rura wlewu paliwa 1.3 hatchback

Postprzez wpiotrek » 10 gru 2010, 09:18

witam forumowiczów


W mojej mazdzie przegniła rura wlewu paliwa i niestety muszę ją wymienić ( podobno bardzo częste w tym modelu) no i mam pytanie a mienowicie. Po odkręceniu osłony która znajduje się w lewym nadkolu moim oczom ukazał sie chcialoby sie powiedzeć piekny widok niestety tak nie jest. Są trzy rury :
1. wlew paliwa
2. odpowietrzenie baku
3 . cienkie trzy rureczki które nie wiem do czego służa a bardzo chce wiedzieć ponieważ tez musze je wymienić.
może ktoś orienruje się co to za przewody.

pozdrawiam Piotrek
Początkujący
 
Od: 8 gru 2010, 12:31
Posty: 5
Auto: 323 BG 1.3 16V

Postprzez markmas » 10 gru 2010, 11:26

ad3.
Te cienkie rureczki są również odpowietrzeniem baku. Spokojnie je możesz wymienić na elastyczne (odporne na działanie benzyny).
A dziś mam dzień dobroci :D
Obrazek

Pozdrawiam
Obrazek
Która następna? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 22:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez wpiotrek » 11 gru 2010, 10:53

Dzięki za odpowiedz. Nie wiesz może gdzie cos takiego dostane? na alledrogo brak a w sklepach tez cieżko:/ na zlomie ogladalem takie cuda z modelu F i są podobne ale nie jestem pewny czy identyczne. Wyjąć mojej niestety i porównać nie mogę bo się rozsypie:/ gdzie znalazłeś takie ładne schematy? ja szukałem książek napraw to sam lub czegoś podobnego i nie moglem znaleść do swojej wersji silnikowej. 1,4, 1,6 itd bez problemu ale 1,3 brak. Samochodzik to 323 LX hatchback BG 1,3.

pozdrawiam Piotrek
Początkujący
 
Od: 8 gru 2010, 12:31
Posty: 5
Auto: 323 BG 1.3 16V

Postprzez lukaszbroda » 11 gru 2010, 15:18

bo w takich ksiazkach to silnik 1.3 jest jako 1.4 a dlaczego nasz sa w dowodach 1.3 to nikt tego nie wie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 mar 2010, 16:52
Posty: 156
Skąd: krotoszyn-wlkp
Auto: była mazda 323 bg 1.3 16v
jest SCENIC I ph II

Postprzez markmas » 11 gru 2010, 17:09

1. W większości sklepów z artykułami samochodowymi – nie mylić z marketami.
Jak pisałem wcześniej – Możesz zgnite rurki zastąpić elastycznymi odpornymi na działanie benzyny. Użyj szukajki – gdzieś nawet była fotorelacja jak połatać bak. Rurki robi się na tej samej zasadzie :)
2. Od eFki są dokładnie takie same. Jednak biorąc ze złomu miej świadomość, że to szybko przeżre ruda. One (rurki) już też swoje lata mają.
3. Znalazłem na forum :P Sprawdź PW
4. 1.3, 1.4 to identyczne modele. Różnicę napisał Lukaszbroda :)
4a. 1.4 i 1.6 praktycznie są takie same. Różnią się dosłownie detalami.
4b. Obie wersje silnika były produkowane z gaźnikiem i wtryskiem. Którą wersję posiadasz?

Pozdrawiam
Obrazek
Która następna? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 22:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez wpiotrek » 13 gru 2010, 11:37

w serwisie mazdy dostane aczkolwiek cena jest dosyc zaporowa – ponad tysiac zloty:/ silniczek na wtrysku. poszukuje rury na zlomie. Jezeli od F-ki pasują to chyba cos się znajdzie
Początkujący
 
Od: 8 gru 2010, 12:31
Posty: 5
Auto: 323 BG 1.3 16V

Postprzez markmas » 13 gru 2010, 11:49

Niestety ceny niektórych części w aso są bardzo zaporowe :(
Szukajcie, a znajdziecie :) Dopiszę tylko, że takie same rurki są w każdej 323 z tego okresu, tj. 323 sedan, 323 hatchback, 323f. Oczywiście mowa o silnikach benzynowych.
Jak pisałem wcześniej to nie pitoliłbym się z szukaniem tego na złomie, bo to są rurki które gniją chwilę po sztywnych przewodach hamulcowych. Niestety taki urok tych modeli...
Zrobisz jak uważasz :)

Pozdrawiam i powodzenia życzę :)
Obrazek
Która następna? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 22:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez wpiotrek » 17 gru 2010, 22:55

szukajcie a znajdziecie, ja przynajmniej znalazlem:) z kilkoma defektami ale juz wszysko poprawione wyszlifowane, pomalowane, prawie jak nowa za 1000 PLN z ASO:)
Musiałem się komuś pochwalić

pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 8 gru 2010, 12:31
Posty: 5
Auto: 323 BG 1.3 16V

Postprzez markmas » 17 gru 2010, 23:29

A spróbował byś się nie pochwalić :)
Gratuluję. Miło się czyta jak ktoś porządnie dba o swoje małe wozidełko :)

Pozdrawiam
Obrazek
Która następna? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 22:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez wpiotrek » 19 gru 2010, 17:06

teraz musze jeszcze cos zrobic z podłużnicami, zauważylem ze ruda je wcina. Mam nadziej ze szlifowanie, malowanie, konserwacja wystarcza bo jezeli nie to ceniac wlasne życie będę musiał sie pozbyć samochodu:( przeszczep z innego smaochodu raczej odpada
Początkujący
 
Od: 8 gru 2010, 12:31
Posty: 5
Auto: 323 BG 1.3 16V

Postprzez Ania_TM » 19 gru 2010, 17:30

Panowie, to nie temat o rudej ;)
Tylko o rurze wlewu paliwa, proszę nie rozmywać.

Warto dbać o auto przed zimą, albo w jej trakcie ;)
Niestety – podłużnica to kręgosłup auta.. ;)

wpiotrek uzupełnij może swój profil, będzie czytelniej – o model auta ;)
Ania_TM
 

Postprzez Pabllo » 20 gru 2010, 23:38

wlew paliwa mozesz dostac na ebay.de kompletny jakbys bardzo chcial miec nowy:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2006, 15:14
Posty: 222 (1/1)
Skąd: Zębowice
Auto: Mazda 6 GY 2006r.

Postprzez sebek-71 » 6 maja 2019, 17:43

Odgrzeje kotleta....
Pytanie z 100 punktów...który przewód z trzech wychodzących z baku tzn. 2 cieńsze i jeden grubszy...jest odpowietrznikiem zbiornika.
Pytam bo założyłem prawie nówkę wlew a przy tankowaniu odbija po wlaniu za 10 zł jak by był pełny bak...?>??? <co?> <co?> <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 16:04
Posty: 1020 (0/16)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
jest 323 BG 1,6 16V

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323