Jakie przewody zapłonowe? Mazda 1,6 16V
Strona 1 z 1
Witam.
Posiadam mazdkę taką ja k w temacie. Pomyślałem ze trzeba wymienić przewody zaplonowe a przy okazji świece.
Jakie polecacie do takiego silnika? Chodzi mi o przewody i świece.
Pomyślałem też o wymianie kopułki i palca. czy będzie lepiej jak to i też wymienie?
Dodam jeszcze że auto posiada instalację gazowoą.
Posiadam mazdkę taką ja k w temacie. Pomyślałem ze trzeba wymienić przewody zaplonowe a przy okazji świece.
Jakie polecacie do takiego silnika? Chodzi mi o przewody i świece.
Pomyślałem też o wymianie kopułki i palca. czy będzie lepiej jak to i też wymienie?
Dodam jeszcze że auto posiada instalację gazowoą.
- Od: 17 sty 2010, 19:41
- Posty: 10
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda 323 BG 1.6 16V
swieczki denso lub ngk irydowe a kabelki magnecor k85 lub ngk
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Ja ostatnio kupiłem BOSCHA ,i powiem szczerze ,że auto na starych NGK lepiej jeździło niż na obecnych.A co do kopułki i palca to jak najbardziej możesz wymienić ,tylko jeżeli chodzi o palec i to tylko japoński .Mi w żadnym sklepie nie potrafili dobrać palca(zamiennik) żaden nie pasował ,dopiero jak kupiłem made in japan wszystko było ok.To samo nie polecam kopułki firmy KW(włoska) po 3 miesiącach nadawała się do wywalenia lepiej zainwestować np. w BERU.Pozdr
"Mężczyźni witają się uściśnięciem dłoni. Kobiety obejmują się przyjaźnie. W pierwszym wypadku chodzi o sprawdzenie, czy w ręku nie ma ukrytej broni, w drugim, czy na pewno nie ma jej też za plecami."
- Od: 8 sty 2009, 00:52
- Posty: 271
- Skąd: Olsztyn
- Auto: Była 323F BG 1.6 nastepnie 323F BA 1.5 nasepnie 323F BA 1.8 obecnie jest VW Golf IV
Ja sam zakładałem świece NGK (nr bodajżę 14) oraz przewody NGK niebieskie i jestem zadowolony. Pali bez problemów nawet na dużym mrozie i od razu na 4 gary.
-
TonSiL
świece NGK jak najbardziej ale jeśli chodzi o kable to BOSCHA nie polecam sam takie kupiłem niedawno i nie jestem z nich zadowolony... a wymiana kopułki i palca na pewno nie zaszkodzi 
-
badyl85
Wiadomo, że ciężko dogadać się Niemcowi z Japończykiem
O ile w ogole można mówić o jakiejś współpracy ze sobą tych dwóch rodzajów technologii
Do Japońca tylko Japońca i będzie OK. Pozdrawiam 

-
TonSiL
no to pewnie się zastanowię nad tymi NGK,
czy takie były by ok?
http://allegro.pl/item982378114_przewod ... _wawa.html
a polecacie coś z niższej półki cenowej bo za świece irydowe też trzeba trochę zabulić.
czy takie były by ok?

a polecacie coś z niższej półki cenowej bo za świece irydowe też trzeba trochę zabulić.
- Od: 17 sty 2010, 19:41
- Posty: 10
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda 323 BG 1.6 16V
Przewody jak najbardziej. A co do świec to ja sam zakładałem NGK V-line. To oczywiście dużo niżej niż irydy ale jak na warunki użytkowania (spokojna jazda i kręcenie powyżej 5 tysi tylko wtedy jak ja się dopadnę
,czyli raz na kwartał) to dają radę
I dodam, że w tej Madzi też jest gas...

-
TonSiL
kupiłem przewody formy Janmor, gdyż NGK były dla mnie troche za drogie,
kupiłem także świece NGK (nie irydowe)
Po zamontowaniu jakby było ok. Powiedzcie tylko co może być spowodowane tym, że podczas jazdy w pewnym momencie (praktycznie od razu) spadają obroty do zera a po wcisnięciu sprzęgła samochód gaśnie, jakby silnik zgasł podczas jazdy. Dzieje się to nieregularnie. Na trasie 700 kilometrów po 40 kilometrach sie takie coś stało a później klilka razy po przejechaniu około 300. Czasami od razu można przekręcić kluczyk i zapalić auto a czasami po dłuższym czasie (wtedy po przekręcaniu kluczyka obroty nie ruszają się wcale.
Zaczęło to się dziać po wymianie kabli, wczesniej tego nie miałem. Myślałem ze kabel, od cewki do kopułki jest jakiś trefny więc wymieniłem na stary ale dalej to samo się działo.
Czy wiece czym może to być spowodowane?
kupiłem także świece NGK (nie irydowe)
Po zamontowaniu jakby było ok. Powiedzcie tylko co może być spowodowane tym, że podczas jazdy w pewnym momencie (praktycznie od razu) spadają obroty do zera a po wcisnięciu sprzęgła samochód gaśnie, jakby silnik zgasł podczas jazdy. Dzieje się to nieregularnie. Na trasie 700 kilometrów po 40 kilometrach sie takie coś stało a później klilka razy po przejechaniu około 300. Czasami od razu można przekręcić kluczyk i zapalić auto a czasami po dłuższym czasie (wtedy po przekręcaniu kluczyka obroty nie ruszają się wcale.
Zaczęło to się dziać po wymianie kabli, wczesniej tego nie miałem. Myślałem ze kabel, od cewki do kopułki jest jakiś trefny więc wymieniłem na stary ale dalej to samo się działo.
Czy wiece czym może to być spowodowane?
- Od: 17 sty 2010, 19:41
- Posty: 10
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda 323 BG 1.6 16V
a obroty masz takie same jak przed wymioana swiec i kabli?moze podnies ciut wolne obroty na wyzsze srubka na przepustnicy?powinny byc cos wokol 850 na rozgrzanym silniku wlaczonych swiatlach i na luzie (bez wciskania sprzegla).
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
obroty są takie same, z resztą tutaj jest inna historia bo mi strasznie spadają jak sie silnik rozgrzeje i zejdzie z obrotów tak około 3500 – 4000/min.
Jeżeli chodzi o ten zanik obrotów to sie dzieje tak jakby ma chwile umarłam czasami jest tak ze nie chce wcale zatrybić i jak wyjde i poruszam kablem przy cewce to zacznie działać. ale co to ma do rzeczy, czy moze iskre gdzieś gubi i nie ma prądu w kopułce?
Jeżeli chodzi o ten zanik obrotów to sie dzieje tak jakby ma chwile umarłam czasami jest tak ze nie chce wcale zatrybić i jak wyjde i poruszam kablem przy cewce to zacznie działać. ale co to ma do rzeczy, czy moze iskre gdzieś gubi i nie ma prądu w kopułce?
- Od: 17 sty 2010, 19:41
- Posty: 10
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda 323 BG 1.6 16V
moze ten glowny doprowadzajacy do kopulki jest luzny.zdejmij go i zobacz z ejdnej i drugiej strony czy styk sie nie stopil przegrzal.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Miałem to samo, silnik gasł w czasie jazdy. Co się okazało, jeździłem na dawno przechodzonych świecach i chyba właśnie to było powodem uszkodzenia modułu w aparacie zapłonowym. Po kilku takich sporadycznych numerach silnik w ogóle nie zapalił. Przeleciałem całą drogę po kablach z próbnikiem. Siadł moduł. Było jeszcze tak, że zapalał gdy był zimny, gasł gdy się rozgrzał. Malutki elemencik a dość kosztowny. Wsadziłem zamiennik. Wszystko jest ok.
- Od: 10 paź 2007, 14:04
- Posty: 5
- Skąd: opole
- Auto: 323S, 1,6 16V, 1993
A co myślicie o tych kablach? Firma japońska, cena atrakcyjna według mnie.
http://moto.allegro.pl/item1002892694_j ... c_f_s.html

- Od: 19 kwi 2010, 12:44
- Posty: 12
Znalazłem takie kable i świece będą pasowały 
http://moto.allegro.pl/przewody-zaplono ... 03260.html
http://moto.allegro.pl/swiece-ngk-mazda ... 95873.html


- Od: 7 paź 2010, 16:27
- Posty: 16
- Skąd: Częstochowa
- Auto: Mazda 323f bg 1.6
Mazda 323f ba 1.5
Mazda 626 gf 2.0 DiTD
Mazda 3 bk 1.6 CD
driv3r515 napisał(a):obroty są takie same, z resztą tutaj jest inna historia bo mi strasznie spadają jak sie silnik rozgrzeje i zejdzie z obrotów tak około 3500 – 4000/min.
driv3r515 jeśli nie poradziłeś sobie z tym kłopotem jeszcze to w pierwszej kolejnosći sprawdzenie silnika krokowego, przepustnica, czujnik położenia wałka rozrządu i wała korbowego. Nie jest to wielki koszt w razie czego, ale myślę, że co dokładnie wykaże podłączenie pod komputer
Jeśli jednak nie to sprawdź sobie po prostu te rzeczy które wymieniłem
pozdrawiam
- Od: 15 cze 2013, 08:30
- Posty: 22
- Auto: Mazda 3 Sedan 2.0 Automat rok prod. 2007
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości