przez GofNet » 24 sty 2005, 02:25
Tak. Niestety masz rację. Albo i stety...
Silniki o pojemności 1597ccm (1.6ccm) 8v, choć mają mniejszą moc o 3kW i moment obrotowy o 7Nm od silników 16v, to jednak mają pewną ogromną zaletą. Otóż maksymalny moment obrotowy o wartości 125Nm uzyskują już przy 2500 obrotach, zaś maksymalną moc, wynoszącą 62kW (84KM), osiągają przy 5200 obrotach.
Natormiast silniki 1597ccm (1.6ccm) 16v maksymalny moment obrotowy o wartości 132Nm uzyskują dopiero przy 4000 obrotach, zaś maksymalną moc, wynoszącą 65kW (88KM), osiągają przy 5300 obrotach.
Na podstawie powyższych danych łatwo stwierdzić, iź silniki o pojemności 1597ccm 8v są znacznie elastyczniejsze od silników o pojemności 1597ccm 16v. Silnik 8v żwawiej reaguje przy niskich obrotach na wciśnięcie pedału przyspieszenia od silników 16v. Dzięki temu, iż ósemki kręci się niżej, zużywają one mniej paliwa, choć technologia szesnastozaworowa jest oczywiście oszczędniejsza, jeśli chodzi o zużycie paliwa. Jednak byłoby tak wtedy, gdyby maksymalny moment obrotowy szesnastki byłby przy znaczniej niższych obrotach.
Tak więc choć wiadomość na początku złą się okazała, to po jej przemyśleniu ma ona jednak pozytywny akcent.
A tak na marginesie: (już to gdzieś pisałem) kilka dni temu jechałem swoją Mazdą 323BG B6E z dwoma pasażerami i zakupami. Za nami jechał kolega (sam) autam Nissan Sunny 1.6 90KM 12v, maksymalny moment obrotowy 126Nm przy 3000 obrotach. Choć jego auto było lżejsze i jest mocniejsze, to po wychodzeniu z ruchu okrężnego czy startu ze skrzyżowania nie mógł mnie dojść. A nie ruszałem z piskiem i nie wyciskałem z Madzi ostatnich soków. Nie kręciłem powyżej 4000 obrotów. Miałem jeszcze zapas pewien zapas mocy. Jak więc widać wcale nie moc jest aż tak istotna, tylko przy jakich obrotach uzyskiwany jest maksymalny moment obrotowy i ile on wynosi.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl