jaki silnik będzie pasował do MAZDA 323F 1.8 92r.

Postprzez Boris86 » 5 kwi 2006, 20:43

Łukasz napisał(a):Poważnie?Cały czas wydaje mi się że 103.Xionc oby napewno?Mam pytanko ,czy są tego jakieś dowody na piśmie?Moze w jakis prospektach?

Chyba najlepiej jechać na hamownie i sprawdzić.
GofNet napisał(a): Mazda 323 1.8 GT-R TURBO 4x4 163 KM

To już rzeźba...
*W budzie BF nie było czegoś takiego jak GT-R
*W budzie BF najmocniejszy był GTX 1,6 Turbo...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2004, 00:03
Posty: 1154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG KL V6
RX-8 Pandem v12
RX-8 RB25DET Neo
RX-8 R3
300ZX Strosek
Viper GTS
Cuda TT
Crossfire SRT6
Corvette C5
E30 325cabrio, E39 523

Postprzez GofNet » 5 kwi 2006, 20:51

A moło FORUM'owiczów kombinuje ze SWAP'ami? Pewnie to jeden z efektów takowego. Te pojazdy są przykłądem na to, iż nie warto samemu tego robić, bo można za podobne pieniądze kupić auto z silnikiem, jaki chcemy mieć.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez krzysioh4 » 5 kwi 2006, 23:23

Hmmm...... to moze i moja ma 128KM :)) W koncu ma sportowe fotele, kierownice MOMO itd.... byc moze moja jest wlasnie GT a z tego co wiem to moja nie miala "tuningu" i z takim wyposazeniem byla od nowosci.... zreszta sam nie wiem juz zamotalem sie :PP

pozdrawiam
Obrazek
Mazda 323F BG 92r. 1.8i 16V SOHC BP01 wersja 'Extra' / Fotki :: http://h4.xt.pl/ :: ....
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 mar 2006, 18:40
Posty: 25
Auto: Mazda 323F BG 1.8i 16V SOHC

Postprzez Łukasz » 6 kwi 2006, 08:09

A jaki masz motor? Sohc czy Dohc?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2004, 21:52
Posty: 734
Skąd: Legionowo
Auto: Mazda 6 GH MZR-CD Wagon

Postprzez krzysioh4 » 6 kwi 2006, 09:24

SOHC chyba :) bo nie wiem gdzie to sprawdzic :)
Obrazek
Mazda 323F BG 92r. 1.8i 16V SOHC BP01 wersja 'Extra' / Fotki :: http://h4.xt.pl/ :: ....
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 mar 2006, 18:40
Posty: 25
Auto: Mazda 323F BG 1.8i 16V SOHC

Postprzez TALREP » 6 kwi 2006, 10:03

krzysioh4 napisał(a):SOHC chyba :) bo nie wiem gdzie to sprawdzic :)


najprosciej w EPC :) a tak swoja droga wczoraj bylem w serwisie mazdy i jak powiedzialem ze mam silnik 1.6 8v to nikt nie chcial uwierzyc. jak obslugujacy mnie pan (szef) o tym uslyszal to zaraz zawolal wszystkich mechanikow do popatrzenia ale po podniesieniu maski byli zawiedzeni bo silniczek wyglada tak samo jak szesnastka :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2005, 16:30
Posty: 581
Skąd: Łomianki
Auto: była mazda 323f BG 1.6 1991r
jest toyota avensis T25 2.0 2003r

Postprzez Boris86 » 6 kwi 2006, 10:47

krzysioh4 napisał(a):SOHC chyba bo nie wiem gdzie to sprawdzic

Otworzyć maskę i spojrzeć na silnik... Albo masz na jednym (SOHC) albo na dwóch (DOHC) wałkach rozrządu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2004, 00:03
Posty: 1154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG KL V6
RX-8 Pandem v12
RX-8 RB25DET Neo
RX-8 R3
300ZX Strosek
Viper GTS
Cuda TT
Crossfire SRT6
Corvette C5
E30 325cabrio, E39 523

Postprzez krzysioh4 » 6 kwi 2006, 22:29

1.8i 16V SOHC BP01 Czyli mam 115 KM ??
tak wogole zakupilem silniczek w najprawdopodobnie w sobote SWAP.
A jutro naprawa elektryki temat: dziwne zwarcie.
Obrazek
Mazda 323F BG 92r. 1.8i 16V SOHC BP01 wersja 'Extra' / Fotki :: http://h4.xt.pl/ :: ....
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 mar 2006, 18:40
Posty: 25
Auto: Mazda 323F BG 1.8i 16V SOHC

Postprzez Briareos » 7 kwi 2006, 00:34

Znalazłem kiedyś informację że 1,8l silnik z jednym wałkiem to B8 a nie BP i ma 103 konie. Ma hydrauliczne popychacze i 16 zaworów, ale podejrzewam że konstrukcja jest taka jak B6 SOHC czyli są tylko 3 krzywki na cylinder (zawory wydechowe są sprzężone).
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez Łukasz » 7 kwi 2006, 08:03

1.8 16v SOHC to silnik typu BP01. Żadne B8.Tak masz w każdym opisie do tego auta.Po za tym najlepiej sprawdzić na bloku sinika ,u mnie np.jest BP01.Czyli jest to już jednostka BP a nie B8 czy B6 ,i różni się wieloma detalami.
krzysioh4 czuję że masz 103 kucyki tak jak ja <jupi> W każdym katalogu jest podana taka właśnie moc dla 1.8 16vSOHC. Wydaje mi się z własnych doświadczeń ,że jakby miała 115 kucy to trochę lepiej by się zwijała. ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2004, 21:52
Posty: 734
Skąd: Legionowo
Auto: Mazda 6 GH MZR-CD Wagon

Postprzez Xionc » 7 kwi 2006, 10:06

wg naszej strony są silniki BP i BPE, oba są teoretycznie 16v SOHC, ale jeden ma 115 a drugi 103KM. Na bank tak jest, bo szukalem samochodu dla kolegi i jeden znalazłem wlasnie z silnikime BPE (miał w dowodzie wbite te 103KM ~= 74KW).
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Postprzez Łukasz » 7 kwi 2006, 11:15

W budzie BG nie było silnika 115km.Na bank. <klotnia>
A silnik BP w budzie 323BA,owszem ale DOHC 1.8 16v 114KM.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2004, 21:52
Posty: 734
Skąd: Legionowo
Auto: Mazda 6 GH MZR-CD Wagon

Postprzez Briareos » 7 kwi 2006, 11:27

Wg. mnie silnik 1,8l SOHC to jest B8. Do B8 montowano głowicę o oznaczeniu BP01.
Silnik 1,8l DOHC to BP, aczkolwiek jest też np. FP, no ale skupmy się na serii B. Do BP montowano głowice BP05. Tu jednak drobna uwaga – znalazłem posty na forach tuningu BP które odnoszą się tymi oznaczeniami ogólnie do góry silnika, w tym np. do kolektora ssącego, który jest w BP05 znacząco lepiej zaprojektowany.
Ogólnie to wczoraj jeszcze znalazłem oznaczenia amerykańskich Protege i wychodzi na to że robili ją w 3 generacjach, z których 1 odpowiada BG, 2 to BA, zaś 3 to już BJ. I tak na przykład BP w BG to jest BP-ZE lub wersja turbo BP-ZET. W BA ten sam silnik to już BP-DE bo ma drobne różnice, np. kompresję. Wersja DE jest wyposażana w 2 różne skrzynie manualne, z których ta oznaczona G25M-R jest montowana tylko do końca (?) 1995 roku i jest wytrzymalsza niż nowsza F25M-R. Podkreślam że to "hamerykańskie", więc może w Europie było inaczej.
Gdzie indziej znalałem że dopisek -E przy silniku mazdy to jest oznaczenie silnika z wtryskiem, M to jest SOHC, D to jest DOHC a Z to jest silnik wysilony w celu podniesienia mocy. To by się zgadzało z oznaczeniem BP-DE i BP-ZE, bo BG miały mocniejsze silniki BP niż BA. Stąd też silnik B8 ma pełne oznaczenie B8-ME.
Jest też ciekawa informacja że japońskie "PS" przy mocy silnika to nie są konie mechaniczne, ale równoważnik przeliczany jako 0.986 konia, co wprowadza pewne zamieszanie. Ogólnie wychodzi na to że B8-ME ma 103 konie, BP-ZE ma 125 konii (japońskie ECU daje im 135PS czyli ok. 133 koni) zaś BP-DE ma kucy 122 (co nieco uwiarygodnia teorię że 115 na rynek niemiecki to jest częściowo na papierze i/lub tylko wałki ma minimalnie inne).

Z innych ciekawostek – podobno da się uturbić B8-ME, ale za takie pieniądze że lepiej zrobić podmianę do BP, a ten się prosto uturbia – tyle że w BA trudno intercooler zmieścić. Z5 to jest porażka jeśli chodzi o tuning, nie tylko nie ma jak, to jeszcze nikt nie robi części i wszystko na zamówienie. A-spec, B-spec i C-spec to są kolejno coraz lepiej rasowane wersje aut (firmowo), z tym że C jest dopuszczone do ruchu drogowego tylko w Japonii. Jest jeszcze R-spec, ale dotyczy tylko RX-7. Istnieje wersja silnika FS (to jest podobno "przeskalowana w górę" kopia BP) która na N2 wyciąga ponad 200 koni i do tego bodajrze Mazdaspeed robiła części pod taki tuning. A najlepsze jest to, że są wersje silnika BP bez HLA, ze sztywnymi popychaczami i płytkami jak w Z5, są nawet zestawy do konwersji, ale w BP-DE to nic nie daje (poza może brakiem cykania) :P Zaletą braku HLA (czego niestety nie widać w Z5, ale to słabsza konstrukcja ogólnie) jest lepsza odpowiedź na bardzo wysokich obrotach, tj. 8000-8500 i rasowane serducha tyle ciągną bo mają inny przebieg momentu i mocy.

http://web2.airmail.net/theman/protegefaq/
http://www.clubprotege.com/wil/tech/b-seriesengine.htm

Miłej lektury :]
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez Łukasz » 7 kwi 2006, 12:09

briareos serdeczne THANKS za lekturę ;) ,ale po niej to już zgłupiałem do końca... <glupek2> ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2004, 21:52
Posty: 734
Skąd: Legionowo
Auto: Mazda 6 GH MZR-CD Wagon

Postprzez GofNet » 7 kwi 2006, 17:40

Dodam, iż w/g materiałów na Naszej stronie:
<czytaj> BPE – 1,8i/16v/SOHC/103KM/wtrysk (1989-1994)
<czytaj> BP – 1,8i/16v/DOHC/128KM/wtrysk (1989-1994)
<czytaj> BP – 1,8i/16v/DOHC/115KM/wtrysk (1994-1998) – ograniczony na potrzeby rynku DE.

Możliwe więc, że w BP od 1995r. montowane były delikatniejsze skrzynie biegów F25M-R, gdyż przy słabszym silniku nie była potrzebna wytrzymalsza (czytaj: droższa) skrzynia. Niestety najprawdopodobniej owa skrzynia jest nieproporcjonalnie słabsza do mocy silnika, przez co częściej się psuje, niż pierwowzór G25M-R.

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Łukasz » 7 kwi 2006, 18:28

A czy ja np.mogę sprawdzić jaką mam skrzynie u siebie? Jest jakaś tabliczka?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2004, 21:52
Posty: 734
Skąd: Legionowo
Auto: Mazda 6 GH MZR-CD Wagon

Postprzez Briareos » 7 kwi 2006, 20:18

Udało mi się dociągnąć dziś EPC2, płyty A1 i B1 – w końcu mam bazę obejmującą mój VIN :P
Wklepałem i kody części skrzyni (np. obudowa) zaczynają się u mnie od litery G. Dla porównania znalazłem inny VIN, do BP z '96 i tam te części zaczynają się od litery F. To potwierdza opisane wyżej różnice w skrzyniach.
To jest EPC, więc można zapomnieć o Protege (mam jeszcze Mitchell Repair na Mazdy z USA, ale on jest bez bazy aut z tego co wiem). Z FAQ które zapodałem wynika tak (silnik / skrzynia – typ skrzyni):
B8-ME (MY90-91) / F5M-R – 5MT, FWD
B8-ME (MY92-94) / F25M-R – 5MT, FWD
B8-ME / G5MX-R – 5MT, 4WD
B8-ME / F4A-EL – 4AT, FWD
B8-ME / G4AX-EL – 4AT, 4WD
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez shady » 7 kwi 2006, 23:00

GofNet napisał(a): BP – 1,8i/16v/DOHC/128KM/wtrysk (1989-1994)

poprawka:
1989-1991- 138KM
1991-1995- 128KM
:]
Hoobi Rally Team: http://www.hoobi-rt.pl
Mechanika pojazdowa ; Serwis opon. Zniżki dla mazdowiczów. http://www.h-rt-auto.firmy.net / 513 188 290
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2004, 13:14
Posty: 900
Skąd: Szczecin\Gorzów
Auto: 323F GT; 121 Canvas-Top, Favorit Rally version, zielony Pickup

Postprzez shady » 7 kwi 2006, 23:03

GofNet napisał(a): bo można za podobne pieniądze kupić auto z silnikiem, jaki chcemy mieć.

no tak ale np. 323 nie ma wyglądu jak 323f i zmieniać auto by mieć silnik :| to nie dla mnie-wole swap :]
Hoobi Rally Team: http://www.hoobi-rt.pl
Mechanika pojazdowa ; Serwis opon. Zniżki dla mazdowiczów. http://www.h-rt-auto.firmy.net / 513 188 290
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2004, 13:14
Posty: 900
Skąd: Szczecin\Gorzów
Auto: 323F GT; 121 Canvas-Top, Favorit Rally version, zielony Pickup

Postprzez Łukasz » 8 kwi 2006, 11:10

A po czym poznać czy BP DOHC ma 128 czy 138 koni????
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2004, 21:52
Posty: 734
Skąd: Legionowo
Auto: Mazda 6 GH MZR-CD Wagon

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323