Strona 1 z 1

Mazda 323f bg wskaźnik paliwa opadł całkowicie

PostNapisane: 13 lip 2010, 21:08
przez peaceofcooler
Witam, od pół roku nie działa mi całkowicie wskaźnik paliwa, opadł i koniec. Nic sie nie rusza. Lampka rezerwy sie zapala prawidłowo. Dzis postanowiłem rozebrac i pomierzyc pompe tzn suwak, oporność w zależności od poziomu pływaka zmienia się od 10 – 120 ohm, wiec suwak ani sie nie przetarł ani nie zablokował, przewody idące pod sam wskaźnik sprawdzałem i przewodzą. Pozostaje tylko wskaźnik, sprawdze go 5v ? podłaczając aby coś zareagował ? Co sądzicie na ten temat ?

Re: Mazda 323f bg wskaźnik paliwa opadł całkowicie

PostNapisane: 13 lip 2010, 21:37
przez Kioto
sadze ze nie baw sie w to tylko kup uzywke :) oczywiscie sprawna

Re: Mazda 323f bg wskaźnik paliwa opadł całkowicie

PostNapisane: 13 lip 2010, 22:47
przez Lukazie
Na Allegro jest pełno – Poszukaj <spoko>

Re: Mazda 323f bg wskaźnik paliwa opadł całkowicie

PostNapisane: 14 lip 2010, 04:45
przez peaceofcooler
chodzi wam o urzywke zegarów – komplet tablicy rozdzielczej ze wskaźnikem poziomu paliwa ?

Re: Mazda 323f bg wskaźnik paliwa opadł całkowicie

PostNapisane: 14 lip 2010, 09:22
przez Lukazie
peaceofcooler napisał(a):chodzi wam o urzywke zegarów – komplet tablicy rozdzielczej ze wskaźnikem poziomu paliwa ?

Dokładnie Tak <ok>

Re: Mazda 323f bg wskaźnik paliwa opadł całkowicie

PostNapisane: 14 lip 2010, 11:57
przez peaceofcooler
no to chyba tak zrobie. Odezwe sie jak wymienie.

Re: Mazda 323f bg wskaźnik paliwa opadł całkowicie

PostNapisane: 22 lip 2010, 18:43
przez peaceofcooler
Zrobiłem Panowie !!!!!!!!!!

Wyciagnełem pompe i sprawdziłem swobode opadania pływaka, chodzi luźno, sprawdziłem czy suwak nie przetarty, nie jest przetarty poniewaz składa sie z długiego przewodu, który ciezko przetrzeć. Opornosc w zaleznosci od połozenia suwaka znajduje sie w przedziale 10 – 120 ohm, wiec działa. Potem sprawdziłem przewodnosc masy z obudową pompy, tez działa. Potem przewodnosc przewodu od pompy do wiązki pod tylnią kanapą. Wszystkie przewody wiązki idące aż do wtyków przy zegarach – przewodzą, jeden przewód czarno-biały (wygląda na czarno-fioletowy) wchodzący do listwy bespieczników koło nóg kierowcy po lewei stronie nie wchodzi do wtyków zegarów tylko tak jak wspomniałem do gniazda pod bespiecznikami – trzeba go docisnąć. (Mówie wszystkie kroki jakie robiłem poniewaz wszystko mogło mieć wpływ. Dalej wszystkie biespieczniki wyciągnełem osobno i włozyłem uprzednio sprawdzajac czy nie są spalone. Wtyki po lewej od pedału sprzęgła docisnełem. Wszyskie połączenia na foli z tyłu zegarów posprawdzałem, łącznosc miedzy tasma a wtykami przetarłem pilnikem wrazie jak by miały zasniedzieć. Sprawdziłem połączenie miedzy śrubami, stykami na taśmie zegarów oraz wskaźnika. Zdemontowałem wskaźnik i podłączyłem do napięcia 6 v aby sprawdzić czy drga wskazówka – działa, obróciłem wskasówke wokół swojej osi pare razy i wkręciłem dokłądnie tak jak zdemontowałem. Załozyłem wskazówke, zakreciłem tablice rozdzielczą do kokpitu i przekręciłem kluczyk. Udało sie zobaczyć ze wskazówka nie opada do konca jak niegdys tylko zatrzymuje sie na jednym pułapie. Więc udało się. W razie pytan piszcie !