no jesli chodzi o to planowanie glowicy, to mysle ze jest to do zrobienia do pewnego stopnia, a reszta moze plynie z innych walkow rozrzadu-maja zapewne inna krzywke, gdzie czas otwarcia zaworow jest dluzszy i cylindry sa napelniane wieksza iloscia powietrza! Wtedy tak jak Ci jeday z obliczen, zwyzka mocy wynika ze wzroztu stopnia sprezania, na ktory sklada sie to co wyzej! Tak mi sie wygdybalo...
Co do ilosci szlifu, to na tej stronie grabowskeigo widzialem wzor do obliczania stopnia sprezania
stopień sprężania E=(Vc+Vks)/Vks
gdzie:
Vc =pojemność jednego cylindra
Vks=pojemność komory spalania
mozna to policzyc, upraszczajac, ze cylinder to cylinder a nie ma tam jakichs udziwnionych powierzchni!
Tylko wyciagnac ze wzoru Vks, a potem policzyc grubosc szlifu, po policzeniu nowgeo stopnia sprezania...tylko ze mi sie nie chce tego liczyc, ale mysle ze jacys matematycy sie tu znajda!
