BUM !! i pęknięty plastyk od doloty powietrza

PostTen post został usunięty przez Gość 23 mar 2011, 08:59.

Postprzez patryk240 » 1 kwi 2011, 16:54

Kupiłem nową rurę z tym zasobnikiem powietrza a samochód stał ponad tydzień na dworze więc woda raczej odparowała ale zaobserwowałem bardzo dziwne zjawisko na benzynie bo na gazie odrazu gasł a nie chciałem rozwalić drugiego zasobnika powietrza. A więc podczas dodawania gazu zasysa mi całą rure i traci obroty tak jak na filmiku :
http://www.youtube.com/watch?v=orFzAJSFxx0

Sprawdziłem Czy chodzi na wszystkich garach no i chodzi mam filmik dla pewności :
http://www.youtube.com/watch?v=ldK-rBoOuLg

Ale też dzieje się tak że podczas przekręcenia kluczyka na zapłon chodzi pompa paliwa i przepływomierz chyba wpuszcza powietrze do silnika i nie jestem pewien do końca czy to powietrze czy paliwo a może jedno i drugie ale po dołączeniu tego kabelka
Obrazek
Te objawy ustają i jestem pewien że wcześniej na zapłonie nie chodziła pompa i nie było żadnego syczenia z od silnika dziwne troche żeby pompa paliwa chodziła po przełączeniu na gas

Załączam też zdjęcie na którym zaznaczyłem podłączenie wtrysków i są podłączone
Obrazek

Ale nie wiem co to jest za kabel
Obrazek

Pomóżcie co to może być Dolot zapchany chyba raczej nie i jakieś zwarcie czy może jakiś bezpiecznik ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2011, 03:38
Posty: 417
Skąd: Żyrardów
Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG

Postprzez Mazdaxxx » 2 kwi 2011, 09:43

kolego zasysanie rury az sie kurczy świadczy o tym że szlag trafił przepływke wygląda na to że jest zablokowana... to raz co do odłanczania kabli i chodzenia na wszystkie gary jest w porządku tak jak ma być a co do kostki wolnej tak ma być przy 1.3 8v te kostka jest wolna.... samochód może tak kuleć dlatego że przepływka jest uwalona ale nie do końca tzn zablokowała sie jej klapka tylko dlatego chodzi na benzynie bo odczyt z przepływki na wolnych jest ale nie wkręci sie bo klapka zablokowana i gniecie dolot ... obstawiam taka sytuacje wyciagnij przepływke zapewne klapka jest zablokowana
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2007, 12:51
Posty: 721
Skąd: Kraków
Auto: mx-3 1.6 107KM 98r

Postprzez patryk240 » 2 kwi 2011, 19:18

A to że podczas podłączanie kabla do przepływki zaczyna chodzić pompa paliwa to też jej wina ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2011, 03:38
Posty: 417
Skąd: Żyrardów
Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG

Postprzez przemo12345 » 2 kwi 2011, 20:17

może kolego masz instalację przerobioną żeby po przekręceniu kluczyka podawało paliwo.
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2011, 19:40
Posty: 329 (2/1)
Skąd: skarżysko-kam
Auto: była 323f 1.6 bg
była 323f 2.0 ditd bj
była 626 2.0 ditd gf 99r
jest 626 2.0 ditd gf 00r.
jest 3 bk 2.0 rf7j
.

Postprzez patryk240 » 2 kwi 2011, 21:29

ale przed myciem silnika tak nie było
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2011, 03:38
Posty: 417
Skąd: Żyrardów
Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG

Postprzez Mazdaxxx » 2 kwi 2011, 23:27

ja tam nie wiem co i jak ale u mnie jak odepne przepływke to pompa nie chodzi a jak podepne to chodzi normalna sprawa moim zdaniem... na benz wiadomo pompuje paliwo a na gazie emulator wtrysków je oszukuje a pompa mili paliwo i wraca powrotem do baku... ja zrobiłem obejście z centralki na przekaźniku do pompy że jak przełanczam na gaz to poza emulowanie wtrysku przekaźnik wyłancza mi pompe... ale jak odepne przepływke to pompa cały czas nie zyje
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2007, 12:51
Posty: 721
Skąd: Kraków
Auto: mx-3 1.6 107KM 98r

Postprzez patryk240 » 3 kwi 2011, 12:07

Poprostu mnie to zdziwiło bo wcześniej tak nie było no ale jak tylko będę mógł to zobaczę to przepływke jeszcze raz :)
A słyszałem że po strzale gazu trzeba przeczyścić filtr powietrza czy to prawda i jak się czyści filtr powietrza ?? (filtr wymieniłem jakieś 2 miesiące temu na nowy) <zawstydzony>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2011, 03:38
Posty: 417
Skąd: Żyrardów
Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG

Postprzez Mazdaxxx » 4 kwi 2011, 00:44

jaki filtr powietrza po sttrzale gazu... po strzale gazu to może filtr powietrza byc do wymiany bo czasem wywala w nim dziure... a u CB jest zatkany dolot a zatkac go może tylko klapka przepływki... zabitej przepływki przez strzał gazu :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2007, 12:51
Posty: 721
Skąd: Kraków
Auto: mx-3 1.6 107KM 98r

Postprzez patryk240 » 4 kwi 2011, 11:52

Mazdaxxx dzięki kolego za tyle pomocy <spoko>
Czyli przpływka na 100% padła??
Mam jeszcze takie pytanie bo mam taką przepływke od początku
Obrazek
(Zdjęcie całej przepływki w poście trochę wyżej)
I nie moge znaleźć przepływki bo zawsze na aukcjach podawane są numery a ja mam chyba o Toyoty jakiejś wsadzone. czy może przepływka od 1,3 16V albo od jakiejś innej wersji silnikowej pasuje do mojego 1,3 8v ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2011, 03:38
Posty: 417
Skąd: Żyrardów
Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG

Postprzez Mazdaxxx » 4 kwi 2011, 14:41

1.3 8v 1.3 16v są takie same i taką kup co do przepływki z Toyoty też miałem taka wsadzoną do 1.3 8v 3 lata temu i pochodziła z Toyoty Celicy 1.6 Gti16 z przed 91r

co do przepływki to sprawdz czy to ayb napewno ona sie zablokowała przy strzale... może być tak że zablokował sie "antystrzał " do gazu który jest przed przepływka.... musisz rozebrac dolot tzn sciagnac rure wuciagnac przepływke z cała obudowa filtra odkrecic ja od filtra i wsadzic srubokret do srodka i sprawdzic czy klapka chodzi luzno... z 2 strony przepływki jest klapka antystrzałowa montowana przez gaziarzy zobacz czy ona czasem nie ulegla uszkodzeniu i zablokowaniu bo wtedy efekt bedzie taki sam tez bedzie mieło rure dolotu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2007, 12:51
Posty: 721
Skąd: Kraków
Auto: mx-3 1.6 107KM 98r

Postprzez patryk240 » 4 kwi 2011, 15:12

Super info powiedziałeś mi więcej niż się spodziewałem :D
Wiadomo że najpierw rozbiorę przepływke i posprawdzam <faja> Niestety do końca tygodnia musze leżeć i leczyć nogę ale już nie mogę się doczekać kiedy się do niej dobiorę :P Niestety i tak do maja nie będę mógł prowadzić samochodu z powodu wiązadeł <płacze> ale nie lubię jak moja madzia stoi popsuta ;P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2011, 03:38
Posty: 417
Skąd: Żyrardów
Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG

Postprzez patryk240 » 8 kwi 2011, 18:35

No to tak przepływomierz może jest jakoś uszkodzony ale on był taki od kąd go kupiłem nie miałem oryginalej tej rury gumowej co idzie do przepustnicy tylko napoczątku była zassana i zawinięta izolacją taką kupiłem później zrobiłem na patencie wsadzonej rury pcv w środek i po tym poprostu nie było widać że zasysa, Zresetowałem kompa odpaliłem na benzynie wszystko super tak jak było przełączam gas chodzi już sie ciesze a tu patrze dym jakiś leci patrze a z takiego czegoś:Obrazek
Powiedzcie mi co to jest bo nie moge tego znaleźć :| oczywiście jak zobaczyłęm że gas sie ulatnia wyłączyłęm silnik odłączyłęm aku i wszystkie przewody od emulatorów od tego czegoć z czego sie ulatniało ale nic poszedłęm do butli był tam taki kurek który rękom można było kręcić zakręciłem ale nic (pewnie rozregulowałem tym gas??) miałem w butli z 10l gazu więc ulotnił się.
Co do przepływomierza to ta klapka się nie zablokowała ale nie twierdze że jest na 100% działające bo jak szybko pukne w tą klapkę to wróci ale jak docisne do końca i powoli puszczam palcem klapke to nie zawsze wróci do zamknięcia a jeśli jest do góry klapką to nie wróci, i zresztą jak szybko pukne jak jest do góry to też nie zawsze wróci klapnie ale nie będzie domknięte
Moje pytania:
Co to jest za urządzonko ze zdjęcia?
Czemu zaczęło tamtędy przepuszczać?
Czy moge jeździć jeśli to zasysanie rury nadal jest??
Czy jeśli kręciłem takim okrągłym kółeczkiem w butli to rozregulowałem gas??(niestety niemam zdjęcia ale tam jest tylko jedno takie pokrętło)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2011, 03:38
Posty: 417
Skąd: Żyrardów
Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG

Postprzez Mazdaxxx » 8 kwi 2011, 19:43

pyt nr 1: urządzenie na foto to filterek gazu zaczeło sie ulatniać bo poruszałeś nim od spodu na 13 kluczyk jest śruba dokręć powinno przestać. Jeżeli nie przestanie odkręć tą śrubke i ściagnij obudowe tego filterka czyli to z czefo ucieka tam bedzie gumowy oring ktory jak zparcieje albo peknie to zaczyna tak własnie uciekać gaz dokup go za pare gr załóż bedzie ok
pyt nr 2: patrz odp pyt1
pyt3: jeśli tylko jeździ to ok jeździj ale słabe auto będzie bardzo słabe
pyt4:to okragle kółeczko jest od zakrecania butli w razie pożaru lub wycieku jak np u Cb zeby jechac dalej musisz odkrecić to kółeczko , nim się nic nie reguluje
ps jak zacznie uciekać Ci gaz nie siej paniki on nie ma prawa sie zapalić nawet od ognia ... potrzebuje specjalnych warunków do zapłonu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2007, 12:51
Posty: 721
Skąd: Kraków
Auto: mx-3 1.6 107KM 98r

Postprzez patryk240 » 8 kwi 2011, 19:53

Dzięki jak zwykle uspokoiłeś moje obawy jutro kupie uszczelkę i zamontuje mam nadzieje że już nie będzie więcej problemów ;]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2011, 03:38
Posty: 417
Skąd: Żyrardów
Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG

Postprzez Siw-y » 8 kwi 2011, 20:01

patryk240 napisał(a):Co to jest za urządzonko ze zdjęcia?

To jest filtr gazu fazy ciekłej z elektrozaworem firmy Landi Renzo


patryk240 napisał(a):Czemu zaczęło tamtędy przepuszczać?

Bo tam kiedyś była uszczelka, jest dostępna razem z filtrem jako część zamienna.


patryk240 napisał(a):Czy moge jeździć jeśli to zasysanie rury nadal jest??

To już jest znaczna nieszczelność i ja bym nie zalecał jazdy na gazie dopóki nie zostanie ona usunięta.


patryk240 napisał(a):Czy jeśli kręciłem takim okrągłym kółeczkiem w butli to rozregulowałem gas??(niestety niemam zdjęcia ale tam jest tylko jedno takie pokrętło)

Nie rozregulowałeś, to jest zawór na butli i nim zakręca się dopływ gazu, a że nadal się ulatnia to przez to, że w miedzianych rurkach od butli do zaworu pod maską jest jeszcze sporo gazu i zanim się ulotni to musi trochę czasu upłynąć, no chyba, że ten zawór nie trzyma. Mimo to nawet jak nie zakręcisz butli to dopływ gazu powinien być odcięty dwoma zaworami, jednym przy butli (nie to pokrętło, jest jeszcze elektrozawór) oraz elektrozaworem ze zdjęcia.
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez patryk240 » 8 kwi 2011, 20:40

Czemu byś nie zalecał jazdy na gazie ?? bo nie wiem czy widziałeś kolego Siw-y filmik który jest w pierwszym poście na 3 stronie gdzie pokazałem że rura się zasysa (kurczy) tak jakby dostawała za mało powietrza jakby była nieszczelność to by się rura nie zasysała raczej. Jak miałem nieszczelność to mi silnik gasł.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2011, 03:38
Posty: 417
Skąd: Żyrardów
Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG

Postprzez Mazdaxxx » 9 kwi 2011, 01:22

myśle że koleze siwemu chodziło o to żeby nie jeździć na gazie podczas nieszczelnego układu gazowego a nie kurczącego sie dolotu.... co do filtra fazy ciekłej LPG to nie jest on tylko firmy landirenzo tylko wiekszosci firm zajmujacych sie LPG i instalacjami II generacji
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2007, 12:51
Posty: 721
Skąd: Kraków
Auto: mx-3 1.6 107KM 98r

Postprzez patryk240 » 9 kwi 2011, 11:15

A no to z tym się zgadzam żeby nie jeździć na gazie może jeszcze dzisiaj zrobie ten filtr o ile dostane :)
:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2011, 03:38
Posty: 417
Skąd: Żyrardów
Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG

Postprzez patryk240 » 11 kwi 2011, 14:15

Dobra filtr i uszczelki wymienione nie wiem co to tam było ale był tam mega syf takich jakby opiłków czy coś ale chodzi tylko jeszcze jedno czy rura dolotowa powietrza wraz ze zbiornikiem rezonansowym o ile dobrze pamiętam nazwę może być gorąca znaczy nie parzy ale strasznie ciepła jest czy jest to normalne?? A co do tego zasysania rury to napewno wina przepływki ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2011, 03:38
Posty: 417
Skąd: Żyrardów
Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323