Jaki ma byc poziom temp. Rozgrzanej mazdy ...
1, 2
Siemka. Pytanie do uzytkowników 323F BG 1.6 16V- na jakim poziomie macie wskazówkę temp. jak madzia jest juz rozgrzana ( na trasie przy normalnym uzytkowaniu ) u mnie jest ona nieznacznie ponad połową i trzyma ten poziom . . . a jak jest u was ? ? ?
- Od: 26 gru 2007, 21:36
- Posty: 526
- Skąd: WROCŁAW
- Auto: Była efka 323F BG B6 J4 , Jest 323F BA Z5 , i FOCUS DWA ZERRRO ;]
Były podobne tematy.
Winkle Kotliny http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... 93#p490493
u mnie tak samo w madzi 323 c 1.5 16v 94 r-pozdrawiam
- Od: 13 mar 2008, 00:27
- Posty: 13
- Skąd: swidnik
- Auto: mazda323c 1.5 16v 94 r
no dobra, a u mnie jest minimalnie poniżej połowy.
czy to znaczy, że coś nie tak???
dodam, że nagrzewa się w prawidłowym tempie (do ok.1,5 – 2 km od startu z zimnym silnikiem)
czy to znaczy, że coś nie tak???
dodam, że nagrzewa się w prawidłowym tempie (do ok.1,5 – 2 km od startu z zimnym silnikiem)
póki co, niczego nie szukam...
- Od: 31 maja 2007, 15:09
- Posty: 500
- Skąd: duchem wciąż we wRocku ciałem na usrynowie
- Auto: 626 GF FS 136KM
miałem podobnie czujnik trochę przed połową myślałem że to termostat się nie domyka wymieniłem nie pomogło okazało się że czujnik padł i pokazywał do tej temperatury a więcej już nie koszt czujnika 30-40zł
- Od: 10 paź 2007, 16:51
- Posty: 432
- Skąd: Lubartów
- Auto: 323F BJ 2001 1.6 sport
kubi2410 napisał(a):miałem podobnie czujnik trochę przed połową myślałem że to termostat się nie domyka wymieniłem nie pomogło okazało się że czujnik padł i pokazywał do tej temperatury a więcej już nie koszt czujnika 30-40zł
czy odczułeś jakąś różnicę, np. w spalaniu?? czy zmiana polega tylko na tym, że wskazówkę masz na środku??
u mnie chyba czujnik i termostat działają, bo jak raz mi podczas jazdy pękł gumowy wąż od chłodnicy i wyciekła większość płynu chłodzącego, to wskazówka żwawo szła do góry, gdy zacząłem zwalniać i opadała, gdy przyspieszyłem (czyli, kiedy powietrze efektywniej chłodziło). i z powrotem poszła do góry(na szczęście nie do końca-tak do 80%), kiedy znów zwolniłem i w końcu zjechałem na pobocze (bo było wreszcie gdzie).
jednak trochę zastanawia mnie, patrząc na tę wskazówkę, czy czujnik i termostat działają 100% poprawnie, bo jeśli nie, to mogę mieć niedogrzany silnik, czyli większe spalanie...
jak to sprawdzić??
- Od: 31 maja 2007, 15:09
- Posty: 500
- Skąd: duchem wciąż we wRocku ciałem na usrynowie
- Auto: 626 GF FS 136KM
Mazdaxxx napisał(a):widac ze mazdy sa niezawodnesami sobie problemow szukacie
temat ---> kosz
sie kolega nie zagalopował troszeczkę??????
wszak, towarzyszu, moderatorem nie jesteście
- Od: 31 maja 2007, 15:09
- Posty: 500
- Skąd: duchem wciąż we wRocku ciałem na usrynowie
- Auto: 626 GF FS 136KM
dr lipke napisał(a):czy odczułeś jakąś różnicę, np. w spalaniu??
Jeszcze nie sprawdzałem czy jest różnica w spalaniu, w moim przypadku w jeździe nie przeszkadzało to nic ale wolałem żeby pracował silnik z odpowiednia temperaturą niż trochę nie dogrzany
- Od: 10 paź 2007, 16:51
- Posty: 432
- Skąd: Lubartów
- Auto: 323F BJ 2001 1.6 sport
dr lipke napisał(a):sie kolega nie zagalopował troszeczkępytajnikpytajnikpytajnik
wszak, towarzyszu, moderatorem nie jesteście język
jest pare tematów podobnych do tego wystarczy poszukać ale jak zwykle nikomu sie nie chce prosciej zakladać nowe tematy i zaśmiecać forum nie
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
dobra to i ja odpowiem na ten wontek ... od poczatku
Radek89 napisał(a):Siemka. Pytanie do uzytkowników 323F BG 1.6 16V
każda jedna mazda nei ważne z jakim silnikiem po rozgrzaniu wskazuje połowe albo milimetr ponad połowe wazne ze koło0 połowy jest dobrze u mnei wskazuje poniezej połowy pier.. w deske idzie do gory .. to nei sa nowe auta
dr lipke napisał(a):no dobra, a u mnie jest minimalnie poniżej połowy.
czy to znaczy, że coś nie tak?pytajnik
dodam, że nagrzewa się w prawidłowym tempie (do ok.1,5 – 2 km od startu z zimnym silnikiem)
nic nie jest nie tak jesli do tego poziomu posob noirmalny czyli szybko zaraz po zejscia z ssania zas jesli by sie rozgrzewał bardzo długo do tej temperatury zalecam zmiane termostatu ktory sie zaciol na opcji otwartej i puszcza odrazu obieg autio sie neimoze dogrzać
dr lipke napisał(a):kubi2410 napisał:
miałem podobnie czujnik trochę przed połową myślałem że to termostat się nie domyka wymieniłem nie pomogło okazało się że czujnik padł i pokazywał do tej temperatury a więcej już nie koszt czujnika 30-40zł
nie bedzie zadnej roznicy w spalaniu ani nic padl czujnik od wskazowki roznei dobrze mozesz go odpiac i jezdzic bez nie bedzie wskazywal tylko temepreatury nic sie nei stanie nawet wentylator bedzie opracowal poprawnei bo ma drugi czujnik dla siebie
dr lipke napisał(a):podczas jazdy pękł gumowy wąż od chłodnicy i wyciekła większość płynu chłodzącego, to wskazówka żwawo szła do góry, gdy zacząłem zwalniać i opadała, gdy przyspieszyłem (czyli, kiedy powietrze efektywniej chłodziło). i z powrotem poszła do góry(na szczęście nie do końca-tak do 80%), kiedy znów zwolniłem i w końcu zjechałem na pobocze (bo było wreszcie gdzie).
jednak trochę zastanawia mnie, patrząc na tę wskazówkę, czy czujnik i termostat działają 100% poprawnie, bo jeśli nie, to mogę mieć niedogrzany silnik, czyli większe spalanie...
jak to sprawdzićpytajnik
to co zaistnialo u Ciebie z tym ze im szybciej jedziesz tym wskazowka nizej to prawda tak sie bedzie dzialo bo zasuwasz i dobrze jest chlodzona ciesz w chlodnicy jakis tam obieg jest bo cos tego plynu zostalio zwlaniasz i auto sie grzeje postalbys to by zagotowalo wode
jak sprawdzic czy termostat otwiera poprawnie prosto bardzo sciagnij weza gomowego za termostatu tego po prawej tonie w chlodnicy odpal auto jak zacznei schodzic z ssania jzu wtedy powinien puscic termostat i powininna zaczac leciec cieopla woda z tego weza wtedy maszjasnosc ze termostat otwiera i zamyka jak trzeba aha jak odpalisz z tego weza ma nie lkecic woda diopiero ja kzacznei z ssania zchodzic i osiagac wlasnie mniej wiecej polowe na skali jak sprawdzic czujnik temperatury hmm tez prosto odpal auto odepnij wiatrak jest na kostce zanim Ci auto zagotuje wode juz tempetratura na sklai pojdzie ponad polowe na 3\4 a jak zacznei gfotowac juz bedzie na full ale do tego nei msusiz doprowadzac
- Od: 7 wrz 2007, 12:51
- Posty: 721
- Skąd: Kraków
- Auto: mx-3 1.6 107KM 98r
dr lipke napisał(a):no dobra, a u mnie jest minimalnie poniżej połowy.
czy to znaczy, że coś nie tak???
dodam, że nagrzewa się w prawidłowym tempie (do ok.1,5 – 2 km od startu z zimnym silnikiem)
ja jeździłem civic'em, sunny'm i wskazówka była zawsze troszke poniżej poziomu, w mazdzie mam tak samo i nie wydaje mi się, żeby coś było nie tak
kubi2410 napisał(a):miałem podobnie czujnik trochę przed połową myślałem że to termostat się nie domyka wymieniłem nie pomogło okazało się że czujnik padł i pokazywał do tej temperatury a więcej już nie koszt czujnika 30-40zł
mi jak w sunny'm padł termostat to wskaźnik praktycznie w ogóle w zimie nie chciał wygrzebać się z minimum

- Od: 29 gru 2007, 15:25
- Posty: 248
- Skąd: Bestwina
- Auto: Było:
Mazda Mx-3 V6 1996r
Honda Accord 1,8VTec Sport 2001r
Jest:
kombi w dieslu czyli Mazda 6 CiTD 2007r.
No i buba wymieniłem termostat czujnik temperatury do zegarów i nadal wskazówka jest ze 2-3 milimetry pod połową wychodzi z tego chyba że w mojej mazdce taka temperatura ma być bo już nie wiem co wymienić hehe wentylator nie załącza sie nigdy bo silnik sie aż tak nie rozgrzewa czyli chyba tam do 90 paru stopni dokładnie nie wiem.
- Od: 10 paź 2007, 16:51
- Posty: 432
- Skąd: Lubartów
- Auto: 323F BJ 2001 1.6 sport
co to może byc jak wskazówka od temperatutry nieraz utrzymuje się na połowie, a czesto jest w ruchu, schodzi w dół, podwyższa się,znowu schodzi, ale nigdy nie przekracza ponad połowy.Regularnie sprawdzam poziom płynu chłodnicowego w zbiorniuczku i jest ok. Czy mam coś z czujnikiem?? a może chłodnica walnięta?pomóżcie
...bo w moich żyłach płynie benzyna...female:)
- Od: 25 mar 2008, 18:08
- Posty: 14
- Skąd: Toruń
- Auto: Mazda 323F 1.8, 16v
Witam. Mam podobny problem ze wskazówka, a mianowicie... Po odpaleniu silnika i nagrzaniu (oczywiście mowa o mazdzie 323c 1.3 BA bez gazu) silnik sie nagrzewa, ale skazówka idzie śmiało do góry i jest praktycznie ciutke nad tą literką F na liczniku... Gdy wyłącze samochód i np przekręce kluczyk na pozycje zapłon t skazówka mi rośnie dokłądnie na połowe skali.... odale silnik i znowu mi wzrośnie o te kilka mm... i tak cały czas :/ Gdzie i w czym szukać przyczyny? Licznik? Czujnik temperatury? (kabelek który szedł do czujnika był lekko uszkodzony, to go wymieniłem, polutowałem wsio itp itd... ale i tak nic nie dało ) Z góry dzięki za odpowiedź!
- Od: 15 lut 2008, 01:05
- Posty: 14
- Auto: 323C 1.4 95r
Witam.Jestem posiadaczem mazdy 1,6 16v ,mam problem ponieważ mam do wymiany termostat prawdopodobnie temperatura w trasie ogólnie nie rośnie wskazówka stoi w miejscu 0,5 cm od dolnego położenia gdy się zatrzymam auto się nagrzewa wskazówka na połowie i jest ciepłe powietrze, mechanik powiedział ,że by wymienić termostat trzeba zdejmować rozrząd i pompe czy to prawda? czy jest na to jakiś inny sposób...proszę o pomoc smutny
Dzięki za pomoc...okazało sie więc ,że mechanik sie pomylił bo termostat był wyjęty całkowicie i to go zmyliło...ale odwdzięczył się w ramach przeprosin z nawiązką...pzdr...nie ma jak ludzie z forum usmiech

Dzięki za pomoc...okazało sie więc ,że mechanik sie pomylił bo termostat był wyjęty całkowicie i to go zmyliło...ale odwdzięczył się w ramach przeprosin z nawiązką...pzdr...nie ma jak ludzie z forum usmiech
Ostatnio edytowano 25 lis 2008, 12:08 przez X-men, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 22 kwi 2008, 20:45
- Posty: 12
- Skąd: Ozorków
- Auto: Mazda Xedos 6 1,6 16V 117 KM
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości