Regulacja gaźnika domowym sposobem
Strona 1 z 1
Mam pytanie czy ktoś wie do czego służy w gaźniku taka mała srebrna puszeczka (w kształcie walca) przy śrubie regulacji obrotów silnika , dochodzi tam przewód elektryczny , jest to jakiś przełącznik z regulacją momentu zadziałania, kręciłem tą regulacją i nic sie nie dzieje, może ktoś wie czym on steruje i jak go ustawić.
Drugie pytanie przy okazji , do czego służy puszka z napisem "diagnosis" albo jakoś tak,umiejscowiony jest przy serwie pompy hamulcowej, mam gaźnik więc chyba nie mam żadnego podpięcia do komputera.
Dzieki za wszelkie info na ten temat.
Drugie pytanie przy okazji , do czego służy puszka z napisem "diagnosis" albo jakoś tak,umiejscowiony jest przy serwie pompy hamulcowej, mam gaźnik więc chyba nie mam żadnego podpięcia do komputera.
Dzieki za wszelkie info na ten temat.
- Od: 3 lis 2004, 20:02
- Posty: 49
- Skąd: Radzymin (Wawa)
- Auto: 323 sedan BG 1,6 16V 93r.LPG
Jest bo jest .... ten model jest bez kompa.....jak chcesz ustawic gaznik to zapraszam do nas ,tak on line cięzko będzie mi przekazać co i jak.....Vel Mario napisał(a):Drugie pytanie przy okazji , do czego służy puszka z napisem "diagnosis" albo jakoś tak,
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
hehe doktora ma w tym samym mieście a leczy się on-line, ja do doktora to mam 3 dni wołami...
ŚWIECĄC WŁASNYM PRZYKŁADEM POPRWAWIASZ BILANS ENERGETYCZNY KRAJU!!!!!!!!!
"nie ma takiego miasta LONDYN , jest Lądek , Lądek Zdrój..." hehehehe
???????????FAJNY MAM AVATAR, NIE
????????????
"nie ma takiego miasta LONDYN , jest Lądek , Lądek Zdrój..." hehehehe
- Od: 19 sty 2004, 16:52
- Posty: 245
- Skąd: RADOM
- Auto: FORD FOCUS 1.8 16V KOMBI
Etam....na Grota nie ma korkow po 8,00 z Radzymina do mnie 20 min drogi.Vel Mario napisał(a):Niby blisko ale musze przez całą Warszawke przejechać
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
A ile kosztuje taka usługa jak regulacja gaźnika?
W ogóle mam tą samą Mazde na gaźniku i ciekawi mnie jaki jest maksymalny okres między jego regulacjami ?
Czy mogę osiągnąć jakieś zauważalne efekty w postaci obniżenia spalania dzieki tej regulacji?
W ogóle mam tą samą Mazde na gaźniku i ciekawi mnie jaki jest maksymalny okres między jego regulacjami ?
Czy mogę osiągnąć jakieś zauważalne efekty w postaci obniżenia spalania dzieki tej regulacji?
Mazda – pasja mego życia ;–)


- Od: 6 gru 2005, 17:58
- Posty: 25
- Skąd: Łódź
- Auto: Citroen Xsara 1.8 16V VTS :)
Ile mozna wziąć za krecenie jedną srubką ? ( skład powietrza do paliwa )william1985 napisał(a):ile kosztuje taka usługa jak regulacja gaźnika
Jak jest ustawiony fabrycznie i nikt tam nie dłubał ( a pewnie nie ) to raczej wszystko powinno byc ok. Jak będziesz w Warszawie to podjedz , sprawdzę czy to wina gaznika. Napisz na priv co się dzieje.william1985 napisał(a):ciekawi mnie jaki jest maksymalny okres między jego regulacjami
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jaksa napisał(a):Ile mozna wziąć za krecenie jedną srubką ? ( skład powietrza do paliwa )william1985 napisał(a):ile kosztuje taka usługa jak regulacja gaźnikaJak jest ustawiony fabrycznie i nikt tam nie dłubał ( a pewnie nie ) to raczej wszystko powinno byc ok. Jak będziesz w Warszawie to podjedz , sprawdzę czy to wina gaznika. Napisz na priv co się dzieje.william1985 napisał(a):ciekawi mnie jaki jest maksymalny okres między jego regulacjami
Nie dzieje się nic, poza tym że spalanie mam na poziomie 10l/100km w mieście. W porównaniu z innymi posiadaczami tego modelu, to sporo (powinno byc od 8 do 9)
Nie wiem czy przy gaźniku od nowości było cos majstrowane czy tez nie, bo auto ma 17 lat a ja jestem jego wlascicielem od nieco ponad roku.
Niestety nie zanosi sie bym odwiedzil Wawe, a jak juz to nie przyjade autem ;–)
A co do zapłaty za krecenie jedna srubka to wiemy jak to jest w serwisach gdzie za wymiane oleju czy filtra bierze sie ciezkie pieniadze
Mazda – pasja mego życia ;–)


- Od: 6 gru 2005, 17:58
- Posty: 25
- Skąd: Łódź
- Auto: Citroen Xsara 1.8 16V VTS :)
10L na 1,6 gaznikowe zimą to dobry wynik , pytanie jakie odcinki jezdzisz? Przy krotkich zawsze tak bedzie , tam długo działa ssanie gdzie wlewa sie sporo paliwa przez gardziel.....william1985 napisał(a):spalanie mam na poziomie 10l/100km w mieście
Wiemy wiemy ..... w ASO chyba nawet nie bardzo pomogą z gaznikiem ( opieram się oczywiscie na ASO w Warszawie ) Kiedys gaznik był w kazdym samochodzie a wtrysk nowosciąwilliam1985 napisał(a):co do zapłaty za krecenie jedna srubka to wiemy jak to jest w serwisach gdzie za wymiane oleju czy filtra bierze sie ciezkie pieniadze

Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
To może i ja się podepnę od temat.
Otóż zastanawaim się czy mam wyrególować gaźnik czy nie. Nigdy chyba regolowny nie był.
Auto pali mi w mieście 7,5 – 7,8l na 100km
(zimą, latem mniej). Jedyne co mnie drażni to zapach niedopalonego paliwa z rury wydechowej.
Rozmawiałem ze znajomym emerytowanym mechanikiem. Popatrzył na gaźnik, pomacał, powąchał i postawił diagnozę:
– Wszystkow porządku masz. Gaźnik zawsze musi śmierdzieć.
– No dobrze ale jakoś mnie ten zapach denerwuje. Może za bogata mieszanka, albo coś?
– A ile Ci pali?
– W mieście z 7/100 (latem), w trasie poniźej 6 nawet. (Eko-driving dulez
)
– To lepiej gaźnika nie ruszaj...
I koniec rozmowy.
Niby faktycznie mało mi spala, ale czy to normalne, że spaliny mają inny zapachniż w przypadku silnika z wtryskiem? Może Dr Jaksa
rzuci pewne światło na tę sprawę??
Otóż zastanawaim się czy mam wyrególować gaźnik czy nie. Nigdy chyba regolowny nie był.
Auto pali mi w mieście 7,5 – 7,8l na 100km

Rozmawiałem ze znajomym emerytowanym mechanikiem. Popatrzył na gaźnik, pomacał, powąchał i postawił diagnozę:
– Wszystkow porządku masz. Gaźnik zawsze musi śmierdzieć.
– No dobrze ale jakoś mnie ten zapach denerwuje. Może za bogata mieszanka, albo coś?
– A ile Ci pali?
– W mieście z 7/100 (latem), w trasie poniźej 6 nawet. (Eko-driving dulez
– To lepiej gaźnika nie ruszaj...
I koniec rozmowy.
Niby faktycznie mało mi spala, ale czy to normalne, że spaliny mają inny zapachniż w przypadku silnika z wtryskiem? Może Dr Jaksa
Opinia jest jak dupa – każdy ma swoją.
- Od: 2 lut 2007, 11:55
- Posty: 68
- Skąd: Luboń - wioska Gallów k. Poznania
- Auto: Daihatsu Applause 1.6xi
Witam
Ja mam taki problem, że już wogóle na benzynie nie jeżdze bo sie nie da .Jak przełącze na pb to chodzi na wolnych obrotach ale nierówno jak dodam gazu to tak jak by sie zdławił i gasnie , szybko puszcze gaz to załapie i dalej na wolnych idzie...
Druga sprawa to brak ssania, musze odpalac (oczywiscie na gazie) z gazem do dechy...
Trzeci mój problem to przewody paliwowe które idą przez cały samochód- czy ktoś już je wymieniał ? jakie to są i jaka długość?
A co do tego gaznika to może zna ktoś jakiegoś dobrego a niedrogiego mechanika z okolic Mysłowic który by dał temu rade ?
Ja mam taki problem, że już wogóle na benzynie nie jeżdze bo sie nie da .Jak przełącze na pb to chodzi na wolnych obrotach ale nierówno jak dodam gazu to tak jak by sie zdławił i gasnie , szybko puszcze gaz to załapie i dalej na wolnych idzie...
Druga sprawa to brak ssania, musze odpalac (oczywiscie na gazie) z gazem do dechy...
Trzeci mój problem to przewody paliwowe które idą przez cały samochód- czy ktoś już je wymieniał ? jakie to są i jaka długość?
A co do tego gaznika to może zna ktoś jakiegoś dobrego a niedrogiego mechanika z okolic Mysłowic który by dał temu rade ?
- Od: 25 mar 2006, 09:59
- Posty: 21
- Skąd: Mysłowice
- Auto: 323F 1,6 16V '91 B6 BG
Tak w ogóle to poza dyszami, newralgicznym punktem gaźnika może się okazać silnik krokowy, który wieczny przecież nie jest. Znajomy mowił że silniczki te są sprzężone z wnętrzem gaźnika i nie można ich wymienić jako modułu wiec jedynie wymiana całego gaźnika wchodzi wtedy w rachube.
Mazda – pasja mego życia ;–)


- Od: 6 gru 2005, 17:58
- Posty: 25
- Skąd: Łódź
- Auto: Citroen Xsara 1.8 16V VTS :)
ech dysze tylko jak sie do nich zabrać ? czy cza będzie cały gaznik wykręcić ? bo raz juz zatkała mi sie ta górna część tam gdzie wężyk wchodzi, udało mi sie to przedroznić ale straciło mi sie ssanie oraz troszke pokrzywił mi sie ten pływak co odcina paliwo i go zalewało (na wolnych obrotach szarpał,dławił nierowno chodził jak wskakiwał na wyższe obroty to było ok.) Pływak w miare poprostowałem to teraz na wolnych chodzi ale jak sie troche da gazu to gasnie, a jak patrzylem przez tą szybke z boku to paliwo tam paliwo jest ...
A co do silnika krokowego
? to wydaje mi sie ze na gazie tez by nie chodził...
A co do silnika krokowego
- Od: 25 mar 2006, 09:59
- Posty: 21
- Skąd: Mysłowice
- Auto: 323F 1,6 16V '91 B6 BG
dwie główne dysze znajdują się w komorze pływakowej, najlepiej jest odkręcić górną część gaźnika (tą z pływakiem), odkręcasz dwie śruby (klucz chyba "13") co są pod szybką przez którą sprawdza się poziom paliwa, jak je odkręcisz będziesz mógł odkręcić dysze śrubokrętem. Jeśli chodzi o silnik krokowy to nie słyszałem aby w gaźniku był 
- Od: 8 lut 2007, 16:22
- Posty: 21
- Auto: 323f 91' 1.6 16v gaźnik lpg
Leniu napisał(a):...Jeśli chodzi o silnik krokowy to nie słyszałem aby w gaźniku był
Powtarzam to co zasłyszałem od uczonego w pismie znajomego ;–)
Dzięki za podpowiedz co do wyjecia dysz! Przyda się :–)
Mazda – pasja mego życia ;–)


- Od: 6 gru 2005, 17:58
- Posty: 25
- Skąd: Łódź
- Auto: Citroen Xsara 1.8 16V VTS :)
Leniu musze cię poprawić ten rozmiar klucza to "14"
dzisiaj sie wziłem za te dysze i jedna faktycznie była przytkana , drucikiem przeczysciłem i narazie śmiga.Jeszcze ze ssaniem muszę się uporać...ech nie macie moze jakies instrukcji elektronicznej do gaznika?
Aha jeszcze jedno :czy przerabiał juz ktoś wymiane przewodów paliwowych co idą przez całe auto? jakie to są ?czy takie same jak przewody hamulcowe? i jaka długość?
Leniu danke za instruktaż
dzisiaj sie wziłem za te dysze i jedna faktycznie była przytkana , drucikiem przeczysciłem i narazie śmiga.Jeszcze ze ssaniem muszę się uporać...ech nie macie moze jakies instrukcji elektronicznej do gaznika?
Aha jeszcze jedno :czy przerabiał juz ktoś wymiane przewodów paliwowych co idą przez całe auto? jakie to są ?czy takie same jak przewody hamulcowe? i jaka długość?
Leniu danke za instruktaż
- Od: 25 mar 2006, 09:59
- Posty: 21
- Skąd: Mysłowice
- Auto: 323F 1,6 16V '91 B6 BG
omg... drucikiem dysze? Człowieku, TAK SIĘ NIE ROBI! Od tego jest sprężone powietrze i ew. płyny czyszczące. Drucikiem możesz conajwyżej rozkalibrować dysze...
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=61500">Moje V6 :–)</a>
- Od: 2 lut 2007, 07:48
- Posty: 165
- Skąd: Gliwice
- Auto: Mazda 323F 1.6 16V BG 1994
a co do silnika krokowego, to rozmawialem ze specem od gaxników i rzeczywiscie nie ma takowego w gaźniku :–)
Mazda – pasja mego życia ;–)


- Od: 6 gru 2005, 17:58
- Posty: 25
- Skąd: Łódź
- Auto: Citroen Xsara 1.8 16V VTS :)
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości