Po czym mozna rozpoznac model 140KM ?
1, 2
moze lepiej to uscislij jedna miała 128KM dgruga 136Km
Tak dokładnie róznica była w tym ze nie maiły katalizatora
a jedynym wyznacznikiem ze mazda 323f Gt to naprawde Gt był spoiler na tylnej klapie no i pod maska głowoca z dwoma wałkami wszystkie inne to psełdo GT
Tak dokładnie róznica była w tym ze nie maiły katalizatora
a jedynym wyznacznikiem ze mazda 323f Gt to naprawde Gt był spoiler na tylnej klapie no i pod maska głowoca z dwoma wałkami wszystkie inne to psełdo GT
Minister infrastruktury ostrzega:
Kierowco! paląc gumy na szosie popierasz Samoobrone:–)
Fiat :–)
Kierowco! paląc gumy na szosie popierasz Samoobrone:–)
Fiat :–)
- Od: 17 lis 2003, 01:14
- Posty: 314
- Skąd: Piaseczno
- Auto: Fiat Brava1,6
Chrysler Sebring 2,7Lxi
Koleś napisał(a):moze lepiej to uscislij jedna miała 128KM dgruga 136Km
Tak dokładnie róznica była w tym ze nie maiły katalizatora
a jedynym wyznacznikiem ze mazda 323f Gt to naprawde Gt był spoiler na tylnej klapie no i pod maska głowoca z dwoma wałkami wszystkie inne to psełdo GT
moze kolege jeszcze troche poprawie, kolejne roznice sa w zawieszeniu, lusterkach, siedzeniach, z tylu koncowka tlumika jest podwojna i chromowana ,ori kola sa inne w gt szerokosc jest wieksza i nizszy profil, oraz o cal wieksze , jest jescze kilka roznic w mechanice aut
a trafic na wersje ~140 konna jest ciezko
Hoobi Rally Team: http://www.hoobi-rt.pl
Mechanika pojazdowa ; Serwis opon. Zniżki dla mazdowiczów. http://www.h-rt-auto.firmy.net / 513 188 290
Mechanika pojazdowa ; Serwis opon. Zniżki dla mazdowiczów. http://www.h-rt-auto.firmy.net / 513 188 290
- Od: 23 lis 2004, 13:14
- Posty: 900
- Skąd: Szczecin\Gorzów
- Auto: 323F GT; 121 Canvas-Top, Favorit Rally version, zielony Pickup
Witam,
323F w budzie BG robiono od 89 do 94. W marcu 1991 przeszła facelifting, który w najbardziej widoczny sposób objawia się zmianą logo marki z napisu "MAZDA" na logo umieszczone pośrodku atrapy.
Modele 323F GT (oczywiście cały czas mówimy o budzie BG, o czym już nie będe wspominał) do 91.III miały 140KM a po 91.III miały 128KM.
Podstawowe różnice:
-Moc: było 140KM --- jest 128KM;
-Katalizator: nie było --- wprowadzono;
-Znak marki: był napis "MAZDA" między atrapą a zderzakiem --- zmieniono na logo marki mocowane pośrodku atrapy;
Najłatwiej wizualnie odróżnisz stare GT od nowego po katalizatorze, znaku marki, sondzie lambda, innej tapicerce.
Co do różnic między GT a innymi wersjami, to GT miało 14 calowe felgi, podwójny wydech, zaiweszenie od Eibacha.
Co do znaczka to pierwsze modele po 91.III miały znaczek, którego Mazda używała przez bardzo krótki czas bo Renault złożył protest, że jest zbyt podobny do ich znaczka – wtedy zaokrąglowo logo marki.
Tutaj masz jak wizualnie wyglądają opisane powyżej różnice:
http://www.popuplights.co.uk/history/323f.htm
Od siebie dodam, że w kwestii osiągów obie wersje GT są identyczne – przynajmniej na papierze ;–)
Kurczak
323F w budzie BG robiono od 89 do 94. W marcu 1991 przeszła facelifting, który w najbardziej widoczny sposób objawia się zmianą logo marki z napisu "MAZDA" na logo umieszczone pośrodku atrapy.
Modele 323F GT (oczywiście cały czas mówimy o budzie BG, o czym już nie będe wspominał) do 91.III miały 140KM a po 91.III miały 128KM.
Podstawowe różnice:
-Moc: było 140KM --- jest 128KM;
-Katalizator: nie było --- wprowadzono;
-Znak marki: był napis "MAZDA" między atrapą a zderzakiem --- zmieniono na logo marki mocowane pośrodku atrapy;
Najłatwiej wizualnie odróżnisz stare GT od nowego po katalizatorze, znaku marki, sondzie lambda, innej tapicerce.
Co do różnic między GT a innymi wersjami, to GT miało 14 calowe felgi, podwójny wydech, zaiweszenie od Eibacha.
Co do znaczka to pierwsze modele po 91.III miały znaczek, którego Mazda używała przez bardzo krótki czas bo Renault złożył protest, że jest zbyt podobny do ich znaczka – wtedy zaokrąglowo logo marki.
Tutaj masz jak wizualnie wyglądają opisane powyżej różnice:
http://www.popuplights.co.uk/history/323f.htm
Od siebie dodam, że w kwestii osiągów obie wersje GT są identyczne – przynajmniej na papierze ;–)
Kurczak
- Od: 10 maja 2005, 08:22
- Posty: 46
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Honda Civic Tourer 1.8
he, ciekawe, czy zdejmujac katalizator z GT wyprodukowanego po III.91 wraca sie do wyjsciowych 136KM sprzed liftingu i skatalizorowania...
Swoja droga typowe dla mazdy jest zmienianie mocy silnika bez zmian osiagow- przykladem Mx-3 1.6 SOHC 88KM i 1.6 DOHC 107KM z prawie identycznymi osiagami.
Ale to tak OT
pozdrowienia
Swoja droga typowe dla mazdy jest zmienianie mocy silnika bez zmian osiagow- przykladem Mx-3 1.6 SOHC 88KM i 1.6 DOHC 107KM z prawie identycznymi osiagami.
Ale to tak OT
pozdrowienia
WOZI
To ja dodam tylko od siebie jedną rzecz – równiez 2.0 DOHC w 626 występowały w 2-ch odmianach: 140 KM i 148 KM – różnice jak wyżej, plus jeszcze jedna sprawa: inny stopień sprężania (różnica o 0,8) – można rozpoznać dopiero po tłokach – niestety...
Pozdrowienia
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
- Od: 27 maja 2004, 10:00
- Posty: 724
- Skąd: REDA / k. Trojmiasta
- Auto: MX-3 1.8 V6 wersja USA '92
Między 140KM a 128KM w silniku BP-DOHC również jest różnica w sprężaniu.
128KM ma 1:9 a 140KM ma 1:9,8.
Myślę, że wywalenie Kata powinno uratować z 5 Rumaków – jak mi się sypnie wydech to wywalę Kata i wtedy sie pomierzy ;–)
Kurczak
128KM ma 1:9 a 140KM ma 1:9,8.
Myślę, że wywalenie Kata powinno uratować z 5 Rumaków – jak mi się sypnie wydech to wywalę Kata i wtedy sie pomierzy ;–)
Kurczak
- Od: 10 maja 2005, 08:22
- Posty: 46
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Honda Civic Tourer 1.8
kurczak napisał(a):Myślę, że wywalenie Kata powinno uratować z 5 Rumaków – jak mi się sypnie wydech to wywalę Kata i wtedy sie pomierzy ;–)
z tego co poczytalem na forum , to raczej samo wywalenie kata, to nie wszystko, nawet te 5 hp to dosc duzo i uzyskanie ich przez wywalenie kata, to raczej trudne, chlopaki robili(co prawda w innych madziach i zmian procz glosu nie odczuwali-chyba ze juz kat byl przydkany)
Hoobi Rally Team: http://www.hoobi-rt.pl
Mechanika pojazdowa ; Serwis opon. Zniżki dla mazdowiczów. http://www.h-rt-auto.firmy.net / 513 188 290
Mechanika pojazdowa ; Serwis opon. Zniżki dla mazdowiczów. http://www.h-rt-auto.firmy.net / 513 188 290
- Od: 23 lis 2004, 13:14
- Posty: 900
- Skąd: Szczecin\Gorzów
- Auto: 323F GT; 121 Canvas-Top, Favorit Rally version, zielony Pickup
Rok temu na zlot do Szyman przyjechała czerwona Mazda 323F GT 140 konna...ale jej wynik na 1/4 nie był rewelacyjny..rozpędził się do ok. 135km/h ..czasu nie znam Zwłaszcza,że ja swoją mazdzirą zmęczoną już przez życie która pewnie ma ze 80KM docisne na 1/4 do 120 km/h (z lpg i która jest sporo cięższa od serii ) A może kierownik tej mazdy jest na tym forum,powinien pamiętać moją niebieską strzałę która stała na parkingu Pozdrawiam
P.S.Wiem,że trochę nie na temat więc sorry
P.S.Wiem,że trochę nie na temat więc sorry
- Od: 12 lip 2005, 18:00
- Posty: 31
- Skąd: Chorzele
- Auto: ...
Przepraszam, że odgrzewam starego kotleta ale interesuje mnie temat różnic pomiędzy silnikami 1.8 128KM i 140KM.
Ten 140KM nie ma sondy lambda. W takim razie jak tam było rozwiązane sterowanie mieszanką paliwa? Do tej pory myślałem, że wszystkie silniki z wtryskiem muszą mieć sonde lambda.
Poza tym wie ktoś jak odróżnić komputer od wersji 128KM i 140KM? Zna się ktoś na oznaczeniach kompów?
Ten 140KM nie ma sondy lambda. W takim razie jak tam było rozwiązane sterowanie mieszanką paliwa? Do tej pory myślałem, że wszystkie silniki z wtryskiem muszą mieć sonde lambda.
Poza tym wie ktoś jak odróżnić komputer od wersji 128KM i 140KM? Zna się ktoś na oznaczeniach kompów?
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
Po lekturze zagranicznych stron już znam wszystkie różnice pomiędzy wersją 140KM i 128KM.
A więc wersja 140KM poza brakiem katalizatora różniła się:
-brakiem sondy lambda
-innymi wałkami rozrządu
-innymi tłokami
-wyższym stopniem sprężania (1:9,8)
-innym ECU (oznaczenie BP22)
-innym zaworem regulacji biegu jałowego
To chyba wszystkie różnice.
Wygląda na to że gadam sam ze sobą ale może komuś przydadzą się te informacje.
A więc wersja 140KM poza brakiem katalizatora różniła się:
-brakiem sondy lambda
-innymi wałkami rozrządu
-innymi tłokami
-wyższym stopniem sprężania (1:9,8)
-innym ECU (oznaczenie BP22)
-innym zaworem regulacji biegu jałowego
To chyba wszystkie różnice.
Wygląda na to że gadam sam ze sobą ale może komuś przydadzą się te informacje.
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
kiepaz napisał(a):to ja mam pytanie jezeli mam mazde 323 f z 96 roku 1.8 dohc to ile ja mam km pod maską wiem z mam 2 walki
prosze o odpowiedz bo ciekawi mnie ile km mam pozdro
115KM – tyle mieł katalogowo twój silnik jak był nowy.
Żeby wiedzieć ile masz koni teraz musiałbyś jechać na hamownie
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
Masz model BA (produkowany od 1994r do 98r) a nie BG (89-94r) o ktorym toczy sie dyskusja. W BA byl tylko jeden silnik 1.8 i mial 114KM.
Polecam dzial "technika" ze strony glownej
http://www.mazdaspeed.pl/christmas/mazd ... 23_ba_tech
pozdrowienia
Polecam dzial "technika" ze strony glownej
http://www.mazdaspeed.pl/christmas/mazd ... 23_ba_tech
pozdrowienia
WOZI
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości