Witam wszystkich klubowiczów.
Szukałem odpowiedzi na moje pytanie na forum dotyczące przekładki silnika, lecz nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi. Większość wątków dotyczy przekładki silnika mniejszego na GT lub podobne.
Moje pytanie:
Czy da się bez problemu zamontować silnik z Mazdy 323 BG 1.6 16 zaworowy lub ewentualnie 1.6 8 zaworowy do Mazdy 323 BG z silnikiem 1.3 16 zaworowym? Czy wraz z przekładką silnika trzeba zmienić skrzynię biegów czy można zostawić skrzynię 1.3 i wymienić tylko sam silnik?
Sytuacja: auto w idealnym stanie z padniętym silinikiem 1.3
Czy po zmianie silnika na 1.6 będzie dało się odczuć wyraźną różnicę w osiągach, zrywności, itp. czy też będzie to mało odczuwalne?
Pozdrawiam
Paweł
silnik Mazdy 323 BG B6 1.6 do Mazdy 323 BG 1.3 16v
Strona 1 z 1
Możesz bez żadnego problemu przekładać silniki 1,6 do 1,3 i odwrotnie 1,3 do 1,6 obojętnie czy 16V, czy 8V i skrzyni też nie musisz zamieniać.Nawet lepsza jest ta z 1,3, bo ma krótsze(szybsze) przełożenia.
Różnica w mocy jest odczuwalna nawet wyraźnie. Silnik 1,6 ma 88KM, a 1,3 73 lub 75KM.
Ale przy przekładce musisz koniecznie podmienić tylko komputery, ten od 1,3 do 1,3, a ten z 1,6 do 1,6 i...WSIO
Różnica w mocy jest odczuwalna nawet wyraźnie. Silnik 1,6 ma 88KM, a 1,3 73 lub 75KM.
Ale przy przekładce musisz koniecznie podmienić tylko komputery, ten od 1,3 do 1,3, a ten z 1,6 do 1,6 i...WSIO
Dzięki serdeczne Sebek za dpowiedź. Prawdę mówiąc po jeszcze jednym dokładnym przeczytaniu działu ogarnęły mnie wątpliwości. Co prawda nigdzie na forum nie pisze, że taka przekładka jest niemożliwa, lecz wyczytałem, że oprócz przełożenia silnika i komputera, trzeba zmieniać skrzynię, układ przeniesienia napędu, półosie.. i w związku z tym wkładanie silnika 1.6 pociąga za sobą zbyt dużo kosztów. Ale jeśli ( z tego co dowiedziałem się w sieci ) silnik 1.6 16V czyli B6 różni się od 1.3 16V większymi cylindrami, to chyba mocowania są podobne i przekładka nie wymaga zmiany skrzyni, półosi, itd.
Czy ktoś spotkał się z taką przekładką w praktyce? To znaczy robił to sam lub ktoś ze znajomych i widział takie auto z taką przeróbka na własne oczy, jeżdżące, hamujące, odpalające..![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Czy ktoś spotkał się z taką przekładką w praktyce? To znaczy robił to sam lub ktoś ze znajomych i widział takie auto z taką przeróbka na własne oczy, jeżdżące, hamujące, odpalające..
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Kolego jeśli piszę ci, że silniki 1,6 i 1,3 można swobodnie przekładać, to znaczy, że tak jest
Sam osobiście widziałem i nawet jeździłem taką mazdą po przekładce z 1,3 na 1,6 i nic oprócz tych rzeczy co pisałem zmieniać nie trzeba było...
Gdybyś zmieniał na albo z 1,8 to wtedy tak...
Sam osobiście widziałem i nawet jeździłem taką mazdą po przekładce z 1,3 na 1,6 i nic oprócz tych rzeczy co pisałem zmieniać nie trzeba było...
Gdybyś zmieniał na albo z 1,8 to wtedy tak...
Jeszcze raz dzięki za wyjaśnienia.
To świetna wiadomość dla wszystkich. Dobrze jest mieć możliwość niewielkich modyfikacji auta do jazdy codziennej.
Edit siegu:
Jeszcze jedno pytanie
Czy przy przekładce oprócz komputera wystarczy przełożyć samą głowicę z 1.6 8v lub 16v, a reszta osprzętu zostaje z 1.3? Podobno silnik 1.6 8v jest zrywniejszy przy niższych obrotach od 1.6 16v? Co wybrać? 
To świetna wiadomość dla wszystkich. Dobrze jest mieć możliwość niewielkich modyfikacji auta do jazdy codziennej.
Edit siegu:
Jeszcze jedno pytanie
Jeszcze nie słyszałem żeby ośmio zaworowy był zrywniejszy od 16 zaworowego zakładaj 16v i się nie zastanawiaj ani chwili 

- Od: 7 sie 2014, 12:51
- Posty: 15
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda mx3 1.8 16v 1994r
No nie wiem.. z wyjaśnień na forum, które przeczytałem w ostatnich dniach
wynika, że na niższych obrotach silnik B6 8V ma większy moment obrotowy niż B6 16V.. więc powinien się lepiej zbierać bez specjalnego deptania.. Ale jeśli deptać to 16V powinno szybciej przyspieszać..

Tak nie patrz choć niby jest trochę w tym racji, ale przecież na przyśpieszanie i moc mają też inne, ważne czynniki wpływ takie jak np: stan przewodów wn, świece,filtr powietrza i dolot,nie zapieczone hamulce itd, itp...
Miałem kiedyś możliwość porównać 232bg 1,3 8v na gaźniku(bez wspomy) i taką samą z silnikiem 1,3 16v ze wspomaganiem i...ta pierwsza wyraźnie lepiej się zbierała
Miałem kiedyś możliwość porównać 232bg 1,3 8v na gaźniku(bez wspomy) i taką samą z silnikiem 1,3 16v ze wspomaganiem i...ta pierwsza wyraźnie lepiej się zbierała
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości