Odczyt kodów błędów.
Podbijam temacik bo mam identyczny problem a widze ze sie nie rozwiązał w tym wątku
Czy ktoś mi pomoże?Nie chce mi czytać błędów.Dioda zapala się po przekręceniu kluczyka na jakieś 5-7 sekund po czym gaśnie i zupełnie nic sie nie dzieje.Dzieki z góry.
monter napisał(a): KOEO – po włączeniu zapłonu dioda zapaliła się i po kilku sekundach zgasła. Później nic już się nie działo.
Czy ktoś mi pomoże?Nie chce mi czytać błędów.Dioda zapala się po przekręceniu kluczyka na jakieś 5-7 sekund po czym gaśnie i zupełnie nic sie nie dzieje.Dzieki z góry.
Witam serdecznie!
Wczoraj w wolnym czasie sprawdziłem sobie odczyt błędów. Na początku miałem obawy, co do zmostkowania wyjść testowych GND i TEN. Problem polega na tym, że wszystkie wyjścia w kostce mam zagospodarowane, więc mam dwa GND (w górnym i dolnym rzędzie). Do odczytu błędów zmostkowałem TEN i GND z górnego rzędu. Podłączyłem próbnik diodowy pod wyjścia FEN i +B. Przekręciłem stacyjkę w pozycję ON. Tester zapalił się na ok 2 sekundy, po czym zgasł. Czekałem ok 1 minuty i nie pojawiły mi się żadne błędy (mam nadzieję, że to dobrze).
Po zakończeniu testu KOEO przeszedłem do testu KOER. I tu pojawił się problem! Na początku silnik nie chciał mi odpalić, a kiedy mi się to udało, zaczął bardzo dziwnie pracować. Obroty falowały równomiernie od 500 – 1200. Przy 500 prawie mi gasł, po czym obroty momentalnie podskoczyły do 1200 i tak w kółko. Najlepsze jest to, że przed testem komputera silnik pracował idealnie
Postanowiłem wyłączyć samochód, wyciągnąłem z kostki diagnostycznej wszystkie kable (mostek i tester) i odpaliłem samochód jeszcze raz. Tym razem silnik pracował normalnie
Później znów podłączyłem wszystko wg instrukcji podanej na stronie: http://www.mazdaspeed.pl/christmas/warsztat/warsztat.php?c=obd
I przechodząc do testu KOER znów pojawił się ten sam problem z silnikiem. Czy wiecie, co to może być? Wszystko podłączyłem prawidłowo, zgodnie z opisem.
Wczoraj w wolnym czasie sprawdziłem sobie odczyt błędów. Na początku miałem obawy, co do zmostkowania wyjść testowych GND i TEN. Problem polega na tym, że wszystkie wyjścia w kostce mam zagospodarowane, więc mam dwa GND (w górnym i dolnym rzędzie). Do odczytu błędów zmostkowałem TEN i GND z górnego rzędu. Podłączyłem próbnik diodowy pod wyjścia FEN i +B. Przekręciłem stacyjkę w pozycję ON. Tester zapalił się na ok 2 sekundy, po czym zgasł. Czekałem ok 1 minuty i nie pojawiły mi się żadne błędy (mam nadzieję, że to dobrze).
Po zakończeniu testu KOEO przeszedłem do testu KOER. I tu pojawił się problem! Na początku silnik nie chciał mi odpalić, a kiedy mi się to udało, zaczął bardzo dziwnie pracować. Obroty falowały równomiernie od 500 – 1200. Przy 500 prawie mi gasł, po czym obroty momentalnie podskoczyły do 1200 i tak w kółko. Najlepsze jest to, że przed testem komputera silnik pracował idealnie
I przechodząc do testu KOER znów pojawił się ten sam problem z silnikiem. Czy wiecie, co to może być? Wszystko podłączyłem prawidłowo, zgodnie z opisem.
- Od: 19 lut 2007, 00:07
- Posty: 83
- Skąd: Swarzędz
- Auto: Mazda 1.3 323P 16V
Poszukałem trochę na innych forach, na których zajmują sie tego typu tematyką i dostałem odpowiedź, że posiadam złączę DLC i więcej informacji znaleźć można na stronie: http://alflash.com.ua/dtcmazda.htm
Stronka trochę w języku rosyjskim, trochę w angielskim, ale mam nadzieję, że komuś się przyda

Stronka trochę w języku rosyjskim, trochę w angielskim, ale mam nadzieję, że komuś się przyda


- Od: 19 lut 2007, 00:07
- Posty: 83
- Skąd: Swarzędz
- Auto: Mazda 1.3 323P 16V
rubenjames napisał(a):mam dwa GND (w górnym i dolnym rzędzie). Do odczytu błędów zmostkowałem TEN i GND z górnego rzędu.
Witam.
Dwa wyjscia GND ma chyba każdy.
Spróbuj podłaczyć sie w dolne.Z tego co ja wiem,test powinien sie odbywać przy wpięciu się w dolne GND.
(ja przynajmniej sie wpinałem w dolne)
Natomiast co do problemu to ja mam to samo...
Nie wiem dlaczego ale KOER nie robiłem i nie wiem jak mi sie autko zachowuje.Sprawdze to jak znajde chwile.
witam
Wczoraj byłem u mechanika żeby mi sprawdził silnik ponieważ ostatnio musiałem go wymienić po wymianie na gazie chodzi dobrze(może troche więcej pali) jednak na paliwie na wolnych obrotach chodzi a jak dodaje gazu to się dusi i gaśnie.Sprawdzaliśmy już praktycznie wszystko został jednak komputer.Nie wiem czy nie trzeba go dostosować do nowego silnika i wyregulować.Elektrykowi wyskoczył błąd nr 88 nieokreślony.Jednak nigdzie nie ma takiego opisu błędu.
proszę o pomoc
MAZDA323 SEDAN 1.6 91r
Wczoraj byłem u mechanika żeby mi sprawdził silnik ponieważ ostatnio musiałem go wymienić po wymianie na gazie chodzi dobrze(może troche więcej pali) jednak na paliwie na wolnych obrotach chodzi a jak dodaje gazu to się dusi i gaśnie.Sprawdzaliśmy już praktycznie wszystko został jednak komputer.Nie wiem czy nie trzeba go dostosować do nowego silnika i wyregulować.Elektrykowi wyskoczył błąd nr 88 nieokreślony.Jednak nigdzie nie ma takiego opisu błędu.
proszę o pomoc
MAZDA323 SEDAN 1.6 91r
-
Gość
Witam mam problem zmostkowalem lacza GND i TEN podlaczylem diode i nic zero blyskow ani na wlaczonym silniku ani na wylaczonym?? o co chodzi dioda sprawna bo sprawdzalem podlaczajac diode do zaciskow B i GND na sprawdzenie diody. Kto pomoze??
- Od: 6 lis 2006, 13:14
- Posty: 450
- Skąd: Wałbrzych
- Auto: Była Mazda 323F 1.8 16V LPG BRC
Był Nissan Primera P12 1.8 LPG BRC
Jest .....
Mazda 323F 1,6 16v BG B6
Witam i proszę o POMOC zjezdziłem już 10 mechaników i nikt nic nie pomógł.
Już kiedyś miałem podobny problem a mianowicie.
Silnik pracuje miedzy 2400 a 3100 obrotów (chodzi jak wariat)
Stało sie to nagle w trakcie jazdy,
Kod błędu niby wyświetla 13 ale nie mam tego na spisie wiec CO TO??
Nie reaguje na nic,
skasowanie błędów,odłączenie wsuwki od silniczka krokowego,od TPS-a zwiększa obroty,wymiana przepływomierza,odłączenie wszystkich widzianych wsuwek,kabli i wyczyszczenie ich (nawet kostki od kompa)
Odpala normalnie i sama sobie tak jakby dodaje gazu,kiedyś miałem taki sam przypadek tylko ze odpalałem samochód i po odpaleniu zaraz zgasł i to już sie stało,a naprawiło sie samo po 7 dniach jak jechałem na wymianę kompa na szrot,więc zawróciłem i miałem nadzieję że to się nie powtórzy
ale niestety mam znów ten problem,dosłownie rozebrałem wszystko i wyczyściłem,nie ma żadnych dziur w dolocie powietrza itp...zrobiłem chyba wszystko i nadal to samo. Proszę o POMOC.
Witam i proszę o POMOC zjezdziłem już 10 mechaników i nikt nic nie pomógł.
Już kiedyś miałem podobny problem a mianowicie.
Silnik pracuje miedzy 2400 a 3100 obrotów (chodzi jak wariat)
Stało sie to nagle w trakcie jazdy,
Kod błędu niby wyświetla 13 ale nie mam tego na spisie wiec CO TO??
Nie reaguje na nic,
skasowanie błędów,odłączenie wsuwki od silniczka krokowego,od TPS-a zwiększa obroty,wymiana przepływomierza,odłączenie wszystkich widzianych wsuwek,kabli i wyczyszczenie ich (nawet kostki od kompa)
Odpala normalnie i sama sobie tak jakby dodaje gazu,kiedyś miałem taki sam przypadek tylko ze odpalałem samochód i po odpaleniu zaraz zgasł i to już sie stało,a naprawiło sie samo po 7 dniach jak jechałem na wymianę kompa na szrot,więc zawróciłem i miałem nadzieję że to się nie powtórzy
ale niestety mam znów ten problem,dosłownie rozebrałem wszystko i wyczyściłem,nie ma żadnych dziur w dolocie powietrza itp...zrobiłem chyba wszystko i nadal to samo. Proszę o POMOC.
- Od: 20 maja 2007, 10:25
- Posty: 111
- Skąd: Gorzów Wlkp..
- Auto: Mazda 323F 1997r 1,8/16v BA
Mazda 6 2006r 2,0/16v CITD GG/GH
LoboAlien napisał(a):Witam mam problem zmostkowalem lacza GND i TEN podlaczylem diode i nic zero blyskow ani na wlaczonym silniku ani na wylaczonym?? o co chodzi dioda sprawna bo sprawdzalem podlaczajac diode do zaciskow B i GND na sprawdzenie diody. Kto pomoze??
czy ktos mi powie co robie zle?? soro nie da sie nic odczytac??
- Od: 6 lis 2006, 13:14
- Posty: 450
- Skąd: Wałbrzych
- Auto: Była Mazda 323F 1.8 16V LPG BRC
Był Nissan Primera P12 1.8 LPG BRC
Jest .....
mam problem ze spalinami sa za wyskokie chce zrobic ten test zeby wyskoczyly mi jkaie mam bledy tylko mam pytanie co do diody i rezystora
dioda --jka dioda ilo watowa
resystor--- jaki rezystor ilo watowy i ilo omowy
i jeszcze jedna prosaba czy moze mi ktos pokazac na zdjeciu jakwyglada taki rezystor i jakie ma kolory bo jestem niestety zagranica i mam problem z kupieniem tego i chyab bede musial wymatowac z jakiegos sprzetu:))
dioda --jka dioda ilo watowa
resystor--- jaki rezystor ilo watowy i ilo omowy
i jeszcze jedna prosaba czy moze mi ktos pokazac na zdjeciu jakwyglada taki rezystor i jakie ma kolory bo jestem niestety zagranica i mam problem z kupieniem tego i chyab bede musial wymatowac z jakiegos sprzetu:))
-
noger83
http://alflash.com.ua/dtcmazda.htm podana przez rubenjames faktycznie jest troche po angielsku trochę po polsku lecz stosując pewien manewr mamy ja prawie przetłumaczoną
mi pomogło myslę że innym też
http://translate.google.pl/translate?hl ... pl%26lr%3D
http://translate.google.pl/translate?hl ... pl%26lr%3D
- Od: 5 wrz 2008, 08:14
- Posty: 8
- Skąd: Polkowice
- Auto: Mazda 323F ba -98r Full option
Zakupiłem diode i opornik do oczytu błędów ale mam tykie pytanie bo nie chce nic pomieszać a mianowicie pod którą nóżkę diody(dłuższą czy krótszą mam dolutować opornik i jak całość podłączyć pod GND i TEN nóżka z opornikiem na TEN czy na masę GrouND
Pytanie może banalne no ale nie każdy zna się na elektronice


Pytanie może banalne no ale nie każdy zna się na elektronice

- Od: 11 sty 2011, 18:02
- Posty: 40
- Skąd: TST
- Auto: Była: MX-3 1.8 V6 DOHC '92 RED
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości