Porady jak wyczyscic silnik krokowy

Postprzez Orin » 23 lut 2007, 17:56

leonlijo napisał(a):co do kodów to u mnie nie ma komputera.

Komputer masz, ale nie steruje on wtryskami gdyż masz gaźnik. Jednak masz przepływomierz a coś musi rozumieć co on przekazuje :)
leonlijo napisał(a):nie było zadnej zmiany obroty na na zimnnym silniku tylko 1000

Powinno być 750 +/– 50 obr/min.
leonlijo napisał(a):dzis odłaczałem ten przewod od krokowca

Masz jakiś woltomierz? Może być multimetr uniwersalny za 15zł. Przy zimnym silniku powinno na zaciskach w tyczce krokowca powinno być napięcie. Jeśli nie ma to szukaj uszkodzenia w kablach, jeśli jest to sprawdź jeszcze sam krokowiec omomierzem. Powinien wskazywać kilka ohm, a poo przyłożeniu napięcia do jego zacisków powinno słychać jak "cyka".
Jeśli nie chcesz tykać się elektryki to ktoś Ci to powinien zdiagnozować za parę groszy
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=27641" target="_blank" class="postlink">moje byłe autko</a>
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Postprzez leonlijo » 23 lut 2007, 19:45

dzieki za podpowiedz i i co do silnika to mam na wtrysku. zauwarzyłem jednak cos innego po odłaczeniu przepływki obroty na zimn sa takie jak były wczesniej czyli ok 1500 i na gazie chodzi lepiej. w zwjazku z tym podejrzewam ze przepływak jest niedobra . wsumie to sie nie dziwie bo jak dostałem tą to miała inne oznaczenia. moja miał S B6S7 a ta zaczyna sie na W i dalej sa inne oznaczenia. w zwiazku z tym mam pytanie czy moge jezdzic na odłaczonej przepływce nie spowoduje to jakis skutkow ubocznych?
Początkujący
 
Od: 19 lut 2007, 19:46
Posty: 13
Auto: Mazda 323F 1.6 16v 90'

Postprzez Orin » 23 lut 2007, 19:57

Przepływka musi być o tym samym oznaczeniu, inaczej auto wariuje. Odłączenie już nic nie popsuje, tylko auto zacznie palić więcej i jeśli odpalasz z Pb to może to rozruch może graniczyć z cudem
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=27641" target="_blank" class="postlink">moje byłe autko</a>
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Postprzez leonlijo » 23 lut 2007, 21:45

no własnie jak odpalam w te mrozy to ma tylko 1000 obr. ale pali chwile czekam i przygazowaniem przelaczam na gaz ale jazda z podpietym przepływomierzem jest muląca. czylij jak odepne przepływke to wiecej gazu zezre? moze ktos sie orjetuje gdzie dostane albo moze ktos ma przeływke do 1.6 16 v 90' z oznaczeniami S B6S7. bo na alegro jest jedna ale jakos staro wygląda. ale jeszcze jedno jak odpalam z przeływka podpieta to ma 1000 a jak ja odepne to normalnie 1500. i przy odpietej przepływce słabo przelacza sie na gaz musi najpier zgasnąc i dopiero potem jak odpale przygazuje to wskakuje na gaz.
Początkujący
 
Od: 19 lut 2007, 19:46
Posty: 13
Auto: Mazda 323F 1.6 16v 90'

Postprzez karolq » 23 lut 2007, 22:54

a ta stara przepływka jest kompletnie uszkodzona ?? bo jesli da sie z nia coś zrobic to moze lepiej jakbys włozyl starą przynajmniej bedzie odpowiednio komp reagowal. W dziale LPG masz taki sam temat i tam ci troche napisalem co mozesz robic :P
CONTACT: 7348712
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 wrz 2006, 16:15
Posty: 148
Skąd: Wolica / Lubartów /Lublin
Auto: 323F BG 1.6 8V 91r.
323F BJ 1.6 16V 01r.

Postprzez leonlijo » 24 lut 2007, 15:05

czytałem własnie ale moja stara przepływka całkiem rozwaliło nienadaj sie do niczeg
Początkujący
 
Od: 19 lut 2007, 19:46
Posty: 13
Auto: Mazda 323F 1.6 16v 90'

Postprzez karolq » 24 lut 2007, 16:35

no to muszusz dobrac jakas odpowiednia :) jesli masz gdzies w poblizu jakis szrot z takimi zeczami to mozesz tam zapytac :) bo wszystko wskazuje ze to wina przeplywomierza <głaszcze>
CONTACT: 7348712
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 wrz 2006, 16:15
Posty: 148
Skąd: Wolica / Lubartów /Lublin
Auto: 323F BG 1.6 8V 91r.
323F BJ 1.6 16V 01r.

Postprzez leonlijo » 24 lut 2007, 19:10

dzieki za checi i dobre rady niepozostaje mi nic innego jak tylko wymiana przepływki na taką jaką mialem.
karolq co myslisz o tej http://moto.allegro.pl/item166082203_ma ... etrza.html. Bo są dwie na alegro jedna jest od 1.6 a druga od 1.8 ale obie maja te same oznaczenia dokładnie takie jakie u mnie maja byc.
Początkujący
 
Od: 19 lut 2007, 19:46
Posty: 13
Auto: Mazda 323F 1.6 16v 90'

Postprzez sps-snipers » 25 lut 2007, 12:22

Siemanko.Jak sciagnac krokowy w modelu Ba?Faluja obroty czy to na gazie czy na benzynie.przewody i swiece oki.Plyn w chlodnicy oki.Co do przeplywki nie sadze zeby to mialo znaczenie.Mysle ze bankowo krokowy.Narazie to ustawilem srube na przepustnicy w taki sposob ze albo jest 800 albo 1200 obrotow i lepiej nic juz niekrecic bo niema szans ustawic idealnie.Dlatego prosze o wskazowke jak go sie sciaga zeby nie spierd.. .I czy faktycznie czyszczenie w benzynie ekstrakcyjnej pomoze jak koledze pare zdan wyzej??pzdr i konkretnie pisac,bo mnie troche wkurzaja te obroty
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez Pioteq25 » 25 lut 2007, 12:44

sps-snipers napisał(a):Siemanko.Jak sciagnac krokowy w modelu Ba?Faluja obroty czy to na gazie czy na benzynie.przewody i swiece oki.Plyn w chlodnicy oki.Co do przeplywki nie sadze zeby to mialo znaczenie.Mysle ze bankowo krokowy.Narazie to ustawilem srube na przepustnicy w taki sposob ze albo jest 800 albo 1200 obrotow i lepiej nic juz niekrecic bo niema szans ustawic idealnie.Dlatego prosze o wskazowke jak go sie sciaga zeby nie spierd.. .I czy faktycznie czyszczenie w benzynie ekstrakcyjnej pomoze jak koledze pare zdan wyzej??pzdr i konkretnie pisac,bo mnie troche wkurzaja te obroty


Musisz zdjąć całą przepustnicę i wszystko najlepiej wymyć w benzynie ekstrakcyjnej. Krokowy jest na dole przepustnicy i jest przykręcony na dwie śruby torx security ( z otworem) Jest jeszcze EGR który też warto przeczyścić.
Sam się przymierzam do wyczyszczenia wszystkiego co tylko można w dolocie.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez sps-snipers » 25 lut 2007, 12:53

Ok dzieki za podpowiedz.Po niedzieli sie zabiore,bo czesto jak ruszasz to trzeba mu dac klapsa z wiekszych obrotow
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez krystian66 » 22 lis 2014, 21:41

Mam pytanie do czego jest śruba umieszczona na silniczku krokowym ? Mam problem z wysokimi obrotami na zimnym silniku
Załączniki
bc41d3ac.jpg
Początkujący
 
Od: 19 sie 2014, 07:24
Posty: 6
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 323 F 1,5 1994 r. czerwona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323