Po czym mozna rozpoznac model 140KM ?

Postprzez PumaRST » 13 kwi 2008, 08:32

mcerek napisał(a):a co powiecie na to, ze moja BG GT jest z roku ,89 i ma sonde lambda?:) wszystko inne sie zgadza jak podajecie

bo obie wersje 128KM i 140KM szły równocześnie wzależności od rynku przeznaczenia.

wywalenie katalizatora napewno nie da 5KM. ja miałęm 323GT 128KM z przepiegiem ponad 220000km i jak sie rozsypał układ wydechowy wsadziłem cały ori od wersji 140KM z 3 tłumikami oto wykres po ząłozeniu takiego układu wydechowego:

Obrazek

jak widać moc byłą wyższa ale Nm uciekły :( nie mam dla porównania wykresu przed zmianaukłądu wydechowego wiec nei wiem jaka była moc wyjściowa.

co do stopnia sprężenia zawsze mozna splanowac głowice i wyjdzie na to samo jakby zmienić tłoki a napewno taniej, tylko trzeba wiedzieć ile zdąć zeby podnieść do tych 9,8:1.
była 2 x 323GLX, była 323GT

Nissan Almera GTI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2006, 13:46
Posty: 83
Skąd: O.B.R. Niestachów

Postprzez Jacek176 » 13 kwi 2008, 11:12

mcerek napisał(a):a co powiecie na to, ze moja BG GT jest z roku ,89 i ma sonde lambda?:) wszystko inne sie zgadza jak podajecie

A znasz dokładnie historie auta?
Najprawdopodobniej silnik był wymieniony przez poprzedniego włąściciela.
BP DOHC z sondą lambda były produkowane od kwietnia 1991r.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez mazur » 13 kwi 2008, 21:53

mcerek napisał(a):a co powiecie na to, ze moja BG GT jest z roku ,89 i ma sonde lambda

moze poprzedni właściciel zrobił swap i wyciął katalizator?
Pozdrowienia ;)
<center>Obrazek</center>
zmiana podświetlania przycisków i zegarów 323F BG/MX-3 – http://tnij.com/podswietlanie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 paź 2007, 11:32
Posty: 252
Skąd: okolice Lubartowa ->Wólka Rokicka / Coventry
Auto: 323F BG 1990 1,8 16V SOHC

Postprzez Jacek176 » 14 kwi 2008, 08:50

mazur napisał(a):
mcerek napisał(a):a co powiecie na to, ze moja BG GT jest z roku ,89 i ma sonde lambda

moze poprzedni właściciel zrobił swap i wyciął katalizator?

Nie musiał wycinać kata bo, jeżeli auto jest z 1989r., go tam nie było.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez mazur » 14 kwi 2008, 09:22

Jacek176 przeczytaj dokładnie to co napisałem – skoro jest sonda to możliwe ze ktoś zrobił swap po kilka latach od zakupu na nowszy silnik z sondą i katalizatorem a następnie po prostu wyciął katalizator.




Zapomniałem tez wczoraj dopisać ze możliwe ze sonda została zamontowana żeby ułatwić montaż instalacji LPG
Pozdrowienia ;)
<center>Obrazek</center>
zmiana podświetlania przycisków i zegarów 323F BG/MX-3 – http://tnij.com/podswietlanie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 paź 2007, 11:32
Posty: 252
Skąd: okolice Lubartowa ->Wólka Rokicka / Coventry
Auto: 323F BG 1990 1,8 16V SOHC

Postprzez Jacek176 » 14 kwi 2008, 09:43

mazur napisał(a):Jacek176 przeczytaj dokładnie to co napisałem – skoro jest sonda to możliwe ze ktoś zrobił swap po kilka latach od zakupu na nowszy silnik z sondą i katalizatorem a następnie po prostu wyciął katalizator.

Przeczytałem dokładnie co napisałeś. Nie rozumiem tylko zupełnie po co ktoś miałby swapować silnik razem z wydechem tylko po to żeby potem wycinać kata :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez mazur » 14 kwi 2008, 09:46

Jacek176 napisał(a):Nie rozumiem tylko zupełnie po co ktoś miałby swapować silnik razem z wydechem tylko po to żeby potem wycinać kata ysz



tego nikt nie wie – może właściciel miał po prostu takie "widzimisie" :]
Pozdrowienia ;)
<center>Obrazek</center>
zmiana podświetlania przycisków i zegarów 323F BG/MX-3 – http://tnij.com/podswietlanie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 paź 2007, 11:32
Posty: 252
Skąd: okolice Lubartowa ->Wólka Rokicka / Coventry
Auto: 323F BG 1990 1,8 16V SOHC

Postprzez mcerek » 14 kwi 2008, 14:36

rura, ktora jest zamiast katalizatora wyglada na fabryczna, tak porownujac z moja druga madzia rowniez bez kata ale w tej byl wyciety.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2006, 15:20
Posty: 49
Skąd: Ostrów Wlkp.
Auto: Mazda 323F 1.8 16V GT 1989r.

Postprzez Jacek176 » 14 kwi 2008, 17:53

mcerek napisał(a):rura, ktora jest zamiast katalizatora wyglada na fabryczna, tak porownujac z moja druga madzia rowniez bez kata ale w tej byl wyciety.

Czyli najprawdopodobnije poprzedniemu właścicielowi padł oryginalny silnik i włożył nowszy, z sondą lambda, a wydech został oryginalny.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez PumaRST » 14 kwi 2008, 18:19

zaraz, panowie , ale w wresji 140KM w orginale w tym samym miejscu co kat idzie tłumik przelotowy a nie rurka!! Puszka rozprężeniowa nadal jest potrzeban.
była 2 x 323GLX, była 323GT

Nissan Almera GTI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2006, 13:46
Posty: 83
Skąd: O.B.R. Niestachów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323