Strona 1 z 1

Ustawienie rozrządu a zapłon oraz problem ze stukającym silnikiem (323 BG 1.6 16v)

PostNapisane: 17 lip 2010, 16:10
przez nanko
Witam, dlaczego zapłon jest ustawiony na oznaczeniu "10" podczas gdy rozrząd jest ustawiony jest wg znaków.
Dodam, że silnik strasznie klepie i hałasuje (spalanie stukowe).
PZDR

Re: Ustawienie rozrządu a zapłon (323 BG 1.6 16v)

PostNapisane: 17 lip 2010, 17:52
przez rojex123
Jeśli masz dobrze ustawiony rozrzad to odkrec lekko aparat i odpal auto,ruszj aparatem do momentu az silnik bedzie łądnie gadał na wolnych i bedzie sie dobrze wkrecał wtedy go dokręć

Re: Ustawienie rozrządu a zapłon (323 BG 1.6 16v)

PostNapisane: 17 lip 2010, 19:18
przez nanko
właśnie tak robię i nawet przez chwilkę po przekręceniu aparatu silnik pracuje w miarę dobrze, ale po chwili gaśnie.
Jak kręcę aparatem w drugą stronę to zaczyna b. głośno hałasować i stukać.
Dodam, że silnik został właśnie złożony do kupy po małym remoncie i przy zdejmowaniu aparatu zaznaczałem miejsce mocowania do głowicy, a teraz przykręciłem tak jak było i jest tragedia.

Re: Ustawienie rozrządu a zapłon (323 BG 1.6 16v)

PostNapisane: 17 lip 2010, 22:39
przez Kioto
kolego ustaw rozrzad na znaki ale fabryczne tak jak ksiazka pisze na zadne miejsca ktore ty znaczyles !! na forum masz znajdziesz jak to ustawic jestem 100% przekonany ze masz powalony rozrzad

Re: Ustawienie rozrządu a zapłon (323 BG 1.6 16v)

PostNapisane: 20 lip 2010, 06:42
przez nanko
no i problem głośno pracującego silnika się rozwiązał. Najprawdopodobniej są pokrzywione zawory lub zawór.
dziś rozbieram z powrotem głowicę i napiszę co i jak. Niestety niewiedza kosztuje.

Re: Ustawienie rozrządu a zapłon (323 BG 1.6 16v)

PostNapisane: 20 lip 2010, 10:56
przez Kioto
tak myslalem :( tak konczy sie rozbieranie silnika i znaczenie na wlasne znaki rozrzadu juz nie jeden taki przypadek widzialem ...ale czlowiek uczy sie na bledach

Re: Ustawienie rozrządu a zapłon (323 BG 1.6 16v)

PostNapisane: 20 lip 2010, 11:47
przez nanko
ale tu nie chodzi o rozrząd! Rozrząd jest ustawiony na fabryczne znaki <rotfl>
Nie powciskane szklanki były przyczyną najprawdopodobniej uszkodzenia zaworów.

Re: Ustawienie rozrządu a zapłon (323 BG 1.6 16v)

PostNapisane: 21 lip 2010, 06:56
przez nanko
No i kolejny problem. Wczoraj po zdjęciu głowicy okazało się, że zawory są proste i trzymają.
Dlaczego ta mi hałasuje ten nieszczęsny silnik?
Mam do was dwa pytania:
1. Czy tłok w najwyższym swoim punkcie powinien wystawać poza blok?
2. Jak zakładacie panewki korbowodowe; Zamek do zamka czy jak?

Proszę o pomoc może będzie to przydatne dla innych. :|

Re: Ustawienie rozrządu a zapłon oraz problem ze stukającym silnikiem (323 BG 1.6 16v)

PostNapisane: 21 lip 2010, 21:41
przez Kioto
no zamek do zamka bo inaczej to nawet sie nieda ,,, sluchaj puka to moze zawor ale dlatego ze nie zdarzylo dojsc jeszcze olej do szklanki one czasem nawet przez 100 km potrafia klekotac tak przynajmniej bylo z kazdym Vw dieslem jaki robilem puzniej przestawalo ,,,tlok wystaje moze z milimetr poza tlok na glubosc uszczelki jak polozysz uszczelke od glowicy to jest juz rowno ,,ty wyciagales tloki prawda ??? a czy czasem nie pozamieniales tlokow lub nie wlozyles ich odwrotnie tylem na przud ??????????????

Re: Ustawienie rozrządu a zapłon oraz problem ze stukającym silnikiem (323 BG 1.6 16v)

PostNapisane: 22 lip 2010, 06:15
przez nanko
Wyciągałem, wyciągałem, ale tłoki są włożone prawidłowo. Na razie robię sobie przerwę i w sobotę składam to do kupy. Jak nie będzie chodził jak pszczółka to tnę to normalnie na złom <płacze> :|

Re: Ustawienie rozrządu a zapłon oraz problem ze stukającym silnikiem (323 BG 1.6 16v)

PostNapisane: 22 lip 2010, 18:54
przez Kioto
zanim potniesz to daj znac to ja zabiore od ciebie :D silnik b6 16 tka umnie lezy i prosi tylko zeby mogl wrucic do jazdy

Re: Ustawienie rozrządu a zapłon oraz problem ze stukającym silnikiem (323 BG 1.6 16v)

PostNapisane: 24 lip 2010, 16:22
przez nanko
i po bólu .... auto pali <faja>

Re: Ustawienie rozrządu a zapłon oraz problem ze stukającym silnikiem (323 BG 1.6 16v)

PostNapisane: 25 lip 2010, 13:47
przez kleik87
nanko napisał(a):i po bólu .... auto pali <faja>


i co w koncu z tym wyszlo?? zle cos zlozyles?? i co bylo powodem stukania??
a miales moze proble z nierowna praca?? tzn takimi uderzeniami silnika, efektem minimalny spadek obrotow oraz wyrazne uderzenie z rury wydechowej

Re: Ustawienie rozrządu a zapłon oraz problem ze stukającym silnikiem (323 BG 1.6 16v)

PostNapisane: 25 lip 2010, 15:58
przez nanko
przyczyną były nie powciskane szklanki i odwrotnie założone panewki korbowodowe.
Nie miałem nie równej pracy, obroty trzymały równo i nic strzelało z wydechu.

Re: Ustawienie rozrządu a zapłon oraz problem ze stukającym silnikiem (323 BG 1.6 16v)

PostNapisane: 25 lip 2010, 18:20
przez Kioto
a panewkom nic sie nie stalo ?? <rotfl> magia mazdy jest wielka hahaha odporne to na wszystko ,,, w sumie sunny kiedys zrobilem podobnie i tez nic nie bylo :D

Re: Ustawienie rozrządu a zapłon oraz problem ze stukającym silnikiem (323 BG 1.6 16v)

PostNapisane: 26 lip 2010, 06:19
przez nanko
na szczęście nic, też się o nie bałem, ale to jest Made in Japan. <faja>