Silnik się grzeje, ubywa płynu.
Strona 1 z 1
Witam Panowie! Mam nastepujący problem: w ubiegla niedziele dolałem płynu do chlodnicy( do max) dzisiaj zrobilem z 10 km i zauwazylem ze silnik mocno sie grzeje... sprawdzilem plyn i okazalo sie ze w zbiorniczku zero płynu.... temp troche skoczyla- tak z 3 mm od konca skali. Czy to moglo cos uszkodzic?? Dodatkowo silnik chodzi tak jakby na ssaniu mimo takiej temp.Bardzo prosze o odpowiedzi....
- Od: 23 wrz 2007, 19:25
- Posty: 79
- Skąd: Hyżne/Rzeszów
- Auto: 323F BG (obecnie brak)
Najprawdopodobniej wywaliło ci płyn z wyrównawczego jak sie zagrzał dolej z powrotem i sprawdzaj jak ci znowu wywali i sie będzie grzał to albo czujnik temperatury walną albo termostat ci sie nie otwiera i jest do wymiany. i
- Od: 10 paź 2007, 16:51
- Posty: 432
- Skąd: Lubartów
- Auto: 323F BJ 2001 1.6 sport
kubi2410
tak ale wczesniej bylo wszystko ok... a plynu w zbiorniczku nie ma wogole i w chlodnicy tez nie widac...dziwi mnie czemu tak sie stalo...jezdze tym autem pol roku i nic podobnego sie nie zdarzylo...i jeszcze te wysokie obroty przy goracym silniku
prosze o odpowiedzi
tak ale wczesniej bylo wszystko ok... a plynu w zbiorniczku nie ma wogole i w chlodnicy tez nie widac...dziwi mnie czemu tak sie stalo...jezdze tym autem pol roku i nic podobnego sie nie zdarzylo...i jeszcze te wysokie obroty przy goracym silniku
prosze o odpowiedzi
- Od: 23 wrz 2007, 19:25
- Posty: 79
- Skąd: Hyżne/Rzeszów
- Auto: 323F BG (obecnie brak)
Łuki1986 napisał(a):a plynu w zbiorniczku nie ma wogole i w chlodnicy tez nie widac
Wcześniej nie pisałeś że z chłodnicy też ubyło w takim przypadku rozwiązanie jest tylko jedno gdzieś masz nieszczelność w układzie i ci płyn ucieka.
- Od: 10 paź 2007, 16:51
- Posty: 432
- Skąd: Lubartów
- Auto: 323F BJ 2001 1.6 sport
kubi2410 napisał(a):masz nieszczelność w układzie i ci płyn ucieka.
A jak nic nie wycieka pod samochodem i ubywa sporo płynu to może być gorsze uszkodzenie, wywaliło uszczelkę pod głowicą.
Na początek dolej płynu, sprawdź termostat, czujniki i często sprawdzaj ilość płynu.
no i sprawa sie rozwiazala spadl waz nie ten przy chlodnicy ale ten z tylu silnika... obroty sie uregulowaly i temp jest w porzadku, ale do chlodnicy wraz ze zbiorniczkiem wlalem z 3l plynu. Jak myslicie czy to moglo spowodowac jakies uszkodzenia np. przegrzanie. Dodam ze stalo sie to wczoraj... zrobilem z 8 km, a temp byla tak z 3 milimetry od tej cienkiej kreseczki max. to bylo w nocy wiec bylo zimno wiec jakies chlodzenie bylo..
- Od: 23 wrz 2007, 19:25
- Posty: 79
- Skąd: Hyżne/Rzeszów
- Auto: 323F BG (obecnie brak)
jeśli zrobiłeś z 8km to zanim sie nagrzał, zanim zleciał cały płyn, a w śliniku i tak trochę zostaje więc powinny być oki. jeśli dolałeś teraz płyn i samochód chodzi w porządku i nie bierze więcej oleju niż brał
to będzie oki
- Od: 10 paź 2007, 16:51
- Posty: 432
- Skąd: Lubartów
- Auto: 323F BJ 2001 1.6 sport
tez miałem z tym problem 2 mechanikow nic nie znalazlo w koncu sie wkurzyłem i pojechalem do goscia ktory robi mazdy i co mialem niepodopinane kable z tylu silnika i lałi sie jak h.j.podopinał i jest oki
Choc nie jezdze juz mazda sentyment do tej marki na zawsze pozostanie
- Od: 22 sie 2007, 10:44
- Posty: 145
- Skąd: miasto świetej wieży
- Auto: była mazda 323f,teraz audi a4
mysle ze nic sie nie stalo,przed mazda posiadalem bmw e34,wszyscy mowili ze glowice sa bardzo delikatne i nielubia przegrzania sie,moja bmw kilka razy przegrzala sie powiedzmy do "redline" i nic sie niestalo
w tym przypadku zostaje przy wersji nieszczelnosci w systemie xlodzenia
w tym przypadku zostaje przy wersji nieszczelnosci w systemie xlodzenia
-
Mazda_4gen
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości