Problemy Z Obrotami, Szarpanie, Gaśnięcie itp.

Postprzez patryk240 » 26 kwi 2012, 20:48

Iskra jest świece były lekko okopcone ale je oczyściłem zresztą kopułka przewody i świece były wymieniane jakoś na początku roku palec jest elegancki wczoraj znalazłem jeden cieknący wtrysk nie wiem czy tak dawno było czy może coś przy rozbieraniu kolektora sie poluzowało przepływka na 100% dobra bo odłączyłem ją od filtra odpaliłem madzi dodawałem gazu i patrzyłem czy rusza klapką podmieniałem nawet na starą na której dało rade jeździć ale jest po szlifowaniu od strzału i też nic. Mam katalizator i odłączyłem cały kolektor i gasł od razu może przez to że sonda była odłączona. Błędy próbowałem od dawna skasować nieda rady nie wiem czemu myśle nad elektryką dochodzącom do przepływki no ale napięcie jest na każdym pinie.
A GDZIE JEST CZUJNIK OLEJU ?? bo tak jak wyżej pisałem nie zapala mi sie kontrolka oleju a zawsze sie zapalała. To samo jest na ciepłym jak i na zimnym silniku.

Właśnie wróciłem z garażu gdzie okazało się że błędy się kasują zapomniałem podłączyć wtyczkę do czujnika temp. wody i wykryło błąd odłączyłem kleme podłączyłem czujnik i błąd sie skasował a błąd 8 przepływka i 34 krokowiec się nie kasują do tego nadal nie świeci się kontrolka oleju na desce a żarówka jest nowa więc problem wydaje mi się w elektryce od przepływki bo przepływka działa na 100% no i chyba że krokowiec walną na amen i to jest problem. Czy jest możliwe że przez to że padł czujnik oleju gaśnie silnik??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2011, 03:38
Posty: 417
Skąd: Żyrardów
Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG

Postprzez monjan32 » 27 kwi 2012, 19:17

a napisz jeszcze jaka masz instalacje gazowa czy sekwencje czy co :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2012, 17:15
Posty: 100
Skąd: Chorzów (Śląsk)
Auto: Mazda 323f 1.8 GT 1991r

Postprzez patryk240 » 27 kwi 2012, 20:58

2 generacja gazu. Już mi ręce opadają co to może być odpiąłem przed chwilą wydech przed katem i też gaśnie iskra ma kolor niebieski i żółty. Sprawa kontrolki od oleju sie wyjaśniła okazało się że odpiął sie przewód od czujnika.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2011, 03:38
Posty: 417
Skąd: Żyrardów
Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG

Postprzez patryk240 » 28 kwi 2012, 19:32

Czy jest może jakiś sterownik/przekaźnik od silnika ?? Zaglądałem do kompa nie widać nic przypalonego w środku po raz 3 wszystkie bezpieczniki w kabinie wyjąłem i sprawdziłem w silniku też no chyba że padły takie czarne bezpieczniki w komorze silnika bo je to nie wiem jak sprawdzić
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2011, 03:38
Posty: 417
Skąd: Żyrardów
Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG

Postprzez monjan32 » 28 kwi 2012, 22:06

szukaj problemu od cewki po swiece takie jest moje zdanie lub sprawdz TPS jeszcze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2012, 17:15
Posty: 100
Skąd: Chorzów (Śląsk)
Auto: Mazda 323f 1.8 GT 1991r

Postprzez patryk240 » 30 kwi 2012, 16:06

Tak wyglądały świece po wyjęciu
Obrazek

Cewkę mam taką na 2 wtyczki
Obrazek

Nie wiem co się stało dzisiaj pierwszy raz tak mam może dalej coś się wali już do końca bo odpala i gaśnie po kilku sekundach wcześniej normalnie trzymał obroty nie gasł przez minimum 10s http://www.youtube.com/watch?v=KrymlTb4sWw&feature=youtu.be

A tu jest iskra na świecach na których madzia była jeżdżona oczywiście podłączałem po kolei do przewodów nie tylko do jednego więc na każdym kablu jest iskra
1 świeca http://youtu.be/AInc5Yu88ws
2 świeca http://youtu.be/8NMiSYt1hQY
3 świeca http://youtu.be/QUlKrC3VXYM
4 świeca http://youtu.be/nuje-lsWTm8

Może to być np. wina palca?? bo jego nie wymieniałem pod kopułką sucho palec był czyszczony i chodzi jak widać. Czy to ewidentnie wina cewki i ją trzeba wymienić a grzeje się mocno.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2011, 03:38
Posty: 417
Skąd: Żyrardów
Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG

Postprzez pawcio1017 » 30 kwi 2012, 18:02

Na pewno to coś od zapłonu. Jak na moje zaparat zapłonowy bo on w 99% przypadków w tych silnikach pada (słaby punkt). U mnie na trasie też zaczął momentami przerywać a 10km dalej już stałem bez iskry. Następnego dnia po sholowaniu iskra raz była raz nie. Zmieniałem cewke, moduł zapłonowy i nic. Dopiero wymiana aparatu zapłonowego poskutkowała. Powiedz czy masz iskre na przewodzie WN idącym z cewki do kopułki?
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez patryk240 » 30 kwi 2012, 21:20

Na przewodzie idącym z cewki od kopułki mam 13,8v a na aku ponad 14v bo bezpośrednio po odłączenia prostownika. Czy powinno być takie napięcie ?? A iskre na przewodzie od cewki to jak sprawdzić bo raczej nie przyłożyć do masy <oczy>
Ostatnio edytowano 1 maja 2012, 15:06 przez patryk240, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2011, 03:38
Posty: 417
Skąd: Żyrardów
Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG

Postprzez monjan32 » 1 maja 2012, 08:01

z tego co filmik pokazal to wyglada na to ze masz na sto procent iskre zla a po zatym madzie l ubai swiece NGK :) a ty chyba masz jakies inne i na 100 % iskra nie jest przyczyna ze autko ci gasnie w taki sposob :) jak gasnie:P tam ci poprostu cos doplyw paliwa odcina :) i wyglada to tak jak u mnie bylo. tylko dziwi mnie to ze na lpg tez ci tak samo gasnie. Wez kawalek cienkiego przewodu, odepnij kostke od przeplywki i wluz ten kawalek przewodu do 1 i 2 pina jak stoisz przodem do silnika liczac od prawej. Tutaj masz przeplywke:) Obrazek

Jak tak zrobisz i madzia dalej bedzie gasla to szukaj w zaplonie;) bo ta iskra mi sie nie podoba. Jak nie masz lampy stroboskopowej to zaplonu nie ustawisz;) PZDR

Tak jak pisze zmostkuj 1 i 2 pin jak to nie pomoze to szukaj zaplon jesli 1 i 2 pin zmostkujesz i autko bedzie chodzilo ;) to znaczy ze masz przerwe na platynkach w przeplywce:) bo masz dokladnie ten sam objaw jak ja mialem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2012, 17:15
Posty: 100
Skąd: Chorzów (Śląsk)
Auto: Mazda 323f 1.8 GT 1991r

Postprzez pawcio1017 » 1 maja 2012, 10:22

Jak na moje to momentalnie gubi iskre stąd takie szybkie gaśnięcie. Wg mnie to nie paliwo. Zresztą i na gazie i na benzynie jest to samo...
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez patryk240 » 1 maja 2012, 11:12

Kupuje świece tylko NGK i wydaje mi się że coś z zapłonem bo jak brakuje paliwa to obroty powoli lecą w dół na obrotku a tu wskazówka obrotomierza momentalnie spada. Sprawdziłem zmostkowałem pompa chodziła a madzia gasła i to coraz szybciej gaśnie a drugie odpalenie to nawet natychmiast. Czyli albo aparat albo cewka czy może być coś jeszcze ?? bo świece podmieniałem, w zamkniętym garażu bez światła patrzyłem czy niema przebić na kablach i nic nie było.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2011, 03:38
Posty: 417
Skąd: Żyrardów
Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG

Postprzez pawcio1017 » 1 maja 2012, 11:29

Powtórze sie – na moje to aparat zapłonowy (a dokładniej wbudowany w nim czujnik halla). Poczytaj pare tematów w dziale BG i rzekoansz sie że to bardzo słaby punkt tych silników i wiele osób ma problemy. U mnie na trasie zaczęła przerywać po czym przy 90km/h wskazówka obrotomierza zrobiła dokładnie to samo co u Ciebie :D Następnegeo dnia też na chwile odpaliła i gasła w taki sposób. Tyle że u mnie iskry nie było. Nie masz z kim spróbowac podmienić na chwile żeby zoabczyć czy to cewka czy aparat?
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez patryk240 » 1 maja 2012, 13:12

No właśnie nie mam z kim podmienić :( Właśnie nie byłem pewien czy aparat może robić takie problemy że niby wszystko ok i w pewnym momencie gaśnie a powiedz mi czy to jest czujnik halla??
Obrazek
I powiedz mi ty miałeś aparat na podciśnienie czy wtyczkę ??
Sprawdziłem cewkę według książki sam naprawiam i wyszły wartości zgodne z normami czyli cewka raczej jest sprawna więc jeśli nie znajdę kogoś do podmianki aparatu będę musiał zaryzykować i zamówić chyba że macie pomysły czy może być to wina czegoś jeszcze innego co można sprawdzić <oczy>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2011, 03:38
Posty: 417
Skąd: Żyrardów
Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG

Postprzez monjan32 » 2 maja 2012, 12:08

raczej aparat tak jak mowi kolega jesli mostkowales i z pompa ok jest ta iskra na twoich filmach mi sie nie podoba i tez bym obstawial ze cos nie tak z aparatem z.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2012, 17:15
Posty: 100
Skąd: Chorzów (Śląsk)
Auto: Mazda 323f 1.8 GT 1991r

Postprzez patryk240 » 2 maja 2012, 13:54

No i koniec iskry już niema madzia nie odpala na cewce jest napięcie akumulatorowe czyli ponad 13v więc nie wiem czy mi się dobrze wydaje że aparat padł już do końca ?? czy może cewka ??
czy jest różnica pomiędzy aparatami zapłonowymi na podciśnienie od 1.3 i 1.6 ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2011, 03:38
Posty: 417
Skąd: Żyrardów
Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG

Postprzez patryk240 » 2 maja 2012, 18:40

PROBLEM ROZWIĄZANY!! :D
Problemem był aparat zapłonowy kupiłem na szrocie drugi od mazdy 121 symbolami sie nie zgadzał ale miał takie same wtyczki i działa madzia znów żyje oby jak najdłużej DZIĘKUJE WSZYSTKIM ZA POMOC <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2011, 03:38
Posty: 417
Skąd: Żyrardów
Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG

Postprzez pawcio1017 » 2 maja 2012, 23:50

"a nie mówiłem" <faja> W 99% takich przypadków winny jest aparat – to zdecydowanie słaby punkt tych silników
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez monjan32 » 3 maja 2012, 09:20

no i pieknie:) Tez mialem racje:P by szukal od cewki po swiece;P hehe Najwazniejsze ze madzia dalej bedzie smigac:) Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2012, 17:15
Posty: 100
Skąd: Chorzów (Śląsk)
Auto: Mazda 323f 1.8 GT 1991r

Postprzez nietoperz » 13 maja 2012, 23:49

Witam :) co moze być przyczyną gaśnięcia silnika na benzynie co chwile gaśnie ale odpala normalnie
Na gazie nie ma problemow
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2012, 07:23
Posty: 34
Auto: MAZDA 323F BG 1.6 16V 93

Postprzez benq323 » 14 maja 2012, 00:11

Przepływomierz?? :>
Regeneracja DPF........info PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2009, 17:10
Posty: 1819 (22/16)
Skąd: Ostróda
Auto: Opel Signum 1,9 CDTI (Z19DT) 2004r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323