323f BA 1.8 vs. mx5 1.8 vs. 323f BG 1.8GT
dokladnie mialem taka same sytuacje na 1/4 mili na morzem na lotnisku ciolem sie z preluda rocznki 93 z silnikiem 2.0 i tez 1 moja , 2 tez moja , 3 juz w plecy , pozdro
-
Pyton162
xsiondz napisał(a):I bieg....moja Madzia dzielnie wyrywa do przodu....wyprzedza MX3 i przy 6,5 tys obr jest o polowe dlugosci przed MX-em.....Jestem w szoku...rece
mi drza...Niemozliwe-kolega cos musial schrzanic....
II bieg....moja Madzia wyrywa i dystans ciagle sie zwieksza....opymalna zmiana na 3 bieg....i...
III bieg...no wlasnie...V6 tez zmienilo na III ...dystans nagle sie skrocil...samochody sie zrownaly kiedy mialem na obr. ok 5,3 tys obr/min....O optytmalnej zmianie na granicy najwyzszego momentu nie bylo juz mowy...musialem ciagnac dalej....7 tys obr.....MX byl o polowe dl. przede mna....NIEMOZLIWE!.....(a jednak)
No tak, tylko mnie zastanawia jedna rzecz, 6.5tys.obr na dwojce to jest jakies 100km/h a Ty jestes przed mxem? a wg.danych, mx jest o 1.2sek do setki szybsze! Moze jedynke albo dwojke w mxie kolega kiepsko powrzucal?
- Od: 10 sty 2006, 17:29
- Posty: 608
Mail od zaprzyjaznionego kolegi, ktory nie jest zarejestrowany:
witam, juz od dawna sledze topic na forum mazda speed o roznicach w silniki 1.8 w mazdach ba i bg, bardzo ciekawy temat i sam kiedys tez sie nad tym zastanawialem. zgadzam sie z tym ze na rynek niemiecki moc silnika byla obnizana (np honda civic 1.4 90km i 75 km albo opel astra 1.6 100km i 75km ) oraz to ze 1.8 mogloby byc konkurencja dla V6 bo tak na prawde to V6 nie jest takie fajne. mocy duzo nie ma i momentem tez nie grzeszy tylko ze dzwiek ladny. wracajac do silnika 1.8, jesli dol w ba i bg jest taki sam (tzn blok silnika, srednica i skok tloka) to roznica bedzie tkwila w gorze czyli stopien sprezania(jak wiadomo 9 a nie 9.5 jak w innych) pozniej zawory moga byc wieksze i ich skok tez. walki o innych kontach otwarcia. idac dalej program ecu moze byc inny. dolot moze miec zwezke (jak w przypadku wspomnianej hondy civic- wystarczy wyjac i ma sie 90km) nie znam danych obydwu tych silnikow ale mysle ze fabryka nie robila sobie wielu problemow zeby zdlawic silnik i zrobila to najprosciej (chociaz kto wie )tak czy siak mysle ze opierajac sie na danych obydwu silnikow a jeszcze lepiej miec kogos z bg 1.8 mozna by porownac wiele rzeczy i znalezc roznice. np walki pomierzyc i roznice mozna latwo znalezc. albo przepiac ecu z bg do ba. jesli udaloby sie to zrobic jezdziloby to porownywalnie do v6 (swoja droga 1.8 jest najlepszy z gamy dostepnych w modelu ba). to chyba tyle co chcialem zamiescic na tym forum. pozdrawiam wszystkich.
z gory dziekuje za wysluchanie. pozdrawiam. Marcin www.erjotes.prv.pl
witam, juz od dawna sledze topic na forum mazda speed o roznicach w silniki 1.8 w mazdach ba i bg, bardzo ciekawy temat i sam kiedys tez sie nad tym zastanawialem. zgadzam sie z tym ze na rynek niemiecki moc silnika byla obnizana (np honda civic 1.4 90km i 75 km albo opel astra 1.6 100km i 75km ) oraz to ze 1.8 mogloby byc konkurencja dla V6 bo tak na prawde to V6 nie jest takie fajne. mocy duzo nie ma i momentem tez nie grzeszy tylko ze dzwiek ladny. wracajac do silnika 1.8, jesli dol w ba i bg jest taki sam (tzn blok silnika, srednica i skok tloka) to roznica bedzie tkwila w gorze czyli stopien sprezania(jak wiadomo 9 a nie 9.5 jak w innych) pozniej zawory moga byc wieksze i ich skok tez. walki o innych kontach otwarcia. idac dalej program ecu moze byc inny. dolot moze miec zwezke (jak w przypadku wspomnianej hondy civic- wystarczy wyjac i ma sie 90km) nie znam danych obydwu tych silnikow ale mysle ze fabryka nie robila sobie wielu problemow zeby zdlawic silnik i zrobila to najprosciej (chociaz kto wie )tak czy siak mysle ze opierajac sie na danych obydwu silnikow a jeszcze lepiej miec kogos z bg 1.8 mozna by porownac wiele rzeczy i znalezc roznice. np walki pomierzyc i roznice mozna latwo znalezc. albo przepiac ecu z bg do ba. jesli udaloby sie to zrobic jezdziloby to porownywalnie do v6 (swoja droga 1.8 jest najlepszy z gamy dostepnych w modelu ba). to chyba tyle co chcialem zamiescic na tym forum. pozdrawiam wszystkich.
z gory dziekuje za wysluchanie. pozdrawiam. Marcin www.erjotes.prv.pl
Globy!!!! I ja sie z tym kolega w pelni zgadzam! Powiedzm mu ze ma u mnie piwo
W najblizszym czasie mysle ze wstawie prawie kompletny wydech, tzn koncowy tlumik o zamiast pierwszego cala dorabiana rure, wszystko o zwiekszonej srednicy z 50mm do 55mm! Po wakacja moze uda sie cos pokombinowac z nowym kolektorem, no i katalizator chcialbym o wiekszym polu przekroju!
No a generalnie to co kolega napisal Ci w mailu! Ale mysle ze gniazda zaworow i smae zawory beda te same! jak juz bylo podane w temacie, walki miedzy BA a BG roznia sie tylko koncowa literka oznaczenia, a tak to numer seryjny ten sam, czyli pewnie jest minimalnmie inna geometria krzywki! No a do tego wszystkiego napewno jakies odetkanie dolotu!
Ciekaw jestem co ze skrzynia biegow, zamiesiclem blizniaczy temat odnosnie skrzyni biegow, ale chyba cieszy sie narazie niklym powodzeniem! ...a to moze byc takze klucz do sukcesu, gdyz zwiekszenie mocy, nawet bez wiekszego wzroztu momentu obrotowego pozwala na skrocenie biegow, bez starty Vmaxa na danym biegu -jak to ma np. miejsce w hondach VTEC/VTi gdzie rewelacyjne przyspieszenia sa osiagane dzieki innemu zestopniowaniu skrzyni biegow, gdyz moc przewyzsza moment obrotowy, co w benzyniakach rzadko ma miejsce, wiec mozna sobie pozwolic na pozornie krotka skrzynie biegow, ale jets to rekompensowane wieksza rozpietoscia obrotow silnika...o ponad tysiac, to duzo!
No a generalnie to co kolega napisal Ci w mailu! Ale mysle ze gniazda zaworow i smae zawory beda te same! jak juz bylo podane w temacie, walki miedzy BA a BG roznia sie tylko koncowa literka oznaczenia, a tak to numer seryjny ten sam, czyli pewnie jest minimalnmie inna geometria krzywki! No a do tego wszystkiego napewno jakies odetkanie dolotu!
Ciekaw jestem co ze skrzynia biegow, zamiesiclem blizniaczy temat odnosnie skrzyni biegow, ale chyba cieszy sie narazie niklym powodzeniem! ...a to moze byc takze klucz do sukcesu, gdyz zwiekszenie mocy, nawet bez wiekszego wzroztu momentu obrotowego pozwala na skrocenie biegow, bez starty Vmaxa na danym biegu -jak to ma np. miejsce w hondach VTEC/VTi gdzie rewelacyjne przyspieszenia sa osiagane dzieki innemu zestopniowaniu skrzyni biegow, gdyz moc przewyzsza moment obrotowy, co w benzyniakach rzadko ma miejsce, wiec mozna sobie pozwolic na pozornie krotka skrzynie biegow, ale jets to rekompensowane wieksza rozpietoscia obrotow silnika...o ponad tysiac, to duzo!
- Od: 10 sty 2006, 17:29
- Posty: 608
A czy ktos byl na hamowni? W chwili obecnej mam nissana i taki sam problem jest w nissanach tj zanizanie mocy na rynku niemieckim. W praktyce okazywalo sie ze to zanizanie jest tylko na papierze. Tzn silnik 1.4 na rynki inne niz niemiecki i austriacki mialy miec 75km a na pozostale rynki 90. Po wiezdzie na hamownie okazywalo sie ze moc samochodow z niemiec wynosila 90km!! Czyli zdlawienie bylo tylko na papierze. Nie twierdze ze w przypadku mazdy tez tak jest ale warto to sprawdzic. Jesli jest ktos z wawy to moze wjechac na hamownie za 40zl.
- Od: 22 lut 2006, 20:40
- Posty: 8
dylson, wystarczy walki w glowicy zmienic, zawory nawet powinny byc chyba te same w BG
- Od: 10 sty 2006, 17:29
- Posty: 608
Papajo napisał(a):W 626 siedzi FP a nie BP
Heh zuwazylem ze srednica cylindra jest taka sama i pomyslalem ze dalo by rade.
siwy_dymek napisał(a):dylson, wystarczy walki w glowicy zmienic, zawory nawet powinny byc chyba te same w BG
No to kombinuj. Bardzo mozliwe ze na wiosne tez bede mial takie autko to tez bym cos w nim porobil. A 130km + jeszcze jakies inne mody np wydech pelen przelot, cai, jakies planowanko, porting, pobawic sie z zaplonem i mysle ze ponad 140 kuca powinno byc. Jak by jeszcze to jakas swinka(np smt 6) wystroic to mysle ze 150 jest do zlamania. Powodzenia
- Od: 22 lut 2006, 20:40
- Posty: 8
dylson, zobaczymy! Ale jak cos to po wakacjach dopiero! Ostatnio zastanawialem sie jak zachowa sie moment obrotowy, o ile wzrosnie? Zwiekszenia stopnia sprezenia mysle ze mogloby pozytywnie wplynac na moment obr. No ale jest jeszcze jedna ciekawa sprawa, zwiazana ze wzrostem mocy, jesli by uzyskac jakis w miare odczuwalny wzrost KM to mozna by wtedy pobawic sie skrzynia biegow w ten sposob zeby skrocic biegi, ale zielonego pojecia nie mam jak to zrobic! Czy jakas z innego silnika by podeszla czy jakies podmiany w srodku, ale to juz jest jak narazie czysta fantastyka 

- Od: 10 sty 2006, 17:29
- Posty: 608
dylson napisał(a):No to kombinuj. Bardzo mozliwe ze na wiosne tez bede mial takie autko to tez bym cos w nim porobil. A 130km + jeszcze jakies inne mody np wydech pelen przelot, cai, jakies planowanko, porting, pobawic sie z zaplonem i mysle ze ponad 140 kuca powinno byc. Jak by jeszcze to jakas swinka(np smt 6) wystroic to mysle ze 150 jest do zlamania.
dylson – no to powodzenia w dalszych spekulacjach

Siwy – czy nie taniej byłoby kupić silnik BP z mazdy BG ?
- Od: 14 wrz 2004, 15:45
- Posty: 393
- Skąd: Wa-wa
- Auto: był SR13 D-Spec, jest Sky R33 Type M Spec II
Papajo napisał(a):Siwy – czy nie taniej byłoby kupić silnik BP z mazdy BG ?
Papajo, moze i taniej, ale moj silniczek jest w stanie igla! A w dodatku jesli to jest jednostka troszke zmieniona-np inna pokrywa zaworow, to napewno jakies niedociagniecia konstrukcyjne zostaly poprawione! Aczkolwiek zmiany napewno nie bda duze, jesli chodzi o obnizona moc! No i jest jeszcze jedna sprawa-moment obrotowy jest w BA i BG ten sam 157Nm, a kompresja w BA 9.0 a w BG 9.7! Nie wiem czy tak jest naprawde, ale mi sie wydaje ze podniesienie kompresji moze spowodowac wzrost momentu obrotowego! Jak dla mnie zamiana silnika z BA na BG to tak jak "zamienil stryjek siekierke na kijek". Jesli bede robic jakies powazniejsze zmiany w silniku to zapewne bede bazowac na czesciach z USA, tam sa czesci naprawde tanie! Walki rozrzadu + kolektor wydechowy to jest 300$ To nie jest duzo, a zmiana parametrow jest juz chyba dosc znaczna
- Od: 10 sty 2006, 17:29
- Posty: 608
OK Siwy –> zobaczymy co ci z tego wyjdzie....
no nie wiem czy ta teoria jest akurat w 100% prawdziwa – moc wzrosłaby na pewno ale moment
jesli juz to nieznacznie
na razie trzymam kciuki
siwy_dymek napisał(a):ale mi sie wydaje ze podniesienie kompresji moze spowodowac wzrost momentu obrotowego
no nie wiem czy ta teoria jest akurat w 100% prawdziwa – moc wzrosłaby na pewno ale moment

na razie trzymam kciuki
- Od: 14 wrz 2004, 15:45
- Posty: 393
- Skąd: Wa-wa
- Auto: był SR13 D-Spec, jest Sky R33 Type M Spec II
Papajo, temat narazie na forum poruszylem zeby jakies grubsze info pozbierac od ludzi ktorzy cos dlubali w silnikach! O konkretach bede myslec przez wakacje, czy wogole cos bede robil! Zobacze jak bedzie z moim wyjazdem, z kasiora...wtedy zobacze co ile bedzie kosztowac, kosztorys jakis zrobie i zobaczymy czy sie oplaca! Napewno jesli bede cos w silniczku dlubac, to nei interesuja mnie jakies pierdolki i drobne przyrosty rzedu 10-15KM, bo to jest w zasadzie nieodczuwalne! Jesli juz to beda to jakies grubsze modyfikacje zeby mialo ta jakis sens! W sumie wiem juz mniejwiecej co trzeba zrobic! Jak narazie chce sie przed wakacjami zajac wydechem! Duet ultera, pierwszy tlumik wywalony i caly uklad zamiast srednicy 50mm o 5mm wiekszy!
Teraz w sumie interesuje mnie temat skrzyni biegow, zeby ja troszke skrocic i nie wem czy top jest w jakims rozsadnym przedziale cenowym osiagalne! Bo przy ewentualnych modyfikacjach silnika najbardzije wzrosnie moc, a z momentem obrotowym jest ciezko! Jesli moc bedzie wieksza mozna sobei pozwolic na skrocenie skrzyni-->predkosci mniejwiecej takie same a przyspieszenei lepsze (tak jak ma to miejsce w hondach VTi, gdzie moc jest wieksza od momentu obrotowego). Da sie jakos wnetrznosci skrzyni podmienic?
Teraz w sumie interesuje mnie temat skrzyni biegow, zeby ja troszke skrocic i nie wem czy top jest w jakims rozsadnym przedziale cenowym osiagalne! Bo przy ewentualnych modyfikacjach silnika najbardzije wzrosnie moc, a z momentem obrotowym jest ciezko! Jesli moc bedzie wieksza mozna sobei pozwolic na skrocenie skrzyni-->predkosci mniejwiecej takie same a przyspieszenei lepsze (tak jak ma to miejsce w hondach VTi, gdzie moc jest wieksza od momentu obrotowego). Da sie jakos wnetrznosci skrzyni podmienic?
- Od: 10 sty 2006, 17:29
- Posty: 608
siwy_dymek napisał(a):drobne przyrosty rzedu 10-15KM
Siwy – zaufaj mi ze w silniku N/A to nie są drobne przyrosty. Chcąc uzyskać wiecej bedziesz sie musiał niezle nawalczyć i oczywiście wykosztować. Jesli uda ci sie podciągnać ten silnik do ponad 130 KM to juz w zasadzie mozesz byc zadowolony, bo dalej to jest trudna walka.
Ze skrzynią to mysle ze jest to straszna rzeźba

- Od: 14 wrz 2004, 15:45
- Posty: 393
- Skąd: Wa-wa
- Auto: był SR13 D-Spec, jest Sky R33 Type M Spec II
Papajo napisał(a):e skrzynią to mysle ze jest to straszna rzeźba
tzn. zastanawiam sie czy z jakiejs innej madzi by cos nie podeszlo? Napewno sa jakies wspolne rozwiazania, zeby obnizyc koszta produkcji! A 130KM to mysle ze spokojnie sie wydlubie! Sportowe walki, zmodyfikowany dolot, wydech z innym kolektorem, podneisienie komresji i strojenie ECU! To juz powinno byc tropszke wiecej niz 130KM
- Od: 10 sty 2006, 17:29
- Posty: 608
Witam,
Dawno tutaj nie zaglądałem, bo... mniejsza o to ;–)
Po pierwsze primo co do silników Hondy, innych niż te przeznaczone do dup..wozów to chyba jednak Mazda jest trochę z tyłu. Cała B-seria w Hondach jest na mój stan wiedzy nie do pobicia niczym "mazdowym". Ewentualną "walkę" można nawiązać ze zwykłymi jednowałkowymi VTEC'ami i non-VTEC'ami.
Po drugie primo róznice o których wiem pomiędzy silnikami BP-DOHC montowanymi w GT przed i po 1991.III to przede wszystkim katalizator i zmniejszone sprężanie w nowszej wersj (tej 128KM).
Podobno uszczelka pod głowicę do BP-DOHC 128KM jest grubsza niż do 140KM. Praktycznie w częściach zamiennych jest sprzedawany jeden rodzaj uszczelki. Ja robiąc remoncik swojego BP-DOHC 128KM nie zauważyłem jakiejś wielkiej róznicy między nową uszczelka firmy TACOMA a poprzednim oryginałem (będą to musiał dokładniej zmierzyć przy najbliższej okazji).
Sprężanie w 140KM to 1:9,8 a w wersji 128KM to 1:9,0 – w związku z tym zafundowałem sobie malutkie planowanie głowicy aby troche podnieść sprężanie.
Generalnie jak ktoś wcześniej napisał, pomimo różnicy w mocy pojazdy te mają bardzo zbliżone osiągi. Inna sprawa, że takim BP-DOHC w normalnej jeździe używa sie przede wszystkim dołu silnika w sensie obrotów. Generlanie trzymam się z hondziarzami i mój nastepny pojazd to na 99% będzie Honda (bo w ofercie Mazdy a dokładnie w 323F BA nie ma ciekawego silnika łączącego osiągi z ekonomią) i moją 323F GT 128KM nawiązuję walkę z Civikiem 1.6 VTEC-SOHC D16Z6 125KM. Niestety 323F BA i to jej 1.8 jest po prostu słabe jak na tą pojemność.
W ramch porównania "starego i nowego" GT proponuje link:
http://www.popuplights.co.uk/history/323f.htm
Kurczak
Dawno tutaj nie zaglądałem, bo... mniejsza o to ;–)
Po pierwsze primo co do silników Hondy, innych niż te przeznaczone do dup..wozów to chyba jednak Mazda jest trochę z tyłu. Cała B-seria w Hondach jest na mój stan wiedzy nie do pobicia niczym "mazdowym". Ewentualną "walkę" można nawiązać ze zwykłymi jednowałkowymi VTEC'ami i non-VTEC'ami.
Po drugie primo róznice o których wiem pomiędzy silnikami BP-DOHC montowanymi w GT przed i po 1991.III to przede wszystkim katalizator i zmniejszone sprężanie w nowszej wersj (tej 128KM).
Podobno uszczelka pod głowicę do BP-DOHC 128KM jest grubsza niż do 140KM. Praktycznie w częściach zamiennych jest sprzedawany jeden rodzaj uszczelki. Ja robiąc remoncik swojego BP-DOHC 128KM nie zauważyłem jakiejś wielkiej róznicy między nową uszczelka firmy TACOMA a poprzednim oryginałem (będą to musiał dokładniej zmierzyć przy najbliższej okazji).
Sprężanie w 140KM to 1:9,8 a w wersji 128KM to 1:9,0 – w związku z tym zafundowałem sobie malutkie planowanie głowicy aby troche podnieść sprężanie.
Generalnie jak ktoś wcześniej napisał, pomimo różnicy w mocy pojazdy te mają bardzo zbliżone osiągi. Inna sprawa, że takim BP-DOHC w normalnej jeździe używa sie przede wszystkim dołu silnika w sensie obrotów. Generlanie trzymam się z hondziarzami i mój nastepny pojazd to na 99% będzie Honda (bo w ofercie Mazdy a dokładnie w 323F BA nie ma ciekawego silnika łączącego osiągi z ekonomią) i moją 323F GT 128KM nawiązuję walkę z Civikiem 1.6 VTEC-SOHC D16Z6 125KM. Niestety 323F BA i to jej 1.8 jest po prostu słabe jak na tą pojemność.
W ramch porównania "starego i nowego" GT proponuje link:
http://www.popuplights.co.uk/history/323f.htm
Kurczak
- Od: 10 maja 2005, 08:22
- Posty: 46
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Honda Civic Tourer 1.8
pinky napisał(a):owszechnie w BG GT jest 128KM z katem, a bez kata spotkac to jakis cud. Ja mam GjeTe z '92 i miał już kat.
pinky napisał(a): Stopień spęzania to 9.8.
siwy_dymek napisał(a):Wlasnie znalazlem w instukcji obslugi stopnie sprezania i 1.8 ma najmniejsze sprezanie sprsorod wszyskich silnikow w BA:
1.3 9.4
1.5 9.4
1.8 9.0
2.0 9.5
Roznie to wyglada z tymi danymi, ja wszedzie oprocz tej strony, widzialem ze wersja 128KM ma sprezanie 9.7!
Co do hond, tych ze zmiennymi fazami rozrzadu, to ich przewaga polega na tym, ze maja bardzo wysoka moc! Jest u nich na odwrot niz w innych autkach, tzn moc przewyzsza moment obrotowy! To pozwala na zastosowanie skrzyni biegow o krotszych przelozeniach, z porownywalna elastycznoscia i predkoscia maksymalna na danych przelozeniach, bo zostaje to nadrobione "nadwyzka" mocy! Sam moment obrotowy w VTi nie jets jakis wielki-150Nm. Tylko ze inna jest kwestia ceny, za dobre VTi trzeba dac jakies 20tys.zl i wcale nie jest takie latwo znalezc. Na dzien dzisiejszy nawet jakbym swoj samochodizk sprzedal (o czym nawet nie mysle) to bym na tym troche zarobil, w porownaniu do tego co mnei kosztowal, ale za to mozna kupic civica VTi padake! Na pewno nie zamierzam sie keidys przesiadac do samochodu wolniejszego niz moj obecny, ani tez specjalnei mniejszego i mysle ze nastepnym moim samochodem bedzie honda prelude 2.2 >'97r. Tylko pojawia sie kwestia kosztow, bo nawet jesli bym mial jakies 26-27tys.zl na taki samochod, to jego koszta utrzymania sa wieksze, a chodzi mi glownei o spalanie! A 1.8 to i tak jak na studencka kieszen jest juz za duzo...zwlaszcza jesli ma sie dosc ciezka noge
No ale wracajac do tematu-tuning w swiecie kwitnie i nie robmy z niego niewiadomo czego! Z pewnym nakladem finansowym, niekoniecznie jakims atronomicznym, mozna z silnika wykrzesac wiecej ognia! A tym bardziej bazujac np. na czesciach z USA, ktore sa tam wiele tansze! Mysle ze wkladajac w czesci silnikowe w USA 1000$ mozna miec juz jakies oczekiwania
- Od: 10 sty 2006, 17:29
- Posty: 608
Co udalo mi sie ustalic na dzien dzisiejszy:
Inne sa tylko zawory wylotowe czy jakos tak (nazwy nie pamietam a nie znam sie na tym
). Niestety w katalogu w ktorym to sprawdzalem bylo tylko napisane GT. Nie wiadomo wiec czy to wersja 128 czy 140KM ma wieksze te 4 zaworki. Co do uszczelki pod glowica to we wszystkich 1,8 16V sa takie same. Ktos juz zauwazyl ze walki tez sa inne. Reszta glowicy jest taka sama. Ale co najciekawsze! Trafilem na ciekawa stronke http://www.grabowski.com.pl/ gdzie pan Grabowski podaje wzor na przyrost mocy ze wzrostu stopnia sprezania.
nowa moc=stara moc*(E2/E1)^(0,365*n)
gdzie:
E1 = stary stopień sprężania
E2 = nowy stopień sprężania
n = ilość cylindrów
Nie wiem czy ten wzor jest prawidlowy, ale jesli sobie zwiekszymy stopien sprezania w naszym BA do 9,7 taki jaki jest w BG 128KM uzyskujemy wynik 127,17KM! Czyli by nam sie zgadzalo. Z tego wzoru wynika ze od stopnia sprezania zalezy jednak sporo.. Tylko pytanie: Ile trzeba splanowac glowice, aby stopien sprezania wzrosl o te 0,7?
Bylem dzisiaj na hamowni sprawdzic moc wyjsciowa. Nie wiem czy przez ten gaz tak samochod sie zmulil, czy cos go boli (raczej nic na to nie wskazuje). Na benzynce wyszlo 108,7KM i 144,4Nm, a na gazie 101,3KM i 140,5 Nm. Zdziwil mnie tez fakt ze koles zrobil tylko po 1 probie, a chyba jakis margines bledu zawsze jest..
Inne sa tylko zawory wylotowe czy jakos tak (nazwy nie pamietam a nie znam sie na tym

nowa moc=stara moc*(E2/E1)^(0,365*n)
gdzie:
E1 = stary stopień sprężania
E2 = nowy stopień sprężania
n = ilość cylindrów
Nie wiem czy ten wzor jest prawidlowy, ale jesli sobie zwiekszymy stopien sprezania w naszym BA do 9,7 taki jaki jest w BG 128KM uzyskujemy wynik 127,17KM! Czyli by nam sie zgadzalo. Z tego wzoru wynika ze od stopnia sprezania zalezy jednak sporo.. Tylko pytanie: Ile trzeba splanowac glowice, aby stopien sprezania wzrosl o te 0,7?
Bylem dzisiaj na hamowni sprawdzic moc wyjsciowa. Nie wiem czy przez ten gaz tak samochod sie zmulil, czy cos go boli (raczej nic na to nie wskazuje). Na benzynce wyszlo 108,7KM i 144,4Nm, a na gazie 101,3KM i 140,5 Nm. Zdziwil mnie tez fakt ze koles zrobil tylko po 1 probie, a chyba jakis margines bledu zawsze jest..
- Od: 5 sty 2006, 18:30
- Posty: 44
- Auto: 323F 1.8 16V BA
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości