323f BA 1.8 vs. mx5 1.8 vs. 323f BG 1.8GT

Postprzez siwy_dymek » 15 mar 2006, 15:25

jeday napisał(a):ylko pytanie: Ile trzeba splanowac glowice, aby stopien sprezania wzrosl o te 0,7?


no ale jesli jest wszystko takie samo, to moze da sie w inny sposob podniesc st.sprezania?
Co do walkow, to w USA czesci sa tanie, walki widzialem po niecale 200$ na ebayu ale do BP ciezko znalezc! ALe mysle ze trzeba bedzie sie wziasc za pozadne szukanie, bo wg. mnie kupowanie walkow w polsce po 1200zl to lekka przesada!
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 17:29
Posty: 608

Postprzez jeday » 15 mar 2006, 15:37

Mysle, ze stopien sprezania by wzrosl jesli by sie wymienilo te rozniace sie zawory. Taniej wychodzi jednak planowanie. Tylko czy poprzez planowanie glowicy zwiekszymy stopien sprezania o 0,7 czy 0,8? Tego jeszcze nie wiem. Co do walkow to 1200 to faktycznie troche za duzo. Sivy jak bedziesz mial opcje zamowienia w takiej cenie waleczkow to daj znac. Koszty wysylki beda tansze ;)
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2006, 18:30
Posty: 44
Auto: 323F 1.8 16V BA

Postprzez Briareos » 15 mar 2006, 17:28

Nie chcę tu być pesymistą, ale jak wymiana zaworów wydechowych ma wpłynąć na stopień sprężania? Nawet jeśli z wałkami od razu (chyba że zaworów wlotowych i tylko jeśli Mazda celowo "zepsuła" czas otwarcia i nowy wałek to koryguje). Już nie mówiąc o tym że większe zawory na pewno nie wejdą w obecną głowicę bez przeróbek.
Reasumując – wymiana głowicy albo splanowanie (przy czym nie bardzo wiadomo o ile) i rozwiercenie gniazd, wymiana wałków i być może tłoków – nie wiem czy nacięcia są odpowiednio głębokie żeby nie zahaczyło coś. To niestety nie jest takie proste... Nie wiem czy nie opłacało by się bardziej przełożyć całej góry z tej 133 konnej wersji.
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez siwy_dymek » 15 mar 2006, 18:04

no jesli chodzi o to planowanie glowicy, to mysle ze jest to do zrobienia do pewnego stopnia, a reszta moze plynie z innych walkow rozrzadu-maja zapewne inna krzywke, gdzie czas otwarcia zaworow jest dluzszy i cylindry sa napelniane wieksza iloscia powietrza! Wtedy tak jak Ci jeday z obliczen, zwyzka mocy wynika ze wzroztu stopnia sprezania, na ktory sklada sie to co wyzej! Tak mi sie wygdybalo...
Co do ilosci szlifu, to na tej stronie grabowskeigo widzialem wzor do obliczania stopnia sprezania

stopień sprężania E=(Vc+Vks)/Vks

gdzie:
Vc =pojemność jednego cylindra
Vks=pojemność komory spalania

mozna to policzyc, upraszczajac, ze cylinder to cylinder a nie ma tam jakichs udziwnionych powierzchni!
Tylko wyciagnac ze wzoru Vks, a potem policzyc grubosc szlifu, po policzeniu nowgeo stopnia sprezania...tylko ze mi sie nie chce tego liczyc, ale mysle ze jacys matematycy sie tu znajda! :P
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 17:29
Posty: 608

Postprzez jeday » 15 mar 2006, 18:48

No ja bym wolal zamiast starej glowicy, przerobic swoja. Zawsze to wiadomo co siedzi, co jest zrobione i ze jest to nowe a nie uzywane. Powiekszenie gniazd zaworowych to nie problem i nie jest tak strasznie kosztowne. Nie trzeba przeciez tego robic w jakiejs drogiej firmie tuningowej. No i jesli damy sportowe walki to napewno da nam to wiecej niz walki z BG. Tylko ta cena..
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2006, 18:30
Posty: 44
Auto: 323F 1.8 16V BA

Postprzez jeday » 25 wrz 2006, 00:28

Odswiezam temat, bo interesuje mnie jescze jedna rzecz. Moze ktos sprawdzic czy w 1.8 16V BA i BG 140KM sa takie same kompy i pompa paliwa?
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2006, 18:30
Posty: 44
Auto: 323F 1.8 16V BA

Postprzez Briareos » 25 wrz 2006, 02:24

Pompa do 140 konnej wersji ma oznaczenie BP02-13-35ZD, a ECU to BP22-18-881C. W BA zaś pompa to B6xx-13-35Z (gdzie xx się różni w zależności od producenta), a ECU było kilka...
Przypominam też że 140 konna wersja paliła ołowiową. Wygląda na to że ECU trzeba przełożyć, ale pompę bym zostawił. Do KFa też taka szła i się wyrabiała, a to przecież 2.0l i 6 cylindrów.
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez jeday » 25 wrz 2006, 21:07

Briareos napisał(a):W BA zaś pompa to B6xx-13-35Z (gdzie xx się różni w zależności od producenta), a ECU było kilka...


A z tych kilku ECU wystepowal taki jak w tej wersji 140KM? Mozesz mi jeszcze sprawdzic walki rozrzadu z BG z wersji 140KM i 128KM oraz BA? Slyszalem ze wersja 128KM i ta z BA 115KM ma takie same walki, a 140KM ma inne..
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2006, 18:30
Posty: 44
Auto: 323F 1.8 16V BA

Postprzez Briareos » 26 wrz 2006, 01:00

Już kiedyś walnąłem takiego przydługiego posta n/t różnic w silnikach BP i odzewu specjalnie nie było:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=22281

Obrazek

A co do ECU to BA na Europę miała 115 kucy i kropka. Jak chcesz więcej mocy to zainteresuj się ECU z wersji japońskich, albo z Miaty. Ogólnie to widzę że grzebanie się w BA/BG nie ma większego sensu, skoro można dojść do 160 koni po prostu przekładając w całości graty z MXa + japońskie części sportowe. Wyżej trzeba już dłubać, mieć silnik bez HLA, no i poważniej interesować się jego stanem co parędziesiąt tysięcy. Albo turbo założyć.
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez jeday » 27 wrz 2006, 14:03

Twojego posta musialem przeoczyc.. Co do czesci od miaty to sa napewno trudniej dostepne. A uzywki do takiej wersji 140KM mozna dosyc czesto spotkac. Nie wspomne o wersji 128KM bo tego juz jest naprawde sporo. Mam wlasnie mozliwosc wyrwania za grosze komputera od BG 140KM i wogole caly silnik i tak sie wlasnie zastanawiam czy jest sens podmienic tylko kompa..
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2006, 18:30
Posty: 44
Auto: 323F 1.8 16V BA

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323