kontrolka oleju

Postprzez kandex » 22 lip 2006, 23:13

po odpaleni silnika kontrolka oleju pali sie jakieś 2 , 3 sekundy i dopiero gaśnie
co może być przyczyną
proszę o pomoc
Początkujący
 
Od: 31 mar 2006, 21:19
Posty: 8
Skąd: włocławek
Auto: mazda 323 BG 1.6 8v wtrysk

Postprzez czintos » 22 lip 2006, 23:22

1. Jak długo masz prawo jazdy?
2. To Twój pierwszy samochód?
3. A prawko zdałeś czy kupiłeś bez chodzenia na kurs?

A teraz odpowiedź: jest to normalne zachowanie i niczym się nie musisz martwić :D Jest to kontrolka cisnienia oleju i właśnie tyle czasu potrzeba by wytworzyć odpowiednie ciśnienie. Martwić się bedziesz jak Ci nie zgaśnie wcale lub zaświeci się podczas jazd (choć nie zawsze) :P

Jesli masz jeszcze jakieś pytania to wal smiało :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2006, 11:40
Posty: 66
Skąd: Olkusz
Auto: Mazda 323F 1.6 16V '94

Postprzez kandex » 22 lip 2006, 23:30

1.prawo jazdy mam już około 12 lat.
2.nie pierwszy tylko 8-my
3.zdałem za pierwszym podejściem.

to pierwszy japończyk jaki kupiłem i martwi mnie to bo w innych tak sie nie dział .
i dlatego pytam .
strasznie niemiłą odpowiedz ale dzieki za nią ;P
Początkujący
 
Od: 31 mar 2006, 21:19
Posty: 8
Skąd: włocławek
Auto: mazda 323 BG 1.6 8v wtrysk

Postprzez magicadm » 22 lip 2006, 23:41

kandex napisał(a):3.zdałem za pierwszym podejściem.

A ja za drugim :D
kandex napisał(a):strasznie niemiłą odpowiedz

Niemiłą???
Kolega czintos pisze, że z Twoim Ukochanym Autkiem WSZYSTKO OK, a TY piszesz, że nie miłą????
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez kandex » 22 lip 2006, 23:48

sorki ale dzia za odpowiedz
nie wszedłem aby tu sie kłucić tylko o pomoc piszę a ktoś mi takie tam pisze
jeszce raz sorki
Początkujący
 
Od: 31 mar 2006, 21:19
Posty: 8
Skąd: włocławek
Auto: mazda 323 BG 1.6 8v wtrysk

Postprzez czintos » 22 lip 2006, 23:55

Nie ma się co <klotnia> trzeba sobie rękę podać <soczek> , bo przecież wszyscy jedziemy na tym samym wózku tzn. Mazdą :D
Takich rzeczy na prawku uczą, choć może 12 lat temu nie uczyli (a może to moje skrzywienie po technikum samochodowym :P) ale dziwi mnie, że masz 8 samochód, a pierwszy raz widzisz, że kontrolka oleju gaśnie 2-3 sekundy po uruchomieniu silnika (ten wynalazek nie tylko Japończyki mają jest też w rodzimych Polonezach i innych :P). Najważniejsze, że wszystko jest OK :D Nic tylko smigać Japończykiem :D szerokiej drogi i gumowych drzew :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2006, 11:40
Posty: 66
Skąd: Olkusz
Auto: Mazda 323F 1.6 16V '94

Postprzez Hazu » 23 lip 2006, 01:07

według mnie kontrolka powinna zgasnąć w pierwszej sekundzie po uruchomienu silnika anawet w przed uruchomieniem silnika w czasie kręcenia (ale tu chyba wszystko gaśnie w czasie kręcenia)

2-3 s według mnie zbyt długo

kandex moze wymień na razie czujnik (niewielki koszt)
Ostatnio edytowano 23 lip 2006, 09:24 przez Hazu, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Hazu » 23 lip 2006, 01:08

błąd
Ostatnio edytowano 23 lip 2006, 09:25 przez Hazu, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Hazu » 23 lip 2006, 01:09

błąd
Ostatnio edytowano 23 lip 2006, 09:25 przez Hazu, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez GofNet » 23 lip 2006, 01:42

Czyli jak sam widzisz, kolega emmarek sugeruje wymienić czujnik ciśnienia oleju aż trzy razy hahaha <peace> <blant>.
U mnie kontrolka ciśnienia oleju gaśnie w chwili odpalenia silnika. Dosłownie w momencie, gdy silnik sam ruszy a rola rozrusznika się zakończy. Tego nawet nie można nazwać sekundą. Po prostu od razu.
Kiedyś na FORUM był już podobny temat. Znajdziesz go w archiwum 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6. Rozwiązaniem było spuszczenie oleju, zdjęcie miski olejowej i oczyszczenie zarówno jej samej, jak i smoka. Taka operacja pomogła.
Zapobiegawczo możesz sprawdzić, ile masz oleju w układzie, oraz czy nie jest zbyt rzadki (np. 0W-30 – dane możesz odczytać zapewne z błąkającej się gdzieś w komorze silnika kartki). Zalecany olej, to 10W-...

Gdybyś szukał na siłę problemu, to możesz jeszcze sprawdzić ciśnienie oleju w układzie (zdaje się manometrem: na rozgrzanym silniku przy 1kRPM ma być co najmniej 2-3 bary; przy 3kRPM powinno być minimum 3-4 bary; gdy świeci się kontrolka ciśnienia oleju to oznacza, że ciśnienie jest poniżej 0,25 bara – przy założeniu, że czujnik jest OK) oraz wymienić filtr oleju. Jeżeli ciśnienie będzie zbyt małe, to wtedy trzeba podmienić pompę oleju i ponownie przeprowadzić pomiar (koniecznie w kilku zakresach obrotowych, gdyż równie to z tym ciśnieniem bywa).

Powodzenia
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Grzyby » 24 lip 2006, 14:30

kandex – proszę o nazwanie tematu zgodnie z regulaminem.

I nie kłócić mi się tutaj <killer> (to do wszystkich)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez rutilus » 24 lip 2006, 15:32

Mam podobny problem i nie zmartwiłbym się tym gdyby tak było od zawsze, ale u mnie pojawił się ten problem niedawno. Myślałem że brakuje oleju ale wszystko wygląda ok. Wraz z tym problemem pojawiły się kłopoty z odpalaniem. Każdego dnia jak odpalam madzię po nocy to chodzi mi na dwóch garach, po chwili wskakuje na 3 i po przejechaniu 100m wszystko się normuje. Może ktoś wie czego oznaką są takie problemy?
rutilus
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2005, 21:37
Posty: 36
Skąd: Szczerców
Auto: 323f BG '94 1.6 16V LPG

Postprzez GofNet » 24 lip 2006, 17:42

U Ciebie rutilus, to chyba lichuteńka kompresyja jest :|. Sprawdź, jaka jest na poszczególnych garach.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez nemi » 24 lip 2006, 17:50

czintos napisał(a):ale dziwi mnie, że masz 8 samochód, a pierwszy raz widzisz, że kontrolka oleju gaśnie 2-3 sekundy po uruchomieniu silnika

hahaha hahaha hahaha
Wystarczy wsiąść do byle VW/Audi/Skody/Seata (tak gdzies po 97 roku) i przekręcić kluczyk. Najpierw gasną kontrolki od ABS, poduszki, etc., a następnie <u>gaśnie</u> <b>kontrolka ciśnienia oleju</b>. Silnik odpala się (przynajmniej powinno) po zgaśnięciu wszystkich kontrolek i <u>jedyną</u> jaka pozostaje to ładowanie akumulatora. Jest tak przynajmniej w silnikach benzynowych – po przekręceniu kluczyka uruchamia się pompa oleju i sprawdzane jest ciśnienie. Krótko mówiąc – kontrolka gaśnie przed odpaleniem silnika.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez adrian87 » 24 lip 2006, 20:54

z ta kontrolka oleju to normalka na zimnym silniku w samochodzie przeszło 10letnim natomiast rutilus ma chyba większy problem :P ile twoja madzia ma przebiegu rutilus?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 lip 2006, 12:23
Posty: 12
Skąd: Kraków
Auto: mx5 1800ccm 1991

Postprzez GofNet » 24 lip 2006, 21:33

Mój ma 16 lat i jakoś nie jest to dla niej normalne.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez magicadm » 24 lip 2006, 21:57

nemi napisał(a): Jest tak przynajmniej w silnikach benzynowych – po przekręceniu kluczyka uruchamia się pompa oleju i sprawdzane jest ciśnienie. Krótko mówiąc – kontrolka gaśnie przed odpaleniem silnika.



???????????
Nie znam aut VAG-owskich, ale we wszystkich benzyniakach z jakimi miałem (nie)przyjemność nigdy konbtrolka smarowania nie gasła przed startem silnika....

Przeciez pompa olejowa w 99% przypadków jest pompa zembatą napędzaną mechanicznie...czyli tylko podczas kręcocę się wału ma napęd.
Dziwna teoria... :| :| :| :|
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez GofNet » 24 lip 2006, 22:23

magicadm napisał(a):czyli tylko podczas kręcocę się wału ma napęd.
A wałem kręci rozrusznik i stąd napęd.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez magicadm » 24 lip 2006, 23:04

GofNet napisał(a):A wałem kręci rozrusznik i stąd napęd.

Hej, ale nie było nic o kręceniu rozruchem... :D :D :D

Tłumaczenie jeszcze dziwniejsze niż teoria... ;)

Ale OK – nie łapmy się za słówka...
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez nemi » 24 lip 2006, 23:49

magicadm napisał(a):Nie znam aut VAG-owskich, ale we wszystkich benzyniakach z jakimi miałem (nie)przyjemność nigdy konbtrolka smarowania nie gasła przed startem silnika....

Mam akurat auto tej grupy (Skoda) pod blokiem :]. Nie wiem dokładnie jak to jest, w każdym razie ja też szczerze mówiąc myślałem, że kontrolka powinna gasnąć po odpaleniu, a nie <u>przed</u> zakręceniem rozrusznikiem. Po prostu myślałem, że coś jest zepsute i zacząłem dociekać o co chodzi. Przeprowadziłem ten sam test w Seacie Cordobie i tam było to samo, a właściciel Seata uświadomił mnie, że tam coś jest uruchamiane elektronicznie (co zresztą słychać!) i że tak ma być.

Postaram się jeszcze raz jutro temu przyjrzeć, coby nie było, że herezję głoszę, a jak bedzie trzeba to sie filmik nagra :P
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323