Witam Cię na FORUM
Toldi_20. Przede wszystkim o tym było już wiele, wiele razy, więc poszukaj wykorzystując moduł
szukaj.
Dla krótkiego streszczenia rzucę Ci kilka możliwych powodów:

Niski poziom płynu chłodzącego w układzie chłodzenia.

Zapowietrzony układ chłodzenia (możliwe np. w wyniku jego nieszczelności lub wymiany płynu bez odpowietrzenia układu).
Zabrudzony/uszkodzony silniczek krokowy na przepustnicy.

Nieszczelny układ dolotowy (powietrza) – zwłaszcza za przepływomierzem.
Uszkodzony lub zabrudzony przepływomierz.

Uszkodzona sonda LAMBDA.

Zapchany katalizator.
Dodatkowo zapewne przydałaby się regulacja tzw. wolnych obrotów, bo przewidziane dla tych silników obroty powinny zawierać się przedziale 850-950obr./min.
Powodzenia
..::GofNet::..
PS. Dla pocieszania dodam, że nie jesteś odosobniony w tej materii. Wielu użytkowników Mazdy boryka się z tym problemem (innych marek zapewne również).