silnik Mazdy 323 BG B6 1.6 do Mazdy 323 BG 1.3 16v

Postprzez p_pekala » 25 wrz 2014, 13:13

Witam wszystkich klubowiczów.
Szukałem odpowiedzi na moje pytanie na forum dotyczące przekładki silnika, lecz nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi. Większość wątków dotyczy przekładki silnika mniejszego na GT lub podobne.
Moje pytanie:
Czy da się bez problemu zamontować silnik z Mazdy 323 BG 1.6 16 zaworowy lub ewentualnie 1.6 8 zaworowy do Mazdy 323 BG z silnikiem 1.3 16 zaworowym? Czy wraz z przekładką silnika trzeba zmienić skrzynię biegów czy można zostawić skrzynię 1.3 i wymienić tylko sam silnik?
Sytuacja: auto w idealnym stanie z padniętym silinikiem 1.3
Czy po zmianie silnika na 1.6 będzie dało się odczuć wyraźną różnicę w osiągach, zrywności, itp. czy też będzie to mało odczuwalne?
Pozdrawiam
Paweł
Początkujący
 
Od: 15 wrz 2012, 15:45
Posty: 13 (0/1)
Auto: Mazda 323 BG 1.3 16V 1994

Postprzez sebek-71 » 25 wrz 2014, 18:00

Możesz bez żadnego problemu przekładać silniki 1,6 do 1,3 i odwrotnie 1,3 do 1,6 obojętnie czy 16V, czy 8V i skrzyni też nie musisz zamieniać.Nawet lepsza jest ta z 1,3, bo ma krótsze(szybsze) przełożenia.
Różnica w mocy jest odczuwalna nawet wyraźnie. Silnik 1,6 ma 88KM, a 1,3 73 lub 75KM.
Ale przy przekładce musisz koniecznie podmienić tylko komputery, ten od 1,3 do 1,3, a ten z 1,6 do 1,6 i...WSIO ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 17:04
Posty: 1144 (1/19)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
323 BJ 1,5 sedan
jest Mazda 3 BK 1,6 MZR

Postprzez p_pekala » 25 wrz 2014, 20:46

Dzięki serdeczne Sebek za dpowiedź. Prawdę mówiąc po jeszcze jednym dokładnym przeczytaniu działu ogarnęły mnie wątpliwości. Co prawda nigdzie na forum nie pisze, że taka przekładka jest niemożliwa, lecz wyczytałem, że oprócz przełożenia silnika i komputera, trzeba zmieniać skrzynię, układ przeniesienia napędu, półosie.. i w związku z tym wkładanie silnika 1.6 pociąga za sobą zbyt dużo kosztów. Ale jeśli ( z tego co dowiedziałem się w sieci ) silnik 1.6 16V czyli B6 różni się od 1.3 16V większymi cylindrami, to chyba mocowania są podobne i przekładka nie wymaga zmiany skrzyni, półosi, itd.
Czy ktoś spotkał się z taką przekładką w praktyce? To znaczy robił to sam lub ktoś ze znajomych i widział takie auto z taką przeróbka na własne oczy, jeżdżące, hamujące, odpalające.. :]
Początkujący
 
Od: 15 wrz 2012, 15:45
Posty: 13 (0/1)
Auto: Mazda 323 BG 1.3 16V 1994

Postprzez sebek-71 » 27 wrz 2014, 15:13

Kolego jeśli piszę ci, że silniki 1,6 i 1,3 można swobodnie przekładać, to znaczy, że tak jest :)
Sam osobiście widziałem i nawet jeździłem taką mazdą po przekładce z 1,3 na 1,6 i nic oprócz tych rzeczy co pisałem zmieniać nie trzeba było...
Gdybyś zmieniał na albo z 1,8 to wtedy tak...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 17:04
Posty: 1144 (1/19)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
323 BJ 1,5 sedan
jest Mazda 3 BK 1,6 MZR

Postprzez p_pekala » 27 wrz 2014, 20:52

Jeszcze raz dzięki za wyjaśnienia. <piwo>
To świetna wiadomość dla wszystkich. Dobrze jest mieć możliwość niewielkich modyfikacji auta do jazdy codziennej. :)

Edit siegu:
Jeszcze jedno pytanie :) Czy przy przekładce oprócz komputera wystarczy przełożyć samą głowicę z 1.6 8v lub 16v, a reszta osprzętu zostaje z 1.3? Podobno silnik 1.6 8v jest zrywniejszy przy niższych obrotach od 1.6 16v? Co wybrać? ;P
Początkujący
 
Od: 15 wrz 2012, 15:45
Posty: 13 (0/1)
Auto: Mazda 323 BG 1.3 16V 1994

PostTen post został usunięty przez siegu 16 paź 2014, 19:05.
Powód: Post pod postem

Postprzez tadzik101201 » 24 paź 2014, 09:02

Jeszcze nie słyszałem żeby ośmio zaworowy był zrywniejszy od 16 zaworowego zakładaj 16v i się nie zastanawiaj ani chwili <głaszcze>
Początkujący
 
Od: 7 sie 2014, 12:51
Posty: 15
Skąd: Poznań
Auto: Mazda mx3 1.8 16v 1994r

Postprzez p_pekala » 24 paź 2014, 22:02

No nie wiem.. z wyjaśnień na forum, które przeczytałem w ostatnich dniach <nauka> wynika, że na niższych obrotach silnik B6 8V ma większy moment obrotowy niż B6 16V.. więc powinien się lepiej zbierać bez specjalnego deptania.. Ale jeśli deptać to 16V powinno szybciej przyspieszać..
Początkujący
 
Od: 15 wrz 2012, 15:45
Posty: 13 (0/1)
Auto: Mazda 323 BG 1.3 16V 1994

Postprzez sebek-71 » 24 paź 2014, 23:41

Tak nie patrz choć niby jest trochę w tym racji, ale przecież na przyśpieszanie i moc mają też inne, ważne czynniki wpływ takie jak np: stan przewodów wn, świece,filtr powietrza i dolot,nie zapieczone hamulce itd, itp... :D
Miałem kiedyś możliwość porównać 232bg 1,3 8v na gaźniku(bez wspomy) i taką samą z silnikiem 1,3 16v ze wspomaganiem i...ta pierwsza wyraźnie lepiej się zbierała ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 17:04
Posty: 1144 (1/19)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
323 BJ 1,5 sedan
jest Mazda 3 BK 1,6 MZR

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323