Na benzynie wcale nie odpala, na gazie pracują 3 cylindry.

Postprzez damian » 16 gru 2006, 15:21

Witam. Mam problem od paru dni zauwazylem ze silnik na gazie pracuje jakos gorzej, gorsze przyspieszenie, trzesie sie na wolnych obrotach, gdy przelacze na benzyne to odrazu gasnie i nie chce odpalic, trzeba wtedy znow przelaczyc na gaz. jeszcze niedawno na beznynie bylo dobrze, na gazie tez nie trzasl sie przy wolnych obrotach i mial lepszego kopa. dzis posatnowilem zobaczyc co sie stalo i doszedlem do wniosku ze silnik pracuje tylko na 3 cylindry (nie pracuje cylinder pierwszy z prawej strony, bo jak zdjalem fajke to nic sie nie dzieje, a jak zdejmuje inne to wyraznie slabnie). swieca jest dobra, bo przemienialem z inna, przewody tez sa dobre. iskra do tej swiecy dochodzi, bo jak zdjalem fajke to bylo slychac jak iskra przeskakuje do swiecy. przebicia tez raczej nie ma bo wczoraj w nocy nigdzie nic nie bylo widac zeby cos sie dzialo. regulacja zaplonu i obrotow silnika tez nic nie daje. rozebralem kopulke, przeczyscilem, psiuknalem wd-40 i nadal jest to samo. chyba w poniedzialek podjade gdzies zeby podczepili mi pod komputer to wtedy moze bedzie wiadomo co jej jest. wie ktos moze co jej dolega? z gory dziekuje za odpowiedz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2006, 17:02
Posty: 1223
Skąd: Lublin k. Wilczopola
Auto: 323F BG

Postprzez Briareos » 16 gru 2006, 15:38

Nie wiem czy to się zdarza w Mazdach, ale może w wyniku zbyt ubogiej mieszanki LPG wypaliło ci gniazdo zaworu wydechowego... gniazdo lub grzybek zaworu jest owalny, jeden pies, efekt ten sam – nie trzyma ciśnienia. W silnikach z sondą lambda uciekająca mieszanka bardzo skutecznie ogłupia sterownik.
Zleć pomiar ciśnienia sprężania. Jeśli wyjdzie OK to sprawdź rozrząd.
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez damian » 18 gru 2006, 16:40

dzisiaj mi zmierzono cisnienie w cynindrach.na 1,2 i 4 jest 14bar, a na 3 tylko 7. ale nie pali mi na 4 gar....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2006, 17:02
Posty: 1223
Skąd: Lublin k. Wilczopola
Auto: 323F BG

Postprzez Briareos » 18 gru 2006, 17:35

damiaaans napisał(a):ale nie pali mi na 4 gar

Briareos napisał(a):uciekająca mieszanka bardzo skutecznie ogłupia sterownik

Musisz zdjąć głowicę i dojść przyczyny – może to tylko kwestia uszczelki, ale wtedy są też inne objawy. Od razu też powiem że odpięcie sondy nic nie da, poza tym że wytopisz sobie katalizator i/lub uszkodzisz wydech. Nawet w celach testowych – nie ma kompresji to nie dojdzie do zapłonu (lub nie za każdym razem). Za to odpięcie kabelka z wtryskiwacza na tym podejrzanym garze powinno trochę uspokoić silnik, ale cudów nie będzie jak zostaną tylko 3...
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez damian » 18 gru 2006, 17:57

Ale on na benzynie wogule nie pali. a na LPG nie pracuje na 4 garze, a kompresja jest gorsza na trzecim... :| uszczelka pod glowica raczej nie bo jakies 3 m-ce temu byla wymieniana i byl robiony szlif glowicy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2006, 17:02
Posty: 1223
Skąd: Lublin k. Wilczopola
Auto: 323F BG

Postprzez Briareos » 18 gru 2006, 18:25

A producentem tej nowej uszczelki był...? Mam nadzieję nie JC :D
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez damian » 18 gru 2006, 21:38

nawet nie wiem....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2006, 17:02
Posty: 1223
Skąd: Lublin k. Wilczopola
Auto: 323F BG

Postprzez damian » 19 gru 2006, 18:44

Juz chyba wiem czemu mi nie pali na benzynie. jak zdjalem przewod paliwowy idacy do listwy z wtryskami (najpierw jeden, pozniej drugi) i przekrecilem rozrusznikiem to nie poleciala ani kropelka benzyny. czyli pewnie to jest wina pompy paliwowej, tak? najpierw mi sie robilo tak ze po odpaleniu na benzynie mi palil ladnie przez ok minute, a pozniej zaczynal gasnac, pozniej przezjakis czas bylo wszystko ok, a teraz sie zrobilo tak ze wogule nie pali. please, niech mi ktos napisze czy to pompa. z gory dziekuje
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2006, 17:02
Posty: 1223
Skąd: Lublin k. Wilczopola
Auto: 323F BG

Postprzez damian » 22 gru 2006, 14:37

znalazlem male pekniecie na przewodzie doprowadzajacym powietrze (na takiej malej rurce polaczonej z glowica) ktory sie laczy z ta duza rura. zrobilem to i jest troche jakby lepiej, ale na beznynie nadal nie pracuje na jeden cylinder, i na gazie na wolnych obrotach tech pracuje jakos nierowno. sprawdzilem jeszcze raz bledy ECU na cieplym silniku i wykazalo mi blad nr 17 – Układ sprzężenia zwrotnego. co to znaczy? co teraz mam robic?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2006, 17:02
Posty: 1223
Skąd: Lublin k. Wilczopola
Auto: 323F BG

Postprzez Briareos » 22 gru 2006, 16:13

Znaczy to co mówiłem wcześniej – sonda szaleje. Próbowałeś odpiąć sterowanie wtryskiwacza? Jeśli nie będzie za dużo puszczał, to czwarty gar powinien znowu ożyć.
Sprawa jest prosta – jak silnik będzie działać na benzynie, to będzie i na gazie...
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez __1__łuki » 12 sty 2007, 00:30

kup se dizla i przestań męczyć silnik tojest coupe usportowione żeby [tiiit] jezdzić a nie [tiiit] mulić kup se malucha i bendzie ci malo palił
Początkujący
 
Od: 5 mar 2006, 20:16
Posty: 14

Postprzez damian » 17 sty 2007, 19:24

łuki napisał(a):kup se dizla i przestań męczyć silnik tojest coupe usportowione żeby [tiiit] jezdzić a nie [tiiit] mulić kup se malucha i bendzie ci malo palił


<glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2006, 17:02
Posty: 1223
Skąd: Lublin k. Wilczopola
Auto: 323F BG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323