Problem przy przyspieszaniu (323F BG)

Postprzez Sebastian » 19 sie 2004, 10:47

Od tygodnia jestem skazany na madzie 323F 92r. Szybkie auto ale dziwnie się zachowuje. Mojego Cronosa porwał ojciec na wakacje. Zauwarzyłem że f-ka momentami przyspiesz dopiero po pewnym czasie najpierw słychać ciche wycie silnika a po ok. 5-8 s dopiero zaczyna normalnie jechać. Takie opóźnione przyspieszenie odbywa się przy zmianie biegów 1-4. Miał ktoś podobny problem. Czym może być to spowodowane.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 sty 2004, 14:05
Posty: 92 (0/1)
Skąd: Minkowice Oławskie
Auto: Mazda 626 GE 2.0 Sedan 92r

Postprzez XsiX » 19 sie 2004, 11:06

sprzęgło kaput ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:33
Posty: 2022 (0/3)
Skąd: Konin / wlkp.
Auto: CA KF '92 MTX

Postprzez Kruk11 » 19 sie 2004, 11:25

Sebastian napisał(a): Takie opóźnione przyspieszenie odbywa się przy zmianie biegów 1-4. Miał ktoś podobny problem. Czym może być to spowodowane.


No ja zwykle nie przełączam z jedynki na czwórkę <rotfl> tylko 1-2-3-4
Więc nie dziwi mnie brak przyspieszenia w początkowym okresie :D

A tak serio to może w wydechu się gazy korkują i zanim je wydmucha to czas mija.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2003, 14:17
Posty: 238 (0/1)
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: CX30

Postprzez SANEONE » 19 sie 2004, 11:40

Turbo dziura :)

U mnie było tak jak u Ciebie z tymże bez odgłosów silnika. Po wizycie u tłumikarza problem ustąpił raz na zawsze.
MX-6 – Streets will never be the same...
はやい マツダ〪
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2004, 13:35
Posty: 154
Skąd: Warszawa
Auto: MX-6

Postprzez ravo » 19 sie 2004, 17:15

hehe "skazany" ja tam zawsze chcialem byc zkazany na ten model :P a jesli chodzi oproblem to stawiam na sprzeglo
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez Jaksa » 19 sie 2004, 21:36

sprzęgło kaput
Wynika to z opisu ale podoba mi się Twoj tok rozumowania Tomaszu.... :P <lol> .
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez luki » 19 sie 2004, 23:40

Turbo dziura

Hydrozagadka
normalnie... ;)
Początkujący
 
Od: 16 maja 2004, 21:38
Posty: 27
Skąd: Wawka
Auto: 323P BA '99 1.3

Postprzez Sebastian » 20 sie 2004, 16:43

Mazda reaguje po zmianie biegu czyli w trakcie jazdy gdy lekko dociskam gaz to słychać wycie silnika tak ok 5s a dopiero później zaczyna jechać. Sprzęgło mogłoby haczyć zaraz po zmianie a nie w trakcie jazdy, np. przy wyprzaedzaniu gdy bieg jest już dużo wcześniej zmieniony. Bardzo dziwne jeżdże madziami od 8 lat i pierwszy raz mnie coś takiego napotkało. Podajcie jakiś pomysł na rozwiązanie tego problemu bo nie wiem za co się brać. Dzięki za wcześniejsze odpoqiwdzi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 sty 2004, 14:05
Posty: 92 (0/1)
Skąd: Minkowice Oławskie
Auto: Mazda 626 GE 2.0 Sedan 92r

Postprzez Gość » 20 sie 2004, 17:44

100 % sprzęgło
Gość
 

Postprzez Gieniu » 20 sie 2004, 18:51

Z objawów jakie opisujesz to nie ma innego rozwiąznia jak tylko sprzęgło !
Jeśli silnik zwiększa obroty a nie towarzyszy temu wzrost prędkości to innego wyjścia nie ma. Chyba że coś źle zrozumiałem. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lip 2004, 01:54
Posty: 68
Skąd: Legnica
Auto: teraż żadnego

Postprzez vtk » 21 sie 2004, 02:21

o, u mnie było coś podobnego! nie znam się na mechanice więc podaje opis łopatologiczny: okazało się że gdzieś w silniku była nieszczelność i olej dostał się do takiego miejsca, gdzie nie powinien. :) może to naprowadzi Cię na jakiś trop. chyba że objawy u Ciebie są inne, u mnie po dodaniu gazu obroty szły w górę, a prędkość nie wzrastała, tak, jak bym dodawał gazu na luzie. Twój opis jest podobny, więc podaję, co nie tak było u mnie. po wyczyszczeniu "tego czegoś" z oleju, który zalał tą "część" objawy ustąpiły. przepraszam, że mój opis jest taki ubogi w szczegóły, ale to było dawno, a poza tym tak jak pisałem z w warsztatowych sprawach ekspertem nie jestem. ;)
ex-właściciel 323F GT (BG)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2004, 16:49
Posty: 64
Skąd: Konin/Poznań
Auto: Audi A3 TDI

Postprzez Paweł » 21 sie 2004, 02:42

To moglo zalewac tylko sprzeglo, ale wtedy chyba blyskawicznie pojawilby sie zewnetrzny wyciek na polaczeniu skrzyni i silnika.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/955)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Sebastian » 21 sie 2004, 12:21

vtk napisał(a):o, u mnie było coś podobnego! nie znam się na mechanice więc podaje opis łopatologiczny: okazało się że gdzieś w silniku była nieszczelność i olej dostał się do takiego miejsca, gdzie nie powinien. :) może to naprowadzi Cię na jakiś trop. chyba że objawy u Ciebie są inne, u mnie po dodaniu gazu obroty szły w górę, a prędkość nie wzrastała, tak, jak bym dodawał gazu na luzie. Twój opis jest podobny, więc podaję, co nie tak było u mnie. po wyczyszczeniu "tego czegoś" z oleju, który zalał tą "część" objawy ustąpiły. przepraszam, że mój opis jest taki ubogi w szczegóły, ale to było dawno, a poza tym tak jak pisałem z w warsztatowych sprawach ekspertem nie jestem. ;)


No to chyba już wiem co przepuszcza. Prawdopodobnie Oring na module rozdzielacza. Prawdopodobnie zalało moduł. Dzięki za pomoc. Biore się za robotę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 sty 2004, 14:05
Posty: 92 (0/1)
Skąd: Minkowice Oławskie
Auto: Mazda 626 GE 2.0 Sedan 92r

Postprzez Jaksa » 21 sie 2004, 15:55

Prawdopodobnie Oring na module rozdzielacza. Prawdopodobnie zalało moduł
hehe...no co Ty. Jak widzisz olej przy aparacie to zmień oring ale na zewnątrz aparatu , ten w środku to uszczelniacz którego jeszcze nigdy nikomu nie wymieniałem.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Sebastian » 23 sie 2004, 13:28

Jaksa napisał(a):
Prawdopodobnie Oring na module rozdzielacza. Prawdopodobnie zalało moduł
hehe...no co Ty. Jak widzisz olej przy aparacie to zmień oring ale na zewnątrz aparatu , ten w środku to uszczelniacz którego jeszcze nigdy nikomu nie wymieniałem.


Pomyłaka w nazewnictwie jestem laikiem a w Servisie w Oleśnicy tak to nazwali dlatego tak to łazi za mną . Chodzi o to że uszczelniacz był już objechany silikonem bo przepuszczał olej i moduł nabrał syfu z silnika. Po osuszeniu i uszczelnienu madzia jeździła bez zażutów do tego czsu. Więc podejżewam że po roku sytuacja się powtarza.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 sty 2004, 14:05
Posty: 92 (0/1)
Skąd: Minkowice Oławskie
Auto: Mazda 626 GE 2.0 Sedan 92r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323