dziwne jest to że jeśli odpale i nie dodam gazu silnik chodzi z 3-5 sekund powoli spadają obroty do 0. A Gdy odpale i dodam od razu gazu z 1000obr. gwałtownie spada do zera... ( Oczywiście na Benzynie, gdyż aby przełączyć na GAZ potrzebuję 3000obr. czego nie mogę uzyskać... ) Jedno wiem że samochód ma uszkodzony przepływomierz powietrza... ale z uszkodzonym uzyskiwałem te 3000obrotów a teraz nie mogę... ( Ale nie chodził na benzynie ).
Może pompa się zapowietrzyła albo coś?

Re: Problem z Odpaleniem...

PostNapisane: 2 sie 2010, 15:49
przez novis
Może być i wina przepływki. Masz sekwencje czy wcześniejszej generacji?

Re: Problem z Odpaleniem...

PostNapisane: 25 sie 2010, 11:23
przez Sleen
Miałem ten sam problem (Mazdzia nie chodziła na bęzynie i dusiła się po dodaniu gazu)– na szczęście przy odpalaniu mogłem depnąć do 2k żeby na gaz przeskoczyć. Mechanik powiedział że to coś związanego z filtrem paliwa (nie wymieniał na nowy), skasował 20 zł i Mazdzia śmiga jak trzeba :).