Ubytki płynu chłodniczego

Postprzez djkraszinio21 » 27 maja 2013, 20:37

Witam, mam takie problem że ubywa mi płynu chłodniczego ze zbiorniczka ale po kolei, wymieniłem ostatnio chłodnicę bo zauważyłem właśnie te ubytki i po czasie pęknięcie na tym plastiku na chłodnicy, wymieniłem chłodnice, zalałem płynem odpowietrzyłem, po 2 dniach zauważyłem że płynu dalej mi ubywa więc jeszcze odpowietrzałem układ ale płynu dalej ubywa i nie wiem czy to najgorsze czyli uszczelka czy gdzieś jeszcze może ten płyn uciekać, dodam jeszcze że temperatura w normie cały czas jak się rozgrzeje w połowie skali, nie mam masła na korku, na bagnecie nie przybywa oleju, samochód nie kopci na biało, węże układu chłodzenia są miękkie, w zbiorniczku wyrównawczym nic nie bulgocze, termostat sprawny bo załącza i wyłącza odpowiednio wentylator, ogrzewanie działa więc według mnie nic nie wskazuje na uszczelkę, aha i jak odkręcę korek od chłodnicy to poziom płynu się podnosi i opada a czasem się trochę wyleje czyli według mnie wygląda to dalej na zapowietrzony układ ale tak jak pisałem już ze 3 razy go odpowietrzałem


Za wszelkie informację z góry dziękuję
Początkujący
 
Od: 2 maja 2013, 08:36
Posty: 14
Auto: Mazda 323F BG 1.6 16V 1994

Postprzez VPM » 28 maja 2013, 07:39

stań samochodem na pochyleniu żeby wyjście płynu z bloku było wyżej i dopiero odpowietrzaj
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2013, 21:29
Posty: 419 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: MPV 2,0 16V 2000r exclusive

Postprzez sebek-71 » 28 maja 2013, 13:24

A pompę wody sprawdzałeś, czy nie cieknie?
VPM napisał(a):stań samochodem na pochyleniu żeby wyjście płynu z bloku było wyżej i dopiero odpowietrzaj

Nie ma potrzeby, jeśli robił wszystko jak należy, to układ powinien się sam odpowietrzyć.
Ja dolewam płyn i dla pewności czekam(przy otwartym korku), aż wiatrak ze 2 razy się załączy :)
Węże nie powinny być za miękkie, musi się wytworzyć podciśnienie, jeśli układ jest szczelny.Jeśli ucieka płyn, to na 100% jest jakaś nieszczelność...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 17:04
Posty: 1144 (1/19)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
323 BJ 1,5 sedan
jest Mazda 3 BK 1,6 MZR

Postprzez DVDeejay » 28 maja 2013, 14:18

Zostaw auto na noc...albo dłużej jak masz możliwośc, z kartonem podłozonym pod komore silnika...bedziesz wiedział czy cieknie gdzies....może byc przeciek dopiero jak złapie ciśnienie wiec zrób to tez z wlączonym silnikim....uprzedzam głupie komentarze:)...silnik nie musi pracowac wtedy cała noc:P
Nie ma złych dróg...są tylko źli kierowcy.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 maja 2013, 16:50
Posty: 12
Skąd: Toruń/Lisewo
Auto: Mazda 323F BG 1992 1.6 16V

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323