Uszkodzony tłok (mazda 323f bg GT)

Postprzez florek1987 » 13 maja 2013, 19:27

Witam,
Moja mazda to 323f BG GT 1.8 DOHC 16 V wersja bez kata.
Opiszę swój problem.
W zeszłym tygodniu zauważyłem że podczas jazdy moja mazda zaczęła kopcić (dość mocno) wcześniej nie miałem tego problemu nigdy nie kopciła, (samochód używany od 3 miesięcy sporadycznie raz na 2 tygodnie, wcześniej używany codziennie) zauważyłem też że znikł płyn chłodniczy i trochę oleju.
Jakieś 2 tygodnie wcześniej jechałem autostradą 200 Km/h i nie było żadnych problemów.
W związku z tym założyłem że padła uszczelka pod głowicą, ale po ściągnięciu głowicy ujrzałem nie miły widok 4 tłoka:
http://oi42.tinypic.com/e715b7.jpg
Reszta tłoków:
http://oi39.tinypic.com/2yovpxt.jpg
http://oi41.tinypic.com/2wq6gp5.jpg
http://oi43.tinypic.com/33toxog.jpg

I teraz pytanie.
Co w takim przypadku mogę zrobić?
Remont silnika? Chyba koszty przekroczą wartość pojazdu?
Szukanie nowego silnika? Znajdę jednostkę DOHC bez kata? Czy ten silnik nie będzie w podobnym stanie?
Bo wymienić 1 tłoka to się raczej nie da.
A złożenie tego tak i jazda raczej może doprowadzić do jakiegoś poważnego uszkodzenia.
Dodam że zainwestowałem w ten samochód po kupnie (jakiś rok temu) dużo pracy i pieniędzy. I wolał bym go uratować ale wizja naprawy za 2,500 zł jest w tej chwili ponad moją kieszeń.
florek1987
 

Postprzez sony551 » 13 maja 2013, 21:34

Wyjmij tłok zobacz czy nie wystają ostre krawędzie po za tłok. Jeżeli jest dobrze to nie ma sensu go wymieniać. Od góry nie jest mocno zjechany to aż wielkiego wpływu na pracę silnika nie będzie miało.

Śmiało zakładaj ja miałem gorzej i latałem :)
Sprzedam nowe sprzęgła EXEDY do KL 2,5 w cenie 450zł
Oraz inne częsci mechaniczne blacharskie itp w bardzo atrakcyjnych cenach więcej szczegółów na priv.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2013, 18:12
Posty: 98 (1/2)
Skąd: Garwolin
Auto: Mazda Mx-3 1,8 BP-DOHC SWAP

Postprzez adriano2747 » 15 maja 2013, 11:44

Wszystko zależy od tego na ile czasu chcesz auto zachować i ile ma ci posłużyć kupno nowego silnika to zawsze loteria. jeśli zrobisz ten do porządku posłuży kolejne ileś tam lat. jeśli zostawisz to znowu loteria i ryzyko kolejnych uszkodzeń.... wszystko zależy od funduszy i tego jak ci zależy na samochodzie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2012, 22:14
Posty: 303
Skąd: Kępno, Wielkopolska
Auto: Mazda 323f BG 1.6 16V 93r.
Vectra b 98r. 1.8+lpg sekw. exclusive edition

Postprzez florek1987 » 20 maja 2013, 15:30

Ok chyba będzie remont.
A zna ktoś może sklep gdzie można dostać pierścienie i tłoki? Bo nigdzie znaleźć nie mogę.
florek1987
 

Postprzez adriano2747 » 20 maja 2013, 23:59

pierścienie tu: http://sklep.intercars.com.pl/#/dynamic/uni/ws_tecdoc_2tab.php?wit=SKLEP&call=daj_tdGrupyS&notitle=1&wsk=O


a tu tłoki :

allegro.pl/listing/listing.php?string=T%C5%81OK+MAZDA+323+bg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2012, 22:14
Posty: 303
Skąd: Kępno, Wielkopolska
Auto: Mazda 323f BG 1.6 16V 93r.
Vectra b 98r. 1.8+lpg sekw. exclusive edition

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323