Jakie przewody zapłonowe? Mazda 1,6 16V

Postprzez driv3r515 » 10 kwi 2010, 10:47

Witam.

Posiadam mazdkę taką ja k w temacie. Pomyślałem ze trzeba wymienić przewody zaplonowe a przy okazji świece.

Jakie polecacie do takiego silnika? Chodzi mi o przewody i świece.
Pomyślałem też o wymianie kopułki i palca. czy będzie lepiej jak to i też wymienie?

Dodam jeszcze że auto posiada instalację gazowoą.
Początkujący
 
Od: 17 sty 2010, 19:41
Posty: 10
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323 BG 1.6 16V

Postprzez piwo » 10 kwi 2010, 11:02

swieczki denso lub ngk irydowe a kabelki magnecor k85 lub ngk
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4874 (268/144)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez madejek86 » 10 kwi 2010, 12:29

Ja ostatnio kupiłem BOSCHA ,i powiem szczerze ,że auto na starych NGK lepiej jeździło niż na obecnych.A co do kopułki i palca to jak najbardziej możesz wymienić ,tylko jeżeli chodzi o palec i to tylko japoński .Mi w żadnym sklepie nie potrafili dobrać palca(zamiennik) żaden nie pasował ,dopiero jak kupiłem made in japan wszystko było ok.To samo nie polecam kopułki firmy KW(włoska) po 3 miesiącach nadawała się do wywalenia lepiej zainwestować np. w BERU.Pozdr
"Mężczyźni witają się uściśnięciem dłoni. Kobiety obejmują się przyjaźnie. W pierwszym wypadku chodzi o sprawdzenie, czy w ręku nie ma ukrytej broni, w drugim, czy na pewno nie ma jej też za plecami."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2009, 00:52
Posty: 271
Skąd: Olsztyn
Auto: Była 323F BG 1.6 nastepnie 323F BA 1.5 nasepnie 323F BA 1.8 obecnie jest VW Golf IV

Postprzez TonSiL » 12 kwi 2010, 14:22

Ja sam zakładałem świece NGK (nr bodajżę 14) oraz przewody NGK niebieskie i jestem zadowolony. Pali bez problemów nawet na dużym mrozie i od razu na 4 gary.
TonSiL
 

Postprzez badyl85 » 12 kwi 2010, 22:12

świece NGK jak najbardziej ale jeśli chodzi o kable to BOSCHA nie polecam sam takie kupiłem niedawno i nie jestem z nich zadowolony... a wymiana kopułki i palca na pewno nie zaszkodzi :P
badyl85
 

Postprzez TonSiL » 13 kwi 2010, 11:04

Wiadomo, że ciężko dogadać się Niemcowi z Japończykiem :P O ile w ogole można mówić o jakiejś współpracy ze sobą tych dwóch rodzajów technologii :) Do Japońca tylko Japońca i będzie OK. Pozdrawiam <spoko>
TonSiL
 

Postprzez driv3r515 » 14 kwi 2010, 00:48

no to pewnie się zastanowię nad tymi NGK,
czy takie były by ok?
http://allegro.pl/item982378114_przewod ... _wawa.html
a polecacie coś z niższej półki cenowej bo za świece irydowe też trzeba trochę zabulić.
Początkujący
 
Od: 17 sty 2010, 19:41
Posty: 10
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323 BG 1.6 16V

Postprzez TonSiL » 14 kwi 2010, 09:23

Przewody jak najbardziej. A co do świec to ja sam zakładałem NGK V-line. To oczywiście dużo niżej niż irydy ale jak na warunki użytkowania (spokojna jazda i kręcenie powyżej 5 tysi tylko wtedy jak ja się dopadnę <diabełek> ,czyli raz na kwartał) to dają radę :P I dodam, że w tej Madzi też jest gas...
TonSiL
 

Postprzez Markiz » 14 kwi 2010, 14:53

Ja ostatnio zraziłem się do NGK. Reklamowałem dwa komplety kabli i reklamacja została uznana. Jednak może miałem jakąś wadliwą serię produkcyjną ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:53
Posty: 670
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323 BG BP & 626 GE FS & 626 GF FS

Postprzez driv3r515 » 18 kwi 2010, 18:43

kupiłem przewody formy Janmor, gdyż NGK były dla mnie troche za drogie,
kupiłem także świece NGK (nie irydowe)

Po zamontowaniu jakby było ok. Powiedzcie tylko co może być spowodowane tym, że podczas jazdy w pewnym momencie (praktycznie od razu) spadają obroty do zera a po wcisnięciu sprzęgła samochód gaśnie, jakby silnik zgasł podczas jazdy. Dzieje się to nieregularnie. Na trasie 700 kilometrów po 40 kilometrach sie takie coś stało a później klilka razy po przejechaniu około 300. Czasami od razu można przekręcić kluczyk i zapalić auto a czasami po dłuższym czasie (wtedy po przekręcaniu kluczyka obroty nie ruszają się wcale.

Zaczęło to się dziać po wymianie kabli, wczesniej tego nie miałem. Myślałem ze kabel, od cewki do kopułki jest jakiś trefny więc wymieniłem na stary ale dalej to samo się działo.
Czy wiece czym może to być spowodowane?
Początkujący
 
Od: 17 sty 2010, 19:41
Posty: 10
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323 BG 1.6 16V

Postprzez piwo » 18 kwi 2010, 19:11

a obroty masz takie same jak przed wymioana swiec i kabli?moze podnies ciut wolne obroty na wyzsze srubka na przepustnicy?powinny byc cos wokol 850 na rozgrzanym silniku wlaczonych swiatlach i na luzie (bez wciskania sprzegla).
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4874 (268/144)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez driv3r515 » 18 kwi 2010, 21:29

obroty są takie same, z resztą tutaj jest inna historia bo mi strasznie spadają jak sie silnik rozgrzeje i zejdzie z obrotów tak około 3500 – 4000/min.

Jeżeli chodzi o ten zanik obrotów to sie dzieje tak jakby ma chwile umarłam czasami jest tak ze nie chce wcale zatrybić i jak wyjde i poruszam kablem przy cewce to zacznie działać. ale co to ma do rzeczy, czy moze iskre gdzieś gubi i nie ma prądu w kopułce?
Początkujący
 
Od: 17 sty 2010, 19:41
Posty: 10
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323 BG 1.6 16V

Postprzez piwo » 18 kwi 2010, 21:43

moze ten glowny doprowadzajacy do kopulki jest luzny.zdejmij go i zobacz z ejdnej i drugiej strony czy styk sie nie stopil przegrzal.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4874 (268/144)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez derian » 21 kwi 2010, 21:18

Miałem to samo, silnik gasł w czasie jazdy. Co się okazało, jeździłem na dawno przechodzonych świecach i chyba właśnie to było powodem uszkodzenia modułu w aparacie zapłonowym. Po kilku takich sporadycznych numerach silnik w ogóle nie zapalił. Przeleciałem całą drogę po kablach z próbnikiem. Siadł moduł. Było jeszcze tak, że zapalał gdy był zimny, gasł gdy się rozgrzał. Malutki elemencik a dość kosztowny. Wsadziłem zamiennik. Wszystko jest ok.
Początkujący
 
Od: 10 paź 2007, 14:04
Posty: 5
Skąd: opole
Auto: 323S, 1,6 16V, 1993

Postprzez _borek_1 » 22 kwi 2010, 00:25

A co myślicie o tych kablach? Firma japońska, cena atrakcyjna według mnie.
http://moto.allegro.pl/item1002892694_j ... c_f_s.html
Początkujący
 
Od: 19 kwi 2010, 12:44
Posty: 12

Postprzez AdiCzeWa » 12 cze 2011, 12:08

Początkujący
 
Od: 7 paź 2010, 16:27
Posty: 16
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 323f bg 1.6
Mazda 323f ba 1.5
Mazda 626 gf 2.0 DiTD
Mazda 3 bk 1.6 CD

Postprzez Arzago » 27 paź 2013, 12:52

driv3r515 napisał(a):obroty są takie same, z resztą tutaj jest inna historia bo mi strasznie spadają jak sie silnik rozgrzeje i zejdzie z obrotów tak około 3500 – 4000/min.


driv3r515 jeśli nie poradziłeś sobie z tym kłopotem jeszcze to w pierwszej kolejnosći sprawdzenie silnika krokowego, przepustnica, czujnik położenia wałka rozrządu i wała korbowego. Nie jest to wielki koszt w razie czego, ale myślę, że co dokładnie wykaże podłączenie pod komputer :)
Jeśli jednak nie to sprawdź sobie po prostu te rzeczy które wymieniłem :)
pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 15 cze 2013, 08:30
Posty: 22
Auto: Mazda 3 Sedan 2.0 Automat rok prod. 2007

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323