Dlawienie sie(jedzie jakby chcial a nie mogl)

Postprzez Columb » 3 sty 2007, 20:42

Witam jak w temacie. Rano pali na dotyk zawsze, jak na ssaniu jest ok jak sie rozgrzeje to jedzie ale jak mu depne to bardzo slabo przyspiesza slychac ze silnik jakby sie dlawil troche takie buczenie w filtrze powietrza. Jak puszcze gaz i depne jeszcze raz to czasami zalapuje i ciagnie jak nalezy. Czasami kilka razy musze puscic i depnac. Jeszcze jak sie dlawi to wciskam sprzeglo robie przygazowke do 5-6 tys to zazwyczaj wlasnie tez zalapuje i ciagnie dobrze. nie wiem jaka przyczyna. Wymienine jest:
-swiece
-przewody
-kopulka z palcem
-filtr powietrza
-paliwa
Jeszcze na luzie jak trzyma tysiac obr to wtedy wiem ze napewno nie bedzie sie dlawil ale jak na luzie obr spadna do 850 to zaczyna sie jakby wypadanie zaplonow i wtedy wiem ze sie bedzie dlawil.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 17:10
Posty: 44
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 323f 1,6 16V 92

Postprzez Mikula » 4 sty 2007, 23:23

Ja mam ten sam problem daje swojej madzi ostro gazu a ona ledwo reaguje i to nawet na 2-3 biegu dopiero gdy ja podgonie na obrotach i ujme gazu i ponownie dam depa (nawet kilka razy) zaczyna dopiero isc a w przeciwnym razie ja jej gaz do dechy a autko wogule nie przyspiesza:( na ssaniu tak jak pisze kolega jest troche lepiej i to bez zadnego obciazenia co moze byc przyczyna?
olej, filtr powietrza, swiece, filtrpaliwa byly wymienione co jeszcze?>
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2006, 09:41
Posty: 58
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda 323F 1.6 16V 94r. BG

Postprzez szkodnik_byd » 5 sty 2007, 01:34

no własnie co jeszczce
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 3 gru 2006, 00:10
Posty: 6195 (915/440)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: X9 TA 2,5v6 MT 98r.
X9 TA 2,5v6 AT 01r. dawca
X9 TA 2,5v6 AT 99r. green
5 CW 1,6D 11r.
były:
MX-5 NC 2,5 06r
6 GG 2,0 02r.
626 GF2,0HP 98r.
323f BG 1,6 91r.

Postprzez GofNet » 5 sty 2007, 02:39

Epidemia? Wszystko B6?

Jeden z kolegów pisał, że zmniejszył przerwę na świecy z 1,1 (nie wiem, do ilu, bo nie napisał, ale przypuszczam, że nie mniej jak 0,9) i problem całkowicie zniknął. Można więc sprawdzić. To nic nie kosztuje.

– Sonda LAMBDA?

Jak u Was ze spalaniem? Nie jest przypadkiem lekko zawyżone?
A co ze stabilnością wolnych obrotów? Po rozgrzaniu nie wypada Wam co któryś zapłon?

Co się dzieje... Tego jeszcze w takiej ilości nie było... Czyżby brak prawdziwej zimy...?

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Mikula » 5 sty 2007, 09:35

Jesli chodzi o spalanie to jest ok ostatnio zrobilem 600km w trasie i spalila ok 6,7 l /100km, a po miescie to tak od 8-10z litrow (to juz jest max jak bym tylko odpalal silnik przejechal kawalek i gasil) co do obrotow po rozgrzaniu to niewiem jak jest w innych mazdach ale wskazowka ninimalnie kolysze sie na 800obr i co dziwne jak wlacze swiatla to nie zmiekszaja sie obroty tylko autkiem zaczyna telepac ale nie gasnie a jak dodam troche gazku to telepanie ustaje:) moze sprawdze te swiece albo wymienie na inne
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2006, 09:41
Posty: 58
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda 323F 1.6 16V 94r. BG

Postprzez Furmii » 5 sty 2007, 09:52

Witam!

Mam ten sam problem tyle, że w BA 1,5 98'. Poruszałem go wcześniej na forum, ale nikt w tej sprawie ciekawego nie miał do powiedzenia.
Sprawdzał ktoś może przepustnicę czy się nie zwiesza?
Początkujący
 
Od: 19 gru 2006, 22:39
Posty: 23
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Z5 `98 stock

Postprzez Columb » 5 sty 2007, 16:09

u mnie spalanie bardzo dobre 7-8ltr jazda mieszana ale wiecej misato. Masz Racje gofnet po rozgrzaniu wypada co ktorys zaplon. Prubowalem juz zmniejszac przerwe na swiecy ale marne skutki. Co to moze byc??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 17:10
Posty: 44
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 323f 1,6 16V 92

Postprzez szkodnik_byd » 5 sty 2007, 22:12

u mnie jest sprawa podwojnie dziwna bo na lpg idzie jak przecinak a na benzynie szaprie jak konik generalnie po wymianie swiec i filtrow oleju jest lepiej ale czasani nadal szarpnie i jest to denerwojace sprawdze jeszcze w poniedzialek wtrysk (dam do czyszczcenia) bo bede wymianial uszczelke pod pokrywa zaworow i zobaczymy co to pomoze
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 3 gru 2006, 00:10
Posty: 6195 (915/440)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: X9 TA 2,5v6 MT 98r.
X9 TA 2,5v6 AT 01r. dawca
X9 TA 2,5v6 AT 99r. green
5 CW 1,6D 11r.
były:
MX-5 NC 2,5 06r
6 GG 2,0 02r.
626 GF2,0HP 98r.
323f BG 1,6 91r.

Postprzez szkodnik_byd » 6 sty 2007, 01:16

a moze zeczywiscie to sonda lambda ?? bo tak teraz zajarzylem gaz ma emulator sondy lambda dlatego idzie ok ?? a moze nie ?? co sadzicie a jezeli lambda to co powiecie na temat tych uniwersalnych nie ukrywam ze nie chcialbym wydawas duzo kasy na sonde ??
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 3 gru 2006, 00:10
Posty: 6195 (915/440)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: X9 TA 2,5v6 MT 98r.
X9 TA 2,5v6 AT 01r. dawca
X9 TA 2,5v6 AT 99r. green
5 CW 1,6D 11r.
były:
MX-5 NC 2,5 06r
6 GG 2,0 02r.
626 GF2,0HP 98r.
323f BG 1,6 91r.

Postprzez GofNet » 6 sty 2007, 04:14

Niestety opcji jest wiele. Jeśli masz tylko możliwość, to podmień "coś" i sprawdź, czy jest lepiej. Jeśli nie, to odmień ponownie i szukaj przyczyny dalej. Ostatnio wielu FORUM'owiczów "skrzynkęło" się tutaj z podobnymi problemami. Z rzeczy, które mogą wchodzić w rachubę, są:
– układ zapłonowy (świece, przewody WN, palec, kopułka lub cały aparat zapłonowy,
– układ zaopatrzenia w powietrze (jego szczelność, czystość przepustnicy i przepływomierza oraz ew. jego uszkodzenie),
– informatorzy ECU (sonda LAMBDA, czujnik temperatur),
– ECU (ew. błędy),
– układ paliwowy (pompa, wtryski, podciśnienie w baku, czystość baku, stan samego paliwa).

Jak widać, jest wiele możliwości i wszystkie niezależne od LPG. Należy zacząć od najbardziej prawdopodobnych oraz najtańszych, czyli:
– sprawdzić, czy ECU ma ew. błędy, odczytać je i eliminować kolejno,
– oczyścić i sprawdzić przerwę na elektrodach świec, oraz wykluczyć ew. przebicia (stan świec),
– dokładnie oczyścić i sprawdzić, czy przewody WN nie mają przebić oraz czy ich oporność jest książkowa,
– sprawdzić napięcia sondy LAMBDA oraz przebiegi (oscyloskop),
– sprzawdzić czujnik temperatury,
– sprawdzić szczelność obudowy filtra, przepływomierza oraz rury między przepływomierzem a przepustnicą,
– oczyścić przepustnicę,
– oczyścić przepływomierz,
– oczyścić palec i okolice,
– upewnić się, że w baku nie pływa syf, który blokuje drogę Pb,
– upewnić się, że stacja, na której się tankuje jest pewna,
– sprawdzić, czy w baku nie powstaje podciśnienie,
Powyższe czynności są za darmo. Teraz trzeba coś pożyczyć (jeśli będzie skąd):
– jeśli przepływomierz wydaje się być uszkodzony, pożyczyć i upewnić się, że to on,
– podmienić wtryski, celem sprawdzenie, czy one nie odpowiadają za usterkę,
– podmienić właściwe przewody WN i/lub świece, jeśli generują przebicia lub za niewłaściwy opór,
– podmienić aparat zapłonowy, zakup jest zbyt nierozsądny, jeśli on będzie sprawny,
– pożyczyć pompę paliwa w celu jej sprawdzenia,
Jeśli nie ma skąd pożyczyć, wchodzimy w koszta:
– sprawdzić ciśnienie z pompy paliwa w firmie która ma do tego sprzęt,
– wtryski powinien ocenić tylko fachowiec, nawet w ASO miewają z tym problemy. Nie ma to, jak podmiana lub montaż nowych/sprawnych,
– zakup i montaż nowej sondy LAMBDA, jeśli jest to niezbędne,
– zakup i montaż czujnika temperatury, jeśli...
– podobnie z przepływomierzem, jeśli jego naprawa jest niemożliwa (w Naszych silnikach zazwyczaj reanimację da się przeprowadzić. Gorzej, jeśli mamy przepływkę z "drucikiem").

Tak ja bym postępował, gdybym miał podobny problem i czas na jego rozwiązanie. Taka droga jest logiczna.

Możliwe, że pod rodze coś pominąłem, gdyż jak widać na załączonym obrazku jest tego trochę. Oby nie ten element, który jest właśnie uszkodzony...

Powodzenia
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez ZaQ » 6 sty 2007, 13:57

ja myśle że mazdy sie ju uchichrały że mają takie dobre noty wśród kupującychj i się lawinowo psuja!! Ja swoejej niestety nie mogę nazwać inaczej jak ZŁOM NA KÓŁKACH!! Niedosyć że autko jest dla mojej Pani, to mam zero czasu na cokolwiek (dosłownie brak mi czasu jechać zatankowac) jest już 3 miesiąc u nas, zrobione kilometry, 90% z tych zrobionych to pierwszy tydzień, od ponad miesiąca co drugi dzień u mechaników, nawet nie licze ile kupa złomu już mnie wyniosła, i nic się nie poprawiło, najnowsze: wcozraj odebrałem po regeneracji skrzyni a dzisiaj to co opisujecie wyżej!! zero mocy czy to na gazie czy na benzynie!! Ja już nie mogę, kupie se jakiego opla czy vw i nie bede mial kłopotów:( skoro w niemieckich zagladałęm do auta raz na pół roku i to było dla mnie auto awaryjne to zaglądanie co drugi trzeci dzień to....nie bede pisał!! szkoda słow!! proszę o podanie mi jakiegoś dobrego mechaniora z łodzi i okolic, i prosze nie odsyłajcie mnie do "szukarki", nie mam sił i czasu zeby znowu z godzine czy dwie posiedziec i poczytac!! z gory dziekuje!!
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 lis 2006, 19:25
Posty: 6
Auto: 90r, 1.6 ASB 323f wtrysk+gaz

Postprzez GofNet » 6 sty 2007, 22:02

Skontaktuj się z Jaksą.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez szkodnik_byd » 7 sty 2007, 00:36

dzieki za info w poniedzialek odstawiam autko i zobaczymy co uda sie zrobic mam nadzieje ze cos wymysla generalnie swiece sa nowe kable maja niby 2 lata ale may przebieg i nie wiem czy ich nie wymienic co do bledow ECU to jeszcze nie wiem jak to sie je ale widzialem na forum jakis post generalnie nie czaje ale mysle ze do opanowania :D przeplywomierz palec i okolice beda czyszczone razemw wymiana uszczelek pod pokrywa zaworow wiec zobacze co z tego wyjdzie co do baku to i sam diabel nie wie co tam sie dzieje generalnie juz zatankowalem vpower troche pojezdzilem zatankuje jeszcze raz i bede obserwowal autko
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 3 gru 2006, 00:10
Posty: 6195 (915/440)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: X9 TA 2,5v6 MT 98r.
X9 TA 2,5v6 AT 01r. dawca
X9 TA 2,5v6 AT 99r. green
5 CW 1,6D 11r.
były:
MX-5 NC 2,5 06r
6 GG 2,0 02r.
626 GF2,0HP 98r.
323f BG 1,6 91r.

Postprzez Gość » 7 sty 2007, 13:18

Witam
Ja kupiłem właśnie 323C 1,8 z 95 roku. Jestem w szoku ze spalania. Pali średnio 12l/100km. Do tego auto jedzie super w zakresie obrotów 2-4 tys obr. a jak depnę mocniej to auto nie jedzie :(. Pali rano bez kłopotu i nie dymi specjalnie mocno. Zastanawia mnie brak kontrolki "check engine" która się nie zapala. Nie wiem, może ktoś żarówkę wyciągnął:). Jak ktoś ma podobne autko to proszę o info, czy to auto ma tak jeździć czy może sonda komuś(poprzedniemu właścicielowi) padła i kontrolka się paliła więc wolał wyciągnąć zarówkę z kontrolki niż wymienić sondę.
Gość
 

Postprzez organo » 7 sty 2007, 13:28

Swiece swiece swiece swiece piersze co zrobic zmiejszyc przerwe ostatnio pisalem watek ile to zeczy sprzwdzilem i nic 3 miechy walki az wreszcie zkorzystalem z podpowiedzi i zmiejszylem przerwe na swiecy i spokoj
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2006, 11:19
Posty: 359
Skąd: Nasielsk
Auto: 323F 99r 1.8 LPG SGI Stag4:)

Postprzez slawl » 8 sty 2007, 22:32

mazdy sie ju uchichrały że mają takie dobre noty wśród kupującychj i się lawinowo psuja!!

Ja już nie mogę, kupie se jakiego opla czy vw i nie bede mial kłopotów


Powiem, tak, ja mialem podobne problemy z VW, a teraz mam Mazde i smigam, problemy .... w zasadzie eksploatacyjne, rozwiazywane za pierwszym podejsciem – generalnie to nie problem auta / marki tylko kwestia odpowiedniego mechanika ... ja dobrego juz znalazlem, czego wszystkim zycze !!
Jadąc Mazdą przez świat ...
Początkujący
 
Od: 29 gru 2006, 12:20
Posty: 4
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 323 1,6 hatchback, 91r

Postprzez szkodnik_byd » 8 sty 2007, 22:38

generalnie powiem tak u mnie juz sie troche wyjasnilo jest lepiej mysle ze jak te uszczelki beda wymienione bedzie jeszcze lepiej zalalem prawie do full bak paliwa i madzia na zupie dostala wigoru czasami jeszcze szaprnie jak po chamowaniu wlacze dwojke i chce przyspieszyc albo zgasnie albo szarpnie ale to juz tez sporadycznie przpuszczam ze jak wymienia uszelki ustawia zaplon swiece nowe juz sa olej ok to autko bedzie jezdzic jak ta lala czas pokaze napisze jak jest naprawde za dwa dni

pozdro
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 3 gru 2006, 00:10
Posty: 6195 (915/440)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: X9 TA 2,5v6 MT 98r.
X9 TA 2,5v6 AT 01r. dawca
X9 TA 2,5v6 AT 99r. green
5 CW 1,6D 11r.
były:
MX-5 NC 2,5 06r
6 GG 2,0 02r.
626 GF2,0HP 98r.
323f BG 1,6 91r.

Postprzez szkodnik_byd » 11 sty 2007, 01:01

no i odebralem dzisiaj autko wyminili uszczelke pod pokrywa zaworow i oring no i przeczyscili pod cisnieniem odpowietrzenie baku generalnie na 15km powrotu do domu na paliwie raz pod koniec szarpnol ale nie ustawili mi aparatu zaplonowego bo im stroboskop padl musze przy okazji podjechac na regulacje no i boje sie ze jak pod cisnieniem wyczyscili odpowietrzenie baku to caly ten syf mam w zbiorniku a zakladam ze juz tam za ciekawie nie bylo wiec bede myslal o jakims czyszczeniu baku ale nie wiem jak to rozwiazac pomysle pozniej bo na razie autko potrzebne na codzien moze w przyszlym tygodniu no jak macie jeszcze jakies uwagi to bede reagowal na goraco :D

pozdro
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 3 gru 2006, 00:10
Posty: 6195 (915/440)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: X9 TA 2,5v6 MT 98r.
X9 TA 2,5v6 AT 01r. dawca
X9 TA 2,5v6 AT 99r. green
5 CW 1,6D 11r.
były:
MX-5 NC 2,5 06r
6 GG 2,0 02r.
626 GF2,0HP 98r.
323f BG 1,6 91r.

Postprzez szkodnik_byd » 11 sty 2007, 01:24

i mam jeszcze jedna dziwna sprawe w autku nie opada mi po wylaczeniu zaplonu wzkazowka paliwa ?? nie wiecie co to moze byc wiem ze nie ten topic ale moze przy okazji nie bede zakladal nowego
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 3 gru 2006, 00:10
Posty: 6195 (915/440)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: X9 TA 2,5v6 MT 98r.
X9 TA 2,5v6 AT 01r. dawca
X9 TA 2,5v6 AT 99r. green
5 CW 1,6D 11r.
były:
MX-5 NC 2,5 06r
6 GG 2,0 02r.
626 GF2,0HP 98r.
323f BG 1,6 91r.

Postprzez GofNet » 11 sty 2007, 01:44

szkodnik_byd napisał(a):wiecie co to moze byc
Tak. Standardowe wyposażenie Mazdy. Przeszkadza Ci to...?
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323