przekladka silnika z 1.6 8v na 1.6 16v (Mazda 323bg 1.6 8v)

Postprzez krzaku90 » 16 lut 2010, 17:45

Zrob wiele fotek:P ale z monatzu samego silnika. dopisz jakies komenty z czym byl problem itp:P w piatek sam bede jechal po silnik i bedzie swap z 1.3 na 1.8 Sohc wiec wszelkie info sie przyda:P Jak cos mozesz slac bez konca na krzaku90@o2.pl
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2009, 20:59
Posty: 155
Skąd: Sulęcin
Auto: mazda 323 bg 1.8 16v SOHC

Postprzez ROMAN-R87 » 16 lut 2010, 19:00

nie zapomnij o kpmie od 1,8 i wiazce elektrycznej
pozdrawiam
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2007, 22:32
Posty: 976 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: ACTROS 2653 6x4
JGC V8

Postprzez jaro23 » 18 lut 2010, 23:43

silnik zamontowany :) wszystkie poduszki i zamocowania przykrecone
zostalo:
poloski wraz z przegubami do zwrotnic podstawa akumulatora wraz z przeplywka i podpieciem do komputera
mam problem z wysprzeglikiem bo zamontowalem z 1.6 do skrzyni GT nie wiem czy wystarczy bo widze ze troche moze byc za krotki
tak samo polamanye jest wejscie do zawora ktory podaje wieksza dawke powietrza w sobote zrobie zdjecie ktore :( takie juz kupilem trzeba kleic albo szukac uzywki tylko skad
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2009, 17:52
Posty: 199 (2/0)
Skąd: Hajnówka
Auto: Mazda 626 GE 1.8 16V PBLPG

Postprzez ROMAN-R87 » 19 lut 2010, 09:11

wysprzeglik to szukaj od 1,8 bo roznia sie one budowa, jak patrzalem w ksiazce
pozdrawiam
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2007, 22:32
Posty: 976 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: ACTROS 2653 6x4
JGC V8

Postprzez Jacek176 » 19 lut 2010, 11:07

jaro23 napisał(a):tak samo polamanye jest wejscie do zawora ktory podaje wieksza dawke powietrza w sobote zrobie zdjecie ktore :( takie juz kupilem trzeba kleic albo szukac uzywki tylko skad

Normalka :P
Ja tez to złamałem w trakcie swapa. Co do używki to nie ma szans znaleźć coś takiego. Trzeba kleić :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Piotr Wozniak » 19 lut 2010, 13:15

czesc, z takim kompletem stuffu musi Ci sie udac, bedzie smigac az milo! :)
Sam zabieram sie niedlugo za podobna robotke, tylko, ze "robie jeden z dwoch" –> przekladam "power train" z mojej 1.8 GT do Mx-3 :)
pozdrowienia i trzymam kciuki
WOZI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2005, 17:13
Posty: 300 (0/1)
Skąd: Gdansk
Auto: MX-3 (BP-DOHC) 1993r
Subaru Outback SBD 2010r
Jeep Cherokee KJ 2.5 CRD

Postprzez jaro23 » 21 lut 2010, 00:02

Moi Drodzy koledzy wszystko sie udalo smiga az milo
lecz tak jak pisaliscie nowe heble :) mam to juz na uwadze. zamowiony takze wysprzeglik:
http://allegro.pl/item910471395_pompka_ ... 6v_92.html
ze skrzyni 1.6 jest za krotki dalem śrubę z podkladkami by hulala :)
zastrzezenia mam tylko do opon bo nie daja rade przeniesc mocy na asfalt :) po prostu brak przyczepnosci :)
5000tys obrotow w gore czuje sie ta moc doslownie super :) jak narazie paliwo ucieka ze zbiornika migiem ale 6k tys obrotow to norma :)

Calej operacji zdjec nie ma ale silniczka po umyciu oczywiscie umieszcze :)
Pozdrawiam!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2009, 17:52
Posty: 199 (2/0)
Skąd: Hajnówka
Auto: Mazda 626 GE 1.8 16V PBLPG

Postprzez ROMAN-R87 » 21 lut 2010, 12:07

tylko za mocno go nie paluj, bo zacznie ci popijaj razem z benzyna oliwkie
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2007, 22:32
Posty: 976 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: ACTROS 2653 6x4
JGC V8

Postprzez jaro23 » 21 lut 2010, 15:05

Witam!
Rozumiem ROMAN-R87 :) ale wyprzedzać jest czym :) 5tys obrotów i dopiero czuć jak ciśnie :) 2 bieg najlepiej 3 również :)
Wiec tak na marginesie nie licząc ubezpieczenia
auto wyniosło mnie 1600zl: czyli 1100 samochód (1.6 z LPG) następnie silnik 1.8GT 500zl (komplet).
Dlaczego dopuściłem się takiej transformacji? najprawdopodobniej LPG już przejadło tamten silnik.źle palił na benzynie nikt do tej pory nie wie dlaczego, olej uciekał bokami...
Następny krok to wymiana zwrotnic tył jak i przód + tarcze. Tu prośba czy mógłby ktoś polecić jakiś watek na ten temat z foto relacja?

Jak sadzicie o ile wzrosła wartość mazdy od stanu początkowego?
jakie najlepsze opony do tego motorka i budy by nie mieć dużego spalania a w miarę dobrze przekładać napęd (auto do jazdy nie wyczynowy)
jakie jest mniej więcej spalanie tego motora? wydaje się ze mocno nie obciążony lekka buda to dużo raczej nie powinien łykać by eco jeździe?

Pozdrawiam!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2009, 17:52
Posty: 199 (2/0)
Skąd: Hajnówka
Auto: Mazda 626 GE 1.8 16V PBLPG

Postprzez czesiu_90 » 22 lut 2010, 10:46

Gratuluję udanej operacji, spalanie przy eko jeździe nie powinno być większe od 1.6, ba może palić tyle co 1.3. Znajomy miał 1.8 i mówi że paliła 8l gazu. A tak wogóle to niezła okazja za 500zł komplet na swapa ze skrzynią.
Początkujący
 
Od: 10 wrz 2009, 15:59
Posty: 25
Skąd: Będzin
Auto: 323 BG 1.3 16V

Postprzez piwo » 22 lut 2010, 18:04

spalanie przy normalnej wolnbej jezdzie to 8 litrow.gorna granica to okolo 16 litrow.zejsc ponizej 7 litrow to wrecz niemozliwa sprawa. co do wartosci autka to mysle ze juz warte poand 3 tys.wymien tez stabilizatory bo w gt sa sztywniejsze.co do opon to yokohamy prady sa dosc tanie.195x50x15
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323