Witam.
Mam taki problem iż auto które aktualnie posiadam dziwnie odpala i dziwnie pracuje na benzynie. Jest tak, ide rano, odpalam, jest na benzynie, odpala obroty są masakrycznie niskie, na poziomie 0,2-0.4krpm, na gazie zresztą to samo, ale auto nie gaśnie, telepie strasznie, ale chodzi i można jechać. Po jakiejś chwili gdy auto sie delikatnie 'obudzi', na gazie obroty podskakuja do 1krpm, może lekko powyżej, na benzynie nie sprawdzałem, ale dochodzę tutaj do sedna sprawy. Gdy np. kończy mi się gaz, chce pojechać na benzynie pomijam fakt, że szarpie (filtr paliwa jest już pordzewiały, więc stawiam to jako przyczynę), to obroty podskakują do 1,5krpm dokladnie tyle ile miałem w poprzednim mx3 na ssaniu. Pierwszy raz sie z czymś takim spotykam, że jak auto jest nagrzane, to chodzi jak na ssaniu a jak zimne to prawie gaśnie...
Co to może być?
Dziwne zachowanie silnika B6 B+G w 323f BG
Strona 1 z 1
U siebie też miałem problem z obrotami i nie było to łatwe. Sprawdzałeś czy są jakieś błędy? jeśli nie to na początek zaczął bym od tego. Filtr paliwa też wymień. Może przepływka albo krokowiec jest walnięty i obroty głupieją. Możesz też je przeczyścić i wtedy zobaczyć czy coś się zmieniło
Zamiast wymieniać bez sensu czujnik może lepiej zmierzyć jego rezystancje?
Sprawdź/wyczyść silniczek krokowy w przepustnicy (może się przycina) i ten drugi który regulowany jest tylko płynem chłodniczym (nie pamiętam gdzie i czy w ogóle jest w B6, ale w BPeku jest na spodzie kolektora ssącego)
Sprawdź/wyczyść silniczek krokowy w przepustnicy (może się przycina) i ten drugi który regulowany jest tylko płynem chłodniczym (nie pamiętam gdzie i czy w ogóle jest w B6, ale w BPeku jest na spodzie kolektora ssącego)

- Od: 23 wrz 2005, 14:02
- Posty: 2396 (1/19)
- Skąd: Gdynia
- Auto: Burbo Astina
Insane Y60
Mualem to samo.winny byl czujnik temp na kolektorze ssacym.
A to co pisze Tekken (bimetal) jest w B6 wbudowane w "krokowca"
Wysłane z mojego WT19i
A to co pisze Tekken (bimetal) jest w B6 wbudowane w "krokowca"
Wysłane z mojego WT19i
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
A co za problem znaleźć wartości rezystancji? Np. książka "Sam naprawiam" czy jakoś tak?
Wiadomo, że nie będzie całego zakresu tylko np. dla 3-4 wartości temperatur ale da to jakiś pogląd, a jak nie to zawsze można wyciągnąć czujnik i wsadzić do garnka z wodą i termometrem. Wg. mnie jest to lepsza opcja niż wydawanie 100zł za czujnik, który może być sprawny.
Wiadomo, że nie będzie całego zakresu tylko np. dla 3-4 wartości temperatur ale da to jakiś pogląd, a jak nie to zawsze można wyciągnąć czujnik i wsadzić do garnka z wodą i termometrem. Wg. mnie jest to lepsza opcja niż wydawanie 100zł za czujnik, który może być sprawny.

- Od: 23 wrz 2005, 14:02
- Posty: 2396 (1/19)
- Skąd: Gdynia
- Auto: Burbo Astina
Insane Y60
Nie do konca.ten czujnik nie daje stgnalu na wskazowke. W BG sa trzy czyjniki temp.
Komp
Wskazowka
Wentylator
Wysłane z mojego WT19i
Komp
Wskazowka
Wentylator
Wysłane z mojego WT19i
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Otóż to, za wskazówke odpowiada czujnik jednopinowy w okolicy termostatu, podobnie jak wentylator. Za temp. do ECU odpowiada czujnik 2 pinowy z zieloną wtyczką który w B6 jest jak dobrze pamiętam pomiędzy 2 i 3 rurkiem od kolektora ssącego.

- Od: 23 wrz 2005, 14:02
- Posty: 2396 (1/19)
- Skąd: Gdynia
- Auto: Burbo Astina
Insane Y60
Ten od kompa,czyli umiejscowiony na kolektorze ssacym
Wysłane z mojego WT19i
Wysłane z mojego WT19i
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości