Porady jak wyczyscic silnik krokowy

Postprzez martinez » 16 cze 2005, 12:01

Witam!
Mam problem z obrotami na biegu jałowym przy włączaniu urzadzeń elektrycznych spadaja i spadaja do gdzies okolo 400.
Pytanie brzmi jak i czym wyczyscic silnik krokowy (tego nie znalazlem na forum). Na co uwazac.
Bede wdzieczny za wszelkie rady!
Pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2004, 16:33
Posty: 148
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY

Postprzez emik » 16 cze 2005, 14:15

Martinez, krokowiec tylko krok po kroczku az do celu ;)
Forumowicz
 
Od: 15 cze 2004, 08:03
Posty: 147

Postprzez magicadm » 16 cze 2005, 21:25

martinez napisał(a):Pytanie brzmi jak i czym wyczyscic silnik krokowy (tego nie znalazlem na forum).
Pozdro


Ja silniczek krokowy od FORDA moczyłem kilkanaście godzin w preparacie do czyszczenia wtryskiwaczy – taki dodatek do paliwa
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez martinez » 17 cze 2005, 15:19

Witam!
magicadm dzieki za info czy ktos ma jeszcze jakies propozycje bo mysle ze pomalu czas rozbierac i czyscic!! :D
Piszcie jak cos wiecie!
Pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2004, 16:33
Posty: 148
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY

Postprzez Piotr Wozniak » 17 cze 2005, 16:09

Witam,
Czy spadanie obrotow biegu jalowego przy wlaczaniu dodatkowych odbiornikow pradu to silniczek krokowy!? Gdzie on jest i co robi? Bo ja tak mam, ale z wczesniejszych dyskusji na ten temat wyciagnalem wniosek ze to moze przez zbyt mala pojemnosc akumulatora- tak ktos pisal... Czy silniki z wtryskiem maja ten silniczek?

pozdrowienia
WOZI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2005, 17:13
Posty: 300 (0/1)
Skąd: Gdansk
Auto: MX-3 (BP-DOHC) 1993r
Subaru Outback SBD 2010r
Jeep Cherokee KJ 2.5 CRD

Postprzez GofNet » 17 cze 2005, 19:34

A może wyregulować zawór regulacyjny biegu jałowego ?? Należy to robić przy włączonych najlepiej wszystkich odbiornikach elektrycznych (klimatyzacja, oświetlenie, nagłośnienie) oraz maksymalnie skręconych kołach (wtedy pracuje wspomaganie – dodatkowy pobór energii).

Jeżeli jednak przypadłość powyższa występuje wyłącznie na zimnym silniku, to można tę niedogodność skorygować, wymieniając zawór dodatkowego powietrza.

Pozdrawiam.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez MiHaŁ » 17 cze 2005, 20:05

hmmm, a może ktoś wie jak owy silniczek wymontowć w mx-3 ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lis 2004, 00:16
Posty: 457 (0/1)
Skąd: Poznań
Auto: 3 BK MPS rakietowóz
MX-3 taczkowóz

Postprzez martinez » 20 cze 2005, 10:27

Witam!
Z tego co ja ustalilem wynika ze silnik krokowy jest glownym podejzanym! On otwiera dodatkowy doplyw powietrza a co za tym idzie silnik dostaje wiecej benzyny i obroty rosna! Wczoraj jednak stojac w korku zauwazylem ze gdzy zalacza sie wiatrak na chlodnicy obroty wzrastaja ciekawe!
U mnie tzn 323 1,3 16V BG krokowy jest przy przepustnicy pod rura doprowadzajaca powietrze do kolektora ssacego a do nego przypieta jest kostka z dwoma przewodami.
Regulacja przy zalaczonych odbiornikach pradu mozliwe ale wtedy po ich wylaczeniu obroty beda duzo za wysokie.
Pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2004, 16:33
Posty: 148
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY

Postprzez MiHaŁ » 20 cze 2005, 10:45

Ale próbowałeś go wyciągnąć i czy da się? Jeśli tak to jak? Bo ja albo jestem <glupek2> albo nie umiem <jelen>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lis 2004, 00:16
Posty: 457 (0/1)
Skąd: Poznań
Auto: 3 BK MPS rakietowóz
MX-3 taczkowóz

Postprzez martinez » 20 cze 2005, 11:04

wyciagac go jeszcze nie probowalem bo jest to troche rozbierana a ja ciagle gdzies jade i nie stoje na tyle dlugo aby cos rozebrac :D Cos mi sie jednak wydaje ze trzeba cala przepustnice odkrecic!? Chyba glowy nie daje!
Pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2004, 16:33
Posty: 148
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY

Postprzez Piotr Wozniak » 20 cze 2005, 22:27

Witam,
Jak dla mnie bez sensu ustawiac obroty przy wlaczonych odbiornikach pradu, bo poziom odniesienia powinien byc bez obciazen a na obciazenia samochod powinien reagowac wychodzac od tego poziomu. Pozatym w innych samochodach jakimi jezdze na wlaczenie dodatkowych odbiornikow odpowiedzia jest WZROST obrotow. Czy Mazda tak ma ze spada, czy to jest objaw usterki? Prawde mowiac te spadki obrotow, ze tak powiem, na razie mi nie robia, na tyle zeby sie bawic w jakies rozbiorki w celu dobrania sie do silnika krokowego wpuszczajacego powietrze. Puki nie gasnie to w sumie w czym problem?

pozdrowienia
WOZI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2005, 17:13
Posty: 300 (0/1)
Skąd: Gdansk
Auto: MX-3 (BP-DOHC) 1993r
Subaru Outback SBD 2010r
Jeep Cherokee KJ 2.5 CRD

Postprzez martinez » 21 cze 2005, 13:02

Ogolnie rzecz biorac niskie obroty nie sa zdrowe dla silnika zaczyna nim trzasc i moga sie niekture elementy uszkodzic! Ja narazie nie mam czasu sie tym zajac ale jak cos wykombinyje to dam znac! Teraz mam slub i to wlasny w sobote, wiec ciezko dlubac przy aucie :D
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2004, 16:33
Posty: 148
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY

Postprzez MiHaŁ » 21 cze 2005, 15:10

oooo to wszystkiego co najlepsze na nowej drodze życia!!!!!!! :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lis 2004, 00:16
Posty: 457 (0/1)
Skąd: Poznań
Auto: 3 BK MPS rakietowóz
MX-3 taczkowóz

Postprzez Trivian » 20 sty 2007, 01:35

No dobra znalazl ktos ten silniczek w mx3 1.6? :|
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 13:59
Posty: 62
Skąd: Gdańsk -> Blackpool UK
Auto: Mazda MX3 1.6 16v SOHC

Postprzez Łukasz » 20 sty 2007, 11:09

To ja coś dorzucę od siebie.Krokowca nie rozbierzecie bo jest nierozbieralny.Czyszczenie nic nie da bo to wina elektrozaworu ,który jest zintegrowany z całym tym bajzlem.Szukać nowego,i zprzy kupnie podpiąć pod kostkę i sprawdzić czy jest słyszalne "pyknięcie".
P.S. Do zdjęcia korkowca(elektrozawór wolnych obrotów) należy wyjąć przepustnicę.

Obrazek

Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2004, 21:52
Posty: 734
Skąd: Legionowo
Auto: Mazda 6 GH MZR-CD Wagon

Postprzez leonlijo » 21 lut 2007, 23:10

Witam i mam pytanko moze sie ktos orjetuje czy w 323F 1.6 16v 90' ten krokowiec da sie wyczyscic? czy wogle dac sobie spokoju i kupic nowy? i jeszcze jedno czy jak faluja mi obroty tylko na Pb to bedzie własnie krokowiec bo powiem ze pozostałe zeczy powimieniałem (swiece,przewody,itd). Na gazie jest ok ale jak wrzucam na luz to prawie gasnie ale zaraz obroty wskakuja na 800obr/min a czasami gasnie. Instalacja wyregulowana dzisaj.
Początkujący
 
Od: 19 lut 2007, 19:46
Posty: 13
Auto: Mazda 323F 1.6 16v 90'

Postprzez leonlijo » 22 lut 2007, 21:29

Witam nawjazują do krokowca to czy w 323F 1.6 16v 90' jest mozliwe wyczyszczenie ? cz raczej słabo? Po wystrzale została mi to ostatnia czesc ktorej nie sprawdziłem a obroty na PB falują a jak ciepły to gasnie. Moze ktos podrzuci co i jak?
Początkujący
 
Od: 19 lut 2007, 19:46
Posty: 13
Auto: Mazda 323F 1.6 16v 90'

Postprzez Łukasz » 22 lut 2007, 23:48

A sprawdzałeś kody błędów??? Użyj opcji wyszukiwarki na forum
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2004, 21:52
Posty: 734
Skąd: Legionowo
Auto: Mazda 6 GH MZR-CD Wagon

Postprzez Orin » 23 lut 2007, 11:27

leonlijo dolej płynu do chłodnicy :) ja krokowca kiedyś czyściłem benzyną ekstrakcyjną, działa po dziś dzień.
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=27641" target="_blank" class="postlink">moje byłe autko</a>
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Postprzez leonlijo » 23 lut 2007, 14:51

płyn sprawdziłem w chłodnicy jest pod korek w zbiorniczku tez ok. a dzis odłaczałem ten przewod od krokowca i nie było zadnej zmiany obroty na na zimnnym silniku tylko 1000. a co do kodów to u mnie nie ma komputera.
Początkujący
 
Od: 19 lut 2007, 19:46
Posty: 13
Auto: Mazda 323F 1.6 16v 90'

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323