Czy ustawienie aparatu zapłonowego ma wpływ na obroty na biegu jałowym?

Postprzez Cysiek » 18 cze 2006, 15:51

Od dłuższego czasu borykam się z obrotami. Byłem u elektryka, który podłąnczył lampe błyskową ( tak to się chyba nazywa ) i powiedział że w 16 się mieści. Nie wiem co te 16 oznacza, bo nieznam się w tych sprawach. Temu elektrykowi jakoś nie wierze, a drugiego nie ma w mieście. Więc może ktoś z was mi coś podpowie. Dodam że auto wkręca się na obroty bez problemu czy to Pb czy Lpg
Była 323f bg
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2005, 23:18
Posty: 169
Skąd: Przasnysz
Auto: Audi 80 B4 Avant 1,9 Tdi

Postprzez Alexs » 18 cze 2006, 20:33

tak, ustawienie aparatu zaplonowego ma wpływ na obroty na biegu jałowym. Dodam, ze na lpg powinien być zapłon lekko opóźniony, kluczem sie to odkręca i przesówa w jedną bądz drugą strone i słychać jak obroty się wachają przy regulacji. Ale niekoniecznie możesz mieć wachania od aparatu, na lpg sie różne cuda na kiju dzieją.
" o czym myśli młodzież co z paskami nosi odzież" :–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2005, 01:24
Posty: 326
Skąd: Stacja Warszawa
Auto: Premacy 2.0 DiTD, 03r.

Postprzez Hazu » 18 cze 2006, 20:41

Alexs napisał(a):Dodam, ze na lpg powinien być zapłon lekko opóźniony

ja byłbym przeciwnego zdania.

Ale Cysiek nie napisałeś czy problem z obrotami wystepuje też na pb – jeśli nie to trzeba wyregulować instalację lub zregenerować parownik.

Jezeli na pb też wystepuje problem to radzę przegladnąć forum w tym temacie jest tu tego wiele.

Zostaw ustawienie aparatu tak jak przewidziała fabryka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Alexs » 18 cze 2006, 21:02

emmarek napisał(a):ja byłbym przeciwnego zdania.


tak masz racje, chyba przyśpieszony ;)
" o czym myśli młodzież co z paskami nosi odzież" :–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2005, 01:24
Posty: 326
Skąd: Stacja Warszawa
Auto: Premacy 2.0 DiTD, 03r.

Postprzez Cysiek » 18 cze 2006, 21:45

emmarek napisał(a):Ale Cysiek nie napisałeś czy problem z obrotami wystepuje też na pb – jeśli nie to trzeba wyregulować instalację lub zregenerować parownik.

Problem występuje na Pb i Lpg
emmarek napisał(a):Jezeli na pb też wystepuje problem to radzę przegladnąć forum w tym temacie jest tu tego wiele.

Od tygodnia przeglądam wątki. Jest dużo na temat niskich obrotów. Mój przypadek jest inny. Strzału na Lpg nie miałem no chyba że są strzały co ich nie słychać :| . Najgorsze jest to, że w tym mieście nie ma ani dobrego mechanika i elektryka. Byłem u jednego to nie wiedział gdzie podpiąć tester <jelen> . Więc musze sobie jakoś sam poradzić. Problem jest taki, że jak odpalam rano wszystko jest Ok. Jak auto już się dobrze rozgrzeje to obroty skaczą od 1000 do 1100 i tak pare razy poskaczą i opadną na 900. Tego nie było wcześniej. Świece nowe NGK, kable ( no name za 80zł ) przejechały 6 tyś km, kopułka chyba firma ES włoska 6 tyś km temu założona. Sprawdzałem kompa i pokazywał błąd nr 15 – coś nie tak z sondą. Zrobiłem reset i jest to samo tylko nie pokazuje już tego błędu. Zrobiłem już jakieś 130km od resetu ( to już powinno pokazywać błąd ). Sonda była mierzona elektryk stwierdził że jest ok. Spalanie też jest w normie 10Lpg na 100km w mieście przy krótkich odcinkach, Pb nie wiem bo tylko odpalam na nim.Przepustnica wyczyszczona. Pomysłów mi brak. Wszyscy mówią, żeby olać temat. Tylko mnie to nie daje spokoju
Była 323f bg
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2005, 23:18
Posty: 169
Skąd: Przasnysz
Auto: Audi 80 B4 Avant 1,9 Tdi

Postprzez emik » 21 cze 2006, 09:16

A silnika krokowego tam nie masz??
moze on niedoregulowuje ci dawki powietrza.
Zapłon, przepływomierz wszystko musi grac
no chyba że lewe powietrze, trza poszperać, jak wiedze masz 8V ale 1,6, ja mam 1,3 u mnie krokowca na przepustnicy nie ma ale obadaj u siebie. W silnikach z wtryskiem mozna przyjac że ilośc powietrza reguluje wartościa obrotów, gdyz całosc kontroluje sterownik poprzez wartosci sondy lambda, i parametrów zapisanych w sterowniku i odczytów w danej chwili z urądzeń dodatkowych.
gdzieś na forum był dostep do serwisówki madzi pomierz parametry urżądzeń – przepływomierza, czujnika temp, wartości sondy lambda, sprawdż pozom płynu chłodniczego. Troche tego jest, ale problem masz na 2 paliwach wiec to cos wspólnego
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 15 cze 2004, 08:03
Posty: 147

Postprzez Cysiek » 21 cze 2006, 17:40

emik napisał(a):A silnika krokowego tam nie masz??

Z tego co wiem to nie. Tylko jest tam urządzenie co reguluje obr na ssaniu.
Była 323f bg
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2005, 23:18
Posty: 169
Skąd: Przasnysz
Auto: Audi 80 B4 Avant 1,9 Tdi

Postprzez emik » 22 cze 2006, 08:46

Tak tak, to urządzenie ma jakiś element reagujacy na tempereture cieczy chłodzacej i otwiera dodatkowy bądż przymyka dopływ powietrza, co rejestruje przepływka. Dalej zobacz czy nie faluje ci klapa przepływki przy pracujacym silniku, to dosć delikatny zabieg bo musisz usunac dekielek na przepływce i uwazać zeby jej wewnatrz nie uszkodzic no i pomierz omomierzem jej wartosci na pinach gdy ja wywleczesz :)Co do zapłonu jesli sterowany jest z ECU o ile się nie myle wyprzedzenie na jałowym na 10 stopni, jeśli masz 16....to zdaje sie duzo, czy nie masz spalania stukowego?? A i nie wiem jak silnik i sterownik się przy tej wartości zachowuje. Ja miałem nie +10 a, -2 i złopał mi paliwo, miał brak kopa, samozapłon po zgaszeniu auta przy duzych temperaturach. Ale obroty miał stabilne. Zdobądz ksiazke ja się z niej dużo dowiedziałem i podleczyłem madzie ze chodzi jak pszczółka. Przy 173 tys silnik pracuje stabilnie i wkręca się nie gorzej jak nie jedna jednostka 1,6
Pozdrawiam
aha obroty oczywiście zmieniają się z wartością kąta wyprzedzenia zapłonu. Po zmianie kąta napewno powinieneś ustawić obroty biegu jałowego śruba na przepustnicy i niech nikt nie pisze że nic to nie daje :D nie mając silnika krokowego w przepustnicy obroty ustawiasz nią znam to z autopsji – strzałka :P
Forumowicz
 
Od: 15 cze 2004, 08:03
Posty: 147

Postprzez Cysiek » 22 cze 2006, 15:51

[quote="emik"]Tak tak, to urządzenie ma jakiś element reagujacy na tempereture cieczy chłodzacej i otwiera dodatkowy bądż przymyka dopływ powietrza, co rejestruje przepływka. Dalej zobacz czy nie faluje ci klapa przepływki przy pracujacym silniku, to dosć delikatny zabieg bo musisz usunac dekielek na przepływce i uwazać zeby jej wewnatrz nie uszkodzic no i pomierz omomierzem jej wartosci na pinach gdy ja wywleczesz :[/quote]
Zdjełem tą klapke na przepływce. I widać, że taki drucik l( nie wiem jak to nazwać ) lekko faluje. Nie robiłem pomiarów bo nie mam gdzie.
Była 323f bg
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2005, 23:18
Posty: 169
Skąd: Przasnysz
Auto: Audi 80 B4 Avant 1,9 Tdi

Postprzez Cysiek » 22 cze 2006, 22:45

W przepływce jest taki plastikowy kołeczek przed klapką jest on chyba troche zawalony olejem. Teraz mam pytanko czym go wyczyścić np: płyn do gaźników będzie dobry? Ale nie wiem czy to jest akurat ta usterka bo na lpg przepływka jest omijana.
Była 323f bg
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2005, 23:18
Posty: 169
Skąd: Przasnysz
Auto: Audi 80 B4 Avant 1,9 Tdi

Postprzez emik » 23 cze 2006, 07:45

Znaczy masz przepływomierz klapowy, taki jak mój. Ten dydus o ktorym piszesz to czujnik temperatury wlatującego powietrza. Wyczyśc go delikatnie. zobacz czy pod owym dekielkiem bakielitowym (w przepływce) wszystko jest na swoim miejscu, swieci sie i jest czysciutkie. To co drzy czy jak piszesz faluje to suwak potencjometru. U mnie o ile pamietam był stabilny a przy przygazowaniu wychylał się znacznie, to on informuje ECU o ilosci wpadajacego powietrza i zapotrzebowaniu na moc (obroty). Nie oznacza to jednak że skoro ci faluje to jest uszkodzony. Jest wiele elementów ktore pracuja w sprzęzeniu zwrotnym i składa się to na stabilną prace silnika. Czy obejrzałes dokladnie dolot az do przepustnicy, szczelnośc pokrywy filtra, rurę gumową, puszke rezonansową, aha zobacz czy z tyłu patrzac od góry silnika rurka gumowa biegnaca od puszki rezonansowej (zdaje sie) do kolektora ssącego jest dobra nie ma pęknięć czy też sie nie zsunęła. Co jeszcze....klapa przepływki powinna wychylać się z lekkim oporem(napiecie sprezyny) która widac pod bakielitem, ale płynnie i bez zacięc. Możesz odłączyć lambdę i przejedż się na Pb zobacz czy ci obroty faluja. Lambda ma kostke śmiało ją wypnij
pamietaj o pózniejszym resecie kompa. Płynu chłodniczego masz mam nadzieje tyle ile trzeba, moze nalezy równiez sprawdzić element pod przepustnicą odpowiadający za tzw. ssanie w ksiazce o mazdzie 323 były procedury sprawdzania tego, może ktos z kolegów podrzuci stronke odnosnie pomiarów w/w elementów. Ja narazie nie mam dojścia do wersji elektronicznej. Zobacz czy owe kable WN w nocy nie przebijaja na obudowe, to że widac biegnace iskry wzdłóż kabla to zjawisko normalne – tak podobno twierdza producenci, zeszta mam to samo :)
Czujnik temperatury płynu chłodniczego :D jest cos takiego zdaje się z zielonym wtykiem przy blędnych wskazaniach tez moze fiksowac motor. Jezeli pokazuje kaszane w zakresie dopuszczalnym to silnik wariuje a ECU byka nie pokarze. Cholera duzo jest tego i trza sie w tym znależć, ale po nitce do kłębka . Ksiazka o 323 zdobadz ją i panienkę poznasz i albo sam uleczysz albo oddasz do własciwego doktora. Nie napisałes jaki masz gaz jaka instalkę, moz e szukamy nie tam gdzie trzeba. Moze sterownik od gazu cos miesza z elektryka Mazdy. Ja mam prosta instalkę 1 generacji. Emutator lambdy zrobiłem sam, choć i bez tego chodziło dobrze. No i napisz w jakich okolicznościach się to zrobiło
Narazie tyle :D Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 15 cze 2004, 08:03
Posty: 147

Postprzez Cysiek » 23 cze 2006, 15:42

emik napisał(a):Nie napisałes jaki masz gaz jaka instalkę, moz e szukamy nie tam gdzie trzeba

II generacji komp to Autronic al 700 ( jakoś tak )
emik napisał(a):No i napisz w jakich okolicznościach się to zrobiło

Jechałem do pracy i zobaczyłem że wskazówka na obr troszke faluje. Podejrzewam, że wystąpiło to z dnia na dzień. Strzałów na lpg nie miałem.
emik napisał(a):moze nalezy równiez sprawdzić element pod przepustnicą odpowiadający za tzw. ssanie

Jak jest zimny to wszystko jest ok. Tylko jak się już rozgrzeje.
Była 323f bg
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2005, 23:18
Posty: 169
Skąd: Przasnysz
Auto: Audi 80 B4 Avant 1,9 Tdi

Postprzez emik » 23 cze 2006, 20:44

Odłacz lambdę i zobacz co na zimnym i na nagrzanym będzie.Powinien lać nadmiar, z programu z ECU, brak – sterowania lambdy, zrób to na Pb co by na gazie strzałów jakby co nie było. I moze powtórz badanie kodów błedu. Może pomoze ci ktoś kto zna podłaczenie tego Al 700 do lambdy i jak to działa. W razie czego poszukaj na necie działu LPG- forum. Tam sa kozacy od gazu. Martinezowi falowały obroty ale on ma krokowca nie wiem co osiągnął. My mamy prostszy silnik. Nie chcę się powtarzać zacznij od pomiarów dane w ksiazce mazda 323, moze jest jeszcze na forum jakis link.
Forumowicz
 
Od: 15 cze 2004, 08:03
Posty: 147

Postprzez Cysiek » 23 cze 2006, 22:10

emik napisał(a):Odłacz lambdę i zobacz co na zimnym i na nagrzanym będzie

Odłąnczyłem sonde na rozgrzanym silniku i chodził tak samo. Na zimnym nie próbowałem bo musiał bym poczekać do rana.Po odłąnczeniu sondy podpiełem tester i wyszedł mi błąd nr 18. W mojej rozpisce to jest Regulator dostosowania ilości paliwa. Nie wiem jaki ma wpływ na Lpg :| , bo na lpg mam to samo. Przepływomierz przeczyściłem chociaz praktycznie nie było co. Bo pod tą pokrywką jest czyściutko.
Dziś śmigałem na Pb i zauważyłem taki objaw, że między 2,5 a 3 tyś obr auto jak by traciło siłe. Występuje to tylko przy delikatnym dodawaniu gazu.
Była 323f bg
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2005, 23:18
Posty: 169
Skąd: Przasnysz
Auto: Audi 80 B4 Avant 1,9 Tdi

Postprzez emik » 26 cze 2006, 07:35

Z tą dziura na Pb mam podobnie, ja obstawiam na zawalenie dolotu przez mikser i klapę. Jak daję mocniej w palnik to idzie i pokazuje wzbogacenie mieszanki ale jak powoli tez słabo ciągnie. Tu trza się zastanowic skąd te pływanie obrotów na jałowym. A umiał bys podłaczyć sie równolegle miernikiem analogowym (ze wskazówką) pod przewód od lambdy?? Jesli tak zbadaj warości napięć. Skup się narazie na Pb. przy zimnym silniku zanim lambda sie rozgrzeje pokarze 0, ze wzrostem temp. zaczyna pokazywac napiecie w granicach 0,7 – 0,9 aż do uruchomienia funkcji serowania paliwa przez lambdę tu napiecie (wskazówka) powinna cyklicznie skakać w przedziale 0,2 – 0,7 jak zapodasz w palnik powinna pokazać coś koło 0,8 – 1 V Przy przytrzymywaniu na obrotach znów cyklicznie skacze, a po puszczeniu gazu (powrót na obroty jałowe) spadnie do 0 przy nagrzanym silniku. Te cykliczne wahania napiecia lambdy powinny zmieniac się około raz na sek. a nawet ciut szybciej. Sprawdz ilośc płynu chłodniczego w chłodnicy i w naczyniu wyrównawczym, no i czy przy zimnym silniku po wyciagnieciu korka na chłodnicy nic nie bąbluje. Co do urządzenia odpowiedzialnego za zwiekszenie ilosci powietrza przy zimnym silniku, pogmeram w swoim archiwum moze cos znajde jak to pomierzyc.
Forumowicz
 
Od: 15 cze 2004, 08:03
Posty: 147

Postprzez Cysiek » 26 cze 2006, 16:13

Chyba wina leży po stronie sondy. Wcześniej jak robiłem pomiary sondy to gaz był podłąnczony do sondy. Teraz odpiełem gaz i podpiełem sonde normalnie i pokazuje na mierniku -1 to chyba jest już martwa. Przez dwa śmigam na Pb i pali jak smok. Za 20 zł wlałem to zrobiłem niecałe 30km w mieście :| . Narazie zmienie sonde i zobacze czy efekty będą widoczne. Tylko mie zastanawia czy przez sonde mogą tak głupieć obroty
Dzięki emik za wszystkie rady. Jestem twoim dłużnikiem ;)
Była 323f bg
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2005, 23:18
Posty: 169
Skąd: Przasnysz
Auto: Audi 80 B4 Avant 1,9 Tdi

Postprzez emik » 27 cze 2006, 08:17

Jezeli pomiar zrobiłeś przy wpiętej sondzie pod sterownik i na Pb, i na nagrzanym silniku a jej wartośc npięcia się nie zmienia duże prawdopodobieństwo że jest to sonda. Brak sterowania napewno ma wpływ na paliwozerność, co do obrotów też nie będą stabilne. Sprawdz jeszcze na wypiętej sondzie jakie będą jej wskazania czy się cokolwiek zmienia. Jakby co to pytaj. Aha zapłon u Ciebie jakby co na 7 stopni +-1, jesli masz aparat zapłonowy bez sterowania podcisnieniowego, czyli sterowanie z ECU.
Pozdr.
Forumowicz
 
Od: 15 cze 2004, 08:03
Posty: 147

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323