Tak mówicie o bezkolizyjności silników, ale pamiętajcie, co by nie lekceważyć wymiany rozrządu!!! Bezkolizyjne są, ale tak naprawdę na wolnych obrotach, a jeśli strzeli pasek przy wyprzedzaniu???... Kolega tak miał w 323 bg 1,6 16V i...niestety silnik do wymiany
Bardziej jestem ciekaw niż pytam z oszukanej oszczędności. Ponieważ kupilem madzie do swapu właśnie z silnikiem 1.8 dohc. I poprzedniemu właścicielowi trzasną pasek przy redukcji. Ale nic sie nie stało bo silnik dalej u mnie dobrze chodzi albo miał szczęście
Jak silnik jest całkowicie bezkolizyjny tzn. zawory nie mają możliwości dotknięcia tłoków to uszkodzenie nie powinno nastąpić nawet przy dużej prędkości obrotowej.
wszystkie benzyniaki w BG są bezkolizyjne w BA i BJ też przynajmniej jeśli chodzi o jednostki 4 cylindrowe i niezależnie od prędkości obrotowej przy której nastepuje zerwanie lub przeskoczenie paska rozrządu kolizja zawór->tłok nie następuje