Jak odczytać kody błędu ECU oraz przyczyna dużego spalania
Zauważyłem błąd w obliczeniach tak na marginesie do "Piwo". Moja mazda ma w standardzie 14" a Ty liczyłeś dla 13" wiec dlatego Ci źle wychodziło.
- Od: 30 mar 2009, 10:16
- Posty: 32
- Skąd: Olsztyn
- Auto: Czerwona mazda 323f BG 1.8 16v DOHC 138 KM
Ide podpiac teraz, zaraz wróce
- Od: 30 mar 2009, 10:16
- Posty: 32
- Skąd: Olsztyn
- Auto: Czerwona mazda 323f BG 1.8 16v DOHC 138 KM
nie.standard to 175x70x13 lub 185x60x14 oba kola maja taka sama srednice a wiec 57,5 cm.tak samo taka sama srednice maja kola 195x50x15. 195x45x16 (0,5 cm wyzsze).wszystko wiesz jak sprawdzac?wkaldasz zwore i diode w odpowiednie piny na kostce diagnostycznej i przekrecasz stacyjke do zapalenia lampek.i odczytujesz migniecia najpierw wolne potem krotkie.dluzsza przerwa bez pikniecia to przerwa miedzy kolejnymi bledami.jak nie pika to brak bledow.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Własnie wróciłem od Madzi z podjazdu i nic mi nie mrygało, zwory zrobiłem napewno dobrze i dioda sprawna bo potpinałem na sucho pod aku. Nic a nic nie pokazywało ani jak czekałem 2 min na zapalonych kontrolkach ani jak uruchomiłem silnik. Dobrze tak ? Od tej zabawy paliwo mi sie skonczyło i samochód zgasł. Później sprawdze czujnik temperatury cieczy .
- Od: 30 mar 2009, 10:16
- Posty: 32
- Skąd: Olsztyn
- Auto: Czerwona mazda 323f BG 1.8 16v DOHC 138 KM
hehehe.samemu to troche lipnie.przy przekrecenieu kluczyka do pozycji zaplon (bez odpalenia) powinna dioda mignac na chwilke.jak nie mignela zmien kierunki podpiecia diody.
nie potrzeba odpalac auta.
nie potrzeba odpalac auta.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
wiec skoro żaden czujnik nie raportuje błędu i opony nie zwiększają spalania o 40% to co moze być ? dziurawy bak ? bo przewody chyba jak by były dziurawe to by nie było ciśnienia i mocy ?
- Od: 30 mar 2009, 10:16
- Posty: 32
- Skąd: Olsztyn
- Auto: Czerwona mazda 323f BG 1.8 16v DOHC 138 KM
No ale plus diody = B+ w kostce diagnostycznej a FEN = minus diody tak ?
- Od: 30 mar 2009, 10:16
- Posty: 32
- Skąd: Olsztyn
- Auto: Czerwona mazda 323f BG 1.8 16v DOHC 138 KM
Kolego " Piwo" podaj mi swoje gg to pogadamy o ile chcesz mi pomóc... Teraz musze lecieć na uczelnie bo mam zaraz autobus, niemoge sie spuźnic bo to egzamin. Pozdrawiam
- Od: 30 mar 2009, 10:16
- Posty: 32
- Skąd: Olsztyn
- Auto: Czerwona mazda 323f BG 1.8 16v DOHC 138 KM
2894322
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Kolego "Piwo", liczyłem do tych 14" co "peaceofcooler" miał przed wymianą. Osobiście jeżdżę na 195/50 R15" Toyo Proxes T1R i licznik chyba kłamie o 1% ale w to nie wnikam. Mi także dużo pali bo połowie baku nawet setki nie mogę wyjeździć ale na szczęście na gazie bierze jakieś 12 litrów i jeszcze jakoś się opłaca jeździć tym smokiem. Poprzedni silnik 1.8GT palił mi tyle samo. Może jak "Piwo" napisał skuszę się wymienić sondę lambda i napisze czy to coś poradziło.
Moje byłe cztery koła:
http://www.fotosik.pl/u/marcinek0584/album/672546
Ps. sprzedam kilka części z BBtki (tłumiki, nagrzewnicę, szyberdach, lampy tylne, tylną kanciastą blędę z klapy).
http://www.fotosik.pl/u/marcinek0584/album/672546
Ps. sprzedam kilka części z BBtki (tłumiki, nagrzewnicę, szyberdach, lampy tylne, tylną kanciastą blędę z klapy).
- Od: 21 maja 2008, 13:07
- Posty: 39
- Skąd: Piaski k/Lublina
- Auto: sprzedana '91 BG 323GT+LPG BLOS
Panowie, teraz to Wam zaśpiewam!
Sprawdziłęm tak jak polecał "Piwo" kody błędu i wyskoczyło mi 3 mignięcia, sprawdzilismy i okazało sie ze to czujnik połozenia wału (czujnik halla) no to pomyślałem zrobie reset pamieci jak juz robiłem którys raz z kolei i co sie stało ? silnik sie normalnie uruchomił ale zdech po chwili i tak w kółko... kod błędu nadal pokazusie 3 migniecia ale teraz samochód nawet nie chce sie uruchomic, jak dodaje gazu to gaśnie a na obrotach luźnych pochodzi 10 sec i zdycha. Myslałem ze to brak paliwa, poleciałem rowerem na stacje zalałem za 20 dyszki i napoiłem mazde. Ale nic sobie z tego nie zrobiła dalej to samo. CHCE ZAZNACZYC ZE MAZDA STOI POD SKOSEM KOŁO 30 STOPNI I NIE MOGE JEJ RUSZYC ZEBY WYJECHAC Z PODJAZDU – TYLKO NA HOL INNYM POJAZDEM. Powiedzcie, ze takie zachowanie moze byc przez to ze wlałem paliwo do samochodu jak stoi pod skosem ? Jak go postawie na płaskim to powinien normalnie odpalić?
Sprawdziłęm tak jak polecał "Piwo" kody błędu i wyskoczyło mi 3 mignięcia, sprawdzilismy i okazało sie ze to czujnik połozenia wału (czujnik halla) no to pomyślałem zrobie reset pamieci jak juz robiłem którys raz z kolei i co sie stało ? silnik sie normalnie uruchomił ale zdech po chwili i tak w kółko... kod błędu nadal pokazusie 3 migniecia ale teraz samochód nawet nie chce sie uruchomic, jak dodaje gazu to gaśnie a na obrotach luźnych pochodzi 10 sec i zdycha. Myslałem ze to brak paliwa, poleciałem rowerem na stacje zalałem za 20 dyszki i napoiłem mazde. Ale nic sobie z tego nie zrobiła dalej to samo. CHCE ZAZNACZYC ZE MAZDA STOI POD SKOSEM KOŁO 30 STOPNI I NIE MOGE JEJ RUSZYC ZEBY WYJECHAC Z PODJAZDU – TYLKO NA HOL INNYM POJAZDEM. Powiedzcie, ze takie zachowanie moze byc przez to ze wlałem paliwo do samochodu jak stoi pod skosem ? Jak go postawie na płaskim to powinien normalnie odpalić?
- Od: 30 mar 2009, 10:16
- Posty: 32
- Skąd: Olsztyn
- Auto: Czerwona mazda 323f BG 1.8 16v DOHC 138 KM
no jak mi raz palwio sie skonczylo to chyba z 5 minut musialem krecic kluczykkiem zanim zassalo na wtryski.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Więc po wymianie aparatu zapłonowego dalej widnieje w teście diagnostycznym błąd nr 3, zastanawiam sie czy to faktycznie wina czujnika w aparacie, choc jak go odłącze to nowego błędu niema. Hmm, moze chodzi o inny czujnik połozenia wału ? jest takowy w mojej madzi ? szukałem koło rozrządu ale zadnych kabli nie znalazłem. Moze to nie czujnik połozenia wału a czujnik temp silnika ? bo są 2 opcje w tej liscie błędów co ją na początku wątku podano. Poza tym udało mi sie zrobić wskaźnik paliwa ![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
- Od: 30 mar 2009, 10:16
- Posty: 32
- Skąd: Olsztyn
- Auto: Czerwona mazda 323f BG 1.8 16v DOHC 138 KM
witam, błąd dalej jest, pali dalej duzo, nie wiem co moge jeszcze zrobic??
- Od: 30 mar 2009, 10:16
- Posty: 32
- Skąd: Olsztyn
- Auto: Czerwona mazda 323f BG 1.8 16v DOHC 138 KM
mojemu tacie paliło dużo bo był bardzo filtr paliwa zasyfiony, spróbuj wymienić
u mnie jest problem bo na gazie dużo pali bo 15/100 
moje cudeńko---->http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=321&t=111458
- Od: 26 sie 2010, 19:34
- Posty: 40
- Skąd: Krzyszkowice / Myślenice
- Auto: Mazda "Madzia" 323f 1.8 16v SOHC+LPG 1991r
Jak otworzysz maskę, będziesz miał ją po prawej stronie za skrzynką bezpiecznikową, z napisem Diagnostic
dioda
między GND i TEN zwora, a między FEN i B+ dioda na 12V

- Od: 23 wrz 2005, 14:02
- Posty: 2396 (1/19)
- Skąd: Gdynia
- Auto: Burbo Astina
Insane Y60
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości