Dziwne zachowanie silnika B6 B+G w 323f BG

Postprzez jarsoN » 14 kwi 2014, 10:01

Witam.

Mam taki problem iż auto które aktualnie posiadam dziwnie odpala i dziwnie pracuje na benzynie. Jest tak, ide rano, odpalam, jest na benzynie, odpala obroty są masakrycznie niskie, na poziomie 0,2-0.4krpm, na gazie zresztą to samo, ale auto nie gaśnie, telepie strasznie, ale chodzi i można jechać. Po jakiejś chwili gdy auto sie delikatnie 'obudzi', na gazie obroty podskakuja do 1krpm, może lekko powyżej, na benzynie nie sprawdzałem, ale dochodzę tutaj do sedna sprawy. Gdy np. kończy mi się gaz, chce pojechać na benzynie pomijam fakt, że szarpie (filtr paliwa jest już pordzewiały, więc stawiam to jako przyczynę), to obroty podskakują do 1,5krpm dokladnie tyle ile miałem w poprzednim mx3 na ssaniu. Pierwszy raz sie z czymś takim spotykam, że jak auto jest nagrzane, to chodzi jak na ssaniu a jak zimne to prawie gaśnie...

Co to może być?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2011, 10:36
Posty: 1040
Skąd: LU
Auto: Jest:
m3 '04
Było:
N15, 1.4, '00
EC B6 '92

Postprzez Misik » 14 kwi 2014, 20:18

U siebie też miałem problem z obrotami i nie było to łatwe. Sprawdzałeś czy są jakieś błędy? jeśli nie to na początek zaczął bym od tego. Filtr paliwa też wymień. Może przepływka albo krokowiec jest walnięty i obroty głupieją. Możesz też je przeczyścić i wtedy zobaczyć czy coś się zmieniło
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2013, 15:55
Posty: 462 (0/3)
Skąd: Łódź
Auto: Była 323F BG B6 93'
Jest 323F BA Z5 98' Limited Edition

Postprzez Daro_GST » 14 kwi 2014, 21:47

ja bym na początku wymienił czujnik temperatury silnika (ten do kompa nie na zegar)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2007, 10:31
Posty: 121
Skąd: Kętrzyn
Auto: 323 BF 1.6i '88 Hatchback

Postprzez tekkenfan » 18 kwi 2014, 15:13

Zamiast wymieniać bez sensu czujnik może lepiej zmierzyć jego rezystancje?

Sprawdź/wyczyść silniczek krokowy w przepustnicy (może się przycina) i ten drugi który regulowany jest tylko płynem chłodniczym (nie pamiętam gdzie i czy w ogóle jest w B6, ale w BPeku jest na spodzie kolektora ssącego)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez Bo_Lo » 18 kwi 2014, 15:36

Mualem to samo.winny byl czujnik temp na kolektorze ssacym.
A to co pisze Tekken (bimetal) jest w B6 wbudowane w "krokowca"

Wysłane z mojego WT19i
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez Daro_GST » 18 kwi 2014, 16:08

tekkenfan napisał(a):Zamiast wymieniać bez sensu czujnik może lepiej zmierzyć jego rezystancje?


no to czekamy na opis temperatur i rezystancji, bo wpięcie miernika w czujnik bez tej wiedzy nic nie da.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2007, 10:31
Posty: 121
Skąd: Kętrzyn
Auto: 323 BF 1.6i '88 Hatchback

Postprzez tekkenfan » 19 kwi 2014, 02:44

A co za problem znaleźć wartości rezystancji? Np. książka "Sam naprawiam" czy jakoś tak?
Wiadomo, że nie będzie całego zakresu tylko np. dla 3-4 wartości temperatur ale da to jakiś pogląd, a jak nie to zawsze można wyciągnąć czujnik i wsadzić do garnka z wodą i termometrem. Wg. mnie jest to lepsza opcja niż wydawanie 100zł za czujnik, który może być sprawny.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez jarsoN » 19 kwi 2014, 13:39

Może być ten czujnik, bo po przekręceniu kluczyka na zapłon już wskazówka temperatury zaczyna się podnosić. Nie wiem czy to wina licznika czy czujnika, ale coś jest nie halo z tym.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2011, 10:36
Posty: 1040
Skąd: LU
Auto: Jest:
m3 '04
Było:
N15, 1.4, '00
EC B6 '92

Postprzez Bo_Lo » 19 kwi 2014, 14:29

Nie do konca.ten czujnik nie daje stgnalu na wskazowke. W BG sa trzy czyjniki temp.
Komp
Wskazowka
Wentylator

Wysłane z mojego WT19i
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez tekkenfan » 19 kwi 2014, 15:10

Otóż to, za wskazówke odpowiada czujnik jednopinowy w okolicy termostatu, podobnie jak wentylator. Za temp. do ECU odpowiada czujnik 2 pinowy z zieloną wtyczką który w B6 jest jak dobrze pamiętam pomiędzy 2 i 3 rurkiem od kolektora ssącego.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez jarsoN » 19 kwi 2014, 15:28

To który w końcu czujnik może być trafiony ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2011, 10:36
Posty: 1040
Skąd: LU
Auto: Jest:
m3 '04
Było:
N15, 1.4, '00
EC B6 '92

Postprzez Bo_Lo » 19 kwi 2014, 16:27

Ten od kompa,czyli umiejscowiony na kolektorze ssacym

Wysłane z mojego WT19i
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez jarsoN » 19 kwi 2014, 21:09

Ok jutro będę coś działać, dzięki koledzy i wesołych świąt. Będę informować czy to ten czujnik trafiony :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2011, 10:36
Posty: 1040
Skąd: LU
Auto: Jest:
m3 '04
Było:
N15, 1.4, '00
EC B6 '92

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323