kontrolka oleju
1. Jak długo masz prawo jazdy?
2. To Twój pierwszy samochód?
3. A prawko zdałeś czy kupiłeś bez chodzenia na kurs?
A teraz odpowiedź: jest to normalne zachowanie i niczym się nie musisz martwić
Jest to kontrolka cisnienia oleju i właśnie tyle czasu potrzeba by wytworzyć odpowiednie ciśnienie. Martwić się bedziesz jak Ci nie zgaśnie wcale lub zaświeci się podczas jazd (choć nie zawsze)
Jesli masz jeszcze jakieś pytania to wal smiało
2. To Twój pierwszy samochód?
3. A prawko zdałeś czy kupiłeś bez chodzenia na kurs?
A teraz odpowiedź: jest to normalne zachowanie i niczym się nie musisz martwić
Jesli masz jeszcze jakieś pytania to wal smiało
- Od: 8 maja 2006, 11:40
- Posty: 66
- Skąd: Olkusz
- Auto: Mazda 323F 1.6 16V '94
1.prawo jazdy mam już około 12 lat.
2.nie pierwszy tylko 8-my
3.zdałem za pierwszym podejściem.
to pierwszy japończyk jaki kupiłem i martwi mnie to bo w innych tak sie nie dział .
i dlatego pytam .
strasznie niemiłą odpowiedz ale dzieki za nią
2.nie pierwszy tylko 8-my
3.zdałem za pierwszym podejściem.
to pierwszy japończyk jaki kupiłem i martwi mnie to bo w innych tak sie nie dział .
i dlatego pytam .
strasznie niemiłą odpowiedz ale dzieki za nią
- Od: 31 mar 2006, 21:19
- Posty: 8
- Skąd: włocławek
- Auto: mazda 323 BG 1.6 8v wtrysk
kandex napisał(a):3.zdałem za pierwszym podejściem.
A ja za drugim
kandex napisał(a):strasznie niemiłą odpowiedz
Niemiłą???
Kolega czintos pisze, że z Twoim Ukochanym Autkiem WSZYSTKO OK, a TY piszesz, że nie miłą????
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Nie ma się co
trzeba sobie rękę podać
, bo przecież wszyscy jedziemy na tym samym wózku tzn. Mazdą
Takich rzeczy na prawku uczą, choć może 12 lat temu nie uczyli (a może to moje skrzywienie po technikum samochodowym
) ale dziwi mnie, że masz 8 samochód, a pierwszy raz widzisz, że kontrolka oleju gaśnie 2-3 sekundy po uruchomieniu silnika (ten wynalazek nie tylko Japończyki mają jest też w rodzimych Polonezach i innych
). Najważniejsze, że wszystko jest OK
Nic tylko smigać Japończykiem
szerokiej drogi i gumowych drzew 

Takich rzeczy na prawku uczą, choć może 12 lat temu nie uczyli (a może to moje skrzywienie po technikum samochodowym
- Od: 8 maja 2006, 11:40
- Posty: 66
- Skąd: Olkusz
- Auto: Mazda 323F 1.6 16V '94
według mnie kontrolka powinna zgasnąć w pierwszej sekundzie po uruchomienu silnika anawet w przed uruchomieniem silnika w czasie kręcenia (ale tu chyba wszystko gaśnie w czasie kręcenia)
2-3 s według mnie zbyt długo
kandex moze wymień na razie czujnik (niewielki koszt)
2-3 s według mnie zbyt długo
kandex moze wymień na razie czujnik (niewielki koszt)
Ostatnio edytowano 23 lip 2006, 09:24 przez Hazu, łącznie edytowano 1 raz
Czyli jak sam widzisz, kolega emmarek sugeruje wymienić czujnik ciśnienia oleju aż trzy razy
.
U mnie kontrolka ciśnienia oleju gaśnie w chwili odpalenia silnika. Dosłownie w momencie, gdy silnik sam ruszy a rola rozrusznika się zakończy. Tego nawet nie można nazwać sekundą. Po prostu od razu.
Kiedyś na FORUM był już podobny temat. Znajdziesz go w archiwum 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6. Rozwiązaniem było spuszczenie oleju, zdjęcie miski olejowej i oczyszczenie zarówno jej samej, jak i smoka. Taka operacja pomogła.
Zapobiegawczo możesz sprawdzić, ile masz oleju w układzie, oraz czy nie jest zbyt rzadki (np. 0W-30 – dane możesz odczytać zapewne z błąkającej się gdzieś w komorze silnika kartki). Zalecany olej, to 10W-...
Gdybyś szukał na siłę problemu, to możesz jeszcze sprawdzić ciśnienie oleju w układzie (zdaje się manometrem: na rozgrzanym silniku przy 1kRPM ma być co najmniej 2-3 bary; przy 3kRPM powinno być minimum 3-4 bary; gdy świeci się kontrolka ciśnienia oleju to oznacza, że ciśnienie jest poniżej 0,25 bara – przy założeniu, że czujnik jest OK) oraz wymienić filtr oleju. Jeżeli ciśnienie będzie zbyt małe, to wtedy trzeba podmienić pompę oleju i ponownie przeprowadzić pomiar (koniecznie w kilku zakresach obrotowych, gdyż równie to z tym ciśnieniem bywa).
Powodzenia
..::GofNet::..



U mnie kontrolka ciśnienia oleju gaśnie w chwili odpalenia silnika. Dosłownie w momencie, gdy silnik sam ruszy a rola rozrusznika się zakończy. Tego nawet nie można nazwać sekundą. Po prostu od razu.
Kiedyś na FORUM był już podobny temat. Znajdziesz go w archiwum 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6. Rozwiązaniem było spuszczenie oleju, zdjęcie miski olejowej i oczyszczenie zarówno jej samej, jak i smoka. Taka operacja pomogła.
Zapobiegawczo możesz sprawdzić, ile masz oleju w układzie, oraz czy nie jest zbyt rzadki (np. 0W-30 – dane możesz odczytać zapewne z błąkającej się gdzieś w komorze silnika kartki). Zalecany olej, to 10W-...
Gdybyś szukał na siłę problemu, to możesz jeszcze sprawdzić ciśnienie oleju w układzie (zdaje się manometrem: na rozgrzanym silniku przy 1kRPM ma być co najmniej 2-3 bary; przy 3kRPM powinno być minimum 3-4 bary; gdy świeci się kontrolka ciśnienia oleju to oznacza, że ciśnienie jest poniżej 0,25 bara – przy założeniu, że czujnik jest OK) oraz wymienić filtr oleju. Jeżeli ciśnienie będzie zbyt małe, to wtedy trzeba podmienić pompę oleju i ponownie przeprowadzić pomiar (koniecznie w kilku zakresach obrotowych, gdyż równie to z tym ciśnieniem bywa).
Powodzenia
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
kandex – proszę o nazwanie tematu zgodnie z regulaminem.
I nie kłócić mi się tutaj
(to do wszystkich)
I nie kłócić mi się tutaj

Mam podobny problem i nie zmartwiłbym się tym gdyby tak było od zawsze, ale u mnie pojawił się ten problem niedawno. Myślałem że brakuje oleju ale wszystko wygląda ok. Wraz z tym problemem pojawiły się kłopoty z odpalaniem. Każdego dnia jak odpalam madzię po nocy to chodzi mi na dwóch garach, po chwili wskakuje na 3 i po przejechaniu 100m wszystko się normuje. Może ktoś wie czego oznaką są takie problemy?
rutilus
- Od: 18 maja 2005, 21:37
- Posty: 36
- Skąd: Szczerców
- Auto: 323f BG '94 1.6 16V LPG
U Ciebie rutilus, to chyba lichuteńka kompresyja jest
. Sprawdź, jaka jest na poszczególnych garach.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
czintos napisał(a):ale dziwi mnie, że masz 8 samochód, a pierwszy raz widzisz, że kontrolka oleju gaśnie 2-3 sekundy po uruchomieniu silnika



Wystarczy wsiąść do byle VW/Audi/Skody/Seata (tak gdzies po 97 roku) i przekręcić kluczyk. Najpierw gasną kontrolki od ABS, poduszki, etc., a następnie <u>gaśnie</u> <b>kontrolka ciśnienia oleju</b>. Silnik odpala się (przynajmniej powinno) po zgaśnięciu wszystkich kontrolek i <u>jedyną</u> jaka pozostaje to ładowanie akumulatora. Jest tak przynajmniej w silnikach benzynowych – po przekręceniu kluczyka uruchamia się pompa oleju i sprawdzane jest ciśnienie. Krótko mówiąc – kontrolka gaśnie przed odpaleniem silnika.
Mój ma 16 lat i jakoś nie jest to dla niej normalne.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
nemi napisał(a): Jest tak przynajmniej w silnikach benzynowych – po przekręceniu kluczyka uruchamia się pompa oleju i sprawdzane jest ciśnienie. Krótko mówiąc – kontrolka gaśnie przed odpaleniem silnika.
Nie znam aut VAG-owskich, ale we wszystkich benzyniakach z jakimi miałem (nie)przyjemność nigdy konbtrolka smarowania nie gasła przed startem silnika....
Przeciez pompa olejowa w 99% przypadków jest pompa zembatą napędzaną mechanicznie...czyli tylko podczas kręcocę się wału ma napęd.
Dziwna teoria...
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
A wałem kręci rozrusznik i stąd napęd.magicadm napisał(a):czyli tylko podczas kręcocę się wału ma napęd.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
GofNet napisał(a):A wałem kręci rozrusznik i stąd napęd.
Hej, ale nie było nic o kręceniu rozruchem...
Tłumaczenie jeszcze dziwniejsze niż teoria...
Ale OK – nie łapmy się za słówka...
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
magicadm napisał(a):Nie znam aut VAG-owskich, ale we wszystkich benzyniakach z jakimi miałem (nie)przyjemność nigdy konbtrolka smarowania nie gasła przed startem silnika....
Mam akurat auto tej grupy (Skoda) pod blokiem
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Postaram się jeszcze raz jutro temu przyjrzeć, coby nie było, że herezję głoszę, a jak bedzie trzeba to sie filmik nagra
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości