Sonda lambda

Postprzez YaRQ » 8 paź 2010, 20:51

hehe wiem, z filtrem paliwa tak zrobiłem, a na sondzie klucz skrzywiłem... dzięki za info
dzisiaj w końcu poszło, ale musiałem jechać na kanał do kolegi i tam z ponad półmetrową przedłużką przycisnąć :D do domu bez sondy jechałem, niezły odgłos <lol>
więć jak ktoś ma odkręcać sonde polecam:
– popsikać wd40 (albo czymś lepszym)
– rozgrzać silnik
– jeszcze raz psiknąć czymś i z długą przedłużka musi iść ;)
pozdr.
/ Jaro, pozdr.
Kupię osłone silnika (skrzyni) od lewej strony (l. koła)! i prawy przedni chlapacz do Xed6!
323 BestGeneration[*]

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2008, 14:40
Posty: 366
Skąd: PL -> SBI
Auto: JMZ 323 BGT
JMZ X6 V6

Postprzez tyla » 26 lut 2011, 18:43

Witam,

temat dotyczy Mazdy 323f BG 1.8 16V SOHC '92 + LPG

Jak i czym podłączyc sie do sondy lambda aby wyregulowac sobie instalacje LPG ?
Wiem, ze jakims miernikiem ale jakim ?

http://allegro.pl/tester-sondy-lambda-k ... 02032.html
czy to wystarczy ?

http://allegro.pl/tester-sondy-lambda-k ... 15581.html
czy moze to ?

Czy polecacie cos innego ?

zakladam temat tutaj bo dotyczy konkretnego modelu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 22:25
Posty: 370 (0/1)
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 323F BG GT 1.8 16V '90
Mazda 323F BG 1.8 16V '92

Postprzez tyla » 28 lut 2011, 20:17

Niech wypowie sie ktos kto zczytuje pomiary sondy za pomoca miernika
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 22:25
Posty: 370 (0/1)
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 323F BG GT 1.8 16V '90
Mazda 323F BG 1.8 16V '92

Postprzez tyla » 7 mar 2011, 00:16

Moze wpiac sie gdzies do kostki diagnostycznej ? Jak w ogole sprawdzic czy mam sonde ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 22:25
Posty: 370 (0/1)
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 323F BG GT 1.8 16V '90
Mazda 323F BG 1.8 16V '92

Postprzez przemo12345 » 7 mar 2011, 07:44

sonde powinieneś mieć wkręconą w kolektor wydechowy. podniesiesz maskę to powinno ją widać.
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2011, 19:40
Posty: 329 (2/1)
Skąd: skarżysko-kam
Auto: była 323f 1.6 bg
była 323f 2.0 ditd bj
była 626 2.0 ditd gf 99r
jest 626 2.0 ditd gf 00r.
jest 3 bk 2.0 rf7j
.

Postprzez tyla » 7 mar 2011, 16:14

No ok a jak sie do niej podpiac ? Myslalem nad interfejsem do mazdy. Tylko nie wiem jaki kupic ? Moze polea ktos jakis konkretny model ?

pozdrawiam
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 22:25
Posty: 370 (0/1)
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 323F BG GT 1.8 16V '90
Mazda 323F BG 1.8 16V '92

Postprzez Mazdaxxx » 7 mar 2011, 21:45

masz 1.8 czyli masz sonde bo 1.8 było na wtrysku i sonde powinno mieć chyba ze to 135 konny gt bez sondy ale watpie.. kostke diagnostyczna wogole zapomnij o czyms takim... donde mierzysz prosto... kupujesz miernik dokładny 0.01Vnp od sondy idzie jeden przewód koło termostatu jest kostka do tego przewodu odpinasz zapalasz auto od miernika czarny na mase czyli np minus w akumie a czerwony do kostki przy ustawieniu na wskazanie napiecia do 1 miejca po przecinku czuli dziesiatych czesci volta wskazania powinny sie wachac wraz z dodawaniem gazu nie pamietam jakie powinny byc warosci ale powinny się zmieniać jeśli tego nie robia sonda padaka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2007, 12:51
Posty: 721
Skąd: Kraków
Auto: mx-3 1.6 107KM 98r

Postprzez tyla » 7 mar 2011, 23:32

nie jest to niestety wersja 135 km :(

A dlaczego zapomniec o kostce diagnostycznej ? Czy nie musze mierzyc sondy podczas obciazenia silnika (jazdy) ?

Chodzi mi w ogole o regulacje Blosa.

A ile kosztuje kabel diagnostyczny do tego modelu ? Moze warto dolozyc pare groszy i miec mozliwosc podgladu sondy podczas jazdy ?

Moze poleci ktos jakis kabel albo miernik ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 22:25
Posty: 370 (0/1)
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 323F BG GT 1.8 16V '90
Mazda 323F BG 1.8 16V '92

Postprzez Mazdaxxx » 8 mar 2011, 13:38

komputer w tym samochodzie jest taki prymitywny ze to co pokaze Ci wtyczka diagnostyczna ktora tam kupisz gdzieś może wraz z odpowiednim oprogramowaniem bedzie tym samym co Ci wymruga kawałek diody wsadzony w kostke diagnostycznom... pare opisanych błedów jest które może komp wymrugać i tyle te samochody maja po 20 lat przeszło :] co do sondy nei trzeba jej mierzyc podczas obciazenia tylko tak jak pisałem wczesniej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2007, 12:51
Posty: 721
Skąd: Kraków
Auto: mx-3 1.6 107KM 98r

Postprzez marcinek84 » 8 mar 2011, 22:54

Jeśli nie masz instrukcji to masz przeczytaj ten plik pdf:
http://lpg-forum.pl/download.php?id=5019
Ja sam ustawiłem i pali mi koło 10l w okresie letnim i koło 12,5 w zimowym ale robię normalnie 6km parę razy dziennie i czasami 12km oraz jakieś 30km raz na miesiąc. Trzeba z czułością parownika pokombinować tak jak napisali w odświeżonej wersji instrukcji, która jest w linku powyżej. Wcześniej non stop palił 12l obojętnie czy go dusiłem czy nie.
Moje byłe cztery koła:
http://www.fotosik.pl/u/marcinek0584/album/672546
Ps. sprzedam kilka części z BBtki (tłumiki, nagrzewnicę, szyberdach, lampy tylne, tylną kanciastą blędę z klapy).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2008, 13:07
Posty: 39
Skąd: Piaski k/Lublina
Auto: sprzedana '91 BG 323GT+LPG BLOS

Postprzez tyla » 9 mar 2011, 15:53

No ale wole narazie jeszcze przed kupieniem Blos'a wyregulowac instalacje gazowa obecna. To jaki miernik polecacie bo kompletnie sie na tym nie znam.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 22:25
Posty: 370 (0/1)
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 323F BG GT 1.8 16V '90
Mazda 323F BG 1.8 16V '92

Postprzez Mazdaxxx » 9 mar 2011, 16:13

może zamiast kupowania za ileś tam dziesiąt zł przyrząd prościej za 30 zł ustawić u gaziarza na komputerze albo analizatorze spalin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2007, 12:51
Posty: 721
Skąd: Kraków
Auto: mx-3 1.6 107KM 98r

Postprzez tyla » 9 mar 2011, 19:05

Jesli taki miernik kosztuje okolo 80 zl to inwestycja zwroci sie juz po 2 regulacjach (takie u mnie ceny w miescie).

Moze po prostu ktos podac link do jakiegos miernika odpowiedniego ? Bo ja nie mam pojecia, ktory wybrac.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 22:25
Posty: 370 (0/1)
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 323F BG GT 1.8 16V '90
Mazda 323F BG 1.8 16V '92

Postprzez Mazdaxxx » 9 mar 2011, 19:17

kolego sprawnośc sondy lambda zmierzysz takim najzwyklejszym za 20 zł to raz a co do regulacji gazu nei wyregulujesz nim... musisz kupić odpowiedni interfejs do swojej instalacji gazowej o ile to instalacja na komputerze ze sprawnym i podłączonym silniczkiem krokowym i wszystkimi innymi podłaczeniami typu temperatura tps sonda lambda poza tym musisz ściagnąć program odpowiedni do danej instalacji i potem kalibrować i ustawiać co też nie jest proste sam dochodziłem jakiś czas do wprawy poza tym jeśli nie masz instalacji na komputerze albo masz na komputzerze i słuzy tylko on do automatycznego przelanczania benzyna gaz a silniczek krokowy jest niepodlaczony albo wybebeszony i wsadzona jest cód śruba albo nie jest podpieta albo sprawna lambda to nic nie wyregulujesz wtedy ratuje Cie analizator spalin u gaziarza...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2007, 12:51
Posty: 721
Skąd: Kraków
Auto: mx-3 1.6 107KM 98r

Postprzez tyla » 10 mar 2011, 00:31

Sprawa wyglada tak :

Komputer autronic AL 600 – sprawdzalem juz i pytalem na forum – nie ma mozliwosci podlaczenia do komputera.

Na wezu jest sruba za krokowcem.

Chcialbym znac odczyty sondy aby wiedziec czy mieszanka jest za uboga lub za bogata bo prawidlowa napeno nie jest :D
Jak inaczej moge wyregulowac swoja instalacje ? Bez analizatora bo nie mam kasy (zbieram na Blos'a :) )
Gdy juz bede go mial to miernik z pewnosci przyda sie do jego regulacji.

Wiem, ze taki za 20zł da rade ale pisza ludzie, ze jest troche za wolny. Dlatego pytam czy ktos kupowal taki miernik i jaki poleca.


Da sie w ogole cos zrobic z ta sruba na krokowcu bo wszyscy pisza, ze do bani jest ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 22:25
Posty: 370 (0/1)
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 323F BG GT 1.8 16V '90
Mazda 323F BG 1.8 16V '92

Postprzez Mazdaxxx » 10 mar 2011, 01:22

człowieku jak masz taka toporna instalacje to po
1- odłacz wąż z reduktora ten co idzie do mixera śrube na reuktorze wręc na maxa niech ktoś w samochodzie prekreci kluczyk tak żewy elektro zawór tyknoł.. potem tą śrube odkręc 2-3 raz i znowu aby zawór tyknoł przekrec kluczyk jak pojawi sie lekkie syczenie woń gazu to od tego stanu odkreć 3 pełne obroty potem załóż werza
2-śruba na werzu wkreć ja do oporu a potem odkreć o 3 oboty auto powinno zapaliale nie bedzie sie wkrecalo na oboty wcisnij pełny gaz i odkrecaj srube jednoczesnie jak w pewnym momencie poczujesz przyrost mocy auto zerwie sie na obotach do góry potem odkrec jeszcze o półtora obroty i gaz masz ustawiony
i tak sie ustawia gaz bez analizatora spalin potem trzeba sie przejechac jak za słaby jest to troche popuscic jeszcze srube na wezu jak nie chce odpalac tylko kreci dlugo zanim zaskoczy trzeba popuscic srube na reduktorze jeszcze o pól moze 1 obr roznei bywa

a mierzenie miernikiem sondy aby wiedziec jaka masz mieszanke nic ni nie da bo w twojej gazowni mieszanka za pomoca sruby na werzu jest zawsze ustawiona tak samo i co ci z tego ze bedziesz wiedzial kiedy masz za bogata mieszanke a kiedy za uboga po to sa komputery w instalacjach zeby sterowaly dawka gazu u ciebie tego nie ma i przyrzadem mozesz w tym przypadku za psami walic a i jako człowie k zajmujacysie gazem uwazam ze ustawianei gazu na srube jest najlepsza opcja dla starych samochodow poniewaz silniczki krokowe gazowe to jest niewypal w dziedzinie lpg i auto wiecznie strzelaja albo za duzo pala albo nei chca jechac najlepsza opcja dla mazdy to sekwencja ale jej wartosc przekracza wartosc samochodu i tyle
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2007, 12:51
Posty: 721
Skąd: Kraków
Auto: mx-3 1.6 107KM 98r

Postprzez tyla » 10 mar 2011, 11:23

Dzieki za opis regulacji – jutro sie tym zajme :)


A co w przypadku Blos'a ? Wtedy miernik ma juz jakis sens ? Bo wtedy wywala sie srube i calego krokowca.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 22:25
Posty: 370 (0/1)
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 323F BG GT 1.8 16V '90
Mazda 323F BG 1.8 16V '92

Postprzez Mazdaxxx » 10 mar 2011, 16:27

no wywalasz srube i krokowca ale masz w miejscu tego blosa i rowniez krecisz reka na czucie :] patrzysz czy auto silne ile pali to nie jest jednorazowa regulacja zanim ustaisz tak jak ma byc bedziesz musial pojezdzic
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2007, 12:51
Posty: 721
Skąd: Kraków
Auto: mx-3 1.6 107KM 98r

Postprzez tyla » 10 mar 2011, 16:49

Ale miernik chyba wtedy troche pomoze w ustawieniu ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 22:25
Posty: 370 (0/1)
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 323F BG GT 1.8 16V '90
Mazda 323F BG 1.8 16V '92

Postprzez Mazdaxxx » 10 mar 2011, 18:10

nie miałem styczności z blosem wiec nie wiem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2007, 12:51
Posty: 721
Skąd: Kraków
Auto: mx-3 1.6 107KM 98r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323