Jak odczytać kody błędu ECU oraz przyczyna dużego spalania

Postprzez peaceofcooler » 1 cze 2010, 10:45

Zauważyłem błąd w obliczeniach tak na marginesie do "Piwo". Moja mazda ma w standardzie 14" a Ty liczyłeś dla 13" wiec dlatego Ci źle wychodziło.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 10:16
Posty: 32
Skąd: Olsztyn
Auto: Czerwona mazda 323f BG 1.8 16v DOHC 138 KM

Postprzez peaceofcooler » 1 cze 2010, 10:46

Ide podpiac teraz, zaraz wróce
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 10:16
Posty: 32
Skąd: Olsztyn
Auto: Czerwona mazda 323f BG 1.8 16v DOHC 138 KM

Postprzez piwo » 1 cze 2010, 10:54

nie.standard to 175x70x13 lub 185x60x14 oba kola maja taka sama srednice a wiec 57,5 cm.tak samo taka sama srednice maja kola 195x50x15. 195x45x16 (0,5 cm wyzsze).wszystko wiesz jak sprawdzac?wkaldasz zwore i diode w odpowiednie piny na kostce diagnostycznej i przekrecasz stacyjke do zapalenia lampek.i odczytujesz migniecia najpierw wolne potem krotkie.dluzsza przerwa bez pikniecia to przerwa miedzy kolejnymi bledami.jak nie pika to brak bledow.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4880 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez peaceofcooler » 1 cze 2010, 11:05

Własnie wróciłem od Madzi z podjazdu i nic mi nie mrygało, zwory zrobiłem napewno dobrze i dioda sprawna bo potpinałem na sucho pod aku. Nic a nic nie pokazywało ani jak czekałem 2 min na zapalonych kontrolkach ani jak uruchomiłem silnik. Dobrze tak ? Od tej zabawy paliwo mi sie skonczyło i samochód zgasł. Później sprawdze czujnik temperatury cieczy .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 10:16
Posty: 32
Skąd: Olsztyn
Auto: Czerwona mazda 323f BG 1.8 16v DOHC 138 KM

Postprzez piwo » 1 cze 2010, 11:07

hehehe.samemu to troche lipnie.przy przekrecenieu kluczyka do pozycji zaplon (bez odpalenia) powinna dioda mignac na chwilke.jak nie mignela zmien kierunki podpiecia diody.
nie potrzeba odpalac auta.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4880 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez peaceofcooler » 1 cze 2010, 11:10

wiec skoro żaden czujnik nie raportuje błędu i opony nie zwiększają spalania o 40% to co moze być ? dziurawy bak ? bo przewody chyba jak by były dziurawe to by nie było ciśnienia i mocy ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 10:16
Posty: 32
Skąd: Olsztyn
Auto: Czerwona mazda 323f BG 1.8 16v DOHC 138 KM

Postprzez peaceofcooler » 1 cze 2010, 11:11

No ale plus diody = B+ w kostce diagnostycznej a FEN = minus diody tak ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 10:16
Posty: 32
Skąd: Olsztyn
Auto: Czerwona mazda 323f BG 1.8 16v DOHC 138 KM

Postprzez peaceofcooler » 1 cze 2010, 11:13

Kolego " Piwo" podaj mi swoje gg to pogadamy o ile chcesz mi pomóc... Teraz musze lecieć na uczelnie bo mam zaraz autobus, niemoge sie spuźnic bo to egzamin. Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 10:16
Posty: 32
Skąd: Olsztyn
Auto: Czerwona mazda 323f BG 1.8 16v DOHC 138 KM

Postprzez piwo » 1 cze 2010, 11:15

2894322
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4880 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez marcinek84 » 1 cze 2010, 20:23

Kolego "Piwo", liczyłem do tych 14" co "peaceofcooler" miał przed wymianą. Osobiście jeżdżę na 195/50 R15" Toyo Proxes T1R i licznik chyba kłamie o 1% ale w to nie wnikam. Mi także dużo pali bo połowie baku nawet setki nie mogę wyjeździć ale na szczęście na gazie bierze jakieś 12 litrów i jeszcze jakoś się opłaca jeździć tym smokiem. Poprzedni silnik 1.8GT palił mi tyle samo. Może jak "Piwo" napisał skuszę się wymienić sondę lambda i napisze czy to coś poradziło.
Moje byłe cztery koła:
http://www.fotosik.pl/u/marcinek0584/album/672546
Ps. sprzedam kilka części z BBtki (tłumiki, nagrzewnicę, szyberdach, lampy tylne, tylną kanciastą blędę z klapy).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2008, 13:07
Posty: 39
Skąd: Piaski k/Lublina
Auto: sprzedana '91 BG 323GT+LPG BLOS

Postprzez peaceofcooler » 2 cze 2010, 20:23

Panowie, teraz to Wam zaśpiewam!
Sprawdziłęm tak jak polecał "Piwo" kody błędu i wyskoczyło mi 3 mignięcia, sprawdzilismy i okazało sie ze to czujnik połozenia wału (czujnik halla) no to pomyślałem zrobie reset pamieci jak juz robiłem którys raz z kolei i co sie stało ? silnik sie normalnie uruchomił ale zdech po chwili i tak w kółko... kod błędu nadal pokazusie 3 migniecia ale teraz samochód nawet nie chce sie uruchomic, jak dodaje gazu to gaśnie a na obrotach luźnych pochodzi 10 sec i zdycha. Myslałem ze to brak paliwa, poleciałem rowerem na stacje zalałem za 20 dyszki i napoiłem mazde. Ale nic sobie z tego nie zrobiła dalej to samo. CHCE ZAZNACZYC ZE MAZDA STOI POD SKOSEM KOŁO 30 STOPNI I NIE MOGE JEJ RUSZYC ZEBY WYJECHAC Z PODJAZDU – TYLKO NA HOL INNYM POJAZDEM. Powiedzcie, ze takie zachowanie moze byc przez to ze wlałem paliwo do samochodu jak stoi pod skosem ? Jak go postawie na płaskim to powinien normalnie odpalić?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 10:16
Posty: 32
Skąd: Olsztyn
Auto: Czerwona mazda 323f BG 1.8 16v DOHC 138 KM

Postprzez piwo » 2 cze 2010, 20:28

no jak mi raz palwio sie skonczylo to chyba z 5 minut musialem krecic kluczykkiem zanim zassalo na wtryski.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4880 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez peaceofcooler » 23 lip 2010, 20:13

Więc po wymianie aparatu zapłonowego dalej widnieje w teście diagnostycznym błąd nr 3, zastanawiam sie czy to faktycznie wina czujnika w aparacie, choc jak go odłącze to nowego błędu niema. Hmm, moze chodzi o inny czujnik połozenia wału ? jest takowy w mojej madzi ? szukałem koło rozrządu ale zadnych kabli nie znalazłem. Moze to nie czujnik połozenia wału a czujnik temp silnika ? bo są 2 opcje w tej liscie błędów co ją na początku wątku podano. Poza tym udało mi sie zrobić wskaźnik paliwa :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 10:16
Posty: 32
Skąd: Olsztyn
Auto: Czerwona mazda 323f BG 1.8 16v DOHC 138 KM

Postprzez Ronald » 23 wrz 2010, 16:23

Jak się sprawa rozwiązała? :)
Początkujący
 
Od: 3 mar 2009, 11:05
Posty: 20 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.8 SOHC PROTEGE automat :/

Postprzez peaceofcooler » 9 paź 2010, 13:19

witam, błąd dalej jest, pali dalej duzo, nie wiem co moge jeszcze zrobic??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 10:16
Posty: 32
Skąd: Olsztyn
Auto: Czerwona mazda 323f BG 1.8 16v DOHC 138 KM

Postprzez wnenker » 9 paź 2010, 18:33

mojemu tacie paliło dużo bo był bardzo filtr paliwa zasyfiony, spróbuj wymienić :) u mnie jest problem bo na gazie dużo pali bo 15/100 :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2010, 19:34
Posty: 40
Skąd: Krzyszkowice / Myślenice
Auto: Mazda "Madzia" 323f 1.8 16v SOHC+LPG 1991r

Postprzez pitterpan » 13 gru 2010, 00:38

Witam Koledzy,
gdzie w mojej "Madzi" (323f 1.8 16V GLX) mogę znaleźć tą kostkę diagnostyczną?
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2010, 00:31
Posty: 97 (2/0)

Postprzez Michel » 13 gru 2010, 00:43

Jak otworzysz maskę, będziesz miał ją po prawej stronie za skrzynką bezpiecznikową, z napisem Diagnostic
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2006, 20:20
Posty: 267 (0/1)
Skąd: Lublin

Postprzez pitterpan » 13 gru 2010, 11:17

Oki, dzisiaj sprawdzę ;P
To pod tą kostkę można podpiąć jakiś "komputerek"?
Czy ona jest tylko na metodę "diodową"?
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2010, 00:31
Posty: 97 (2/0)

Postprzez tekkenfan » 14 gru 2010, 00:38

dioda :) między GND i TEN zwora, a między FEN i B+ dioda na 12V
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323