Strona 1 z 1

Mazda 323F – Przepływomierz

PostNapisane: 17 lip 2010, 22:16
przez julek140
Witam, jestem posiadaczem Mazdy 323F 1.6 16V BG + LPG. Denerwowały mnie obroty, które strasznie falowały, gdy nisko spadły samochód gasł? Postanowiłem oddać są do mechanika aby rozkminił o co kaman, powiedział mi że uszkodzony jest Przepływomierz Powietrza ( dodał że bez tego ani rusz?... ) i Tu Pytanie : Czy Przepływomierz Powietrza ma coś wspólnego z chodzeniem Mazdy na LPG? Albo jest to przyczyną Świec czy też Silnika Krokowego? Dodam że samochód nie chodzi na benzynie, jeśli jest zimny obroty trzymają się 1000 +/– , po nagrzaniu się samochodu tragediaa...

Proszę o jaką kolwiek pomoc z rozkminką tego też problemu ;)
Pozdrawiam

Re: Mazda 323F – Przepływomierz

PostNapisane: 18 lip 2010, 11:15
przez eric81
Witaj

Na początek proponuję wyczyszczenie silniczka krokowego z przepustnicą (falujące obroty)...miałem tak u siebie i po wyczyszczeniu pomogło :)

Re: Mazda 323F – Przepływomierz

PostNapisane: 18 lip 2010, 11:38
przez julek140
przepustnice czyściłem, a co do silnika krokowego to nawet nie wiem gdzie się znajduje bo mechanika to raczej nie moja profesja...

Re: Mazda 323F – Przepływomierz

PostNapisane: 18 lip 2010, 12:05
przez eric81
julek140 napisał(a):przepustnice czyściłem, a co do silnika krokowego to nawet nie wiem gdzie się znajduje bo mechanika to raczej nie moja profesja...


silnik krokowy znajduję się tuż pod przepustnicą,poniżej masz foto (silniczek zaznaczyłem):
Obrazek

Tylko ja mam silnik 1,8 16V ale wydaję mi się że u Ciebie będzie podobny.

P.S.
Do silniczka krokowego są podłączone 3 wężyki (1gruby + 2 z płynem) przy ich odkręceniu trzeba je zabezpieczyć czymś,żeby płyn nie wyciekł-ja użyłem śrubki.

Re: Mazda 323F – Przepływomierz

PostNapisane: 18 lip 2010, 12:27
przez Ania_TM
w samochodzie z silnikiem 1.6 16 v wygląda trochę inaczej. bynajmniej u mnie. silnik krokowy przypomina taki trójkąt i jest obok przepływomierza.dokladnie obok miksera gazu i ten odpowiada za gaz.wrzucę potem fotkę jak uda mi się zrobić.

to co pokazałeś, to chyba elektrozawór wolnych obrotów. obok przepustnicy. odpowiada za obroty na benzynie of kors.
proponuje zajrzeć do tego tematu na początek:
viewtopic.php?p=472513

miałam sama podobne problemy, ba! nawet identyczne.widzę, że i inne bagietki też marudzą w kwestii obrotów ;)

po 1 skoro przepływka jest walnięta to trzeba ją wymienić. albo podmienić od kogoś, kto ma taką mazdę. jak coś mam przepływomierz do sprzedania ;)

po 2 nie zaszkodzi czyszczenie przepustnicy i spr. czy dobrze działa potem.

po 3- wymiana silnika krokowego. nie jest to droga rzecz, samemu można zmienić pod blokiem.

z tego co pamiętam u mnie, to było kombinowania sporo. mazda nie chodziła na gazie wcale, a na PB trzymała wysokie obroty. wymieniałam po kolei jak leci: świece, kable, silnik krokowy, przepustnice, czyszczone było wszystko. i jeszcze jedno- zawór wolnych obrotów był walnięty- więc wymieniono całość bo to jest razem z przepustnicą. i jakoś w pewnym momencie madzi przeszło to fochowanie ;)

good luck! daj znać co zdziałałeś :) <spoko>

Re: Mazda 323F – Przepływomierz

PostNapisane: 19 lip 2010, 19:02
przez julek140
Sprawę obrotów rozwikłałem ;) Zadziwiło mnie gdy szukałem krokowca znalazłem dziurę w rurze i prawdopodobnie powietrza łapał lub tracił gaz... po uszczelnieniu obroty ustabilizowały się... Ale nadal nie pali na benzynie wygląda to w ten sposób, odpalam na benzynie i szybko daje na 3tys. obrotów przełączy na Gaz, i gdy przełącze na benzyne obroty 3mają się a gdy dodam gazu samochód gaśnie? to wina uszkodzonego przepływomierza? filtra paliwa? pompy?


Pozdrawiam i Dziękuję za pomoc :)

Re: Mazda 323F – Przepływomierz

PostNapisane: 19 lip 2010, 19:23
przez mysse
to moze byc wlasnie wina walnietej przeplywki. pompka i filtr maja troszke inne objawy.

jesli masz lpg starego typu, mogla pojsc cofka i strzelic w przeplywomierz – wlasnie wtedy sie uszkadza. na gazie pojezdzisz, na benzynie nie. jesli bedziesz kupowal nowy – a to nie jest 10 zl tylko 200 to zadbaj o jakies zabezpieczenie przed nastepnym uszkodzeniem – w stylu jakis zaworek na dolocie przed przeplywka ktory zmniejszy cisnienie w razie cofki

Re: Mazda 323F – Przepływomierz

PostNapisane: 19 lip 2010, 19:34
przez julek140
Aha, jednak z obrotami coś jest nie tak sprawdzałem je jak samochód był zimny i lekko nagrzany... postanowiłem wyjechać w miasto gdy samochód złapał temperaturę znowu obroty spadały... Gdy samochód jest zimny obroty idealnie się trzymają po nagrzaniu spadają ku zeru... :((

Re: Mazda 323F – Przepływomierz

PostNapisane: 19 lip 2010, 20:53
przez mysse
bo jak jest zimny to jezdzi na ssaniu, przy walnietej przeplywce tez beda trzymac. po zagrzaniu beda falowac, czasem po 400-500 a czasem normalnie po 900 i tak w kolko