Przegrzewa mi się slinik – jaka przyczyna?
tak to tez sprawdzałem i tak było no ale ostatni tydzien te dwa weze sa tak gorace ze nie idzie ich wogóle złapac na sekunde a jak juz sie dotknie (paznokciem bo nie parzy)to czuje jak woda sie poprostu gotuje i to w obydwóch wezach no a w zbiorniczku wyrównaeczym tez
- Od: 20 cze 2008, 23:00
- Posty: 8
- Skąd: Wrocław
- Auto: mazda 323f 1.6 16v 1993r prod.
ja mam troszkę inny problem w mojej mazdzie jest coś takiego ze na postoju sie grzeje i wyrzuca mi wodę ze zbiorniczka.a jeżeli jadę spokojnie w trasie potrafi spaść prawie do zera boje sie ze możę być uszkodzona uszczelka głowicy.odkręcam korek chłodnicy i widać ze płyn chłodniczy chodzi...Proszę o
pomoc 
-
krolik323
krolik323 no to gratuluje napewno masz uszczelke pod głowica wydmuchana wiec czeka cie planowanie co ja juz mam za soba i mam taki problem jak opisany wyzej pzdr
- Od: 20 cze 2008, 23:00
- Posty: 8
- Skąd: Wrocław
- Auto: mazda 323f 1.6 16v 1993r prod.
Briareos pompa wody jest nowa własnie całkiem a jak termostat wyciagnałem i jak smigałem po autobanie w niemczech to doałem 5 litrów płynu chlodniczego i za kazdym razem sie gotowała chyba bo wszystka woda znikła wogóle ze zbiorniczka rece mi opadaj nie wiem juz co to jest
- Od: 20 cze 2008, 23:00
- Posty: 8
- Skąd: Wrocław
- Auto: mazda 323f 1.6 16v 1993r prod.
Krolik323 ja zapłaciłem za remoncik 1500złociszy z uszczelka planowaniem i pozostałymi zeczami
- Od: 20 cze 2008, 23:00
- Posty: 8
- Skąd: Wrocław
- Auto: mazda 323f 1.6 16v 1993r prod.
rafael21323f napisał(a):1500złociszy z uszczelka planowaniem i pozostałymi zeczami
a jakie to pozostałe rzeczy? bo ja zapłaciłem okolo 500 PLN w tym uszczelki i plyny
Pozdrowienia
<center>
</center>
zmiana podświetlania przycisków i zegarów 323F BG/MX-3 – http://tnij.com/podswietlanie
<center>

zmiana podświetlania przycisków i zegarów 323F BG/MX-3 – http://tnij.com/podswietlanie
- Od: 2 paź 2007, 11:32
- Posty: 252
- Skąd: okolice Lubartowa ->Wólka Rokicka / Coventry
- Auto: 323F BG 1990 1,8 16V SOHC
Czy możecie pokazać na zdjęciu gdzie znajduje się termostat, oraz powiedzcie mi do czego służy taka zakrętka metalowa na chłodnicy trochę niżej przy tej zakrętce jest wąż który idzie do zbiorniczka wyrównawczego. I jeszcze jeden problem jaki mam to kolor płynu chłodzącego jest on podobny do Coca Coli czarny i dziwnie śmierdzi. I jeszcze ostatnie czy muszę wymieniać pompę wody i jak sprawdzić czy jest sprawna jak będę miał możliwość wrzucę fotki
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
-
Cierpliwy
- Od: 25 kwi 2008, 18:29
- Posty: 1489 (3/6)
- Skąd: Łódź
- Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'
rafael21323f to sprawdź jeszcze (tylko się nie poparz) czy cała chłodnica pracuje, może część się zatkała. Możesz jeszcze zdjąć korek, odpalić silnik i niech chodzi aż się nagrzeje. Nie powinno wywalać płynu (troszkę może podejść w górę, ale nie za dużo) i nie ma być bąbelków. Jak są to jednak uszczelka puszcza...
Majkej termostat jest przy silniku, tam gdzie wychodzi górny wąż do chłodnicy. Korek na chłodnicy to dokładnie to – korek. Ciśnieniowy, na 0,95. Nie odkręcać na gorącym silniku
Kiedy płyn zmieniałeś? Wiesz że co 2 lata się zmienia? Bo jak nie to potem się kończy właśnie tak że jest breja, a potem zatyka się chłodnica i uszkadzają łopatki pompy...
Majkej termostat jest przy silniku, tam gdzie wychodzi górny wąż do chłodnicy. Korek na chłodnicy to dokładnie to – korek. Ciśnieniowy, na 0,95. Nie odkręcać na gorącym silniku
Kiedy płyn zmieniałeś? Wiesz że co 2 lata się zmienia? Bo jak nie to potem się kończy właśnie tak że jest breja, a potem zatyka się chłodnica i uszkadzają łopatki pompy...
Tylko że tego korka nie mogę zdjąć przekręcę go o 90 stopni i nie idzie w górę przynajmniej nie próbowalem się zbytnio siłować żeby nie urwać chyba ze go się wogóle nie zdejmuje
Wiem że co 2 lata ale kupiłem taki od niemca a płyn właśnie taki czarny dlatego chce zmienić i co z tą pompą wody
Wiem że co 2 lata ale kupiłem taki od niemca a płyn właśnie taki czarny dlatego chce zmienić i co z tą pompą wody
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
-
Cierpliwy
- Od: 25 kwi 2008, 18:29
- Posty: 1489 (3/6)
- Skąd: Łódź
- Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'
Briareos zadam tu moje pytanie, bo w innych tematach nikt mi nie odpowiedział. Czy wiesz gdzie znajduje się czujnik odpowiedzialny za załączenie wentylatora ... bo mi się nie załącza, a wyrzucilo mi raz płyn zbiorniczkiem. Silnik grzeje się tylko na postoju. Podczas jazdy jest wszystko ok. Wentylator na krótko sprawdzony....działa. Zastanawiam się czy może to być wina termostatu.
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
- Od: 1 kwi 2005, 21:35
- Posty: 1854
- Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
- Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008
farciarz
w większość aut ten czujnik znajduje się gdzieś w obudowie chłodnicy – poszukaj dwóch przewodów biegnących od chłodnicy do wiązki
w większość aut ten czujnik znajduje się gdzieś w obudowie chłodnicy – poszukaj dwóch przewodów biegnących od chłodnicy do wiązki
Pozdrowienia
<center>
</center>
zmiana podświetlania przycisków i zegarów 323F BG/MX-3 – http://tnij.com/podswietlanie
<center>

zmiana podświetlania przycisków i zegarów 323F BG/MX-3 – http://tnij.com/podswietlanie
- Od: 2 paź 2007, 11:32
- Posty: 252
- Skąd: okolice Lubartowa ->Wólka Rokicka / Coventry
- Auto: 323F BG 1990 1,8 16V SOHC
Mazur....problem jest w tym, że w chłodnicy nie ma żadnego czujnika. Jedyna możliwość jak dla mnie jest taka że może jest w obudowie termostatu.
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
- Od: 1 kwi 2005, 21:35
- Posty: 1854
- Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
- Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008
A pewnie, że jest. On właśnie odpowiada za wentylator na chłodnicy.farciarz napisał(a):jest w obudowie termostatu.
Jeśli masz ciągle zimną chłodnicę, a temperatura silnika jest bardzo wysoka, to termostat jest padnięty.
Tak przy okazji tego tematu warto napisać bardzo cenną uwagę. Wiele osób wypisuje tu teksty, że silnik się przegrzewa, że płyn chłodzący wywala i szczerą mam nadzieję, że dzieje się tak raz i auta już nie odpalają. To jednak tylko mrzonki. Przeważająca liczba użytkowników dalej jeździ autami w takim stanie, nie zdając sobie sprawy z powagi sytuacji! A jest czego się bać...
Przegrzanie silnika może doprowadzić do wydmuchania uszczelki pod głowicą, pokrzywienia głowicy oraz pęknięcia głowicy. Złe odpowietrzenie (lub jego brak) układu chłodzenia przy agresywnej jeździe również może spowodować takie skutki. Wiele osób skarży się, że nawet po remoncie silnika, jednostka napędowa nie pracuje już tak, jak sprzed usterki.
Tak więc pamiętajmy – moi mili – o tym, aby:
– dbać o szczelność układu chłodzenia,
– w razie uszkodzenia termostatu, natychmiast go wymienić,
– natychmiast wymienić uszkodzony czujnik od wentylatora,
– przy wydmuchaniu uszczelki pod głowicą, wywalaniu płynu chłodzącego, podwyższonej temperaturze, itp., wyłączyć silnik i nie uruchamiać do chwili usunięcia usterki.
Nie wolno tego bagatelizować. No chyba, że i tak ktoś przewiduje SWAP silnika...
Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
GofNet to zadam Ci pytanie. Czy skoro czujnik załączenia wentylatora znajduje się w obudowie termostatu to wentylator załącza się tylko przy pracy na dużym obiegu
Pytanie może dziwne, ale wąż doprowadzający płyn do chłodnicy z silnika miałem gorący.... dlatego też sądziłem że chłodzenie było wciąż na małym obiegu a przez to wzrosło ciśnienie w ukladzie i nadmiar płynu wyrzuciło do zbiorniczka. Oczywiście silnik od razu wyłączyłem. Wspomnę że wskazówka temp. podeszła do 3/4 ...i po spostrzerzeniu tego natychmiast silnik zgasilem. Zreszta opisałem moja sytuacje w innym wątku.
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... c&start=80
I jeszcze jako ciekawostkę która znalazłem na Angielskiej stronie to schemat który pokazuje iż jest możliwość że mam poprostu uszkodzony przekaźnik który odpowiada za załączenie wentylatora a którego nie potrafię zlokalizować.
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=43278
Pytanie może dziwne, ale wąż doprowadzający płyn do chłodnicy z silnika miałem gorący.... dlatego też sądziłem że chłodzenie było wciąż na małym obiegu a przez to wzrosło ciśnienie w ukladzie i nadmiar płynu wyrzuciło do zbiorniczka. Oczywiście silnik od razu wyłączyłem. Wspomnę że wskazówka temp. podeszła do 3/4 ...i po spostrzerzeniu tego natychmiast silnik zgasilem. Zreszta opisałem moja sytuacje w innym wątku.
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... c&start=80
I jeszcze jako ciekawostkę która znalazłem na Angielskiej stronie to schemat który pokazuje iż jest możliwość że mam poprostu uszkodzony przekaźnik który odpowiada za załączenie wentylatora a którego nie potrafię zlokalizować.
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=43278
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
- Od: 1 kwi 2005, 21:35
- Posty: 1854
- Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
- Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008
sprawdź termostat to po pierwsze, po drugie czy działa ci wentylator chłodnicy, po trzecie podjedź do mechanika ktory pozwoli okreslic czy nie masz pękniętej głowicy albo czy ci nie poleciała uszczelka pod głowicą... maja specjalne przyrządy do sprawdzania.. koszt spr to okolo 20 zł...
- Od: 14 cze 2008, 16:44
- Posty: 456
- Skąd: stąd
- Auto: Mazda
a odnosnie wentylatora to wymontuj go z samochodu wyczysc z brudu, być może dostało ci sie do środka czegoś i wentylator nie pracuje na pełnych obrotach... rozłóż go i nasmaruj czesci ruchome... i wyczyść kostki bo może zaśniedziały i nie przewądzą prądu tak jak powinny... jak bedziesz mial go na luzie to podłącz go do akumulatora i sprawdź jak mocno kręci...
- Od: 14 cze 2008, 16:44
- Posty: 456
- Skąd: stąd
- Auto: Mazda
puznies0 widzę że nie czytasz tego co napisałem. Problem jest wlaśnie z wentylatorem i to opisalem w wątku do którego zamieścilem link w ostatnim poście ... kostki wyczyszczone, a wentylator po sprawdzeniu na krótko działa. Ta cała sytuacja była tylko raz, ale nie chcę by się kiedykolwiek powtórzyła, dlatego pierwsze co to czeka mnie wymiana termostatu. Jeśli to nie pomoże będę szukał dalszych możliwości rozwiązania tego problemu.
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
- Od: 1 kwi 2005, 21:35
- Posty: 1854
- Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
- Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość