323f BA 1.8 vs. mx5 1.8 vs. 323f BG 1.8GT

Postprzez Puhcio » 9 lut 2006, 11:34

brii napisał(a):Zgadza się – z tego co mi wiadomo to VRIS to tylko do silników typu V ma sens


Hunao pisał, ze ma w 2.0 DOHC w GD.

siwy_dymek napisał(a):brii, no cos w tym stylu chyba, tam suma dlugosci wszystkich odgalezien w kolektorze dolotowym jest duza, no i jest 6 tych odgalezien, wiec uporzadkowany i harmoniczny przeplyw powietrza jakis procent zwyzku mocy przyniesie, ale jak dla mnie to VRIS zwieksza tylko kulture pracy silnika i optymalizuje ja na danych obrotach (tam sa bodajrze 2 albo 3 przepustnice ktore otwieraja sie przy odpowiednich obrotach!.


Silnik przy wyższych obrotach dostaje wiecej powietrza.

siwy_dymek napisał(a):VTEC ma zupelnie inne dzialanie, na wlakach rozrzadu sa dodatkowe krzywki! Silnik po przekroczeniu 5500obr. uruchamai mechanizm hydrauliczny, ktory przestawia walki rozrzadu na wlasnei te dodatkowe krzywki o bardziej sportowych ustawieniach-dluzsze fazy otwarcia! Efekt jak dla mnie jest piorunujacy, bo po przekroczeniu tych 5500obr/min czuc jak samochod zaczyna o wiele bardziej przyspieszac, a takze slychac jak silnik wydaje z siebie inny odglos!miodzio


Dokładnie tak. Chyba nawet wcześniej V-tec się włącza ....

http://video.google.com/videoplay?docid ... 821&q=vtec

Tu jest filmik obrazujący działanie.

PS.siwy_dymek Ty chcesz odetkać silnik i szukasz pomysłów ? :>
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez siwy_dymek » 9 lut 2006, 16:27

Puhcio napisał(a): Chyba nawet wcześniej V-tec się włącza


to zalezy od nastawow fabrycznych i od modelu silnika i wogole jakiej jest marki! Honda z reguly stosuje 5500obr/min -tak przynajmniej jest w civicach vti! Wydawacby sie to moglo duzo, ale nie zapominajmy, ze tam zaplon odcina przy ~8700-8800obr/min!! To o 1200wiecej niz u mnie :| Wynika to z tego, ze keidys jaksi madry japoniec, nie pamietam jak sie nazywa stwierdzil, ze jest inna charakterystyka pracy silnika na wyzszych obrotach niz na nizszych! No i zbudowal wpierw vteca (na jednym walku) i wlozyl go pierwsze chyba do crx'a, a pozniej juz byla cala gama tych silniczkow! Dla mnie najbardziej kultowy jest B16A2 1.6 160KM (mowie o latach '90) i 1.8 z integry type R 192KM, a najbardziej zaawasowana jednostka jest ta w hondzie s2000! No ale pomijajac wlasnie s2000 i jeszce civica type R 200KM! Reszta tych i-vtecow to wg. mnie profanacja! 1.6 i 110KM...robie go jak chce!
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 17:29
Posty: 608

Postprzez siwy_dymek » 9 lut 2006, 21:19

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C842877 120KM na moj gust na jednym walku i chyba powinno byc 115K a nie 120KM

http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=85130653 138KM -czyzby byla DOHC, bo nei ma foty

http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=85617159 115KM -na jednym walku (wg.mnie)

Wiec, te silniczki 1.8 sa na jednym walku i maja taka moc, jak moj silniczek na 2 walkach! :| A ta co ma 138KM, to wydaje mi sie ze jest DOHC, bo skads ta fabryczna roznica mocy musi sie wziasc!
Ma ktos fote tej co ma 138KM? Bo ciekawy jestem jak wyglada gora!
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 17:29
Posty: 608

Postprzez GofNet » 9 lut 2006, 21:33

Wracając do tematu:
Pokręciłeś ... kolega pyta o BA, a Ty podałeś dane do BG vs. BJ
Czy oby na pewno? Budę BJ wprowadzono w 1998r. Porównanie silników przedstawiłem między 323 a MX-5 w zadanych okresach. W latach 1995-1998 do MX-5 nie wprowadzono nowej jednostki 1.8i, więc nie ma z czym porównać silnika. Natomiast w 323 BA pojawił się silniczek:
323: 1994-1998 | 1.8i | 115 KM | 16V | 4/DOHC | BP
Skłaniam się do "nie napisałeś wszystkiego", niż "pokręciłeś" :). Po prostu nie było czego pisać...
@siwy_dymek: W latach 1995-1997 w MX-5 nie było nowego silnika, który byłby odpowiednikiem dla świeżo wprowadzonej jednostki BP w 323, Protege czy Familia.

Silnik 103KM (BPE) jest na jednym wałku, zaś 115KM oraz 128KM mają dwa wałki rozrządu.

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Boris86 » 9 lut 2006, 22:05

dokładnie 1,8 z BG na jednym wałku ma 103 KM

128 KM miała BG GT DOHC bodajrze po marcu '93 (wersja z katem)
138-140KM miał BG GT DOHC chyba przed marcem '93 (wersja bez kata)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2004, 00:03
Posty: 1154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG KL V6
RX-8 Pandem v12
RX-8 RB25DET Neo
RX-8 R3
300ZX Strosek
Viper GTS
Cuda TT
Crossfire SRT6
Corvette C5
E30 325cabrio, E39 523

Postprzez GofNet » 9 lut 2006, 22:11

Właśnie dziwne jest to, że nie znalazłem w opisach tu na FORUM silnika 138KM dla 323 lecz jedynie dla MX-5.
<czytaj> MazdaSpeed – Oznaczenia
Może te dane są niekompletne...?
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez siwy_dymek » 9 lut 2006, 22:18

GofNet napisał(a):W latach 1995-1998 do MX-5 nie wprowadzono nowej jednostki 1.8i, więc nie ma z czym porównać silnika.


GofNet, nie do konca...

Generacja '94-'98

Mazda MX-5 1.6
Pojemność skokowa: 1598 ccm
Moc maksymalna: 90 KM
Liczba cylindrów: 4
Liczba zaworów: 16
Maksymalny moment obrotowy: 129 Nm przy 4000 obr./min.
Wymiary: 398x168x143 cm
Poj. bagażnika: 135 l
Przyspieszenie 0-100 km/h: 10,6 sek.
V maksymalna: 175 km/h
Poj. zbiornika paliwa: 48 l
Średnie zużycie paliwa: 8,4 l

Mazda MX-5 1.9
Pojemność skokowa: 1840 ccm
Moc maksymalna: 131 KM
Liczba cylindrów: 4
Liczba zaworów: 16
Maksymalny moment obrotowy: 152 Nm przy 5000 obr./min.
Wymiary: 398x168x123 cm
Poj. bagażnika: 135 l
Przyspieszenie 0-100 km/h: 8,2 sek.
V maksymalna: 197 km/h
Poj. zbiornika paliwa: 48 l
Średnie zużycie paliwa: 8,7 l

To wszsytko dane z mazdaspeed!
http://mazdaspeed.pl/modele/mx5_tech.php

no ale mniejsza o to, u gory podalem te linki i jak sie GofNet przyjzysz tym co maja po 115KM, to tak jakby ta pokrywa zaworow jest waska! Czy tam moga zmiescic sie 2 walki? Druga sprawa to taka, ze kopulka patrzac od gory znajduje sie posrodku pokrywy zaworow, co wyklucza 2 walki, no bo palec jest przedluzeneim jednego z walkow! No i na drugim koncu silnika widac pokrywe paska rozrzadu, ktora jest od gory zaokraglona i stanowi wycinek kola, co takze moze sugerowac obezcnosc tylko jednego walka! No i swiece sa z boku, a z tego co mi sie wydaje to dohc raczej maja swiece miedzy walkami rozrzadu, ale to wymyslilem tak na moja logike! Ze zdjec tamtych silniczkow (115 i 120KM) nic nie przemawia, przynajmniej mnie, za tym zeby to byly DOHC! A co do tego 138KM (a w zasadzie to chodzi perwnie o ten 128KM GT) to jestem niemal pewien ze ma 2 walki, no bo skads ta roznica musiu sie brac! No chyba ze obu tych sprzedawcow sie myli i maja ta wersje 103KM, a pisza o mocniejszej!
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 17:29
Posty: 608

Postprzez siwy_dymek » 9 lut 2006, 22:26

GofNet napisał(a):Może te dane są niekompletne...?


hmm...jakby troszke rozbierzne, bo wyzej podalem dane mx5 i bylo ze 1.8 jest od 94-98, ale w danych z tej tabelki widac ze 1.8 w mx-5 pojawil sie juz w 1991 roku i byl do 1994 roku -mial 130KM! I jest napisane ze to BP! Troche rozbierznosci jest! A co do tych BG, ktorych linki wyzej podalem, to fotki silniczkow co wg. Was pokazuja? Bo wg. mnei to na 100% sa to na jednym walku, teraz tylko pytanie czy obu tych sprzedawcow myli sie w szacowaniu mocy tych samochodow czy poprostu na stronie brakuje jakiegos modelu silniczka?
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 17:29
Posty: 608

Postprzez Boris86 » 9 lut 2006, 22:53

Prawdopodobnie sprzedawcy nie mają pojęcia co sprzedają.
Albo powyliczali sobie jakieś smieszne rzeczy że im jakieś kosmetyczne zmiany czy inne magnetyzery dały po 10 %... coś gdzies ktoś im powiedział...
Z drugiej strony w tabele na stronie klubowej teżnie ma co wierzyć bo są w nich braki.

Ale 115KM z 1,8 w BG nie było.
siwy_dymek napisał(a): A co do tego 138KM (a w zasadzie to chodzi perwnie o ten 128KM GT) to jestem niemal pewien ze ma 2 walki


Boris86 napisał(a):128 KM miała BG GT DOHC bodajrze po marcu '93 (wersja z katem)
138-140KM miał BG GT DOHC chyba przed marcem '93 (wersja bez kata)


siwy_dymek napisał(a):ylko pytanie czy obu tych sprzedawcow myli sie w szacowaniu mocy tych samochodow

Tak, bo nie było takich wersji.
siwy_dymek napisał(a):na stronie brakuje jakiegos modelu silniczka?

Tak i to nie jednego, ale nie w tym przypadku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2004, 00:03
Posty: 1154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG KL V6
RX-8 Pandem v12
RX-8 RB25DET Neo
RX-8 R3
300ZX Strosek
Viper GTS
Cuda TT
Crossfire SRT6
Corvette C5
E30 325cabrio, E39 523

Postprzez siwy_dymek » 9 lut 2006, 23:10

tak czy siak, BG GT ma tych kucy o 14 wiecej! a nawet o 25-26! Bo ten 138Km to chyba na turbo nie jest! Blok silnika ten sam-BP! Co do walkow ustalilismy jednoglosnie ze sa tam w liczbie 2! Z racji, ze oba silniczki GT powstaly jakies 2 lata wczesneij niz BP ktore ja mam, jakichs cudow tam chyba nie bedzie! Pytanie tylko skad maja te dodatkowe ogiery! Co do elektroniki, to napewno jest inna mapa paliwa, co do glowicy, to-hmm? no i kolektor dolotowy-hmm? Wydechowy podejrzewam ze bedzie ten sam!
...no i wciaz nei moge znalezc foty silnika BP GT, bo wizulanie to moze moc nei rosnie, ale widac bedzie jakies powierzchowne roznice! Wtedy bedzie wiadomo jakim tropem podarzac!
Temat jest warty uwagi, przynajmniej dla mnie :D , bo ta moc gdzies sobie drzemie i czeka zeby ja uwolnic! Wielu producentow stosuje czasami tzw.wersje zdlawione silniczkow! Wynika to z: 1) czystosci emisji spalin 2) Gdyby BA mialo 140KM, to stanowiloby powazna konkurencje dla BA GT, ktore ma 144KM, ALE miedzy tymi 2 wersjami jest 95kg roznicy, a tylko 4KM roznicy, nie wiem jak z momentem obrotowym, tu juz bedzie roznica wieksza! Roznice w masie widac takze po osiagach: 1.8 9.7 do100km/h a 2.0 bodajrze 9.2-9.3! Ta roznica juz jest mala w przyspieszaniu, a co jakby 1.8 bylo mocniejsze? Oczywiscie nie porownywalem J-spec'a! Ale mysle ze kazdy zrozumial o co chodzi, moc czasami wynika z marketingu a nie ze zdolnosci inzynierow!
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 17:29
Posty: 608

Postprzez GofNet » 9 lut 2006, 23:41

siwy_dymek napisał(a):GofNet, nie do konca...
Eeee to przecież ten sam silniczek z 1991 roku. Dopiero w 1998 rok wrzucili coś nowego.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez siwy_dymek » 9 lut 2006, 23:58

GofNet, bo ja zrozumialem Twoja wczesniejsza wypowiedz, ze w mx5 nie bylo silniczka 1.8 w tych latach co bude BA wprowadzili! Ale mniejsza o to, roznica mocy jest-w wx5 BP ma 130KM.
Ale mysle ze nalezy sie i tak skupic na porownaniu BA z BG GT, bo te jednostki sa bardziej do siebie podobne! I wizualnie widac by bylo jakies roznice...gdybym tylko mial zdjecie tego 1.8 z BG! :|
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 17:29
Posty: 608

Postprzez GofNet » 10 lut 2006, 00:11

@siwy_dymek: Przygotowujesz się do SWAP'a?
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez siwy_dymek » 10 lut 2006, 01:02

GofNet, swap napewno nie, bo to za drogo wychodzi, lepiej kupic inny samochod, ale jakies usprawnienia to czemu nie! Wszystko zalezy od funduszy, jakie beda po wakacjach :) Jak cos to chcialbym zrobic silniczek "bardziej przelotowy", czyli raz ze go odetkac a dwa dostroic! Ja kupujac samochod tym sie miedzy innymi kierowalem, zeby byla jakas baza do modyfikacji (kryterium: >1.6 16V DOHC), a to 1.8 niewatpliwie jest dosc dobrym punktem wyjsciowym! A patrzac jeszcze na rodzinke tego silniczka napawa to optymizmem! Jesli BG GT moze miec nawet 138KM, jak to bylo podawana wyzej, to znaczy, ze nawet powyzej tej wartosci jest jezscze jakas bezpieczna rezerwa mocy! A watpie zeby to GT mialo kute tloki etc...:]
No a tez musze sie kierowac tym, ze samochod uzywam na codzien i nie chce zeby po pierwsze sie psul a po drugie palil kolosalnych ilosci paliwa w normalnym trybie jazdy (czyt.spokojnym)-tu jest przewaga zmiennych faz rozrzadu! Wszystkie te moje kryteria mysle ze sa do spelnienia, tylko trzeba dobra droge obrac! Stad ten temat-najlepiej podpatrzec cos, co jest juz zrobione i dobrze dziala (np. 1.8 BG GT).
Jesli chodzi o zwiekszanie mocy i zywotnosc silnika, to jakichs wiekszych obaw nie mam! Silniczek w moim samochodzie jak narazie spisuje sie jak nowy, a to przekonanie potwierdzil mi mechanik podczas wymiany rozrzadu! Nie ma nigdzie absolutnie zadnych wyciekow itp...przebieg 105tys.km!
Oczywiscie mysle o jakiejs przerobce dolotu, wydechu, jak narazie przymierzam sie do tlumika koncowego ultera, ale to tylko wzgledy raczej estetyczno-sluchowe bo wzrost mocy to raczej zaden! Mozliwe inne walki rozrzadu +moze lekkie kolo zamahowe, ale ten temat musze jescze zglebic, jakie +/–. No i w tym momencie pojawia sie luka i wlasnie dlatego info o 1.8 BG GT by mi sie przydalo, zeby wiedziec co dalej! Zwienczeniem wszystkiego strojenie elektroniki! Mysle ze takie zmiany przynioslyby pokazny wzrost parametrow! Koszty raczej male nie sa, ale (ponownie) informacje o 1.8 GT moglyby je znacznie zmienic-zmniejszyc, zalezy co jakie sa roznice!
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 17:29
Posty: 608

Postprzez Boris86 » 10 lut 2006, 01:12

siwy_dymek napisał(a):A watpie zeby to GT mialo kute tloki etc...

Kute tłoki to już GTR
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2004, 00:03
Posty: 1154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG KL V6
RX-8 Pandem v12
RX-8 RB25DET Neo
RX-8 R3
300ZX Strosek
Viper GTS
Cuda TT
Crossfire SRT6
Corvette C5
E30 325cabrio, E39 523

Postprzez siwy_dymek » 10 lut 2006, 01:21

Boris86 napisał(a):Kute tłoki to już GTR


no wlasnie, bo tam jest turbo, wiec tloki sa juz bardzije obciazone! No ale wracajac do 1.8GT to tam moze byc chyba tylko glowica inna! I to napewno nie cala, tylko jakies jej poszczegolne elementy!
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 17:29
Posty: 608

Postprzez GofNet » 10 lut 2006, 01:29

Trzeba było zakupić Hondę Civic 1,6 VTi 160KM albo Prelude 2,2 184KM. Tam nie musiałbyś czegokolwiek zmieniać :).
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez siwy_dymek » 10 lut 2006, 01:50

GofNet napisał(a):Trzeba było zakupić Hondę Civic 1,6 VTi 160KM albo Prelude 2,2 184KM. Tam nie musiałbyś czegokolwiek zmieniać .


No i masz 100% racje, ALE nie ten przedzial cenowy! A moim samochodzikiem zamierzam z 2-3 lata pojezdzic przynajmniej (taki plan jes na dzien dzisiejszy), bo na nic innego nie zamierzam zmieniac niz na prelude >97 2.2 VTEC czy w zasadzie to juz chyba jest VTI! Civica '94 VTI ma kumpel i sie mi juz opatrzyl! Kopa ma strasznego -7.2 do 100km/h! Ja w zasadzie szukalem mx3 V6, no ale trafila sie okazyjnie BA, a civica '94 coupe tego dnia co kupilem efke tez mialem do obejrzenia, tyle ze 1.6 nie VTI, bo w coupe nie bylo VTI! Prawdopodobnie byl to VTEC 125KM albo 1.6 zwykly DOHC. No ale mam 323f i w tym samochodzie widze a zwlaszcza jego silniku ukryty talent :] Druga sprawa jest taka, ze na jakies inwestycje w nim moge sobie pozwolic, bo wartosc jego jest o wiele wieksza od tego co za ten samochodzik dalem, wiec za bardzo nie strace, a na dzien dzisiejszy chcac sprzedac tylko moge na tym zarobic! No a kolejna rzecz jest taka, ze zakupem nowego-uzywanego samochodu wiaza sie rozne koszty, ja w nim je w wiekszosci juz ponioslem, nie bylo specjalnych przykrych niespodzianek, co nie zdarza sie jakos specjalnei czesto w starszych samochodach, a nawet i nowych! Honda honda, ale padake tez mozna kupic, wiec jesli mam juz dobry samochod, to predko sprzedawac go nie bede, bo moglbym co najwyzej zamienic tylko na gorszy za wieksze pieniadze! Wszystko przekalkulowane :) No a inna sprawa jest taka, ze efka mi sie podoba, dobrze czuje sie w tym samochodzie no i tez robi wrazenie, bo nei spotkalem jescze kogos komu by sie ten samochod nie podobal! Tak wiec jak dla mnie modyfikacje sa tematem otwartym i nieuniknionym, kwestia tylko jak daleko siegna! Niczego nie wykluczam, poza swapem chyba tylko, bo drogi no i zwieksza niepotrzebnie mase samochodu! Zwiekszenie parametrow nie tylko ze zwiekszenia pojemnosci mozna osiagnac
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 17:29
Posty: 608

Postprzez siwy_dymek » 10 lut 2006, 02:17

http://sq8jx.int.pl/sq8jx/foto/mazda/P1150638.jpeg

i moj:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6z3 ... 52k09.html

Jak dla mnie roznice sa kosmetyczne! Kolektor dolotowy raczej wiekszych kanalow nei ma, pokrywa jest inna, ale to nei ma znaczenia! Przewody dochodzace do pokrywy i nie tylko w obu biegna tak samo! Musze na netcie poszperac za jaimis dokladniejszmi danymi i parametrami!
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 17:29
Posty: 608

Postprzez pinky » 10 lut 2006, 11:22

Z tego co wiem są to silniki tylko z nazwy podobne i bloku, reszta jest inna ECU, kolektory, cala klawiatura. Powszechnie w BG GT jest 128KM z katem, a bez kata spotkac to jakis cud. Ja mam GjeTe z '92 i miał już kat. a po jegu wyjeciu raczej nie przybylo mi dodatkowe 10KM http://img211.imageshack.us/img211/4087/323f0013zt.png wiec jeszcze cos innego musiało byc zmienione
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323