kontrolka oleju

Postprzez magicadm » 24 lip 2006, 23:57

Oki, oki.
Jeżeli o takie "przekręcanieklucza w stacyjce" chodzi to potwierdzam, że kręcąc rozruchem (przed "załapniem silnika") faktycznie w większości beznzyniaków gaśnie kontrolka smarowania. :)

W moim DITD muszę odczekać ok 3 sekundy (po nocy) od momentu zaskoczenia motorka.
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez nemi » 25 lip 2006, 00:00

magicadm napisał(a):Oki, oki.
Jeżeli o takie "przekręcanieklucza w stacyjce" chodzi to potwierdzam, że kręcąc rozruchem (przed "załapniem silnika") faktycznie w większości beznzyniaków gaśnie kontrolka smarowania. usmiech

Ja wciąż mówię o przekręceniu kluczyka do pojawienia się kontrolek... Bez ruszania rozrusznika... Gasnie wszystko oprócz ładowania akumulatora i dopiero następuje zakręcenie rozrusznikiem.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez tomekrvf » 25 lip 2006, 00:09

nemi, mówi prawdę. Tak już jest w VW od kilku lat. Kontrolka ciśnienia gaśnie przed rozruchem silnika (jak się chwile poczeka). Oczywiście nie znaczy to że jest w układzie jakas elektryczna pompa oleju.
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez magicadm » 25 lip 2006, 00:12

OK OK (wycięty tekst zacytowany poniżej :) )
Nie znam VW
...i chyba nie poznam :D

Jeszcze raz sorry za zamieszanie, ale tak bywa jak się spotyka japońska technologia z niemiecką w wykonaiu amatorskim...(moim)
Ostatnio edytowano 25 lip 2006, 00:20 przez magicadm, łącznie edytowano 2 razy
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez tomekrvf » 25 lip 2006, 00:15

magicadm napisał(a):nemi – jakim prawem gaśnie kontrolka smarowania, skoro to czujnik ciśnienia, którego przy nie ma jeżeli nie kręcisz rozruchem lub slinik nie pracuje...?

Wszystko zależy od tego jak jest zrobiona instalacja elektryczna. Jeśli informacje z wszystkich czujników biegną do jakiegoś sterownika to ten sterownik moze świecic kontrolka jak mu sie chce. W starszych mazdach czujnik cisnienia oleju zwiera obwód na mase, płynie prąd i świeci się żarówka. Można to zrobic inaczej
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez rutilus » 25 lip 2006, 13:34

adrian87 mam 146 tys. przebiegu (podbno) ;) Mówisz, że u mnie to coś poważnego? Chyba tak bodzisiaj zaczął mi szarpać podczas jazdy a po chwili było wielkie bummmm!! Nie wiem co to może być. Czy to coś z zapłonem i się LPG w garku zbiera i szarpie jak przekrocze 4tys obr./min
rutilus
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2005, 21:37
Posty: 36
Skąd: Szczerców
Auto: 323f BG '94 1.6 16V LPG

Postprzez magicadm » 25 lip 2006, 13:43

rutilus napisał(a):wielkie bummmm!!

Zapewne strzał w kolektor.
Zacząłbym od przeglądu instalacji zapłonowej
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez rutilus » 25 lip 2006, 14:24

tzn? Bo przewody WN, kopółkę i palec wymieniłem. Świece wyglądają na zdrowe. Co jeszcze trzeba sprawdzić? (wybaczcie moją niewiedzę) :(
rutilus
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2005, 21:37
Posty: 36
Skąd: Szczerców
Auto: 323f BG '94 1.6 16V LPG

Postprzez nemi » 25 lip 2006, 14:26

rutilus napisał(a):Co jeszcze trzeba sprawdzić?

Szczelność dolotu ma przykład.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez rutilus » 25 lip 2006, 14:34

nemi napisał(a):
rutilus napisał(a):Co jeszcze trzeba sprawdzić?

Szczelność dolotu ma przykład.


Gdyby pojawiło się jakieś lewe powietrze to pewnie by mi niskie obroty szalały i stracił by moc, a u mnie czuć jakgdyby "szarpanie", "urywanie" się zapłonu na wysokich obrotach. Tak jakby tracił iskrę – nie wiem jak to wytłumaczyć :(
Zaraz pójdę zrobić tes kompa bo dawno nie robiłe, może coś wykaże.
rutilus
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2005, 21:37
Posty: 36
Skąd: Szczerców
Auto: 323f BG '94 1.6 16V LPG

Postprzez magicadm » 25 lip 2006, 14:46

Czyżby cewka???
A może coś się zalało??? – tylko skąd woda na tej pustyni???????????????????????
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez rutilus » 25 lip 2006, 14:48

No i wyszło:
08 – przepływomierz (znowu :( )
09 – czujnik temp. silnika

Czy błąd 09 dotyczy tego czujnika od wskazówki temp. czy tego od sterowania (na kolektorze) ??
rutilus
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2005, 21:37
Posty: 36
Skąd: Szczerców
Auto: 323f BG '94 1.6 16V LPG

Postprzez Orin » 25 lip 2006, 17:20

rutilus napisał(a):09 – czujnik temp. silnika


Czujnik ten jest koloru zielonego pod aparatem zapłonowym wkręcony pionowo w kadłub silnika. Wychodzą z niego dwa styki. Wskazówką steruje zaś czujnik jednoprzewodowy umieszczony w obudowie termostatu. Trzeci czujnik znajdujący się w pobliżu poprzedniego załącza wiatrak na chłodnicy (ma on dwa stany pracy: zwarcie i przerwę, zaś wcześniejsze – płynna zmiana rezystancji: im cieplejszy silnik tym ona maleje)

rutilus napisał(a):tego od sterowania (na kolektorze)


sądzę że myślisz o sondzie lambda...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Postprzez rutilus » 25 lip 2006, 18:11

Nie nie, chodzi mi o czujnik na (raczej pod) kolektorze ssącym a nie na wydechowym. Ten zielony jest u mnie wlaśnie umieszczony pod kol. ssącym. Tylko że jak go ostatnio sprawdzałem to chyba był dobry. Wyciągnąłem z niego wtyczkę i czekałem aż się coś stanie ale nie zmieniało się nic. Czy powinno się zmienić coś po wyciągnięciu zniego wtyczki (chodzi mi o obroty)??
rutilus
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2005, 21:37
Posty: 36
Skąd: Szczerców
Auto: 323f BG '94 1.6 16V LPG

Postprzez Orin » 25 lip 2006, 18:31

Później sprawdzę to napisze :D Z tego co pamiętam to "chyba" nieznacznie wzrastają, ale nie jestem pewien...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Postprzez kandex » 25 lip 2006, 20:26

to autko nie jest nowe kupiłem za bezcen ale nigdy kontrolka nie paliła sie po odpaleniu silnika tak jak piszecieale w tym aucie pali sie przez 2 tyrzy sekundy po uruchomieniu , w innych autach tak nie miałem i dlatego pyttam
Początkujący
 
Od: 31 mar 2006, 21:19
Posty: 8
Skąd: włocławek
Auto: mazda 323 BG 1.6 8v wtrysk

Postprzez kandex » 25 lip 2006, 20:31

89 rok przejechane 165tyś km a wygląda naprawdę :D (servisowany z całą dokumentacją w mazda vollmari w paderborn w w niemczech )naprawdę autko jak z pod igły nawet lakier pod spodem ten sam co u góry, za ta kasę co kupiłem to bym nie kupił malucha
Początkujący
 
Od: 31 mar 2006, 21:19
Posty: 8
Skąd: włocławek
Auto: mazda 323 BG 1.6 8v wtrysk

Postprzez kandex » 25 lip 2006, 20:47

i myśałem że autko wiekowe coś z nim nie tak i ta kontrolka to coś nie chalo bo tak mi zaczeło sie w te upały ,ale widzę że nie mam czym sie martwić z góry dzieki
Początkujący
 
Od: 31 mar 2006, 21:19
Posty: 8
Skąd: włocławek
Auto: mazda 323 BG 1.6 8v wtrysk

Postprzez GofNet » 25 lip 2006, 21:08

rutilus napisał(a):Co jeszcze trzeba sprawdzić?
Czy owe zawirowania są w pewien sposób związane również prędkością? Im szybciej jedziesz, tym gorzej silnik pracuje, itp.?
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez farciarz » 25 lip 2006, 22:08

adrian87 napisał(a):z ta kontrolka oleju to normalka na zimnym silniku w samochodzie przeszło 10letnim


Jak dla mnie to totalna bzdura. Mam auto 12-to letnie i nie ma mowy o tym by zgasła po dwóch sekundach. Musi zgasnąć zanim się kończy praca rozrusznika...czyli w momencie rozruchu. Poprzednią mazdeczkę 121 miałem 16-to letnią i było identycznie. Ma gasnąć od razu !!
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323