Problemy Z Obrotami, Szarpanie, Gaśnięcie itp.

Postprzez patryk240 » 29 maja 2012, 23:36

tekkenfan napisał(a):
Ghostx napisał(a):świece czyściłem niedawno

mam nadzieje że to czyszczenie polegało jedynie na przetarciu ich szmatką a nie jakieś skrobanki (mniejsze lub większe)

Ja kiedyś czyściłem zakopconą końcówkę świecy szczotką drucianą ale ostatnio tylko szczoteczką z benzyną ekstrakcyjną czy czyszcząc szczotką uszkadzałem świece ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2011, 03:38
Posty: 417
Skąd: Żyrardów
Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG

Postprzez tekkenfan » 30 maja 2012, 00:25

no możesz porysować co nie co i wtedy może iskra przeskakiwać
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez Ghostx » 30 maja 2012, 01:12

Drucianą ale delikatnie nie pierwszy raz to robię :) Błędów nie sprawdziłem ale przejechałem się i wygląda to na błąd elektryczny bo natychmiastowo jest odcięcie. Zastanawiam sie czy to nie :imobilajzer" Coś na zasadzie gdyby ktoś kluczyk wyciągnął . Jakieś sugestie ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2010, 02:20
Posty: 181
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 323f bg 1,6 16v 91r

Postprzez patryk240 » 30 maja 2012, 12:05

Sprawdź iskre kable moim zdaniem to aparat padający
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2011, 03:38
Posty: 417
Skąd: Żyrardów
Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG

Postprzez adriano2747 » 30 maja 2012, 18:37

albo cewka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2012, 22:14
Posty: 303
Skąd: Kępno, Wielkopolska
Auto: Mazda 323f BG 1.6 16V 93r.
Vectra b 98r. 1.8+lpg sekw. exclusive edition

Postprzez tekknoraver » 31 maja 2012, 11:17

djakob napisał(a):Może pompa paliwa się uszkodziła i nie daje odpowiedniego ciśnienia.

ja bym to sprawdził ;) w Seacie przy padającej pompie też miałem takie objawy,depnięcie i wchodzi na obroty i muł jak cholera,wymiana pompy zmieniła sytuację :) i też było czuć przerywanie jakby któryś zapłon wypadał.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2006, 13:03
Posty: 793 (2/0)
Skąd: Kamienna Góra
Auto: Była 323 BG
Była Mazda 6 TS2 GG 2.0 LF 147 qni
była Mazda6 Tamura 2007 GG 2.0 LF
Moja Trójeczka BK LF

Postprzez Ghostx » 31 maja 2012, 18:26

to jest wina elektryki wczoraj wszystko wyczyściłem. Kable cewka, rozdzielacz jak na razie nic sie nie dzieje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2010, 02:20
Posty: 181
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 323f bg 1,6 16v 91r

Postprzez lewy323s » 11 cze 2012, 19:10

Z tego co sie dowiedziałem z forum spadek obrotów chwilowo na 500 obr/min po wybicu na luz lub po odpaleniu ciepłego silnika i ich opadanie po włączeniu sie np. wentylatora chłodnicy jest prawdopodobnie spowodowane złym działaniem TPS. Wymieniałem już przepustnice, 3 silniczki krokowe, ostatecznie kombinowałem z ustawieniem TPS i dalej to samo. Czy może to być spowodowane złym ustawieniem kąta wyprzedzenia zapłonu? To chyba jedna z niewielu rzeczy których nie sprawdzałem, bo nie mam lampy.
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2011, 21:09
Posty: 188 (0/1)
Auto: Mazda 323 sedan 1.6 8V '89

Postprzez adriano2747 » 11 cze 2012, 19:33

aparat zapłonowy kolego prawdopodobnie główny winowajca, świece lub kable WN też sprawdź lub wymień :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2012, 22:14
Posty: 303
Skąd: Kępno, Wielkopolska
Auto: Mazda 323f BG 1.6 16V 93r.
Vectra b 98r. 1.8+lpg sekw. exclusive edition

Postprzez mchabeusz » 11 cze 2012, 19:43

zgadzam się z przedmowca też miałem taki problem i po wymianie kabli i świec można powiedzieć że praktycznie znikł gdyż czasami trochę obroty się zawahaja ale to sporadycznie i na lpg
Idziemy po zwycięstwo i chwalę plus
Nieśmiertelność mistrzów z motywacją większą niż trzystu.

Sprzedam czesci Mazda 323F BG GT
Obrazek
By mchabeusz at 2011-12-04
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2011, 13:15
Posty: 122
Skąd: Zelów
Auto: Mazda 323f BG

Postprzez adriano2747 » 11 cze 2012, 20:11

ogólnie akurat w 323 jeśli są małe obroty albo falowanie to aparat kable świece kopułka dopiero potem przepustnica krokowiec czy przepływka :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2012, 22:14
Posty: 303
Skąd: Kępno, Wielkopolska
Auto: Mazda 323f BG 1.6 16V 93r.
Vectra b 98r. 1.8+lpg sekw. exclusive edition

Postprzez lewy323s » 11 cze 2012, 21:10

Dzięki. Myślicie że ustawienie zapłonu pomoże czy trzeba zmienić aparat?. Kable mają pół roku, kopułka też, świece troche więcej bo 30kkm ale jak je zmieniałem to też tak było. Poza tym za aparatem przemawia wg mnie jeszcze jedno. Jak auto ma czasem dobre obroty ok 850 to i tak występuje jakby wypadanie zapłonów co przejawia się lekkim falowaniem obrotów i pukaniem z wydechu.
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2011, 21:09
Posty: 188 (0/1)
Auto: Mazda 323 sedan 1.6 8V '89

Postprzez adriano2747 » 11 cze 2012, 21:44

nie wiem jak to jest z zapłonem ale wiem z doświadczenia na swoim aucie że takie spadanie obrotów będzie postępować i zalecił bym zbadać błędy komputera diodą i sie upewnić. wymienić swiece sa tanie a nie zaszkodzi. na 90% daje aparat na 10% przestawiony zapłon
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2012, 22:14
Posty: 303
Skąd: Kępno, Wielkopolska
Auto: Mazda 323f BG 1.6 16V 93r.
Vectra b 98r. 1.8+lpg sekw. exclusive edition

Postprzez lewy323s » 12 cze 2012, 01:05

Wyświetlało tylko bład sondy lambda. Zmieniłem na nową NGK. Początkowo dalej pokazywało błąd ale po kilku resetach komputera przestało go pokazywać. Mimo to silnik dalej pracuje źle. A właśnie chwilę po zresetowaniu komputera silnik chodzi bardzo dobrze- obroty na luzie idealne, gdy sie doda gazu schodzą do 850 i zostają. Wystarczy kilka razy mocno przegazować lub sie przejechać i znowu zaczynają spadać i tak jakby wypadają zapłony. Reset komputera pomaga na chwilę.
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2011, 21:09
Posty: 188 (0/1)
Auto: Mazda 323 sedan 1.6 8V '89

Postprzez mchabeusz » 12 cze 2012, 01:52

a może wyczyścić kopulke bo po latach pracy na palcu jak i na stykach osądza się syf
Idziemy po zwycięstwo i chwalę plus
Nieśmiertelność mistrzów z motywacją większą niż trzystu.

Sprzedam czesci Mazda 323F BG GT
Obrazek
By mchabeusz at 2011-12-04
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2011, 13:15
Posty: 122
Skąd: Zelów
Auto: Mazda 323f BG

Postprzez lewy323s » 12 cze 2012, 12:08

Kopułka była zmnieniana 15kkm temu.
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2011, 21:09
Posty: 188 (0/1)
Auto: Mazda 323 sedan 1.6 8V '89

Postprzez adriano2747 » 12 cze 2012, 17:39

a po skasowaniu błędu i przejechaniu około 100 km sprawdzałeś ponownie błędy ? no i 30 kk dla świec w takiej cenie i tak dużo już jest radził bym zmienić no i podmienić aparat zapłonowy i sprawdzić wszystko. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2012, 22:14
Posty: 303
Skąd: Kępno, Wielkopolska
Auto: Mazda 323f BG 1.6 16V 93r.
Vectra b 98r. 1.8+lpg sekw. exclusive edition

Postprzez lewy323s » 13 cze 2012, 00:07

Sprawdzałem błędy sprawdzałem. Na razie przestało :)
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2011, 21:09
Posty: 188 (0/1)
Auto: Mazda 323 sedan 1.6 8V '89

Postprzez DROITE » 3 lip 2012, 17:54

Witam, widziałem pare tematów z podobnym problemem i niestety mi to nie pomogło wiec zakładam kolejny.
Samochod na benzynie mimo że jest troszeczke niewyregulowany podczas jazdy zdarzają sie często co wduszenie pedału gazu, zacinki – szarpniecia czy jak to inaczej nazwac – zanik przyspieszania.. moge równo trzymac pedał a samochod troche przyspieszy i troche zacznie zwalniac, zdarza sie że jak załapie to idzie do odcinki.
Na LPG chodzi normalnie kable ok swiece wymienione, Gaz nie strzela.
Diodą sprawdziłem błedy i żadnych nie wykrywa.
Wiele ludzi sądzi że to pompa paliwa, odkreciłem dekielek i słyszałem że chodzi, niestety nie mam możliwosci sprawdzenia ciśnienia. Czy za małe ciśnienie przy diagnostyce zasygnalizowałby mi komputer?

Chciałbym rozwiązać problem pracy na Benzynie raz na zawsze ale nie wymieniając połowy przypuszczalnych częsci z nadzieją że coś sie poleszpy.
Ma ktoś jakiś pomysł?
Początkujący
 
Od: 29 cze 2011, 17:45
Posty: 16
Auto: 323f 92r
Silnik BP 1.8 SOHC

Postprzez Eklerek323f » 3 lip 2012, 19:54

DROITE napisał(a):Wiele ludzi sądzi że to pompa paliwa, odkreciłem dekielek i słyszałem że chodzi, niestety nie mam możliwosci sprawdzenia ciśnienia. Czy za małe ciśnienie przy diagnostyce zasygnalizowałby mi komputer?

Bo to pompa paliwa, Benny88 od nas z grupy miał identyczne objawy, wczoraj wymieniliśmy mu pompę, samochód odżył :)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 14 lut 2010, 22:32
Posty: 2995 (13/28)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GE KL sedan 93r.
Mazda 626 GE KL liftback 96r.



była
Mazda 323F BG
MX-6 2.5 V6 KL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323