Wybuch Gazu- Uszkodzenia, Problemy

Postprzez franc_z » 12 lut 2013, 19:02

Witam, z błędów wyszła jednak przepływka :( pytanko czy jest może ktoś z okolic Barcina, żeby przełożyć i sprawdzić czy aby na pewno to to?
Początkujący
 
Od: 15 lis 2012, 17:10
Posty: 15
Skąd: Bydgoszcz (Barcin)
Auto: Mazda 323F BG 1,6 94r

Postprzez villz » 13 lut 2013, 00:20

no skoro z błędu Ci wyszła przepływka to raczej sie nie ma nad czym zastanawiać, odłącz ja od węża albo od puszki filtra powietrza i sprawdz palcem jak klapka chodzi jak jest lużna to znaczy ze czujnik zasysanego powietrza poszedł a jak klapka cięzko chodzi albo nie chce sie poruszyc wcale to znaczy ze ona poszla , tak czy inaczej zostaje Ci wyminic przepływke:)
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2012, 12:47
Posty: 40
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda C IV BG 1324 cm 1994

Postprzez lasic100 » 13 lut 2013, 10:43

Ja bym radził jeszcze spróbować usunąć przyczynę wystrzału. Podejrzewam, że stało to się podczas pracy na gazie dlatego może się zdarzyć jeszcze raz i znowu uszkodzić przepływke.
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2010, 22:17
Posty: 341 (1/0)
Auto: Mazda 626GW 2001r. 2.0 FS + LPG red. Alaska, Hana2000 czerwona, LPGTech

Postprzez franc_z » 13 lut 2013, 11:32

Oczywiście, że wystrzał był na gazie :) przepływka mechanicznie jest ok sprawdzę ją zaraz miernikiem. Pytanko czy przy rozruchu przepływka powinna być zamknięta? Bo u mnie pod magiczną czarną klapką potencjometr cziągle jest na środku.
Początkujący
 
Od: 15 lis 2012, 17:10
Posty: 15
Skąd: Bydgoszcz (Barcin)
Auto: Mazda 323F BG 1,6 94r

Postprzez tekkenfan » 13 lut 2013, 13:51

Podczas kręcenia przepływka minimalnie się uchyla co powoduje załączenie pompy paliwa.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez franc_z » 13 lut 2013, 23:42

Jeszcze raz ja. Już nic nie rozumie <glupek2> . Przepływka pomierzona i wygląda ok co ciekawsze ECU już nie pokazuje błędów a dobrze nie jest <płacze> . Krokowy wyczyszczony i sprawny, przepustnica też ok, dolot sprawdzony nie mam więcej pomysłów :(
Początkujący
 
Od: 15 lis 2012, 17:10
Posty: 15
Skąd: Bydgoszcz (Barcin)
Auto: Mazda 323F BG 1,6 94r

Postprzez adriano2747 » 14 lut 2013, 12:14

jeśli odłączałeś akumulator i nie przejechałeś 100km to nic nie pokaże. jak wywaliło przepływke to jest do pupy wiele razy tak było na tym forum praktycznie żadna nie przetrwała wystrzału. radzę zająć się świecami kablami kopułką ewentualnie aparatem zapłonowym i regulacją gazu aby uniknąć podobnych problemów. przepływkę podmienić na inną na czas sprawdzenia
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2012, 22:14
Posty: 303
Skąd: Kępno, Wielkopolska
Auto: Mazda 323f BG 1.6 16V 93r.
Vectra b 98r. 1.8+lpg sekw. exclusive edition

Postprzez franc_z » 14 lut 2013, 14:16

śliczne dzięki. Jeszcze jedno mam pytanko. przepływka do jazdy na gazie nie jest potrzebna i słyszałem że można jeździć z uszkodzoną czy to prawda?
Początkujący
 
Od: 15 lis 2012, 17:10
Posty: 15
Skąd: Bydgoszcz (Barcin)
Auto: Mazda 323F BG 1,6 94r

Postprzez rider143 » 14 lut 2013, 14:21

franc_z napisał(a):śliczne dzięki. Jeszcze jedno mam pytanko. przepływka do jazdy na gazie nie jest potrzebna i słyszałem że można jeździć z uszkodzoną czy to prawda?
Jaką masz instalację LPG? Tzn której generacji?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez franc_z » 14 lut 2013, 15:15

2 generacji
Początkujący
 
Od: 15 lis 2012, 17:10
Posty: 15
Skąd: Bydgoszcz (Barcin)
Auto: Mazda 323F BG 1,6 94r

Postprzez rider143 » 14 lut 2013, 15:51

franc_z napisał(a):2 generacji
Da się jeździć z uszkodzoną przepływką ale lepiej mieć wszystko sprawne.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez franc_z » 14 lut 2013, 15:59

Rozumie tylko po pierwsze chwilowy brak kasy a po drugie przepływkai to chodliwe towary i nie ma ich za wiele:) zastanawia mnie tylko dlaczego na jałowym lpg mam 4000obr
Początkujący
 
Od: 15 lis 2012, 17:10
Posty: 15
Skąd: Bydgoszcz (Barcin)
Auto: Mazda 323F BG 1,6 94r

Postprzez adriano2747 » 14 lut 2013, 21:32

wydaje mi się ze to właśnie przez przepływkę jedź gdzieś na szrot i na chwile niech ci dadzą podmienic albo poszukaj kogoś z forum kto blisko mieszka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2012, 22:14
Posty: 303
Skąd: Kępno, Wielkopolska
Auto: Mazda 323f BG 1.6 16V 93r.
Vectra b 98r. 1.8+lpg sekw. exclusive edition

Postprzez franc_z » 14 lut 2013, 23:14

Dopiero wróciłem z garażu. Przepływka wymieniona, EKU zresetowany, błędów brak a objawy jak przed wymianą <płacze> . Czy muszę teraz przejechać te 100km żeby "komp" się na nowo poustawiał?
Początkujący
 
Od: 15 lis 2012, 17:10
Posty: 15
Skąd: Bydgoszcz (Barcin)
Auto: Mazda 323F BG 1,6 94r

Postprzez rider143 » 14 lut 2013, 23:18

A jakie masz wolne obroty na benzynie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez franc_z » 14 lut 2013, 23:21

falują od 2000 do 2700
Początkujący
 
Od: 15 lis 2012, 17:10
Posty: 15
Skąd: Bydgoszcz (Barcin)
Auto: Mazda 323F BG 1,6 94r

Postprzez rider143 » 15 lut 2013, 00:14

Sprawdź szczelność dolotu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez franc_z » 15 lut 2013, 13:31

szczelność dolotu sprawdzałem już trzeci raz. ECU bez błędów i niestety nic. Pytanko czy mogą tak wysokie i falujące obroty być przez nieszczelność układu chłodzenia?
Początkujący
 
Od: 15 lis 2012, 17:10
Posty: 15
Skąd: Bydgoszcz (Barcin)
Auto: Mazda 323F BG 1,6 94r

Postprzez rider143 » 15 lut 2013, 13:48

franc_z napisał(a):szczelność dolotu sprawdzałem już trzeci raz.
Sprawdź motylek przepustnicy czy nie jest uszkodzony przez wystrzał LPG.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez franc_z » 15 lut 2013, 13:57

Dzięki lece do garażu już niedługo przepustnice i przepływke będę rozbierał z zamkniętymi oczami.

Dopisano 15 lut 2013, 21:31:

A więc chyba poszedł mi zawór dodatkowego powietrza. Na chwile obecną założyłem klamre na wąż i jest ok. Panowie mam pytanie jak sprawdzić ten zawór? teoretycznie działa bo jak wypnie się wtyczke to słychać "klik" a podpięta buczy. Jeszcze jedno pytanie co nim steruje? Bo chyba mi nie działa wentylator chłodnicy czy jest to jakoś powiązane? Ciesze się że w końcu mogę jeździć moją madzią :) pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 15 lis 2012, 17:10
Posty: 15
Skąd: Bydgoszcz (Barcin)
Auto: Mazda 323F BG 1,6 94r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323